Kandidater til stillingen som sportsdirektør

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rune
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2008
    • 1229

    #21
    Trenger vi egentlig en sportsdirektør i det hele tatt? Ville kanskje vært mer fornuftig å ansatt en speider.
    "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

    Kommentar

    • OptimistFugl
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2008
      • 462

      #22
      Opprinnelig skrevet av TomLundby
      Må sportslig direktør i LSK være en fra fotballmiljøet? Jeg tror LSK trenger mediatekke, økonomikunnskap og solide administrative evner mer enn LSK trenger enda en person med bakgrunn fra fotball. En kombinasjon hadde selefølgelig vært ideelt. Må man velge, noe man trolig må, ville jeg valgt bort fotballbakgrunnen.
      Daglig leder krever det du lister opp. Sportsdirektøren er øverste faglig ansvarlig og MÅ kunne fotball.

      Kommentar

      • Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3499

        #23
        Opprinnelig skrevet av OptimistFugl

        Daglig leder krever det du lister opp. Sportsdirektøren er øverste faglig ansvarlig og MÅ kunne fotball.
        Helt klart. Faktisk skal sportsdirektøren være motsatsen og gjerne mase om mer ressurser og penger til forsterkninger uten å måtte ta hensyn til strømregninger og utgifter på LSK-Hallen. Så må daglig leder begrense dette og tildele de midlene sportsdirektøren kan jobbe etter iht det som er forsvarlig.

        I en sportsdirektør vil jeg ha en som er veldig faglig sterk og som i stor grad skal definere hvordan LSK skal se ut de neste 15-20 årene sammen med flere. Så ansetter man trenere deretter som kan realisere dette og som passer inn i klubbens filosofi og identitet. Med andre ord ønsker jeg en sportsdirektør etter tysk modell. Han skal ta kontroll over overganger, kontraktssigneringer og ansettelser av støtteapparat basert på klubbens filosofi, slik at vi slipper å endevende troppen hver gang man ansetter en ny trener, som en klubb med vår økonomi ikke har råd til. Trenere skal ansettes for å få det beste ut av troppen som er der, ikke for å hente inn masse nye spillere som må passe til hans måte å spille fotball på.

        I tillegg mener jeg han også kan ta en del av støyten i media for treneren og spillere og faktisk ta det ansvaret som ligger i å være ansvarlig for sport i klubben.

        Jeg er ekstremt spent på hva man går for her, men frykter mer enn noe at man går for en "lokal løsning" for å bevare gutteklubben. Da vet jeg ikke hvor mye mer jeg klarer..


        Kommentar

        • Klimtkongen
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2014
          • 419

          #24
          Opprinnelig skrevet av TomLundby
          Må sportslig direktør i LSK være en fra fotballmiljøet? Jeg tror LSK trenger mediatekke, økonomikunnskap og solide administrative evner mer enn LSK trenger enda en person med bakgrunn fra fotball. En kombinasjon hadde selefølgelig vært ideelt. Må man velge, noe man trolig må, ville jeg valgt bort fotballbakgrunnen.
          Tror nok en viss kunnskap om sport er viktig for en sportsdirektør. Vil tro at mye av det dreier seg om kjøp og salg av spillere og ellers planlegging og ledelse av et sportslig opplegg. Og da er det greit om han har såpass med kunnskap at han kan treffe egne avgjørelser.

          Kommentar

          • Robiwan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2006
            • 603

            #25
            Opprinnelig skrevet av vermu
            Erik Soler
            Syntes det er litt rart at Erik Soler blir mer diskutert. Var vel nokså suksessfull i New York, hvor han blant annet klarte å signere store og kjente profiler. Jeg tror LSK trenger noen som også tørr å tenke litt stort og visjonært og da spesielt på det sportslige plan. Hvor er vi er og hvor skal vi og hvordan komme oss ditt på x antall år?
            Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

            Kommentar

            • Børge
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2013
              • 2527

              #26
              Tror LSK trenger en som får lite ut av mye. Drømmer om Erik Soler, Tom Kristian Karlsen osv er våte drømmer uten substans - folk som bruker mye penger. Sist jeg sjekket var LSK fattige.
              Sint og tverr på felt N

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3150

                #27
                Opprinnelig skrevet av Børge
                Tror LSK trenger en som får lite ut av mye.
                Eller kanskje heller omvendt...

