Kamptråd: vålerengen IF - Lillestrøm SK, lørdag 24. juni kl 18:00, Ullevål Stadion

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Stan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2006
    • 1064

    Her var det ingen som hadde skjønt dette med derby. Natta

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Tre gratispoeng til erkerivalen.

      Kommentar

      • Yellow-not-jella
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2009
        • 1606

        Opprinnelig skrevet av Avon
        Hvis vi ser bort fra Gary Martin som var på et kort lån, så har vi ikke klart å hente inn en virkelig god spiss siden Friday. Vanskelig å tro at ingen av de afrikanske spissene som har vært på prøvespill de siste part årene hadde vært bedre og billigere enn Malec/Ajeti/Skoda/Arni.
        Er så enig, heldigvis er det ting på gang som dere sikkert veit. Tullebukk kan vel tilføye osv..

        Kommentar

        • Kvalen
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2006
          • 327

          Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella

          Er så enig, heldigvis er det ting på gang som dere sikkert veit. Tullebukk kan vel tilføye osv..
          Hva er på gang?
          "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
          - Ivar Hoff

          Kommentar

          • Dole
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2004
            • 1505

            Med tanke på at kampen forløp akkurat som forventet, er det ingen stor grunn til å være veldig skuffet. Med et laget vi stilte i dag, skulle det er mirakel til for å ta poeng.

            Det viktigste fremover blir å vinne kampene mot bunnkollegene.

            Kommentar

            • Yellow-not-jella
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2009
              • 1606

              Angrepsvillige afrikanere, prøvespillere, prospekter eller hva det kalles, kommer i sommer. Skulle ikke bekymre meg, sa en MeGeT sentral kilde i LSK.

              Men dette blir mellom oss, undertegnede har ikke sagt noenting. Tullebukk / Gilbert & co finner ut av dette framover.

              Forøvrig helt uenig med AE når han sier vi stort sett har kontroll. Hva hvis de måtte fram enda mer. De har ikke bare LITT mer snert offensivt.
              Er vel bare Amundsen som er ren kvalitet i forsvarsjobben også.

              Kommentar

              • Xavi
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2008
                • 1275

                Bytte formasjon fordi en spiller er ute. Er 6 div. Amatør valg av Arne. Skulle bytta Ajeti fyr knudtzon og latt Kippe spille så lenge han klarte..
                Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                Anders, Tidligere styremedlem KFL

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3141

                  Opprinnelig skrevet av daf

                  Og så sender vi malec videre til orknøyene
                  Hva pokker har Orkenøyene gjort deg siden du hater dem så mye?

                  Kommentar

                  • andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

                    Føles som at laget ikke selv har tro på det de driver med i dag. Og det blir bare grusomt i andre omgang. Skoda gjør en dårlig kamp, men Malec klarer faktisk å fremstå enda dårligere. Virket helt enkelt som han ikke gadd å forsøke. Så ham ikke i full spurt en eneste gang. Lett jogg gjennom hele innhoppet og total likegyldighet. Skoda forsøke ihvertfall, selv om han ikke fikk til en dritt.

                    Forstår heller ikke hvorfor vi på død og liv er nødt til å rokkere totalt på et lag som har fungert bra de siste kampene. Forstår at vi ikke har all verden til stall, men jeg føler vi har lykkes på grunn av kollektivet tidligere, ikke fordi vi har en første-ellever bestående av strålende individualister. Da må det jo være bedre å bytte inn Antonijevic for Kippe og Ajeti for Knudtzon. Summen av de 11 spillerne blir ikke like bra, men du har i det minste 9 spillere som kan forholde seg til et spill som har gitt resultater over de siste kampene. Om ikke Antonijevic ble hentet for å fylle samme funksjon som Kippe så vet jeg ikke hva vi skal ha ham til.

