Nyheter juni 2017

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Stray Cat
    Moderator
    • Aug 2008
    • 5914

    Nyhetstråd Nyheter juni 2017

    Alt som er nytt om Fugla og som har allmenn interesse skal i denne tråden.

    Idéen er at lettvektsbrukere skal kunne få med seg det meste som er viktige nyheter og informasjon om Fugla uten å måtte lese en eneste annen tråd. I tillegg er tråden til hjelp for oss andre slik at vi slipper å kopiere inn nyhetssaker eller gi samme informasjon i mange tråder.

    Andre tråder brukes til detalj- og nisjéinformasjon og ikke minst utallige diskusjoner og debatter.

    Vi ønsker mer av dette:
    • TV-klipp
    • Referat fra notiser som bare fins i papirversjonen av avisen.
    • Egenproduserte nyheter som treningsrapporter eller informasjon om nye/solgte spillere
    • Referat fra TV, som f.eks. TV2-sporten
    • Rettelser og feil i andre nyhetsartikler
    • Faktainformasjon som angår alle
    • Unngå i det minste spørsmål, ryktesnakk og sidekommentarer.
    Nyhetstråden modereres etter § 12 i forumreglementet (finnes under FAQ):

    Nyhetstråden modereres strengt. Reglene for nyhetstråden er som følger:
    1. Nyheter skal alltid først publiseres i nyhetstråden, deretter i andre tråder hvis det er interessant.
    2. Nyhetssaker hentet fra nettet skal ikke limes inn i sin helhet. Slik nyheter legges inn i nyhetstråden ved at overskrift, ingress og lenke limes inn.
    3. Nyhetsssaker hentet fra papirutgave av aviser mv. skal ikke legges inn ved ordrett avskrift av hele saken. I stedet legges nyheten inn ved bruk av enkeltstående sitater, evt. ved en kort sammenfatning av innholdet med egne ord. Kilde skal oppgis.
    4. Chatting og kommentarer er strengt forbudt i nyhetstråden.
    5. Nyheter som ikke oppfattes som viktige, publiseres i tråden "Nyheter uten nyhetsinteresse" på LSK-backstage.
    6. Nyheter som omhandler rykter om LSK og LSKs spillere skal publiseres i ryktetråden frem til LSK offisielt kommenterer den aktuelle saken.

    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!
  • Lillestrøm Kirke
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2004
    • 1470

    #2
    Her ser du oversikten over TV-kampene for runde 18 - 28
    "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

    Kommentar

    • Kroktåa
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2015
      • 2875

      #3
      Bare Brann vinner mer i lufta enn Lillestrøm i eliteserien. Derfor gjør Bård Flovik grep.

      Lillestrøm er eliteseriens dårligste hjemmelag så langt, med bare en seier på sine fem kamper på Åråsen i 2017.

      Likevel har hjemmelaget sine styrker, som de garantert vil spille på mot TIL. Bare Brann har vunnet flere dueller i lufta i snitt per kamp enn LSK så langt i år, med 22,8 mot 22.

      TIL har i snitt vunnet 14,6 dueller i lufta per kamp, og Bård Flovik er forberedt på at LSK vil utfordre TIL der, med tometersmannen Tomas Malec og 194 centimeter høye Frode Kippe i sine rekker.

      (Utdrag fra artikkel i Nordlys+)

      Kommentar

      • Kroktåa
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2015
        • 2875

        #4
        4-1 og Lillestrøm klinger normalt sett godt i TIL-ører, men ikke etter den vonde opplevelsen på Åråsen søndag ettermiddag.

        (...)

        Etter 1-1 til pause som følge av Chigozie Udojis utlikning, i en omgang der TIL var heldige som ikke lå under, avgjorde LSK med tre Erling Knudtzon-mål i andre omgang.

        På 1-2 ble også Kent-Are Antonsen utvist etter en felling av Aleksander Andreassen, med en halv time igjen å spille, og TILs lange vei tilbake ble enda lengre. – Trodde ikke på rødt


        Han mener utvisningen var feil.

        – Jeg protesterte ikke, for du får ikke omgjort det når dommeren har trekt opp det røde. Jeg må ærlig innrømme at jeg ble overrasket da han ga meg rødt, det hadde jeg ikke trodd, sier Kent-Are Antonsenn.

        – Det kom en ball, og ikke synes jeg at jeg hadde stor kraft eller strake bein eller viste knotter. LSK-spilleren touchet ballen i meg. Klart, han er i full strekk og jeg er i takling, så det er frispark og kanskje gult kort også. Men rødt er veldig strengt. Dommeren mente ute på banen at det var stor fart og bakfra, men jeg har ikke snakket med dommeren, sier TIL-backen.

