Hva betyr cup-gullet for LSK??

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ken
    Medlem
    Hoffnarr
    • May 2006
    • 61

    Hva betyr cup-gullet for LSK??

    Tenker på økonomi, europacup og evt nye spiller. Kjør debatt!
    Last edited by ken; 04.12.2017, 06:49.
    Klubben består!
  • Robiwan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2006
    • 603

    #2
    Det betyr utrolig mye. Ikke minst for kommende generasjoner fans, som faktisk for oppleve at laget vinner noe. I tillegg tror jeg det har utrolig mye å si på spillergruppa og selvtillit. Når det gjelder å hente inn nye spillere er det veldig bra å vise til at vi faktisk vinner titler og at de får mulighet til å vise seg frem i Europa. Samtidig blir vi mer attraktive for sponsorer.

    Så dette cupgullet betyr så utrolig mye mer enn ny pokal i skapet. Håper klubben klarer å omsette dette best mulig.
    Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

    Kommentar

    • Langballa
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2014
      • 321

      #3
      nå får vi håper de melker dette gullet for det det er verdt å kjører på med sesongkortaksjonet med en gang!

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 3933

        #4
        Opprinnelig skrevet av Robiwan
        Det betyr utrolig mye. Ikke minst for kommende generasjoner fans, som faktisk for oppleve at laget vinner noe. I tillegg tror jeg det har utrolig mye å si på spillergruppa og selvtillit. Når det gjelder å hente inn nye spillere er det veldig bra å vise til at vi faktisk vinner titler og at de får mulighet til å vise seg frem i Europa. Samtidig blir vi mer attraktive for sponsorer.

        Så dette cupgullet betyr så utrolig mye mer enn ny pokal i skapet. Håper klubben klarer å omsette dette best mulig.
        "Den nye vin" i organisasjonen på Åråsen, Mesfin og Stokstad, har nå fått en gavepakke. De kommende månedene vil vise om de klarer å bruke denne muligheten til å løfte klubben nærmere der vi hører hjemme.
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • TomLundby
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 616

          #5
          Såvidt jeg kan huske betydde cupgullet i 2007 minimalt. La oss håpe LSK kan gjøre mer ut av denne cupseieren.

          Kommentar

          • andersmm
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 5764

            #6
            Opprinnelig skrevet av TomLundby
            Såvidt jeg kan huske betydde cupgullet i 2007 minimalt. La oss håpe LSK kan gjøre mer ut av denne cupseieren.
            Det var en helt annen situasjon. På den tida forventa folk seg at vi skulle vinne serien og et cupgull mot en tullemotstander som Haugesund var på den tiden føltes ikke som noen achievement. Med tanke på all idiotien vi surra oss inn i på den tida, ble all eventuell effekt av cupgullet ødelagt av et sportslig elendig 2008 og en økonomi som var på vei til helvete.
            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

            Kommentar

            • klippen
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2009
              • 251

              #7
              Jeg både håper og tror cupgullet betyr en hel del for klubben økonomisk og ikke minst interessemessig.

              Når det gjelder cupfinalearrangementet på Norge Varemesse er det vanskelig å ikke bli rørt av Jan Martinsen som tok hele risikoen og som nå gir overskuddet av arrangementet til LSK. Av dagens RB kan man lese at totalkostnaden for arrangementet var på mellom 1,3 til 1,4m. Om man tar utgangspunkt i at det var rundt 5000 som kjøpte billett slik det står i RB begynner dette å bli riktig så pene tall. Om man inkluderer i regnestykket at brorparten av de 5000 som kjøpte billett også var forholdsvis tørste, tror jeg ikke det er snakk om flere hundre tusen i overskudd slik det referes i RB men at arrangementet faktisk går med millionoverskudd!

              Kommentar

              • Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3499

                #8
                Det vil jo utvilsomt være enklere å selge produktet LSK til både sponsorer og tilskuere som norgesmester enn om man bare ble nummer 12. Men jeg tror den viktigste jobben for å oppnå dette skjer i disse dager, da fotballresultater er ferskvare. Så her må alle settes i sving, og den årlige telefonrunden til spillerne for å selge sesongkort burde komme allerede denne uken.