                    Overgangsvinduet til sommeren:

                    - Skal vi satse på Antonijevic? Om ja, så må vi begynne å gi ham spilletid når vårt andre fyrtårn av en midtstopper er utilgjengelig. Om nei, så får vi forsøke finne en ny arbeidsgiver til han og hente en stopper vi faktisk vil bruke. Det er hårreisende å tenke på at han har blitt vurdert god nok etter et lengre prøvespill, men at Arne velger å føkke opp hele laget framfor Å gi han spilletid.

                    - Malec må gå. Dagens kamp var dråpen. Med den rammen og betydningen, pluss det faktum at han for øyeblikket er utenfor første-elleveren, så må man kunne forvente seg mer. Slappeste jeg har sett i et derby noensinne.

                    - Skoda kanskje fungerer i en annen spillestil, men her er han fortapt. Har ikke teknikk, medioker fysikk for sin størrelse og har heller ikke goalgetter-egenskaper som veier opp for manglene.

                    - Om vi kan frigjøre lønnskostnaden til vår Tsjekkoslovakiske duo så ser jeg helst at vi:

                    A) Henter hjem han der venstrebacken som sliter benk i Godset. Da har vi en bedre løsning når vår pdd beste venstreback må steppe inn i midtforsvaret.

                    B) Få inn en ny spiss. Helst en som kan true bakrom på på samme måte som Erling. Jeg tviler sterkt på at Ajeti noensinne tar nivået og vil gjerne ha inn en spiller som passer spillestilen vår. I dag ble det pinlig åpenbart at vi lider uten Erling på banen. Vi blir spilt lave, og de gangene vi vinner ballen og kan kjøre overgang, så stopper det opp med en såpass stasjonær type som Skoda på topp.

                    C) Om vi også skulle kvitte oss med Antonijevic så ser jeg gjerne at vi henter en andre spiss som kan fylle rollen Udoji har for øyeblikket.

                    Jeg vet at økonomien er anstrengt og alt det der, og jeg krever ikke kjøp fra øverste hylle. Jeg er fornøyd med billige signeringer fra lavere divisjoner, så lenge vi henter spillere som er kompatible med fotballen vi spiller. Signeringene av Melgalvis, Haakenstad og Rafn viser at vi er i stand til å hente billige spillere som kan fylle en rolle i laget.
                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                    Kommentar

                    • vermu
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2008
                      • 1729

                      Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

                      Bra jinx


                      Opprinnelig skrevet av vermu
                      Håpløst laguttak. Kippe ute,så da velger han å endre halve laget som har fungert i det siste.Spesielt når han har en klar etstatter i Antonijevic. Total mangel på tempo offensivt

                      Tja, jinx. Fredrik Krogstad var kanskje vår beste spiller, likefullt mener jeg fortsatt at laguttaket var helt feil. Kind Mikalsen er en av eliteseriens beste backer. Men Amundsen og Mikalsen utfyller hverandre for dårlig som stopperpar. Dette har vi sett gjentatte ganger. Da er det helt utrolig at vi har en "Kippe-kopi" på benken. Hvorfor i alle dager blir Antonijevic henta, hvis han ikke engang kan erstatte Kippe?

                      Dette fører også til at vår nest beste (etter Knutzon) kontringsspiller, Simen Rafn blir flytta ned på en plass han sjeldent har spilt i. Som igjen fører til en venstreside med to høyrebein som nesten bare går innover. Da blir bredden borte, og flyten,tempoet og ballansen forsvinner.
                      Kampen var syltynn suppe. Kan ikke huske vi har vært mer ræva i en derbykamp. Vi var svake defensivt og hadde lite å by på offensivt.

                      Detta tapet for Erlandsen ta mesteparten av skylda for. Sammen med for dagen svake spillere, og maks uhell i at to av de absolutt viktigste spilleren er ute.
                      Last edited by vermu; 24.06.2017, 20:59.

                      Kommentar

                      • Oddis
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2006
                        • 2744

                        Opprinnelig skrevet av daf
                        Beste tsjekker er staropramen og han er dritgod
                        Da har du ikke prøvd Zlatopramen
                        Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          Antonijevic har toårskontrakt, og kan bli svært vanskelig å kvitte seg med. Er vel det egentlig bare det siste bevis på hvor viktig det er at Bjarmann forsvinner ut dørene.

