Kamptråd LSK-Aalesund, mandag 30.10.19:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    #41
    "...vi liker ikke være favoritter".

    Hvorfor, Arne?

    Kommentar

    • knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9370

      #42

      Kommentar

      • Playboy1
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 2109

        #43
        Digg Seier.
        Greit at Krogstad avløser Charles sentralt litt
        fremover nå. Charles ser ut til å trenge litt vile nå.

        Kommentar

        • McGuffy
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 5092

          #44
          Kudos til Arne for byttene i dag. Vi var i ferd med å rakne, og de to sentrale havnet alt for lavt i banen. Arne plukker av Charles, og inn med løpskraft i Krogstad.

          Kommentar

          • _Jonern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 4376

            #45
            Ålesund er noe av det værste jeg har sett på mange år på Åråsen. Men uansett en veldig solid kamp av oss. Forstår ikke helt hvorfor Arne var misfornøyd etter 1.omgang. Vi tar tak i kampen og styrer store deler av første omgang, og slipper ikke til noe bakover. En langt, langt bedre første omgang enn mot f.eks Sogndal hjemme. 2.omgang starter også friskt med et ganske bra trøkk mot Aafk, før vi plutselig faller veldig lavt igjen og faktisk blir satt under et visst press. Et utrolig viktig bytte av Arne når han setter inn Krogstad sentralt. Han bidrar til den aggressitiveten vi trenger og er mye mer disiplinert enn Charles. Jeg mener Krogstad er et bedre og tryggere alternativ enn Charles pr dags dato. Han er også mye bedre sentralt enn på kant. Etter det byttet er det egentlig enveiskjøring og Ålesund går opp i liminga. Godt at vi fikk satt noen kasser i dag. Kult med debut for Sandberg. Deilig seier!
            ..................

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3146

              #46
              Når vi holdt på å miste det, så tok Arne av Charles, som ikke var til stede i dag (heller), og satte inn Krogstad som umiddelbart løp og kriget i filler alle forsøkene fra aalesund. Det er coaching i verdensklasse - og burde gjøre det åpenbart hvem som bør starte på midten fremover.

              Kommentar

              • Tvilling
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 1462

                #47
                NÅ er neste mål å passere vif.. Klarer vi det og seier i cupen - ja, så er sesongen reddet (ut i fra slik sesengen nå en gang har utviklet seg..)

                Kommentar

                • knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9370

                  #48
                  Forumet til Stormen, er som her, fullt av visdom.

                  Her en post fra bruker 'Superfly' fra 10:37 i går:
                  ​​​​​​
                  Vi er fullstendig akterutseilt når det gjelder tempo. Overgangen fra å se kampen Aafk - KBK forrige helg, til å se kampen ODD - Lillestrøm, var omtrent som å gå fra Tippeliga til Premiere League. Det var påtagelig hvor mye hurtigere ballen gikk fremover, samt at intensiteten var mye større. Mistenker at vi må være dårlig trent. Se f.eks. på Fredrik Carlsen, ingen taktomslag, ingen pasninger i lengde retning, ingen forseringer. I dag kommer vi til å bli overspilt og fraløpt. Tipper 4 - 0 til Lillestrøm!

                  Kommentar

                  • kunden
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 2288

                    #49
                    Jeg syns også 1.omg var bedre enn 2. I første makter vi faktisk å holde ballen i laget og trykke Aafk tilbake uten de evindelige langballene. I andre er Aafk i ferd med å etablere et lite press og kommer til to halvsjanser før vi setter 2-0. Rett etterpå er de nære ved å redusere. Så rakner de fullstendig.
                    Skuffende av Charles idag. Godt innhopp av Fredrik. Brenden var uheldig med kasta i første. Er det for kort tillløp på Åråsen for stuntkasta hans montro?

                    Er bombesikker på at disse poenga var de vi trengte for å holde oss. Aafk med bart, særp og godet igjen, får max 1p i de kampene. Ergo er det bare kvalikplassen vi i aller verste scenario
                    kan havne på, men ettersom det er Sogndal-TIL neste runde kan bare et lag ta innpå oss og i verste fall Sogndal.

