Billettsalg LSK-Brann

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • skotten
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 1794

    #41
    Opprinnelig skrevet av Lars
    Om sikkerhetsargumentet er tungtveiende i denne saken, er LSK den eneste klubben i Norge som ikke klarer å skille to lags tilhengere på samme tribune.
    Jeg klarte visst ikke legge fra meg diskusjonen likevel

    Faktafeil følte jeg likevel for å kommentere. Å hevde at LSK er det eneste laget i Norge som ikke greier å skille to lags supportere på samme tribune, håper jeg i beste fall ikke var gjennomtenkt. På Ullevaal er bortesupporterne alltid i VG-svingen uavhengig av sikkerhetskategori. På Marienlyst har bortesupporterne alltid en sving for seg selv, uavhengig av sikkerhetskategori. I Skien er bortesupporterne gjerdet inn. I Stavanger deler man svingen med andre, men Viking-LSK er ikke noen høyrisikomatch. I Bergen har man tidligere hatt egen sving for bortesupporterte, men det ser nå ut til at de har blitt slappere. I Aalesund får bortesupportere øvre og nedre seksjon i halve svingen. Ingen risikokamp. I Trondheim gjerder man inne bortesupporterene, og i høyrisikokamper må de også ty til store buffersoner og mange vakter (blant annet mot Fugla).

    LSK-Brann vil garantert av NFF bli klassifisert som høyrisikokamp, uavhengig av hvor mange hyggestunder jeg selv og andre har hatt på fotballpuben. Det er (sannsynligvis) nr 1 mot nr 2 på tabellen, hvor også bortelaget har fått mye negativ presse for sitt casualsmiljø. Jeg tror også at det ville gått bra, hvis forslaget hadde blitt gjennomført, men hva jeg trodde selv spiller liten rolle hvis bråket allerede har blitt en realitet. NFF kommer garantert til å kreve en buffersone, som gjør at 1/4 av tribunen må stå tom dersom man velger å gi Brannsupporterne bare halve tribunen. Konsekvensene hvis noe skjærer seg med sikkerhetsopplegget er mildt sagt kjedelige for klubben...

    Kommentar

    • King_Raymond
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4987

      #42
      La Brann få hele svingen. Bedre å pisse på 1800 Bergensere enn 600 bergensere.
      Ultras Felt C Lillestrøm

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #43
        Opprinnelig skrevet av skotten
        Jeg klarte visst ikke legge fra meg diskusjonen likevel

        Faktafeil følte jeg likevel for å kommentere. Å hevde at LSK er det eneste laget i Norge som ikke greier å skille to lags supportere på samme tribune, håper jeg i beste fall ikke var gjennomtenkt. På Ullevaal er bortesupporterne alltid i VG-svingen uavhengig av sikkerhetskategori. På Marienlyst har bortesupporterne alltid en sving for seg selv, uavhengig av sikkerhetskategori. I Skien er bortesupporterne gjerdet inn. I Stavanger deler man svingen med andre, men Viking-LSK er ikke noen høyrisikomatch. I Bergen har man tidligere hatt egen sving for bortesupporterte, men det ser nå ut til at de har blitt slappere. I Aalesund får bortesupportere øvre og nedre seksjon i halve svingen. Ingen risikokamp. I Trondheim gjerder man inne bortesupporterene, og i høyrisikokamper må de også ty til store buffersoner og mange vakter (blant annet mot Fugla).

        LSK-Brann vil garantert av NFF bli klassifisert som høyrisikokamp, uavhengig av hvor mange hyggestunder jeg selv og andre har hatt på fotballpuben. Det er (sannsynligvis) nr 1 mot nr 2 på tabellen, hvor også bortelaget har fått mye negativ presse for sitt casualsmiljø. Jeg tror også at det ville gått bra, hvis forslaget hadde blitt gjennomført, men hva jeg trodde selv spiller liten rolle hvis bråket allerede har blitt en realitet. NFF kommer garantert til å kreve en buffersone, som gjør at 1/4 av tribunen må stå tom dersom man velger å gi Brannsupporterne bare halve tribunen. Konsekvensene hvis noe skjærer seg med sikkerhetsopplegget er mildt sagt kjedelige for klubben...
        Spiller du dum?

        Jeg mener selvsagt at alle andre klubber klarer å skille to lags tilhengere på samme tribune der det er nødvendig.

        Dessuten fatter jeg ikke at man liksom skal måtte bruke 500 seter på å skille Brann-fansen og sittende LSK-tilhengere. Det finnes ingen andre klubber i Norge som gjør det på den måten. LSK kan i likhet med alle andre klubber sette opp et midlertidig gjerde etc. (Det ligger f.eks. nok av gjerder under den gamle hovedtribunen.)