                          Kommentar

                          • vermu
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2008
                            • 1729

                            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                            Antonijevic har toårskontrakt, og kan bli svært vanskelig å kvitte seg med. Er vel det egentlig bare det siste bevis på hvor viktig det er at Bjarmann forsvinner ut dørene.
                            Det må jo ha vært Erlandsen som godkjente denne signeringen etter en god prøveperiode. Ikke Bjarmann sitt ansvar da. Det rare er jo at Antonijevic var god i flere av treningskampene i vinter. Helt uforståelig at han ikke ble brukt i dag. Dermed er det jo enda rarere at han i hele tatt ble signert.

                            Kommentar

                            • G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3141

                              Opprinnelig skrevet av andersmm
                              Føles som at laget ikke selv har tro på det de driver med i dag. Og det blir bare grusomt i andre omgang. Skoda gjør en dårlig kamp, men Malec klarer faktisk å fremstå enda dårligere. Virket helt enkelt som han ikke gadd å forsøke. Så ham ikke i full spurt en eneste gang. Lett jogg gjennom hele innhoppet og total likegyldighet. Skoda forsøke ihvertfall, selv om han ikke fikk til en dritt.

                              Forstår heller ikke hvorfor vi på død og liv er nødt til å rokkere totalt på et lag som har fungert bra de siste kampene. Forstår at vi ikke har all verden til stall, men jeg føler vi har lykkes på grunn av kollektivet tidligere, ikke fordi vi har en første-ellever bestående av strålende individualister. Da må det jo være bedre å bytte inn Antonijevic for Kippe og Ajeti for Knudtzon. Summen av de 11 spillerne blir ikke like bra, men du har i det minste 9 spillere som kan forholde seg til et spill som har gitt resultater over de siste kampene. Om ikke Antonijevic ble hentet for å fylle samme funksjon som Kippe så vet jeg ikke hva vi skal ha ham til.
                              Bra og riktig analyse. Å hive rundt på halve laget er uheldig, men å gjøre det når du ikke må er helt natta. Antonijevic kunne og ville ha gjort en god figur i midten basert på det jeg har sett av han, og vi kunne bevart tryggheten de andre har innarbeidet seg i sine posisjoner. På topp er vi betydelig svekket med Erling ute, uansett hva vi gjør. Malec er slapp og uinteressert, og slik han fremstår nå er det en skam at han får tre på seg trøya. Skodaen har dessverre ferdigheter på 2. divisjonsnivå, og at Ajeti er god nok for øverste nivå er det nok bare han og Bjarmann som tror på.

                              Hadde 10 ganger heller sett en spiller som Brenden utpå der i dag. Uferdig, javel, men alltid med innsats og holdninger fra øverste hylle og uansett bedre enn Males. Skoda og Ajeti.

                              Kommentar

                              • LS89
                                Kamptrådkongen
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2013
                                • 3320

                                Forferdelig kamp å være vitne til fra tribunen. Helt grusomt. Flau togtur hjem til Eidsvoll.

                                Kommentar

                                • magnuslt
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Oct 2011
                                  • 213

                                  Mulig dumt spørsmål, men hva betyr det egentlig at Kippe "ikke besto den fysiske testen for match"? Påbegynnende skade, andre ting?

                                  Kommentar

                                  • Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3499

                                    Elendig kamp fra vår side, og nok en gang lar vi motstanderen ha ballen og initiativet frem til 1-3 før vi tør å flytte laget litt høyere i banen. Det har jo fungert greit i en del kamper og spille fotball uten ball og vilje til å ta tak i kampene, men i dag møtte vi et lag som ønsker å ha ballen mest mulig, og evnet å utnytte det. De lagene som har skapt trøbbel for vif tidligere i år har jaget de over alt på banen og gitt de minimalt med tid med ball, men vi kjørte på med akkurat samme opplegg som i alle andre kamper, som veldig ofte har fått oss under 0-1.