        Han mener ikke det avgjorde kampen.

        – Nei, det var ikke over da, det er mange som har kommet tilbake med ti mann, men i dag hjalp det ikke laget. Det sa jeg i garderoben også. Jeg har beklaget overfor guttene at jeg ble utvist, sier Antonsen.

        (...)

        Han mener TIL fortjente å tape.


        Dommer Rohit Saggi var ikke i tvil om det røde kortet.

        – Det er kriterier for rødt kort. Nummer en er at taklingen kommer bakfra. Nummer to er at TIL-spilleren har høy fart og stor intensitet i taklingen, og utsetter motspilleren for fare. Ut i fra kriteriene som blir brukt, så var jeg ikke i tvil og følte meg trygg på at det var en rett avgjørelse, sier Saggi.
        (...)
        TIL fant ikke grep mot hurtige Erling Knudtzon i andre omgang. To ganger løp han fra TIL-forsvaret og rundet keeper Jacob Karlstrøm for enkle scoringer.

        – Knudtzon er raskere enn alle våre stoppere. Når vi har balltap sentralt på midtbanen, de har timing i pasning og løp, og vi ikke klarer å falle av, så ble det sånn.

        (Utdrag fra artikkel på nordlys+)

        Kommentar

        • Kroktåa
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2015
          • 2875

          #5
          TIL-trenerens reaksjon på 4.runde-motstanderen: – Det er jo ikke noen drømmetrekning

          Søndag ble TIL slått kraftig av Lillestrøm på Åråsen. Nå får de sjansen til å revansjere seg på samme bane i cupen.

          Trekningen av 4.runde i NM-cupen ble gjort direkte på NRK onsdag kveld. Utfallet for TILs del: Lillestrøm borte på Åråsen.

          Og for de som allerede har fortrengt søndagens ferske opplevelse, tapte TIL stort mot nettopp Lillestrøm der.

          – Det var da jæv... uflaks med ny bortekamp! Nå har vi reist rundt i tre runder, og får ingen premie for det med hjemmekamp. Det er jo ikke noen drømmetrekning. Men når det ble bortekamp, så er det hipp som happ om det ble Rosenborg, Brann eller Lillestrøm, sier Bård Flovik til Nordlys.

          Han mener 1-4-tapet på søndag ikke vil bety noe som helst når lagene møtes på Åråsen i august.

          – Det blir en tøff kamp, og vi skal ha et balansert forhold til det som skjedde på søndag, for det ble en spesiell kamp. Mye kan skje før vi møter dem der, og nå skal vi legge bort cupen for en stund, sier Bård Flovik.

          (Utdrag fra artikkel på Nordlys+)

          Kommentar

          • Kroktåa
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2015
            • 2875

            #6
            Drømmetreffet Kippe glemte

            (VGTV)

            Kommentar

            • Kroktåa
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2015
              • 2875

              #7
              VGTVs Runden #12 med Frode Kippe i studio

              Kommentar

              • Tvilling
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 1465

                #8
                RB+ Slik holder han LSK-spillerne skadefrie

                Bortemøtet med Stabæk er LSKs 15. kamp på 63 dager. Men til tross for kort tid mellom kampene, har LSK-spillerne pådratt seg oppsiktsvekkende få skader i den tøffe perioden.
                – Foran hver fotballøkt forbereder spillerne seg med en lett skadeforebyggende styrkeøkt enten individuelt eller felles. I vinter hadde vi i tillegg to styrkeøkter etter fotballøktene. Nå i sesongen prøver vi å ha én styrkeøkt i uka, sier Kåsene.
                Når kampene kommer tett og det spilles opptil tre kamper på åtte dager, kreves det ekstra tiltak. (Jessheim: Måltid+isbad)

                https://www.rb.no/lsk/fotball/geir-k.../s/5-43-512493

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 3954

                  #9
                  – Synd LSK ikke så det

                  – Jeg har alltid følt at jeg er spiss. Det var synd LSK ikke så det. Samtidig kunne jeg også vært tydeligere og sagt fra. Det viktigste var å få en fast rolle. Jeg ble skjøvet rundt på midtbanen og spilte på begge kantene, offensiv midtbane, sentral midtbane og defensiv midtbane. Det ble jo noen kamper ut av det, men jeg ble aldri mer enn ok. Jeg kunne aldri bli skikkelig god i LSK, sier Omoijuanfo til Romerikes Blad.

