Europa League 2018/2019

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kunden
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 2288

    [slettet: tasting på tlf ble litt vanskelig med høy promille]
    Last edited by kunden; 28.07.2018, 09:54.

    Kommentar

    • kunden
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 2288

      Både Sir Charles og Moses bør starte for å se om de i det hele tatt har noe å bidra videre med..Erling må nok dessverre kasseres. Selvom Arnesen vistnok gjorde en bra figur så er Tobias å foretrekke om han eønsker seg videre.Returksmpen bør brukes godt for å få orden på logistikken. Deretter se etter mulighetene for å få inn en eller to som kan utgjøre en forskjell

      Kommentar

      • Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3499

        Opprinnelig skrevet av trigz


        Jeg har respekt for det du bidrar med på forumet, men her må jeg spørre deg konkret hva du så som var så fordømt bra i går.
        Jeg sa ikke at det var fordømt bra, men jeg så mye positivt i det vi forsøkte på.

        Noen nøkkelpunkter:

        1. Vi har en plan for å spille Matthew i bedre posisjoner og var i store deler av kampen gode på å tre igjennom ledd fra forsvar til midtbane. Både bevegelsene og initiativene fra forsvarerne våre tydet på at man hadde jobbet med dette.

        2. Helt åpenbart at vi ville varierer presshøyden mye mer enn under Arne Erlandsen. Vi ble riktignok lave her også i perioder, men det var mer press og jaging på ballfører enn vi har vært vant med under Arne Erlandsen, og det selv på bortebane. Blir vi også flinkere til å ta ut pasningalternativene i tillegg, så vil vi lykkes oftere. Det er også små marginer mellom å være veldig god på dette til å feile, og dessverre ble det litt for ofte en halvmeter unna i denne kampen til at det ble virkelig bra. Men tendensen og tanken er bra, og det vil også utførelsen bli.

        3. Mer fokus på å angripe de farlige rommene. I denne kampen så man lang flere bevegelser i mellomrom for å sette opp trekanter og kombinasjoner sentralt i banen. De initiativene som kommer fra kant kom også oftere mellom stopper og midtstopper kontra utsiden av backen til motstanderen. Det er en enorm forskjell i dagens fotball, og om vi lykkes med dette vil også effektiviteten og kvaliteten på sjansene våre økes betydelig. Men i denne kampen ble det dessverre litt for dårlig kvalitet på siste tredjedel, men jeg hadde også blitt ekstremt imponert om man på så kort tid hadde klart å luke vekk alt Arne E har rotet med i et par år. Som jeg var inne på i et innlegg i LSK 2018 tråden nylig er det relativt mye data som støtter oppunder at vi vil lykkes bedre ved å angripe disse to rommene oftere enn å slå innlegg fra posisjoner som motstanderne ofte tillater at man slår fra, nettopp fordi sjansen for scoring er så lav.

        Jeg spår derfor færre skudd på mål og sjanser i sjansetellingene, men at vi vil trenge færre sjanser pr.mål fremover.

        Det var for all del langt unna en perfekt kamp, men vi er veldig mye nærmere å lykkes enn under forgjengeren. Med en "treningskamp" til mot LASK i beina og flere treninger har jeg stort tro på at vi er bra rustet for høsten. Gleder meg for første gang på lang tid virkelig til å se LSK igjen, og har en stor forventning om et lag som i det minste vil prøve å ta initiativ og skape engasjement på hjemmebane igjen. Så får tiden vise om også resultatene blir bedre.

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 3954

          Takk, Totti! Du burde omgående bli ansatt som leder av "Komiteen for fremming av realisme og fjerning av svartsyn og pessimisme i klubben"!
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Opprinnelig skrevet av Totti21
            3. Mer fokus på å angripe de farlige rommene. I denne kampen så man lang flere bevegelser i mellomrom for å sette opp trekanter og kombinasjoner sentralt i banen. De initiativene som kommer fra kant kom også oftere mellom stopper og midtstopper kontra utsiden av backen til motstanderen. Det er en enorm forskjell i dagens fotball, og om vi lykkes med dette vil også effektiviteten og kvaliteten på sjansene våre økes betydelig. Men i denne kampen ble det dessverre litt for dårlig kvalitet på siste tredjedel, men jeg hadde også blitt ekstremt imponert om man på så kort tid hadde klart å luke vekk alt Arne E har rotet med i et par år.
            Ergo, man signerer Smarason.