                                    I dag ga det ikke oss 0-1, men vi fikk 1-0 på en kontring som viser potensialet til dette laget i angrep, og at det finnes mer enn nok av ferdigheter til å spille en fotball som kanskje kan utvikle seg over tid også. Dessverre ville det alltid være et spørsmål om tid før vi skulle slippe inn mål når vi lå slik, og denne gangen klarte vi heller ikke omstille oss etter at vi kom oppskriftsmessig under i kampen vår, og det ble også enda tøffere når vif fikk 3-1 såpass tidlig i 2.omgang.

                                    Ift styrkeforholdet mellom lagene på papiret er dette det mest skuffende byderbyet jeg har sett.

                                    Ronny Deila hadde naturligvis helt rett i forkant av oppgjøret ved å si at LSK spiller en lite utviklende fotball under Arne E, selv om det svir å si at vif sin trener er spot on. Det er på ingen måte sikkert at vif havner over oss på tabellen denne sesongen, men jeg skal garantere at de er betydelig bedre enn oss om tre år, og at de vil stabilisere seg der, samt utvikle flere profiler som blir aktuelle for landslag og profftilværelsen.
                                    Det er gevinsten ved å tenke langsiktig, mens vi sikkert er mer enn fornøyde med å den kortsiktige tankegangen der fotballen spilles over hodet på vår desidert beste fotballspiller, og angrepsspillet baseres på at motstanderen skal gjøre en feil, slik at vi kan kjøre en kontring med 2-3 involveringer. At folk maser så mye på nye signeringer kan jeg ikke skjønne, da vi knapt trenger fotballspillere for å få til dette. Mulig elskerne kan slå seg på brystet over en 7.plass eller lignende når sesongen er over, men dette vil sette oss tilbake også utover Erlandsen sin periode.

                                    Kommentar

                                    • Marit
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2010
                                      • 885

                                      Jeg var heldigvis i utdrikningslag og slapp å få med meg dette. Har aldri vært gladere for å slippe å se en kamp.
                                      Andas in och andas ut
                                      Orkar jag så orkar du

                                      Kommentar

                                      • dollyholly
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2007
                                        • 965

                                        Opprinnelig skrevet av magnuslt
                                        Mulig dumt spørsmål, men hva betyr det egentlig at Kippe "ikke besto den fysiske testen for match"? Påbegynnende skade, andre ting?
                                        Han fikk en smell i leggen mot Viking og har ikke blitt helt bra enda. Hadde han spilt kunne han blitt langtidsskadet. Dette var en enkelt bortekamp, selv om det var VIF. Vi tar dem på Åråsen. Måtte jobbe og fikk heldigvis ikke sett kampen. Konstaterer at Osloborgerne glimret med sitt fravær og at Deila mener at VIF er et mye bedre lag enn LSK. Spyr. VIF er ræva men vi var tydeligvis enda dårligere i går. Erling på topp hadde vært en helt annen greie og med Frode bak hadde man sluppet rokkeringer. Med LSKs økonomi og alternativene bak kan jeg ikke skjønne annet enn at Frode spiller neste år også hvis skrotten holder.

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Opprinnelig skrevet av G-Man
                                          Hadde 10 ganger heller sett en spiller som Brenden utpå der i dag. Uferdig, javel, men alltid med innsats og holdninger fra øverste hylle og uansett bedre enn Males. Skoda og Ajeti.
                                          Her er jeg redd for at vi er i ferd med å lage en ny Tokstad, Ohi you name it. Brenden er uferdig taktisk, men har ferdighetene, og har spilt på praktisk talt samme nivå nå i flere år. Han må få ta nye steg. Vi er en klubb som etter eget utsagn har en liten stall, men som likevel kan ta seg råd til å smykke seg med en rekke spillere klarert for a-lagsspill som man rett og slett ikke akter å bruke engang på høyeste nivå.

                                          Slik har det vært i en årrekke og det må ta slutt!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