Hva er realistisk for klubben i år?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • madsensuperklar
    Juniormedlem
    Ferskenpels
    • Feb 2018
    • 3

    Hva er realistisk for klubben i år?

    Vil drøfte hva som er målsetninger for i år, her på Forumet

    Hva er realistisk for LSK 2018?
    Plassering?
    Engasjement rundt klubben?
    Finans?
    Spillestil?
    Trenerstabben?

    Fyr løs!
  • Gjest

    #2
    Realistisk: Høyere enn i fjor. Jeg tror vi får inn et par, tre spillere til. Og er vi dyktige og heldige med de vi får inn, så tror jeg vi kan være med å blant 7. beste.
    Engasjement: Cupfinalen, mesterligafinalen, kval. til Europa indikerer større interesse enn i fjor, og får vi bedre resultater så vil det komme flere folk på tribunen, og det vil stå mer om oss i medie. Så ja, økt engasjement.
    Finans: Uten Per Berg & co, eller veldig innbringende spillersalg så har vi jo ikke mye å slå i bordet med. Men har heldigvis noen kroner vi kan bruke til å skaffe oss spillere før sesongstart virker det som.
    Spillerstil: Den sier seg jo selv: mye løping! Tror at både Arne og spillerne ønsker høyere press enn hva som var standarden i fjor. Så forhåpentligvis mer aggressivt og høyt press, og spisser som dunker ballen i kassa.

    Kommentar

    • LS89
      Kamptrådkongen
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2013
      • 3332

      #3
      Mye avhenger av en god start. I fjor hadde vi en grusom start, men dette skyldtes som vi mange veit udugelig spisser på topp i Malec, Skoda og Ajeti. Heldigvis er alle disse borte og delvis erstattet. Klubben har sagt de skal ha inn en spiss til, så får vi se om det blir Lehne Olsen tilslutt eller noen andre. Skulle Lehne signere, så er vi betydelig styrket på topp. Nå var vel LSK et av lagene som kom til flest sjanser i ES i fjor, men manglende effektivitet gjorde sluttplasseringen svak. Greier vi å fortsette og skape mange sjanser og omsette disse så tror jeg vi skal ha gode forutsetninger for å komme blant de syv beste. Topp ti er et minimumskrav. Vi er tross alt regjerende Norgesmestere og laget er enda mer samkjørt enn på samme tid i fjor, da spesielt med spillere som Rafn, Melgalvis, Haakenstad, Charles og tildels Moses. Kampen i Sogndal sist var uansett en meget solid prestasjon og lovende for det som skal skje fremover.

      Jeg nevnte i tråden "Sesongen 2018" at jeg savner litt mer "pønsj" på dette med sesongkortsalg fra klubben og melke videre på at vi tross alt er Norgesmestere. Klubben har en Stokstad som skal profilere klubben utad. Foreløpig har vi ikke sett mye til det, men håper og tror klubben kommer mer på offensiven nå mot seriestart.

      Når det gjelder spillerstilen er vel kanskje den mest opplagte av alle lag i ES. Men vi så i cupfinalen at vi er så mye bedre enn det vi har vist før når vi tør å stå mye høyere i banen med høyt press. Laget er kjent for mye løping uten ball. Hvis Arne tør og gjenskape samme spillestil i flere bortekamper i år enn det vi så i fjor med den ultradefensive spillestilen så tror jeg vi kan overraske endel.