                Ikke minst bør de få vasket kongepokalen og ha en åpen dag på Åråsen hvor både unge og gamle kan komme å ta bilde av seg selv som holder den opp mot en bakgrunn av kanarifansen på Ullevaal. La gjerne noen av spillerne delta og stille opp på noen av bildene også. Slike ting både sørger for at LSK deles mer i sosiale medier og at klubben fremstår som mer tilgjengelig og åpen for supporterne. Noe som i alle fall bidro til at jeg en gang i tiden ble LSK supporter for livet.

                Kommentar

                • Gjest

                  #9
                  Her er en oversikt over tilskuergjennomsnittet vårt de siste årene, i tillegg til hvor vi havnet på tabellen:

                  -
                  År Pl Gjsnitt
                  2017 12 5628
                  2016 12 5855
                  2015 8 5527
                  2014 5 5899
                  2013 10 5481
                  2012 9 5692
                  2011 13 6010
                  2010 10 6611
                  2009 11 7602
                  2008 12 8788
                  2007 4 8534
                  2006 4 8616
                  2005 4 7859
                  2004 7 7070
                  2003 7 6075
                  -

                  Vi ser at tilskuertallet gikk opp når vi hadde hadde suksess, og ned når vi gjorde det dårlig. For å trekke paralleller til hvor vi er nå så kan vi se på økningen fra 2007 til 2008. Hovedårsaken til økningen tror jeg er cupgullet og kampen om medalje i serien 2007, siden 2008 ble en brutal nedtur.
                  Etter det så falt tilskuertallet hvert år, fram til 2014. Ser man på hvor vi havnet på tabellen disse årene, så er det forståelig at færre tilskuere fant fram til Åråsen. I 2014 snudde den nedadgående kurven, siden vi fikk bedre resultater. Men året etter allerede så sank tilskueerantallet i samsvar med plasseringen på tabellen. I fjor så økte tilskuerantallet igjen, mye takket være den neglebitende nedrykkskampen på slutten av sesongen hvor mange støttet opp om laget.

                  Det som jeg synes er mest positivt er at antall tilskuere økte i ettekant av cupfinaleseieren i 2007 - på tross av elendige resultater i 2008. Vil anta at med gode resultater i 2008 så ville økningen vært betydelig større. Ser også at vi økte med 1000 tilskuere fra 2003 til 2004, og hadde en stabil og fin vekst på mange hundre hvert år fram til 2006.
                  På den andre siden så ser vi at vi ikke har hatt mer enn 6000 tilskuere siden 2011.

                  Som det kommer fram av historien så kan det være at det kommer mange flere tilskuere på Åråsen i 2018 enn i år. Flere vil det nok komme uansett grunnet optimismen som råder i etterkant av cupgullet. Og gjør ledelsen en god jobb, med å vektlegge positive faktorer for 2018, og ved å være aktive med billettsalget så vil det bidra til å øke tilskuerantallet enda mer. Og vil i tillegg laget prestere bra i serie og cup, så vil jeg tro at vi er tilbake på samme nivå som i 2010 eller mer, og kanskje sette nye vekstrekord i antall tilskuere fra et år til et annet. I dette årtusenet så er rekorden fra år 2000 til 2001, hvor det var en økning på 2005 tilskuere fra det ene året til det andre.

                  PS! Fra Erlandsen tok over LSK i 1998 til han forlot klubben i 2004 så økte tilskuerantallet fra under 4000 tilskuere til over 7000 tilskuere (lå på over 7000 allerede i 2002), det vil si en økning på 75 %. Skulle det samme skje igjen så vil det innebære en snitt på rett i underkant av 10 000 tilskuere innen 4 år.

                  Så får håpe at ledelsen og laget griper sjansen og at en ny storhetstid ligger foran oss.
                  Last edited by Gjest; 05.12.2017, 14:58. Begrunnelse: Tilleggsinfo..

                  Kommentar

                  • Funchaloe
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2011
                    • 511

                    #10
                    Det betyr en del på kort sikt, på grunn av inntektene på selve cupfinaledagen. Jeg tror derimot ikke at tilskuertallet vil økes vesentlig neste sesong. Tilskuersuksessen på midten av 2000-tallet kom som følge av ekstrem hype og stor økonomisk satsing i mange klubber i Tippeligaen. Satsingen er ikke lenger der, og "alle" synes at norsk fotball er rævva i dag. Tid betyr mer for folk i 2017 enn det gjorde i 2007 og mange velger fortsatt Premier League lenge før sitt norske lag. Skal vi nå gamle høyder på tilskuertall tror jeg vi må ha suksess over tid. Vi må kjempe i toppen av ligaen hvert år i årevis fremover.
                    Custodes
                    Contra o futebol moderno!