            Kommentar

            • Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4303

              Biter meg for øvrig merke i at Torshavn holdt Besiktas til 0-0 på Færøyene...

              Kommentar

              • Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3499

                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                Biter meg for øvrig merke i at Torshavn holdt Besiktas til 0-0 på Færøyene...
                I 8 minutter ja. Endte 0-2.

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4303

                  Opprinnelig skrevet av Totti21

                  I 8 minutter ja. Endte 0-2.
                  Jøss. Helt korrekt. Det er hva man får når man stoler på VGLive

                  Kommentar

                  • TomLundby
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 616

                    Håper ikke LSK helt har gitt opp før kveldens. 0-4 kan vendes til seier selv om sjansen omtrent er 1 av 10.000

                    Kommentar

                    • LS89
                      Kamptrådkongen
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2013
                      • 3323

                      RB tipper:

                      Slik blir trolig LSK-laget (4-4-2): Matvei Igonen – Mats Haakenstad, Marius Amundsen, Frode Kippe, Simen Rafn – Erik Brenden, Fredrik Krogstad, Ifeanyi Mathew, Simen Kind Mikalsen – Gary Martin, Erling Knudtzon.

                      Kommentar

                      • mrognan
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2008
                        • 845

                        Går fugla ut i hundre og setter inn et mål i løpet av første ti minuttene så kan det jo bli spennende.
                        Jeg tror på seier i kveld, men det skal holde hardt med avansement.
                        Hadde jo vært morsomt om vi kunne gått til pause med 2-0 ledelse.
                        Morten

                        Kommentar

                        • OlaG
                          Oversetterdrone
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 882

                          Hvordan kjøper man billetter til Kanarifeltet i kveld? De er ikke tilgjengelig på nettsalget.
                          ..gjelder sesongkortet/har jeg noen fordel av å ha sesongkort?

                          Kommentar

                          • Stray Cat
                            Moderator
                            • Aug 2008
                            • 5914

                            Opprinnelig skrevet av OlaG
                            Hvordan kjøper man billetter til Kanarifeltet i kveld? De er ikke tilgjengelig på nettsalget.
                            ..gjelder sesongkortet/har jeg noen fordel av å ha sesongkort?
                            Du får ikke kjøpt billett til kanarifeltet i dag. Det er stengt. Får ikke benytte ståfelt i Europaleague- kamper.
                            Vi er på RB. Bestill billett på felt S.
                            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                            Kommentar

                            • OlaG
                              Oversetterdrone
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 882

                              Takk, tar med catnip

                              Kommentar

                              • 36.
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Nov 2009
                                • 121

                                Programoversikten viser at kampen går på tv2 spoetskanalen. Men der viser de Molde?!? Skal Molde ta alt, alt fra oss??
                                Seksogtredve år

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4303

                                  5-0. Da er det bare å la Charles, Ødemarksbakken og Sandberg prøve seg i 2. omgang

                                  Kommentar

                                  • knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9370

                                    LSK-mesterskap i å slå bort ball.

                                    Håper han nye har dødballfot.

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      0-5 og fem millioner utenfor startelleveren. Er begge skadet?

                                      Kommentar

                                      • Grankanari
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Jun 2018
                                        • 125

                                        Blir ikke klok på laguttaket. Hvorfor starter ikke ETS, Charles og Ødemarksbakken?

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Tør påstå at de mange av de mulightene Lask har fått gjennom midten og som bidro til å sette oss under press hadde vært avverget med Sandberg på banen, her har Amundsen og Kippe aldri vært pålitelige.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