      Kommentar

      • Fat P
        Medlem
        Hoffnarr
        • Jan 2015
        • 64

        #4
        Hva er realistisk for LSK 2018? : Topp 6-7, som det kommentert tidligere her. Viktig å komme i gang godt, satt laget og unngå skader. Kval til Europa er spennende både mht laget, media, sponsorer, supportere og kanskje ikke minst de av spillerne som vil prøve seg i andre ligaer (salg)..
        Plassering? Besvart
        Engasjement rundt klubben? "Litt avventende", men det kommer seg vel. Det gjøres mye godt arbeid i klubb, KFL/supportere og sponsorarbeidet. Jeg gir det litt tid...
        Finans?: Kjenner ikke til detaljene der. Men det meste synes å "være på skinner". Det jobbes meget godt på sponsor markedet/Sponsor-pool. Tiltak bl.a som Scandic og Kippe suiten, trening på Sats med alle i sponsor-poolen, laget besøker lokale klubber med foredrag og trenings sessions mm. Spennende vs Årsmøte, der får vi vel "ståa"...
        Spillestil?: Høyere press første 30 + variere press-høyden ytterligere (synes de var ganske dyktige), Ble litt forutsigbare, etterhvert. Økt variasjon mellom gjennomspill fra midt til spiss og kjappe doblinger på kant vs backène m/ "en pen 45" bør økes ytterligere. Mange dødball situasjoner (2017)hvor man flytta opp sterke hodespillere som f.eks Kippe, Amundsen og SKM. Dog fikk vi litt for liten uttelling, men det fungerte bra på Ullevål...
        Trenerstabben? Virker solid og rimelig forutsigbart. Har også godt inntrykk av det medisinske-apparatet. Mitt inntrykk er at det er satt mer fokus på individuelle tilpasninger vs tøffe pre.seasons oppkjøringer og trenings belastning mht skader og restitusjon. Men jeg tror at en del spillere var "litt på tannkjøttet" i 2017. Flere spillere ble syke/skadet og/eller hadde en "drop" i sine topp prestasjoner gjennom sesongen.
        Laget(legger til dette): Vi er godt "be skodd" på de fleste områder. Dog er det viktig at vi får på plass "den ultimate spissen" som scorer på "rått&røti". Vil gjerne se Knudzon i knall form, som scorer 12-15 goals...for potensialet er der...

        Kommentar

        • Playboy1
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 2127

          #5
          At vi igjen greier å holde oss i TL , pga avt ett
          par andre lags uduglighet?

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3163

            #6
            Hva er realistisk for LSK 2018? : Avhenger helt av om vi klarer å omsette en større andel av sjansene våre i mål, samt at vi ikke blir like forutsigbare (les: Baktunge) som i fjor.
            Plassering? Troppen bør ha potensiale til topp 6.
            Engasjement rundt klubben? Tja. Klubben har klart å engasjere sponsorene etter cupfinalen. Sesongkortsalget går tregt, og Stokstad er usynlig. Regner med at han har begynt i jobben?
            Finans?: Så langt jeg kjenner til drives det nå forsvarlig.
            Spillestil?: Norges mest forutsigbare lag må variere mer, og tørre å gjøre det vi er best på. Å ligge nede på egen 16 for å kontre mot Ranheim på Åråsen er skrekkscenariet.
            Trenerstabben? Ligger vel litt i kortene hva jeg mener for den som har lest så langt. Mye bra, men i overkant fantasiløst.

            Kommentar

            • BD
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2006
              • 1403

              #7
              Hva er realistisk for LSK 2018?
              Vi har en relativt tynn stall, og er derfor avhengige av lite skader og at de beste leverer. I tillegg kunne vi trenge minst en signering av førstelagskvalitet før seriestart. Da tror jeg vi går en relativt god sesong i møte.

              Vi trenger trolig ikke selge noen av de største talentene i år, på grunn av lange kontrakter. Det er i mine øyne svært viktig å raskt sørge for forlengelse av kontraktene til Kind Mikalsen og Amundsen. Det samme gjelder Knudtzon, gitt at han ikke krever for lang kontrakt - mannen fyller 30 i år, og er en typisk spiller som faller kraftig i kvalitet når han etter hvert mister farten. Vil nødig se disse spillerne forlate klubben til gi bort-pris i sommer, og håper at det unngås med nye kontrakter innen kort tid. Vi kan for en gangs skyld altså få en god kontinuitet i spillertroppen gjennom hele sesongen – det er positivt!

              Vi har først og fremst et godt kollektiv, og må i stor grad vinne kamper på fysikk og mentalitet. Og på disse punktene har vi mye "hel ved" i klubben nå. Rent spillemessig savner man en defensiv midtbanespiller som kan gi mer frihet til resten av midtbanen. Med tanke på hvordan vi spiller, kunne jeg også ønske meg en hodesterk utfordrer til en av spissplassene.

              Plassering?
              Jeg tror de som havnet på de 4 første plassene i år blir værende foran oss på tabellen. Bak dem er det åpent. Jeg håper på 5. plass, men tipper 7. plass. Hvordan vi gjør det i Europa avhenger av hvem vi møter – men moro blir det!

              Engasjement rundt klubben?
              Jeg tror ikke på noen stor endring, men det bør bli bedre enn i fjor. Med litt medvind resultatmessig bør det være mulig med en moderat økning i antall tilskuere på kampene.

