Lillestrøm SK - Haugesund, søndag kl. 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3338

    Kamptråd Lillestrøm SK - Haugesund, søndag kl. 18:00

    Da kjører vi i gang med runde tre av årets Eliteserie. Kampen spilles på Åråsen førstkommende søndag med kampstart 18:00, og motstander er måkene fra vestlandet, Haugesund.



    Haugesund innledet Eliteserien med et pang - der de tok ledelsen mot Strømsgodset allerede etter 30 sekunder. Dessverre for Haugesund holdt det ikke ut, og de tapte 3-1 tilslutt. I dag tar de i mot Vålerenga til dyst. Det vil si at LSK får en ekstra fridag - uten at det nødvendigvis trenger å bety så altfor mye. Haugesund er et lag som er forventet å være med å kjempe på øvre halvdel i år. Resultatene i vinter har ikke vært allverdens å skryte av: 1-3-1. Før sesongen har de hentet inn Erik Huseklepp som deres største signering og ellers virker laget å være noenlunde det samme som i fjor. De har en sterk midtbaneduo med Kiss og Hajradinovic og på kantene nevnte Huskeklepp og Liban Abdi. Av skader vil jeg tror Haraldseid er ute etter at han ble utsatt for en meget stygg takling i premieren. Merk også at de har signert lillebror Gytkjær før sesongen fra danske Lyngby (puttet forøvrig mot Godset).

    Laget de stilte med 1.serierunde;

    Bråtveit

    Haraldseid - Skjerve - Andreassen - Stølås

    Huseklepp - Kiss - Hajradinovic - Abdi

    Gytkjær - Ibrahim


    Haugesund er normalt sett et lag vi liker å spille uavgjort mot. Begge oppgjørene i fjor endte med uavgjort, hhv. 1-1 og 2-2. Sist seier kom i 2015 (2-0).

    Høydepunkter fra oppgjøret borte mot Haugesund i fjor: www.youtube.com/watch?v=AHTi6jvO-K8






    Sportsklubben innledet jubileumssesongen med å slå Sandefjord 2-1 etter et avslutningsdrama uten like. To scoringer etter 88. og 90+4 min fikk Åråsen til å gå mann av huse. En fantastisk måte å feire klubbens bursdag på, selv om spillet i seg selv var heller begredelig. Arnefotballen er for alvor tilbake på Åråsen. Kompakt stram 4-4-2 med lav risiko, langpasninger og rask etterflytting. Til skrekk for enkelte, til glede for andre. Sålenge vi får tellende resultater så er spillestil irrelevant.

    Kampen i går mot Molde var en stor spillemessig opptur - og vi hadde fortjent så mye, mye mer. Jeg personlig hadde ikke store forhåpninger om poeng på Aker stadion da dette er et stadion vi historisk sett sliter på. Selv om vi endte med null poeng, så må jeg berømme spillerne for en fantastisk innsats. Spillerne hadde en klar plan, og den fungerte i 90+2 minutter. Til tider spilte vi ut Molde etter alle kunstens regler, mye takket være duoen på midten med fantastiske Mathew og Krogstad som dirigerte og leverte den herlige pasningen etter den andre. Ta med en offensiv Knudtzon (som burde og skulle scoret) tidlig i omgangen som var en konstant trussel mot Molde-forsvaret. I tillegg må jeg trekke frem Udoji, som fremstår som mer og mer spennende. En spiller jeg bare vil se mer av. Innehar spisskvaliteter som utfyller våre andre spisser på en annen måte. Klokt fotballhode, god til å føre ball, og overraskende god spenst til å være så lav. Vi har fortsatt litt å jobbe med defensivt, da jeg synes både Melgalvis og Haakenstad til tider faller litt igjennom på dette nivået, men dette er naturligvis noe som jobbes med og som ikke minst kommer med kamperfaring. Alt i alt meget oppløftende. Spiller vi slik fotball fremover kommer vi utvilsomt til å få bedre betalt enn det vi gjorde i går. For oss regner jeg med Bonke fortsatt er ute (?).