                    Kommentar

                    • Gjest

                      #11
                      Det var en storhetstid på norske arenaer mellom 2005 og 2009, som kanskje aldri vil komme tilbake.

                      Men fra 1998 til 2002 så var det en særdeles begrenset vekst på 14 % i antall tilskuere på norske arenaer, mens på Åråsen økte gjennomsnittet med 80 %. For å tallfeste det så økte gjennomsnittet med tilskuere i Tippeligaen fra 5 270 i 1998 til 6 002 i 2002, mens Lillestrøm i samme periode økte fra 3 933 til 7 098.

                      Så jeg blir overrasket om ikke snittet økes med nærmere 1000 tilskuere eller mer neste år, med hovedsak i fundamentet som ble lagt ved å vinne cupen.
                      Last edited by Gjest; 05.12.2017, 17:45. Begrunnelse: added information

                      Kommentar

                      • maxpayne
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2006
                        • 1206

                        #12
                        Kanskje det deiligtse med årets NM tittel er å se at veldig mange fortsatt har ett forhold til LSK. Folk savner LSK i toppen av norsk fotball, det må vi ta med oss videre på alle plan. Søndag 3 desember 2017 var dagen da LSK fikk positiv omtale i alle mediaplattformer enn det de har gjort på mange mange år, og ikke minst mange nye supportere.

                        Kommentar

                        • OlaG
                          Oversetterdrone
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 875

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av biggie
                          Så jeg blir overrasket om ikke snittet økes med nærmere 1000 tilskuere eller mer neste år, med hovedsak i fundamentet som ble lagt ved å vinne cupen.
                          Interessen i starten av sesongen, kanskje. Men snittet kommer til å være et resultat av det som presteres gjennom sesongen. Hvis det kommer tusen ekstra tilskuere de første kampene, men laget ikke leverer underholdning og/eller resultater så kommer de ikke nødvendigvis tilbake.

                          Kommentar

                          • gravinho
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Oct 2005
                            • 240

                            #14
                            For meg betyr cupgullet at jeg igjen tråler internett for det som er nytt om LSK. Dermed hadde det vært utrolig kult om LSK kunne fôret denne forum-/internettrunkeren med noen uttalelser om hva veien videre vil bringe. Kan begynne med en oppdatering på økonomien og i sammenheng med denne, en uttalelse om hva man ønsker gjøre med spillerstallen for å forsterke. Da kommer trålinga mi og interessen min for klubben til å fortsette på høygir gjennom vinteren og frem til seriestart.
                            gravinho

                            Kommentar

                            • Robiwan
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2006
                              • 603

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Totti21
                              Det vil jo utvilsomt være enklere å selge produktet LSK til både sponsorer og tilskuere som norgesmester enn om man bare ble nummer 12. Men jeg tror den viktigste jobben for å oppnå dette skjer i disse dager, da fotballresultater er ferskvare. Så her må alle settes i sving, og den årlige telefonrunden til spillerne for å selge sesongkort burde komme allerede denne uken.

                              Ikke minst bør de få vasket kongepokalen og ha en åpen dag på Åråsen hvor både unge og gamle kan komme å ta bilde av seg selv som holder den opp mot en bakgrunn av kanarifansen på Ullevaal. La gjerne noen av spillerne delta og stille opp på noen av bildene også. Slike ting både sørger for at LSK deles mer i sosiale medier og at klubben fremstår som mer tilgjengelig og åpen for supporterne. Noe som i alle fall bidro til at jeg en gang i tiden ble LSK supporter for livet.
                              Ser ut som du er hørt, Ligger video ute på LSK.no hvor Megalvis pusser pokalen
                              Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                              Kommentar

                              • Robiwan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2006
                                • 603

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av gravinho
                                For meg betyr cupgullet at jeg igjen tråler internett for det som er nytt om LSK. Dermed hadde det vært utrolig kult om LSK kunne fôret denne forum-/internettrunkeren med noen uttalelser om hva veien videre vil bringe. Kan begynne med en oppdatering på økonomien og i sammenheng med denne, en uttalelse om hva man ønsker gjøre med spillerstallen for å forsterke. Da kommer trålinga mi og interessen min for klubben til å fortsette på høygir gjennom vinteren og frem til seriestart.
                                Er så enig det du sier her. Jeg er helt sulteforet på mer artikkler, video'er, rykter (kjære ryktetråd vær vennlig å gjennoppstå) osv.
                                Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7026

