Kamptråd: LSK-TIL søn 28.05 kl 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gjest

    #61
    Opprinnelig skrevet av Totti21
    Nå er det bare pinlig å se på oss, og det vil være ekstremt fortjent om vi endelig skulle rykke ned når det eneste fokuser vi virker å ha er nettopp å unngå det.
    Vil anbefale deg en tur til Specsavers..

    Kommentar

    • _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4377

      #62
      Krysser fingrene for at dagens 11'er pluss Bonke nå holder seg skadefrie. Dette er det klart beste laget vi kan stille. Spissparet utfyller hverandre og er konstante trusler. Melgalvis er jo mye bedre på kant enn back. Rafn vokser i trøya og forsvarer nå plassen. Solid innhopp av Bonke, og Mathew leverte på øverste hylle. Venter bare på noen susere fra sistnevnte. Og Erling... Faen så kald foran mål i 2.omgang. Hvorfor runder han ikke keeper hver gang? Nødt til å bli mål eller straffe!

      Og forresten cred til dommer som viser ut grisen Antonsen. Han fortjener minst 3 kamper karantene for dette er ikke tilfeldig. Han har grisetakla Ofkir, Lundemo og nå igjen Melgalvis. De to første førte til langvarige skader. Nå må denne tosken straffes.
      ..................

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3401

        #63
        Førsteomgangen i dag var preget av uvanlig mye dårlige førsteberøringer som førte til balltap. I tillegg hadde ikke Krogstad dagen, noe som også førte til en del farlige overganger imot. Andre omgang bar preg av scoringene, og at laget fant tryggheten. Også verdt å nevne alle hodeduellene Megalsvis og Erling vant i dag. Udoji også. Mange mot tilsynlatende større spillere.

        Når det gjelder spillestil, så synes jeg det ikke er så mye lange baller som man kunne forvente av Arne. Vi slo en del langt på Malec, men jeg synes vi også spiller mye bra langs bakken. Å variere presshøyde er også vanlig om dagen, så å kritisere laget for å ligge lavt og i balanse blir feil i mine ører. Selv ikke de beste lagene i verden presser høyt i 90 min.

        Til slutt er det greit å minne om at Tromsø tok Bart City på Lerkendal 16. Mai, så de er ikke så elendige som mange vil ha det til. I dag nøyer jeg meg med å glede meg over tre poeng og hattricket til Erling, og så kan vi diskutere veien videre senere.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • Grusom B
          Generalissimo Bellisimo
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6248

          #64
          Ballbesittelse ja. Hurra for korrekt fokus. Ærlig talt, ballbesittelse betyr ingenting. Lag med med over femti prosent taper kamper hele tiden, og bare fordi det funker for Barcelona betyr ikke det at alle andre lag bør fokusere på det samme. I Eliteserien handler det, med mindre man har økonomi til å hente hva man vil, om å bygge en spillestil som dyrker stallens spisskompetanse og eliminerer i så stor grad som mulig stallens individuelle tilkortkommelser. Så må man være smarte i hvordan man erstatter spillere, uansett hvordan de reiser videre, og sørge for at man henter spillere som kan fungere i den etablerte spillestilen.

          Odd, Sarpsborg, Sogndal og Stabæk lykkes med dette. Juryen bør holde seg ute på om vi har begynt å gjøre det, men spillemessig har vi vært mer enn gode nok, og mange av de nye er i ferd med å virkelig ta nivået. Det gjenspeiler for meg at taktikken er korrekt og tilpasset stallen. Pluss hurtig i lengden er LSK sånn som det skal være. Jeg stoler fortsatt hundre prosent på Arne, og tror vi går mot veldig mye lysere tider mens tidlige overraskelser som Sandefjord og Stabæk kommer til å suse ned på jorda igjen.
          Ni principe ni rey...

          D10S!

