Aalesund - Lillestrøm, mandag 17. april 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • runarM
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2004
    • 565

    Noen tilsynelatende rare disposisjoner fra AE:
    vi kan ikke ha malec+skoda på topp, det blir altfor forutsigbart og tregt. Udo har skapt mye på spissplass, han eller ev. arjeti på topp i tillegg til enten skoda eller malec må da være bedre ift utfyllende egenskaper. Venstre kant er tynt, skulle gjerne hatt....Tjaaaaaa, moa der
    runarM

    Kommentar

    • Egumen
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Sep 2011
      • 188

      Neste kamp vil jeg se følgende 11:

      Origi
      Melgalvis - Amundsen - Kippe - Mikalsen
      Knudtzon - Mathew - Krogstad - Haakenstad
      Skoda - Udoji

      Kommentar

      • Stan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2006
        • 1075

        Opprinnelig skrevet av Egumen
        Neste kamp vil jeg se følgende 11:

        Origi
        Melgalvis - Amundsen - Kippe - Mikalsen
        Knudtzon - Mathew - Krogstad - Haakenstad
        Skoda - Udoji
        Hvorfor Melgavis? Han har vel kostet oss halvparten av baklengsmålene?!

        Kommentar

        • Kroktåa
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2015
          • 2907

          Opprinnelig skrevet av Egumen
          Neste kamp vil jeg se følgende 11:

          Origi
          Melgalvis - Amundsen - Kippe - Mikalsen
          Knudtzon - Mathew - Krogstad - Haakenstad
          Skoda - Udoji
          Ut med Elvis, Haaken ned på HB og Ajeti på VK. Så snakker vi.

          Kommentar

          • tilt
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2007
            • 813

            Hmm. Litt overrasket over opptredenen vår i dag.

            Sandefjordmatchen var sinnsykt rævva men moralen høy, og marginene var på vår side. Så følger to gode kamper, der særlig Moldekampen var ekstrem god, og Haugesundksmpen ganske bra, men marginene var i mot oss.

            I begge disse kampene var vi tydelige i hva vi prøvde på, men ikke minst produserte vi mange sjanser, og så, bortsett fra målene vi slapp inn, trygge ut bakover. Både Molde og Haugesund scoret på de få sjansene de produserte (+Fernandes selvmål)

            I dag får vi en dårlig start, pga patetisk forsvarspill og ynkelig markering på corner. 2-0 målet er nok en gang rævva forsvar, og kommer som fortjent etter at vi har latt Aalesund rulle opp angrep på angrep. Vi ser usikre ut, blir løpt i fra og taper duellene. Veldig ulikt de forrige kampene.

            3-0 målet til Aalesund er kampens prestasjon. Godt angrepsspill med motsatte bevegelser og fine løp.
            Det er synd at dette målet komner så tidlig i 2.omgang for da er jo kampen over.

            Det gjør også andreomgang vanskelig å vurdere, for etter dette har vi jo full kontroll og presser på for å redusere. Skoda bør putte to, og Lie gjør en sinnsyk redning på skuddet til Mathew.

            Her ligger noe av problemet vi møter i år.

            Vi har for få matchvinnere i begge ender. Noen som har erfaring fra nivået og kan vinne kampene for oss. I begge ender av banen. Vi trenger flere som står frem utpå der, og jeg har en følelse av at Kippe bør starte neste match. Vi mangler trygghet og pondus. Trygghet, besluttsomhet, og krigerinnstilling som med vår spillestil må starte bakfra og spre seg fremover.
            Da har vi en sjans mot alle lag i ES.

            Vi kommer åpenbart ikke til å score mye i år, så da må vi det minste holde buret reint for å klare å bli topp 10, som jeg nå ser på som målet for i år.



            livet er en gamp for de som ikke kan si k
            https://twitter.com/#!/KjetiI

            Kommentar

            • Nosferatu
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 698

              Opprinnelig skrevet av Kroktåa

              Ut med Elvis, Haaken ned på HB og Ajeti på VK. Så snakker vi.
              Om det er Haakenstad eller Ajeti spiller venstrekant er i utgangspunktet ett fett for meg, man ser for seg at de ville løst den rollen omtrent likt, men jeg skulle gjerne sett Rafn på høyreback. Det er dét han først og fremst er, også ifølge ham selv, og basert på de første kampene synes jeg slett ikke han virker evneveik, jeg synes det virker som han har - som man sier - "mye fotball i seg". Det er bare at venstresiden vår med ham og Haakenstad, som tilsynelatende har kliss like strategier for hva de gjør fremover, etter mitt skjønn ikke har noe som helst potensiale og da heller ikke har fungert for fem flate øre. Jeg synes noe lignende om høyresiden vår med Melgalvis/Knudtzon.
              For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.

              Kommentar

              • occean-fan!
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 682

                11ern mot brann blir :

                Origi

                Rafn - Amundsen - Kippe - Mikalsen

                Knudtzon - Matthew - Krogstad - Udoji

                Malec - Ajeti

                Kommentar

                • Bibaboy
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2008
                  • 712

                  Dette var rett og slett en begredelig opptreden, hvor forsvaret vårt var katastrofalt fra første spilleminutt. Spissene våre er så vaksinerte mot å score mål at det er en skam. Nok en gang er det en eneste spiller som leverer meget bra. Nå må flere spillere opp på dette nivået for at vi skal komme oss ut av denne blind veien. Med to gode kamper mot Molde og Haugesund hadde jeg god tro på at denne trenden skulle fortsette. Men dengang ei. Håper vi er tilbake til nivået vi var på mot Molde når Brann kommer til Åråsen. Er redd dette blir en ny sesong hvor hovedoppgaven blir å unngå nedrykk. Jeg vet at dette er veldig tidlig å uttale seg om, og håper vi raskt bedrer poengfangsten.
                  Fugla Forever

                  Kommentar

                  • fjacob82
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 1507

                    Brann er høyt oppe nå, mens vi som vanlig har sliti mot Ålesund. Tipper ett helt anderledes kampbilde på søndag, hvor vi oser av energi og vilje. Men for å få 3 poeng så avhenger det i bunn og grunn av at AE klarer å kompenere en bedre 11'er enn den han stilte mot AaFK og at vi faktisk setter sjangsene våre, for det har vært nok av sjangser i kampene vi har spilt.

                    Personlig ønsker jeg Udoij på topp med Skoda. Ajeti synes jeg ikke har vist veldig mye så langt.
                    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                    *Brasseberget*

                    Kommentar

                    • KanariLance
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • May 2006
                      • 59

                      Selv om vi taper fortjent, hadde vi nok sjanser til å få med et resultat, og sjansene er såpass store at jeg bare blei sittende å flire i avmakt.
                      Hele laget var ræv, bortsett fra Matthews og Krogstad. Og jeg skjønner heller ikke helt kritikken av Origi i denne matchen. Ja, på første målet var han ikke dritgod, men hadde Malec holdt stolpen fremfor å bevege seg fremover, hadde han reddet den. De to andre er Origi sjanseløs på.
                      FORZA FUGLA
                      I med og motgang, vi er Lillestrøm!
                      FUGLA FOR LIFE!

                      Kommentar

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