                                  #17
                                  80 % av Ullevål stadion var LSK på søndag, 8000 personer var med og sang under kampen, og alle gikk hjem med verdens deiligste følelse, som de kommer til å beholde gjennom vinteren. Vi har alle muligheter nå, klubben må bygge på denne deilige søndagen. Forvalter vi det bra og rekrutterer bra i vinter, får vi et bra 2018. Det var ikke mer enn et par stolpe-ut opp til sjetteplass. Jeg har ikke sett så lyst på fortsettelsen på 12 år.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • Gjest

                                    #18
                                    Seieren i cupfinalen gir oss faktisk ganske mange millioner i ren bonus.

                                    Vinneren får nemlig 2 mill fra NFF (alle lagene som skal til Europa = 1.- 3. plass i serien og cupfinalevinneren) + 2/3 av cupkassen (uten at jeg vet hvor mye den er på, så ser jeg at folk på andre forum nevner rundt 2 mill)

                                    I tillegg så får vi drøye 2 mill fra UEFA for hver runde vi er med i, som beskrevet i egen UEFA tråd. Alle de norske gikk videre fra første runde i fjor, så det er realistisk at vi vil få 4 mill + fra UEFA.

                                    Det betyr at vi får minimum 6 mill i ren bonus, med mulighet for vesentlig mer, samt inntekter for salg av supporterutstyr, festen på Arena, osv.

                                    Så sier vi 10 mill som realistisk resultat av cupfinaleseieren så tror jeg vi er ganske nærme sannheten.

                                    I tillegg kommer økte billettinntekter pga optimisme og flere kamper (både UEFA og mesterfinale)

                                    Kommentar

                                    • HolterKanaris
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 1603

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av biggie
                                      Seieren i cupfinalen gir oss faktisk ganske mange millioner i ren bonus.

                                      Vinneren får nemlig 2 mill fra NFF (alle lagene som skal til Europa = 1.- 3. plass i serien og cupfinalevinneren) + 2/3 av cupkassen (uten at jeg vet hvor mye den er på, så ser jeg at folk på andre forum nevner rundt 2 mill)

                                      I tillegg så får vi drøye 2 mill fra UEFA for hver runde vi er med i, som beskrevet i egen UEFA tråd. Alle de norske gikk videre fra første runde i fjor, så det er realistisk at vi vil få 4 mill + fra UEFA.

                                      Det betyr at vi får minimum 6 mill i ren bonus, med mulighet for vesentlig mer, samt inntekter for salg av supporterutstyr, festen på Arena, osv.

                                      Så sier vi 10 mill som realistisk resultat av cupfinaleseieren så tror jeg vi er ganske nærme sannheten.

                                      I tillegg kommer økte billettinntekter pga optimisme og flere kamper (både UEFA og mesterfinale)
                                      Jeg tror du er nære med det regnestykket. Når det kommer til hva pengene bør brukes på, er jeg fristet til å si noe så kjedelig som; forefallende vedlikehold. Med det mener jeg å ta et ordentlig tak på Åråsen.

                                      * Vi har enn storskjerm som har en svær "død" flekk midt på.
                                      * Vi har toalettfasiliteter som kunne trengt en oppfriskning.
                                      * Vi burde klare å tilrettelegge bedre for arenasalg (Nytt utstyr, lage permanent løsning ved Kanarifeltet osv.)
                                      (Og sikkert en haug av andre ting som jeg ikke kommer på i farta)

                                      Rett og slett gjøre det man kan for å bedre opplevelsen til de som tar turen til Åråsen.

                                      Nå betyr ikke dette at vi skal bruke 10 mill på dette, men jeg tror det her er viktige ting man kan gjøre, som ikke trenger å koste skjorta. Urisikabelt er det også, i motsetning til spillerkjøp.
                                      ***Større baller enn vett***

                                      Kommentar

                                      • fjacob82
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 1507

                                        #20
                                        Kanskje cup-gullet betyr at dette forumet igjen blir ett sted å møtes for å diskutere og snakke om LSK?
                                        Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                        *Brasseberget*

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