                  Bekkestua: Han har gått fra å være potet i LSK til å være toppscorer i eliteserien. For nå er Ohi Omoijuanfo (23) blitt het potet – som spiss.

                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • Kroktåa
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2015
                    • 2875

                    #10
                    Brennhete Knudtzon får ingen «spissplass-garanti» av Erlandsen

                    – Jeg er fremdeles usikker på om hans posisjon er spiss. Det kan hende at høyreback er hans rett plass. Men for laget nå har det vært avgjørende at han spiller fremme, sier Erlandsen.

                    (VG)

                    Kommentar

                    • Kroktåa
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2015
                      • 2875

                      #11
                      Moral av gull – fysikk av stål

                      LSK har levert mange gode prestasjoner, men lenge fikk de ikke betalt i form av resulater. Det førte laget rett i nedrykksstriden. På imponerede vis har LSK klart å snu trenden.


                      (Morten Svesengen kronikk i RB+)

                      Kommentar

                      • Wanker
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 632

                        #12
                        RB+: Robert Lauritsen om behovet for å kutte lønnskostnader i høst:
                        – Jeg ønsker selvfølgelig ikke å kommentere hvor mye penger det er snakk om


                        "LSK har i utgangspunktet ikke midler til å videreføre vårens lønnskostnader, uavhengig om de velger å forlenge med Tomas Malec og Michal Skoda."
                        Hunter S. Thompson:

                        There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                        Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                        Kommentar

                        • McGuffy
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 5093

                          #13
                          Kommer endelig i balanse på cupen

                          RB+: https://www.rb.no/lsk/robert-laurits.../s/5-43-514635

                          LSK-ledelsen tror hjemmekampen mot Tromsø vil oppfylle cupbudsjettet.

                          Kommentar

                          • McGuffy
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 5093

                            #14
                            LSK bedre enn RBK

                            RB+: https://www.rb.no/lsk/fotball/elites.../s/5-43-515655

                            Sportslig vil de fleste i LSK helst glemme 2016-sesongen. Basert på økonomiske muskler leverte klubben omtrent som forventet.

                            Kommentar

                            • McGuffy
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 5093

                              #15
                              https://youtu.be/PiA5DtrKfA8

                              Høydepunkter fra internkampen på fredag.

                              Kommentar

                              • Kroktåa
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2015
                                • 2875

                                #16
                                Petter (19) trosset hoftesmertene og ble matchvinner

                                (Alta 2 – LSK 2 0-1). – Det var usikkert om jeg skulle være med, sier LSK-rekruttenes matchvinner etter sesongens første seier.

                                Kampens eneste mål ble scoret av A-stallens Petter Mathias Olsen omtrent midtveis i den første omgangen. 19-åringen spilte kampen, til tross for smerter i hofta.

                                (RB+)

                                Kommentar

                                • Kroktåa
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2015
                                  • 2875

                                  #17
                                  Så ny mann avgjøre

                                  (LSK A– - LSK junior 3-1). Det er kanskje ikke sentrale midtbanespillere LSK ser mest etter, men Ivan Sesar (27) gjorde i alle fall et solid inntrykk fredag.

                                  27-åringen fra Bosnia-Hercegovina dundret inn 2-1-målet fra rundt 20 meter, med under ti minutter igjen å spille, da LSK A-lag til slutt slo klubbens juniorer i en internkamp.

                                  (RB+)

                                  Kommentar

                                  • McGuffy
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 5093

                                    #18
                                    TV2: Arne pisset på Stabæk (Stabæk reagerer på Erlandsens Nadderud-urinering)

                                    Lillestrøm-trener Arne Erlandsen benyttet seg ikke av toalettene da de spilte mot Stabæk.


                                    Lillestrøm-trener Arne Erlandsen benyttet seg ikke av toalettene da de spilte mot Stabæk.

                                    Kommentar

                                    • Percy Nilegård
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 5146

                                      #19
                                      (Lillestrøm–Viking 1-0) Aleksander Melgalvis sendte med kampens siste spark på ball Åråsen til himmels–som han gjorde det i debuten
                                      "Alltid blodsprengt"!
                                      Fong/Macho

                                      Even Nordlien

                                      Kommentar

                                      • kunden
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 2291

                                        #20
                                        NRK: Erlandsen ut mot Knudtzon-karantene: Kortet må fjernast

                                        Hauge understrekar at dei skal sjå på episoden på det vanlege fagmøtet måndag, og ta ein endeleg konklusjon tirsdag om handteringa av situasjonen.


                                        https://www.nrk.no/sport/erlandsen-u...ast-1.13565681


                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