          Kommentar

          • fjacob82
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 1507

            #65
            utrolig deilig å være på åråsen og se en kamp hvor vi klarer å putte på noen av sjangsene våre. Må ha vært en god opplevelse for de fleste spillerne å kunne være med på denne kampen. Tipper det var nokså lave skuldre utover i kampen, og når man ser litt på sosiale medier så det ut som at spillerne kosa seg etter kampen også med hyllesten fra fansen

            Selve kampen var litt klabb og babb i starten, og syntes det var riktig å ta ut Krogstad. Ingen god kamp, sleit med plaseringer, passninger, tempo osv. Bonke ga oss en helt annen dynamikk med en gang. Liker virkelig Krogstad, og han vil definitivt slå til. Men fortsatt ung, og alle kan ha en slik kamp imellom. Forhåpentligvis vokser han av dette.
            Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
            *Brasseberget*

            Kommentar

            • Roll75
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2007
              • 834

              #66
              En grei dose med selvtillit er ikke dumt å ta med seg videre for gutta, ikke minst for Erling som virkelig fikk bevist både for seg selv og for alle andre hva han er god for.

              Kommentar

              • OlaG
                Oversetterdrone
                Myklebust Light
                • May 2008
                • 898

                #67
                Opprinnelig skrevet av fjacob82
                Selve kampen var litt klabb og babb i starten, og syntes det var riktig å ta ut Krogstad. Ingen god kamp, sleit med plaseringer, passninger, tempo osv. Bonke ga oss en helt annen dynamikk med en gang. Liker virkelig Krogstad, og han vil definitivt slå til. Men fortsatt ung, og alle kan ha en slik kamp imellom. Forhåpentligvis vokser han av dette.
                Han er vel fremdeles såpass ung at formmessige svingninger er å forvente også denne sesongen.
                Syns han har holdt fortet ganske bra mens Bonke har slitt med skade og tofotstakla, men med mindre han faktisk var syk i går så vil jeg se Bonke fra start neste kamp. Og hvis han var syk så burde Erlandsen droppa han fra førsteoppstillinga, og spart Krogstad for den dårlige opplevelsen han fikk i går. Han var åpenbart i dårlig humør da han ble bytta ut, og i motsetning til Ajeti tipper jeg at han ikke la skylda på resten av verden og/eller Erlandsen.

                Kommentar

                • Kroktåa
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2015
                  • 2908

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av fjacob82
                  utrolig deilig å være på åråsen og se en kamp hvor vi klarer å putte på noen av sjangsene våre. Må ha vært en god opplevelse for de fleste spillerne å kunne være med på denne kampen. Tipper det var nokså lave skuldre utover i kampen, og når man ser litt på sosiale medier så det ut som at spillerne kosa seg etter kampen også med hyllesten fra fansen

                  Selve kampen var litt klabb og babb i starten, og syntes det var riktig å ta ut Krogstad. Ingen god kamp, sleit med plaseringer, passninger, tempo osv. Bonke ga oss en helt annen dynamikk med en gang. Liker virkelig Krogstad, og han vil definitivt slå til. Men fortsatt ung, og alle kan ha en slik kamp imellom. Forhåpentligvis vokser han av dette.
                  Jeg regner med at Erling tar seg litt ekstra av unggutta, og forteller Fredrik om sin trøblete start i klubben. De to første sesongene blei han pepet ut og ledd av til og med av egne supportere. Det er en viktig del av grunnen til at jeg digger Erling så mye, og ønsker ham alt godt i fotballkarriera. Mannen er rett og slett fotballsmart, og virker også å ha en rimelig høy sosial intelligens. Ved siden av Frode, antakelig den viktigste spilleren på treningsfeltet og i garderoben.

                  Kommentar

                  • LS89
                    Kamptrådkongen
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2013
                    • 3338

                    #69
                    Må få skyte inn at jeg synes Melgalvis ser ut som en solid kantspiller kontra back. Flere ganger han skjærer innover, drar av en eller to mann og får enten slått innlegg eller kommer til avslutning. I går dro han av to mann før han skøyt like utenfor. I tillegg er han en løpsmaskin i likhet med Haakenstad. Moro å se gutta fra lavere divisjoner tar nye steg kamp for kamp.

                    Og denne sesongen, og spesielt i går så vi x-antall overlap. Deilig å se på. Noe som var totalt fraværende under Runar sin ledelse.