                Kommentar

                • stian84
                  Juniormedlem
                  Bøffel
                  • Dec 2015
                  • 20

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av McGuffy
                  Magefølelsen min sier en kvasiløsning der Simon Mesfin og Robert Lauritsen deler på oppgavene som Bjarmann har hatt.

                  Huff, ikke gi dem noen idéer...

                  Kommentar

                  • Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3499

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Børge
                    Tror LSK trenger en som får lite ut av mye. Drømmer om Erik Soler, Tom Kristian Karlsen osv er våte drømmer uten substans - folk som bruker mye penger. Sist jeg sjekket var LSK fattige.
                    Nettopp derfor er det fint med folk som har et nettverk utenfor norden, der det også er massevis av bosmannspillere som kan heve oss.
                    I tillegg er jo ikke oppgaven til en sportsdirektør å ha kontroll på økonomien totalt. Det handler bare om å få mest ut av pengene de har fått til rådighet. Noe jeg mener å huske TB ble glad for når han ble fritatt fra noen oppgaver og skulle fokusere på nettopp sportsdirektørstillingen og kunne mase om mer penger istedenfor å holde igjen på de.
                    Derfor mener jeg også skrytet til TB for det han har gjort for få kontroll på store utgifter i stor grad kan tilskrives den rollen han hadde ved siden av jobben som sportsdirektør tidligere, og at de to rollene må skilles fra hverandre når han vurderes.
                    Det han har gjort på sport, utenom hva kontakten med Atta Aneke har skaffet oss er svakere enn vi må oppnå for å hevde oss etter min mening. Selv hva han har fått ut av salgsobjektene våre mener jeg man kan i alle fall diskutere om er nok.
                    Han gjorde riktignok noen gode kontraktsforlengelser de siste to årene med andre potensielle salgsobjekter, men før dette var også de ganske dårlige, og for sene som gjorde at spillere gikk for småpenger.

                    Så jeg håper vi nå kan få inn noen som kan sport, og som kan bidra til at LSK får en identitet på banen igjen som er kjent uavhengig av om vi bytter noen trenere de neste 15 årene, som vi garantert vil gjøre flere ganger. Så får de som skal passe på at dette skjer innenfor fornuftige rammer gjøre det. Det er ikke sportsdirektøren sin jobb annet enn å forholde seg til de.

                    Kommentar

                    • Trooond
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2015
                      • 1039

                      #30
                      Håper ikke det kommer en til med så mye fokus på utlendinger.
                      Se på Amundsen, sheriff og Kind Mikalsen, det er mye mer spennende med Norske og helst litt lokale gutter.
                      Ja , innslag av et par utlendinger er greit nok. men syntes det er unødvendig kjedelig med så mange som det er nå.
                      Nivået på fler av de burde ikke gitt kontrakt heller.

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Trooond
                        Håper ikke det kommer en til med så mye fokus på utlendinger.
                        Se på Amundsen, sheriff og Kind Mikalsen, det er mye mer spennende med Norske og helst litt lokale gutter.
                        Ja , innslag av et par utlendinger er greit nok. men syntes det er unødvendig kjedelig med så mange som det er nå.
                        Nivået på fler av de burde ikke gitt kontrakt heller.
                        Jeg mener fokuset på utlendinger og måten det har slått ut på, som er helt ekstremt akkurat nå, er en konsekvens av en manglende helhetlig plan for hvordan man skal fremstå som klubb på og utenfor banen. Selvfølgelig skal vi hente utlendinger, men de skal tilføre noe vi ikke har klart finne/utvikle her hjemme, og de skal være soleklare førstevalg. De skal bare helt unntaksvis være nødløsninger og de skal ikke varme benken. Dyktige sportsdirektører har kontroll på sånt.