        Selvsagt skal man ta sikkerheten på alvor. Men det finnes grenser for hvor lite løsningsorientert man kan være uten at jeg synes det er latterlig. Ja, du hørte riktig. Latterlig.

        Det finnes enkelte gode argumenter for å gi Brann hele svingen. Med det at det er nødvendig for å ivareta sikkerheten er definitivt ikke et av dem.

        Forøvrig tar du feil når det gjelder opplegget på flere av stadionene du nevner i avsnitt 2.

        Kommentar

        • gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

          #44
          Opprinnelig skrevet av Lars
          Spiller du dum?
          Synes du som er moderator bør holde et høyere nivå i debatten enn å ta i bruk slike karaktrestikker av de som er uenig med deg.
          Dumt, synes jeg.

          Mvh
          Gammer`n
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

          Kommentar

          • Lars
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6156

            #45
            Opprinnelig skrevet av gamle-perta
            Synes du som er moderator bør holde et høyere nivå i debatten enn å ta i bruk slike karaktrestikker av de som er uenig med deg.
            Dumt, synes jeg.

            Mvh
            Gammer`n
            Beklager, skal ta det til meg. Er enig i at moderatorene bør gå foran med et godt eksempel.

            Kommentar

            • Håkon Henriksen
              Administrator
              • Nov 2003
              • 6411

              #46
              Brann skal ha 5%, ferdig med det.

              Resten blir LSK, enkelt og greit.
              Håkon Henriksen
              -
              Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
              -
              ALT FOR FUGLA

              Kommentar

              • KFL109
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 1958

                #47
                Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                Brann skal ha 5%, ferdig med det.

                Resten blir LSK, enkelt og greit.
                Flott at noen har kontakter innad i klubben. Nå kan resten av diskusjonen legges død!
                Vidar Evje

                Kommentar

                • skotten
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 1794

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Lars
                  Det finnes enkelte gode argumenter for å gi Brann hele svingen. Med det at det er nødvendig for å ivareta sikkerheten er definitivt ikke et av dem.

                  Forøvrig tar du feil når det gjelder opplegget på flere av stadionene du nevner i avsnitt 2.
                  At sikkerhetsopplegget rundt en fotballkamp ikke skulle være et tungtveiende argument for hvordan bortefansen skal fordeles/plasseres, skal du få lov til å mene. Jeg er ikke av samme mening, og det er neppe heller noen av de som er ansvarlige for sikkerhet i klubben og NFF heller.

                  Hvorvidt alt jeg skrev om andre klubbers opplegg stemmer skal jeg selvsagt ikke garantere 100% for, men du skal ta meg i ganske mange feil før jeg ikke har motbevist poenget ditt. (og du har ikke gitt ett konkret eksempel en gang). Har sett Fugla på 52 stadioner+Åråsen, så jeg føler meg relativt kvalifisert for å uttale meg

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av skotten
                    At sikkerhetsopplegget rundt en fotballkamp ikke skulle være et tungtveiende argument for hvordan bortefansen skal fordeles/plasseres, skal du få lov til å mene. Jeg er ikke av samme mening, og det er neppe heller noen av de som er ansvarlige for sikkerhet i klubben og NFF heller.
                    Du leser det du vil, ikke det jeg faktisk skriver. En smule slitsomt i lengden. Selvsagt er sikkerhetsopplegget rundt en fotballkamp viktig. Selvsagt skal motstanderfansen plasseres strategisk for å unngå bråk.

                    Poenget mitt er at sikkerheten ikke bør være et tungtveiende argument for å gi Brann hele svingen, ettersom sikkerheten fint kan ivaretas uten at man behøver å gå Brann 1300 billetter mer enn de har krav på.

                    Forøvrig vet jeg at Brann ikke kommer til å spesielt mange flere billetter enn nødvendig, så jeg er fornøyd.

                    Kommentar

                    • Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

                      #50
                      Er da bare bullshit å si at det ikke går ann å lage et skille på Diadora. Dette har blitt gjort mange ganger tidligere uten at det har oppstått noe bråk. Alle supporterklubber har sine drittsekker, og det kan komme akkurat like mange fra Odd Grenland og Lyn som det kan komme fra Bergen. Med oppsatte gjerder og politibånd, samt vakter burde ikke dette være noe problem. Det mest provoserende for bortesupporterne er ikke de som står ved siden av, men de som bor i leilighetene over som slenger dritt og spytter ned på fansen. Brann-fansen er skikkelige folk og vil garantert ikke skape kvalme om man tar sine forholdsregler med provisoriske sperrer. Jeg mener de ikke burde få mer enn sine 5%.
                      Lauken er vår venn!

                      Kommentar

                      • skotten
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 1794

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av Lars
                        Du leser det du vil, ikke det jeg faktisk skriver. En smule slitsomt i lengden. Selvsagt er sikkerhetsopplegget rundt en fotballkamp viktig. Selvsagt skal motstanderfansen plasseres strategisk for å unngå bråk.