                    Kommentar

                    • Stray Cat
                      Moderator
                      • Aug 2008
                      • 5914

                      #70
                      Moderatomelding:

                      Nå er vi ute på glattisen, folkens. Dette er en kamptråd.
                      Innlegg er flyttet til sesongen 2017. Fortsett diskusjonen der.

                      Stray Cat
                      Maktmisbruker
                      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                      Kommentar

                      • Kroktåa
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2015
                        • 2908

                        #71
                        Utdrag fra Nordlys+
                        TIL-spillerne slet i varmen. – Jeg tok ett løp og kjente at jeg var helt ferdig

                        TIL gikk på et sviende 1-4-tap for Lillestrøm på Åråsen søndag. LSK har slitt i sesongstarten, men anført av en kvikk og frisk Erling Knudtzon, som scoret tre mål i andre omgang, knekte de «Gutan» fra nord.

                        Thomas Lehne Olsen oppsummerte TIL-innsatsen enkelt og greit med ett ord:

                        – Elendig! Slet i varmen

                        Mens Erling Knudtzon herjet i varmen, la ikke TIL-spissen skjul på at det ble en stor overgang å komme fra noen få plussgrader til solsteik og 20 grader i skyggen på Åråsen.

                        – Det blir som å komme til Spania herfra hvis han sammenlikner med å komme fra nord hit. Jeg tok ett løp og kjente at jeg var helt ferdig, sier Lehne Olsen.

                        Han mener han burde utliknet da han ble spilt alene gjennom, dog litt skrått, av Ulrik Yttergård Jenssen på 1-2, like før utvisningen av Kent-Are Antosen.

                        – Jeg burde scoret på den, sier Lehne Olsen.
                        – Tungt, fysisk og mentalt

                        TIL-kaptein Simen Wangberg var tilbake i startoppstillingen etter å ha sittet de to siste seriekampene på benken.

                        Det ble ikke noen god opplevelse.

                        – Tungt, både fysisk og psykisk. Det så ut som vi var tunge i skøytene i dag. Vi fikk en god start, men klarte ikke opprettholde den, sier kaptein Simen Wangberg.

                        TIL-spillerne var forberedt på å møte hurtige Knudtzon.

                        – Ja, det er klart, vi vet om styrkene til Erling, og vi må unngå de situasjonene. Det klarte vi ikke i dag, sier Wangberg.

                        Etter 1-1 mot Sarpsborg 08 og 2-1-seier mot Rosenborg i de to siste bortekampene, ble 1-4 mot Lillestrøm en stor nedtur.

                        – Klart, det er kjedelig. Vi har hatt en god periode, prestert bra og fått gode resultater i det siste, så det var noe vi håpet å bygge videre på. Det klarte vi ikke, og da er det bare å starte på nytt.

                        Kommentar

                        • Kroktåa
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2015
                          • 2908

                          #72
                          Utdrag fra Nordlys+ «Fæl kamp, plagdes defensivt og fortjent utvist etter stygg takling»

                          Jacob Karlstrøm
                          Veldig god redning da Udoji fikk skyte fritt og traff godt på overtid i første. Grei redning da Rafn forsøkte seg fra distanse. Klarte ikke å få klarert skikkelig, dog under press, da LSK utliknet. Også passiv da Knudtzon punkterte med sin 3-1-scoring etter dødball. Ble rundet enkelt på både 1-2 og 1-4, og kunne med fordel stått lengre ute for å nå ballen før LSK-angriperen, uten at han skal klandres for de målene.

                          Jostein Gundersen
                          Uheldig på utlikningen, da han skled da Knudtzon utfordret og fikk for mye plass til å servere 1-1. Utfordret på fart flere ganger, og ble parkert av Knudtzon på 1-2 og 1-4. På rett plass ved flere anledninger med gode klareringer i pressede situasjoner. TILs beste forsvarer.

                          Kent-Are Antonsen
                          Fæl kamp. Plagdes med posisjoneringen i første, der LSK fant bakrommet bak han flere ganger, blant annet på 1-1-målet. Mistet ballen fullstendig unødvendig som forærte Knudtzon kjempesjanse mot slutten i første. I andre ble han passert for enkelt en mot en flere ganger, før den stygge taklingen som ga han fortjent rødt kort etter drøye timen

                          Kommentar

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