                        Når man skifter spillestil med hver trener man ansetter blir dette imidlertid en helt umulig oppgave.

                        Kommentar

                        • CFC1976
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2015
                          • 341

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av vermu
                          Erik Soler
                          Tore Pedersen blir ikke langt bak i så tilfelle

                          Kommentar

                          • Ketil Cantona
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6813

                            #33
                            Ofte blir signeringer nevnt som en viktig del av jobben til ny sportsdirektør. Det henger så mye mer arbeidsoppgaver rundt denne type jobb.
                            En skal først og fremst samarbeide med Arne, spillerne og styret i klubben. Det skal legges ett bånd rundt samarbeidsklubber og lokalmijøet. Syntes synd på neste mann som kommer inn døra. Det vil henge ett usansynlig forventningspress på vedkommende.

                            Kjenner ingen, har ingen spesielle navnønsker heller. Kunne Mesfin vært mannen?

                            Kommentar

                            • rælingen kanaris
                              Kaptein Reketråler
                              Myklebust Light
                              • Jul 2005
                              • 1445

                              #34
                              Tor Kristian Karlsen kalte sesongen «et mareritt» i mars. Nå skal han være ferdig i rollen som Maccabi Haifas sportsdirektør.


                              Ser ut til at TKK er ledig på markedet....
                              Custodes
                              I med og motgang

                              Kommentar

                              • Kroktåa
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2015
                                • 2875

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
                                http://www.aftenposten.no/100Sport/f...b-235309b.html

                                Ser ut til at TKK er ledig på markedet....
                                Hvor er Per Berg, når vi virkelig trenger ham?

                                Kommentar

                                • Totti21
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3499

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                                  Hvor er Per Berg, når vi virkelig trenger ham?
                                  Tja, nå vet vel verken jeg eller andre hva TKK ville kostet i en slik rolle, men jeg er i alle fall sikker på at det er en stilling som burde prioriteres mer enn en ny spiss i sommer når man tror det er løsningen på alle problemer.

                                  Kommentar

                                  • CFC1976
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2015
                                    • 341

                                    #37
                                    Finnes andre skandinaviske alternativer på markedet.
                                    Jens Andersson fra AGF
                                    Ole Neilsen fra Randers
                                    Mads Jingblad fra Hammarby

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3352

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                                      Hvor er Per Berg, når vi virkelig trenger ham?
                                      La nå Berg få hvile. Jeg mener han har gjort ting verre hver gang han har gått inn med pengene sine. Pengene er kjærkomne, men innflytelsen han krever for dem skader klubben på lengre sikt. Litt som å pisse i buksa i kuldegrader.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • brune stakkeland
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2012
                                        • 866

                                        #39
                                        Simon Mesfin delte nettopp denne artikkelen på twitter. Er det litt i disse baner LSK jobber?
                                        Bill Gerrard is a data analyst at AZ Alkmaar and professor of business and sports analytics at Leeds University. He previously worked with Billy Beane at the Oakland A's and for Saracens Rugby Club.

                                        Kommentar

                                        • vermu
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2008
                                          • 1729

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av MortenA

                                          La nå Berg få hvile. Jeg mener han har gjort ting verre hver gang han har gått inn med pengene sine. Pengene er kjærkomne, men innflytelsen han krever for dem skader klubben på lengre sikt. Litt som å pisse i buksa i kuldegrader.
                                          Gjort ting verre? Det er så historieløst å si. Faktisk provoserende. Uten Per Berg hadde vi vært konkurs i 2003. Uten Berg hadde vi aldri kunne satsa for fullt i vår beste periode på mange år, med blant annet meget bra publikumstall og cup-gull i perioden 2004 - 2007. Uten Berg hadde vi ikke klart og investere i spillere for deretter og videreselge dem for store penger som igjen har redda økonomien.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