    Laget jeg personlig håper på;

    Fernandes

    Melgalvis - Amundsen - Kippe - Mikalsen

    Knudtzon - Krogstad - Mathew - Haakenstad

    Skoda - Udoji


    Håper vi kan få i gang kapteinen vår nå. Han er en bauta som vi trenger bak der. Autoritær og respekt. Ved å flytte Mikalsen ut på back kan vi bli enda mer løpssterke fremover med Haakenstad foran seg. Jeg ser for med de to overlappe hverandre på venstresiden, jeg sliter med å se motstaderen henge følge med de i 2*45. Samtidig så vi også mot Sandefjord når Mikalsen ble flyttet ut på back at vi kom til langt flere innleggssituasjoner som deretter førte til farligheter og mer trykk. Mathew og Krogstad er bankers på midten sålenge Bonke er ute. På topp ønsker jeg å se Skoda fra start (selv om jeg regner med Arne fortsetter med Malec) og Udoji fortsetter der han slapp i går.

    Odds (Coolbet):

    HUB: 2.10 - 3.55 - 3.65

    O/U 2.5 mål: 1.73 - 2.07

    Kampen vises på Eurosport player. For de som er Dplay-kunde får man 1 mnd gratis med Eurosport player som innebærer alle kamper i Eliteserien og Obos. Etter dette vil prisen være 129 ,- mnd hvis jeg ikke tar helt feil.

    Fuglatipset: 2-1 (Mathew, Skoda - Huseklepp)

    God kamp!
    Last edited by LS89; 06.04.2017, 21:25.
  • OlaG
    Oversetterdrone
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 898

    #2
    Kamptrådkongen leverer igjen, takk!

    Opprinnelig skrevet av LS89
    Kampen vises på Eurosport player. For de som er Dplay-kunde får man 1 mnd gratis med Eurosport player som innebærer alle kamper i Eliteserien og Obos. Etter dette vil prisen være 129 ,- hvis jeg ikke tar helt feil.
    For de som er Get-kunder kan man også streame ved å logge seg inn på get.no og nett-tven deres, eller å streame via appen (forutsetter at man har tilgang på kanalen i utgangspunktet). Gjorde det i går, fungerte tålelig greit.

    Kommentar

    • Kroktåa
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2015
      • 2907

      #3
      Funfact: Kiss tippet landsmannen Malec som toppskårer i ES i år.

      Kommentar

      • tilt
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2007
        • 813

        #4
        Opprinnelig skrevet av Kroktåa
        Funfact: Kiss tippet landsmannen Malec som toppskårer i ES i år.
        haha. Kiss my ass
        livet er en gamp for de som ikke kan si k
        https://twitter.com/#!/KjetiI

        Kommentar

        • LS89
          Kamptrådkongen
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2013
          • 3338

          #5
          Gytkjær sender Haugesund i ledelsen mot vif. En mann å være obs på på søndag.

          Kommentar

          • Kroktåa
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2015
            • 2907

            #6
            Opprinnelig skrevet av LS89
            Gytkjær sender Haugesund i ledelsen mot vif. En mann å være obs på på søndag.
            Haugesund blir jeg ikke skremt av. Men Fredrik Gytkjær er farlig, javisst!

            Kommentar

            • Stray Cat
              Moderator
              • Aug 2008
              • 5914

              #7
              Nja, jeg liker ikke helt at de spiller på seg selvtillit nå, men tilgis når de denger enga. Satser på at det er for tidlig i sesongen til to tette kamper for Haugesund. Fugla er trent.
              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

              Kommentar

              • kunden
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 2320

                #8
                Satser på at det var en kraftanstrengelse(neppe mot et pinglete vif, men lov å håpe) og utblåsning å spille på en gjennomvåt matte samt å score og vinne i sluttminuttene.
                Blir nok mindre plass å boltre seg på enn mot moille. Tipper de vil prøve å ligge ganske lavt ved å veksle mellom å bruke Gytkjør og Ibrahim som oppsspillspunkt og gjennombruddsspiss. Her ser jeg absolutt at vi beholder stopperparret SKM/Arnesen. Men det er vel neppe noen grunn til å forandre på det nå.

                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4377

                  #9
                  Bråtveit i målet til Haugesund er vel ikke den største i feltarbeidet? Dette må utnyttes. Slå dødballer langt inn og stang kula inn. Målet til G.Martin mot samme lag i fjor kom jo også på en slik situasjon.
                  ..................

