Kamptråd: LSK-RBK 23.9 kl 18

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    #61
    Opprinnelig skrevet av McGuffy

    Hæ? Lundemo, umiddelbar hit?
    Ja, han kom inn og tok en fast plass i førstelaget i sin første sesong og var da en av klubbens viktigste spillere. Men mange ser bare ut til å huske skadeproblemene som ødela resten.

    Kommentar

    • G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3177

      #62
      Opprinnelig skrevet av GIFKanari

      Ja, han kom inn og tok en fast plass i førstelaget i sin første sesong og var da en av klubbens viktigste spillere.
      Hvilket kanskje sier langt mer om resten av laget enn Lundemo.

      Kommentar

      • rælingen kanaris
        Kaptein Reketråler
        Myklebust Light
        • Jul 2005
        • 1445

        #63
        Opprinnelig skrevet av G-Man

        Hvilket kanskje sier langt mer om resten av laget enn Lundemo.
        Ja, det året vi kom på vår beste plassering siden 2007 mener du? Fryktelig lag det året.
        Custodes
        I med og motgang

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3177

          #64
          Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris

          Ja, det året vi kom på vår beste plassering siden 2007 mener du? Fryktelig lag det året.
          Vi har vel hatt noen fryktelige lag om sant skal sies, men ok: Formuleringen min var sleivete. Det jeg egentlig prøvde å si var at Lundemo etter min mening ikke var særlig imponerende, men at han fikk spille fast fordi han ble ansett som et stort talent og potensiell midtbanesjef året etter.

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            #65
            Opprinnelig skrevet av G-Man

            Hvilket kanskje sier langt mer om resten av laget enn Lundemo.
            Du er altså ikke blandt dem som mener det bare skulle mangle at vi hevdet oss i toppen med de midlene vi hadde under Haglund?

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              #66
              Opprinnelig skrevet av _Jonern
              Vi har gått i forskjellige retninger annenhvert år. Geir Bakke har fått holde på i fred og ro i flere år nå og resultatene kommer. Og jeg husker så jævlig godt det første året hans. Jeg så Sarpsborg i 3 bortekamper på rad, og det var noe av det jævligste jeg har sett. 11 mann bak ballen i 90 minutter og i et håp om å få med seg 1 poeng. Mot Stabæk røyk de 2-0 uten ett skudd på mål. Det var med en litt svakere tropp uten samme erfaring og selvtillit. Det Arne har fått til hittil er absolutt ikke håpløst. Men det laget her trenger erfaring. Klarer vi å beholde stammen i klubben både på spiller- og trenersiden i flere år så er jeg sikker på at vi kommer til å nærme oss toppen igjen.
              Ikke det minste rart Sarp var et rot da, vi knakk dem jo mentalt 16. mai på deres egen stadion med en perfekt utført kamp, med de siste rester av Haglunds byggverk. Etter en mer enn dugelig sesonginnledning for Bakke, med blant annet 2-0 hjemme mot Odd og 1-1 borte mot Godset, så slo vi dem 3-1. Med full kontroll med og uten ball. Sarp løftet seg i påfølgende bortekamp mot Start, men hjemmeformen var ødelagt og la malen for resten av sesongen. Etter seieren i bibelbeltet gikk det tre måneder før neste seier. Bakke har vel aldri vært så ydmyk etter en kamp som han var da den 16.mai 2015, men både for LSK-fans generelt, men mest av alt resten av fotball-Norge, så gikk den kampen fort i glemmeboka. Fordi den ikke passet LSK-narrativet som LSK selv nå virkelig har svelget med hud og hår. Kanskje fordi vi har fått det for oss at det er alt vi fortjener.

              Hvis du virkelig vil se kontraster anbefaler jeg deg å se den kampen på nytt. Jeg har den fortsatt på PVR'en som trøstemateriale. For det var hva vi hadde å bygge videre på, men som vi med viten og vilje skuslet vekk.

              Kommentar

              • kunden
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 2324

                #67
                Bra vi har folk som GIFern, slik at vi ikke stamper i samme gjørma. Misjonen er åpenbar. Er også en av de spm ønsker gledesuttrykk hver gang det går bra og nøktern analyse når vi driter på draget.Balansegang mellom ønsketekninger, realitet og dynge. Ikke lett.
                Kjør debatt!

                Kommentar

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