                    Dessuten ligger vi egentlig 7p foran kvalikplassen ettersom vi har suverent bedre målforskjell. Så nå er det bare å peile seg inn mot cupfinale. Unngå skader og ev karantene (kan et direkte rødt i feks 29 eller 30 runde gå utover en finale?)

                    Kommentar

                    • Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3499

                      #50
                      Vanvittig deilig seier, og forhåpentligvis dette som bidrar til at vi i det minste får en siste serierunde uten betydning der vi kan forberede oss på cupfinalen.
                      Som nevnt i pausen synes jeg vi starter kampen veldig bra med høy intensitet, tempo i spillet og gode bevegelser når vi vinner ballen. Dessverre tok all tiden vi bruker på dødballer og innkast bort en del av dette når vi begynte å få mange av de, og holdt på å drepe litt av presset vårt før Kaptein Fantastisk scoret på frispark og kanskje reddet dagen for oss med scoring på et veldig gunstig tidspunkt.

                      I 2.omgang synes jeg vi tar i overkant store sjanser ved å senke presset vårt, og gi fra oss ballen igjen. Mot et litt bedre lag enn Aafk ville vi blitt straffet da, men heldigvis fikk vi istedenfor 2-0 som gjorde at Aafk raknet fullstendig og etter det ble det jo bare lek og moro for våre gutter.

                      Jeg håper videoer fra denne kampen viser Arne E at vi igjen er best når vi drar opp tempoet, og ikke trekker det ned med en haug av håpløse innkast og frispark fra egen banehalvdel. Vi er mer tjent med å sette i gang spillet fort på hjemmebane og dra opp tempoet, og da spesielt mot motstandere som dette. Bruk for all del tid på enkelte dødballer, men ikke når vi kjører kampen som vi gjorde her, der vi gjør Aafk en tjeneste ved å bruke tid.

                      Jeg håper også man igjen ser at vi slipper motstanderen inn i kampen igjen når vi senker oss ned langt inne på egen banehalvdel og gir fra oss ballen. Det ble 4-0 og storseier, men på 1-0 får Aafk helt unødvendig tid og rom til å produsere muligheter og nestensjanser til å utligne.

                      Kommentar

                      • brune stakkeland
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2012
                        • 863

                        #51
                        Jeg som så kampen på tv kan opplyse om at det absolutt ikke var ønsket av treneren at vi skulle falle så lavt som vi gjorde i andre. Hørte jevnlig "OPP I BANEN!" og "FÅ UT LAGET!" når aafk fikk trille ball på 1-0. Det var derfor Krogstad kom inn.

                        Litt delt med tanke på tidsbruk på dødballer. Når hele laget flytter opp og ballen kan kastes inn i/gjennom 16-metern så gir det brukbar mulighet for sjanser, spesielt på ettertrykk og gjenvinning.

                        Kommentar

                        • Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3499

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
                          Litt delt med tanke på tidsbruk på dødballer. Når hele laget flytter opp og ballen kan kastes inn i/gjennom 16-metern så gir det brukbar mulighet for sjanser, spesielt på ettertrykk og gjenvinning.
                          Hvis man kan si at innkastene til Brenden i beste fall kan sammenlignes med en corner, så er det ca. 2-5% sjanse for at det blir et mål direkte på, eller rett etter innkastet. Jeg tipper Aafk med glede tar den oddsen med seg i bytte mot å få igjen pusten i en periode vi kjørte over de, noe kamputviklingen i denne fasen også tydet på.

                          Alt til sin tid tenker jeg. I går, og i veldig mange av hjemmekampene våre synes jeg det er feil bruk av tid og ressurser. Da er vi tjent med at tempoet er høyt. I en del andre kamper vil vi være tjent med å dra ned tempoet og gå for tilfeldighetene som ligger i at man lemper mange baller inn i motstanderen sitt felt og håper 2%'en inntreffer.

                          Ellers er det positivt hvis intensjonen var å stå høyere enn man klarte. Starten på kampen tydet jo på det.

                          Kommentar

                          • fjacob82
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 1507

                            #53
                            helt nydelig med 4-0. Nydelig stemning på åråsen også, selv om man kun var 4300 tilskuere.
                            Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                            *Brasseberget*

                            Kommentar

                            Working...
                            😀
                            😂
                            🥰
                            😘
                            🤢
                            😎
                            😞
                            😡
                            👍
                            👎