Kamptråd: LSK-TIL søn 28.05 kl 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

    Kamptråd: LSK-TIL søn 28.05 kl 18.00

    Opprinnelig skrevet av Totti21

    En litt misforstått sak det her ift at det er et absolutt at man skal spille ballbesittende.
    Man kan fint spille direkte fotball uten å legge seg så lavt som LSK gjør og spille med litt høyere risiko i håp om å utrette litt mer enn å kanskje overleve.
    Ikke minst kan man variere avhengig av motstander og hjemme-/bortebane, og jeg hadde derfor også null problem med å skryte av lagets opptreden borte mot RBK sist der denne stilen kommer til sin rett og vi faktisk kan gå på banen med uavgjort som et godt resultat.
    Problemet mitt er at vi bevisst gir fra oss ballen til motstanderen og baserer vårt offensive spill på at de skal gjøre feil mot et lavt og kompakt lag på hjemmebane mot lag vi definitiv kan matche i banespillet. Hver eneste gang. Når det offensive spillet mot etablert forsvar også baserer seg på en lang ball med påfølgende ettertrykk synes jeg vi sitter igjen med en av de mest begrensede trenerne vi kunne hatt.
    Hadde det i det minste gitt gode resultater skulle jeg kunne levd med det, men slik det er nå ser vi ut som en soleklar dumpekandidat med en resultatorientert fotball. Da vil jeg heller se litt lenger enn denne sesongen og faktisk utvikle et eget spill som i det minst kan gi oss noe mer på lengre sikt. Nå er det bare pinlig å se på oss, og det vil være ekstremt fortjent om vi endelig skulle rykke ned når det eneste fokuser vi virker å ha er nettopp å unngå det.
    Det er dine ord at man har hentet en trener med resultatfokus. Da Erlandsen ble ansatt, ble det uttalt fra klubbens side at man ville hente en trener som tok oss "tilbake til røttene" (så kan man diskutere hva røttene egentlig er) med tett organisering bakover, hurtig angrepsspill og dødballfokus. Jeg opplever Arne som en trener som er ekstremt opptatt av at ballen skal raskt framover så fort vi vinner den. Det betyr også at det kreves gode ferdigheter i løp og pasningsspillet. Synes det er ganske formidabelt at at man etter 11 serierunder (eller i ditt tilfelle, før første serierunde) har avskrevet en trener og det han står for, når det har vært kollektiv enighet om at det er viktig at man gir en trener tid til å utvikle sitt eget. Vi har endret spillestil fra å spille mye på tvers til at alt skal framover - de endringene skjer ikke over natta. For det første mener jeg det er alt for tidlig å si noe om hvilken utvikling laget vil ha etter bare 11 kamper, for det andre er det liten tvil om at en lengre tapsrekke har fått spillerne til å spille med høyere skuldre. Arne har flere ganger sagt at spillerne har fremstått stressa og slått mye mer langt enn det de har blitt enige om. Du kan gjerne mene hva du vil om spillestil, men vi har tapt unormalt mange kamper der vi har vunnet sjansestatistikken, som vi begge bør være enige om at er et mer relevant måltall enn ballbesittelse. Det er liten tvil om at vi sannsynligvis vil ende nærmere bunn enn topp i år, men det var da også bare å forvente. Ikke siden Tom Nordlie har vi hatt en trener som leverte særlig gode resultater første sesong. Vi husker jo alle hvordan den historien endte..
    Lauken er vår venn!
Working...
😀
😂
🥰
😘
🤢
😎
😞
😡
👍
👎