                        Poenget mitt er at sikkerheten ikke bør være et tungtveiende argument for å gi Brann hele svingen, ettersom sikkerheten fint kan ivaretas uten at man behøver å gå Brann 1300 billetter mer enn de har krav på.

                        Forøvrig vet jeg at Brann ikke kommer til å spesielt mange flere billetter enn nødvendig, så jeg er fornøyd.
                        Sorry, skal ikke være så rask med å svare neste gang. Ser nå at vi var langt mer enige enn jeg først antok Ikke noe problem for meg heller at Brannfansen kun får 5 pst av billettene, så lenge sikkerhetsopplegget blir ivaretatt. Jeg tror riktignok at det da hadde vært lurt og gitt dem noen flere billetter, men finner man andre måter å gjøre det på er det helt greit for meg. Men det er ikke greit for meg hvis Fugla får bot i 100000-kronersklassen for manglende sikkerhetsopplegg hvis noe skulle skjære seg...

                        Kommentar

                        • e.d
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2005
                          • 688

                          #52
                          jeg mener bortelagets bilettkvote burde være 10% istedet for 5%. Gir jo mye bedre stemning. Og at forholdet er 1/10 mellom supporterne synes jeg er mer rimelig enn at forholdet er 1/20.

                          ang. sikkerhetshysteri som råder så er det meningsløst. Når har sikkerheten til tilskuerne vært noe som helst truet mellom Brann -LSK kamper opp gjennom historien? Har noen noen gang blitt skadet? har noen vært i nærheten av å bli skadet? har det vært bråk? Har det vært tilløp til bråk? tvertimot har vi et godt forhold til Brannfansen og de var jævla trivelige i Bergen sist selv om vi sang Fugla sanger på puben demmes og på bussen demmes opp til stadion.
                          synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                          Kommentar

                          • Kanarifugl84
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2007
                            • 2319

                            #53
                            God stemning? Å høre 1800 brannsupportere pipe laget sitt inn til pause, det er ikke god stadionstemning på åråsen, det kan de få holde på med på sin egen hjemmebane. Fyll opp med svart- og gulkledde isteden!

                            Kommentar

                            • Raskolnikov
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 1452

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av Lars
                              Forøvrig vet jeg at Brann ikke kommer til å spesielt mange flere billetter enn nødvendig, så jeg er fornøyd.
                              Dette er i så fall en høyst overraskende gladnyhet. Kilde?
                              Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                              Kommentar

                              • e.d
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2005
                                • 688

                                #55
                                da regner jeg med at det samme skal gjelde når vi møter fredrikstad borte- at kanarifansen bør få 550 biletter istedet for 1100?
                                synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                                Kommentar

                                • Kanarifugl84
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2007
                                  • 2319

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av e.d
                                  da regner jeg med at det samme skal gjelde når vi møter fredrikstad borte- at kanarifansen bør få 550 biletter istedet for 1100?
                                  Er det ikke kampen mot Brann vi snakker om...?

                                  Kommentar

                                  • Lars
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6156

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av e.d
                                    da regner jeg med at det samme skal gjelde når vi møter fredrikstad borte- at kanarifansen bør få 550 biletter istedet for 1100?
                                    For det første vil vi få minst 625 billetter. For det andre synes jeg det er greit dersom kampen er så stor at FFK på egenhånd klarer å fylle stadion. F.eks. hvis FFK spiller for å vinne gull (særlig...) eller unngå nedrykk.

                                    Kommentar

                                    • e.d
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2005
                                      • 688

                                      #58
                                      det er da dritkult å dra på bortekamper når vi er mange. synes det er helt utrolig at så mange her mener det er riktig å begrense bilettkvoten til bortelagets supportere.
                                      synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                                      Kommentar

                                      • Gjertsen_KANARIS
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Jun 2006
                                        • 196

                                        #59
                                        La dem få hele den tribunen, så synger vi dem ut. Med halv tribune kommer det fram "LSK, fryktet match på tribunen å gav ikke oss så mange biletter som vi ønsket"
                                        VI ER KANARIFANSEN OG HOLDER ALDRI KJEFT<3

                                        Kommentar

                                        • e.d
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2005
                                          • 688

                                          #60
                                          fotball =kamp på banen og kamp på tribunen. eks mot vålerenga så ville det blitt mye kjedeligere hvis klanen kun fikk 600 billetter fordi da ville det ikke bltt noe kamp på tribunen og kampen ville miste prestisje for da ville det ikke bli samme opphausing om hvem som er best av klanen og kanarifansen.

                                          i england får bortesupporterne større billettkvote til cupkampene og da er det mye bedre stemning på stadion enn i seriekampene.
                                          synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