                  Kommentar

                  • Tvilling
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 1468

                    #10
                    I flg Rb i dag:
                    «LSKs lag (4-4-2): Daniel Fernandes – Aleksander Melgalvis, Marius Amundsen, Simen Kind Mikalsen, Mats Haakenstad – ErlingKnudtzon, Ifeanyi Mathew, Fredrik Krogstad, Simen Rafn – Tomas Malec, Chigozie Udoji

                    LSK-benken: Arnold Origi, Frode Kippe, Stefan Antonijevic, Erik Brenden, Petter Mathias Olsen, Bajram Ajeti, Michal Skoda.»

                    «Haugesund (4-4-2): Per Kristian Bråtveit – Sondre Tronstad, Vegard Skjerve, Tor Arne Andreassen, Alexander Stølås – Liban Abdi, Filip Kiss, Haris Hajradinovic, Erik Huseklepp – Frederik Gytkjær, Ibrahim Shuaibu.»

                    «Kai Erik Steen fra Gneist dømmer oppgjøret på Åråsen. Han har dømt LSK fire ganger tidligere, men LSK har aldri vunnet (0-3-1).»

                    Kommentar

                    • Stan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2006
                      • 1075

                      #11
                      Inn med Kippe! Vi har forsvarsproblem!

                      Kommentar

                      • Kroktåa
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2015
                        • 2907

                        #12
                        Ut med Malec og Rafn, inn med Kippe og Skoda, for faen!

                        Kommentar

                        • andersmm
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 5764

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Stan
                          Inn med Kippe! Vi har forsvarsproblem!
                          Vet ikke hvor mye det hjelper. Igjen er det Melgalvis som ikke henger med defensivt og gir FKH-spilleren masse tid og rom for å avslutte. Fram til målet synes jeg vi hadde bra trøkk på FKH og kjørte kampen. Blir litt skjelvent ved målet og etter og vi spiller på oss dumme brudd.
                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                          Kommentar

                          • Kristian
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2004
                            • 690

                            #14
                            Irriterende å se på. Skjerpings!

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              #15
                              Erling sklir og vips er det 0-1 på kontring. Eller så prøver han på noe som gjør det umulig for ham å holde balansen i så stor fart. Erling sliter kapitalt med å ta riktige valg med ball,farten hans nulles ut liksom mye av vår offensiv.

                              Kommentar

                              • Playboy1
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 2129

                                #16
                                Vi er latterlig dårlig på dødballer offensivt.
                                Dette skulle jo være en av styrkene våres , som
                                vi har trent mye på ? Snakk om unødvendig fokus og
                                trening !

                                Kommentar

                                • Dole
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2004
                                  • 1555

                                  #17
                                  I tillegg til å være en dårlig avslutter så sliter Erling også med stor grad av unøyaktighet med de avgjørende pasningene.

                                  Kommentar

                                  • Avon
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2011
                                    • 267

                                    #18
                                    Tredje kamp på rad motstander scorer på første sjanse, begynner å bli irriterende. Spillemessig er det godkjent, litt svakere enn mot molde, mye pga at udoji ikke har fått det helt til. Sliter også med å forstå hvorfor rafn igjen får tillit når man har alternativer. Kvaliteten på innleggene har vært for dårlig, har nok mye med at de som slår best innlegg er de som spiller sentralt, da blir det vanskelig å utnytte styrkene til malec i boksen.

                                    Kommentar

                                    • andersmm
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2006
                                      • 5764

                                      #19
                                      Vi har absolutt ikke marginer med oss her. FKH scorer på den eneste muligheten de har. Vi skaper jo alt annet ideene matchen. Har et par fine sjanser, og den straffesituasjonen synes jeg er ganske klar. Synes ikke dette ser håpløst ut i det hele tatt, men litt mer fokus og presisjon behøves i andre omgang. Rafn ser dessverre hjelpeløs ut fortsatt.
                                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                      Kommentar

                                      • Langballa
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2014
                                        • 321

                                        #20
                                        Så ut som nok et enkelt mål? ingen tabbe men et enkelt mål?

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