              Finans?
              Bør være ok, og utad virker det som klubben har god kontroll. Lønnskostnadene er nå ganske lave. Det blir sannsynligvis ingen spillersalg av høye summer i år, pga. lange kontrakter på de mest attraktive spillerne.

              Spillestil?
              Store forandringer vil det ikke bli, og det ville i mine øyne også være hodeløst, med tanke på hvilke spillertyper vi besitter. Vi tjener på å ta kontringer og å holde høyt tempo, det viser seg mot slutten av kampene når vi har slitt ut motstanderne. Vi har ikke en tropp for sambafotball, men det må likevel være et mål å bli bedre mot etablert forsvar.

              Trenerstabben?
              Jeg følger ikke treningshverdagen tett nok til å påberope meg så mye kunnskap om trenerstabben generelt. Kåsene og Sundgot virker dog solide. Jeg håper på en god start, slik at Arne får jobbe litt i fred. Jeg liker Arne, og har trua på at han er den rette til å få maks ut av denne troppen.

              Kommentar

              • Kroktåa
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2015
                • 2889

                #8
                Opprinnelig skrevet av BD
                Det samme gjelder Knudtzon, gitt at han ikke krever for lang kontrakt - mannen fyller 30 i år, og er en typisk spiller som faller kraftig i kvalitet når han etter hvert mister farten.
                Tja. Han er jo relativt liten og lett, det er vel først og fremst de store og tunge som mister hurtigheten når de bikker 30? Små kjappiser som EK kan godt beholde hurtigheten mer eller mindre til de blir 40, med god trening og vedlikehold. Og når du ser på skadefrekvensen (lav) og den generelle fysikken til Knudtzon, ser du at mannen har jobbet godt for å opparbeide en slik fysikk.

                Han har dessuten kvaliteter som ikke blir redusert med alderen, som gjør det attraktivt å beholde ham ut karriera, om det blir aktuelt. Det er ikke uten grunn av fem trenere på rad stort sett alltid har hatt en skadefri EK i første-elleveren på grunnlag av en vurdering av mannens innsats på banen og treningsfeltet, og posisjon i garderoben. Det er ikke bare fordi han er kjapp til beins.

                Jeg kan godt forestille meg ham som en framtidig sportsdirektør. Og da som en av de aller beste.

                Kommentar

                • Kroktåa
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2015
                  • 2889

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av BD
                  Vi har ikke en tropp for sambafotball,
                  Sambafotball får brasilianere holde på med. Argentinere spiller tangofotball. Britene gampefotball. Tyskere maskinfotball. Italienere skuespillfotball. Franskmenn rødvinsfotball. Russerne dopfotball. Japanere kamikazefotball. Finner sisufotball. Svenskene flaksefotball. Danskene dejilgfotball. Vi - vi er vikinger. Vi spiller berserkfotball.

                  (Eller vent litt - Island...)

                  Kommentar

                  • BD
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2006
                    • 1403

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                    Tja. Han er jo relativt liten og lett, det er vel først og fremst de store og tunge som mister hurtigheten når de bikker 30? Små kjappiser som EK kan godt beholde hurtigheten mer eller mindre til de blir 40
                    Dette har jeg ingen statistikk på, men mitt inntrykk er at de fleste spillerne som har farten som sin største styrke faller raskere i kvalitet enn andre når de runder 30. Og for meg virker det som om Erling allerede har mistet litt av farten han en gang hadde. Forlenging ut 2020 synes jeg er maks, noe annet er gambling. Har masse flott å si om fyren og spilleren, men hvis valget står mellom 4-års kontrakt eller ingenting, velger jeg ingenting.

                    Kommentar

                    • justramekki
                      Juniormedlem
                      Bøffelpromp
                      • Feb 2018
                      • 18

                      #11
                      Hva er realistisk for LSK 2018?
                      Tja, dette spørsmålet dekker jo så mye, men på et mer spillerspesifikt nivå vil jeg si at det er realistisk at minst en eller to spillere på laget får sitt virkelige store gjennombrudd i TL og kanskje kan bli en av årets store profiler. I tillegg vil jeg si det er realistisk at Sheriff tilbake fra skade (får håpe det tar litt kortere tid enn forventet) kan komme med noen gode bidrag når han finner formen. At Gary Martin setter sjansene vi kommer til, at Moses får spille mer enn i fjor og at Knudtzon fortsetter å løpe fra forsvarere er vel også realistisk. Flere mål og sjanser enn i fjor rett og slett! Samtidig hadde det vært flott om vi fikk gjennom noen gode spillere fra Junior-laget som står og banker på døra. At laget fortsetter å bli mer samkjørt samtidig som de hever seg et par hakk fra i fjor, er vel godt forventet og realistisk. Det får de vel god tid til nå i oppkjøringen også, så en mye bedre start enn i fjor kan man vel håpe på.

                      Plassering?
                      De siste årene har jeg vel sagt at med en plassering midt på tabellen hadde jeg vært fornøyd, alt over dette hadde gjort meg storfornøyd, men dette året føles det bedre. Som mange andre sier her ser jeg vel fra 6 og oppover. Med en bedre start enn i fjor så er dette mer enn realistisk. Vi kom til masse sjanser i fjor, men uttellingen var det litt verre med. Det har jeg full tiltro til at blir bedre denne sesongen og da kan man fort klatre oppover på tabellen og kjempe om plasser helt opp i mot 4.-5. plassen. Fra 6. til 13. plass skilte det bare 6 poeng i fjor, det var utrolig jevnt og med litt mer uttelling på sjansene og kun 2 ekstra seire (eller 1 seier og 3 uavgjort, som fort kunne og burde ha skjedd) hadde vi faktisk endt sesongen på 6. plass.

                      Engasjement rundt klubben?
                      Tror ikke det blir en veldig stor forskjell, men håper at med en bedre start enn i fjor samt at vi har Europa League bør det bli en liten økning i tilskuerantall ihvertfall. Vi ble jo også cupmestere og ser allerede mer attraktive ut på bakgrunn av dette. Det ligger en spenning i lufta for min del ihvertfall. Opplegget med kamper i Tippeligaen er kjipt, og forblir kjipt i år også (og sikkert langt inn i fremtiden), dette vises i at en overflod av kampene går på Søndag, resten på Mandag og én Lørdagskamp er slik opplegget ser ut hjemme på Åråsen. Er det en ting som ikke bidrar til mer engasjement så er det ihvertfall det.

                      Finans?
                      Her vet jeg ikke nok til å kunne komme med store spådommer, men virker som om klubben har "god kontroll" for øyeblikket og at det drives forsvarlig. Satser uansett på at en eurojackpot-kupong som er satt i klubbens navn bringer inn hundretalls av millioner, det hadde vært fint...

                      Spillestil?
                      Forventer ingen stor endring her heller, men laget er mer samkjørte og stallen ser likere ut 2017 enn 2017 var lik 2016, så de kommer nok til å se bedre ut enn i fjor. Vi kom til mange sjanser i fjor som tidligere sagt, men uttellingen manglet til tider - dette blir vel bedre enn i fjor så flere mål kan vi vel forvente. Masse masse løping, men vil gjerne se mer aggressivitet fra gutta. Håper på å se mindre av den (altfor) defensive tilnærmingen vi hadde i en del bortekamper i fjor, at de skal tørre å stå høyt og presse høyt og få vist frem det vi er gode på.

                      Trenerstabben?
                      Vet ikke nok om dette til å komme med for mye, men kan si at jeg både liker og har tro på herr Erlandsen.

                      Kommentar

                      • Klimtkongen
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2014
                        • 419

                        #12
                        Er egentlig fornøyd om vi unngår neglebiting på slutten. Er en god del lag som er bedre enn oss, så noen topplassering har jeg ikke tro på.

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7048

                          #13
                          Laget vi har nå, er styrket jfr i fjor på venstreflanke og på topp. Vi mangler en ballvinner på midtbanen. Får vi tak i noen der, mener jeg det ikke trenger å være så langt opp til medaljekamp. Husk at sesongen i fjor ble dels spolert av skivebommene Malec og Skoda, og flere unge og uerfarne spillere som ble kastet ut i det i april. Jeg mener vi nå har et bedre angrep enn i fjor, og ferskingene fra i fjor tok kollektivt kjempesteg i løpet av 2017. Vi er styrket, og det er masse feelgood rundt klubben. Selv jeg som er evig pessimist syns dette ser bra ut. Ikke minst fordi vi har Simon Mesfin bak spakene. Han oser kompetanse og intelligens. Vi er på rett vei.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3499

                            #14
                            Er absolutt realistisk med dagens stall å bli topp-6 og gjøre Åråsen til et fort der motstanderen er overlykkelig om de klarer å forsvare seg til ett poeng.

                            For meg er det viktigste at vi har en innstilling, intensitet og vilje i spillet på hjemmebane som vi ikke fikk se i fjor. Det vil kunne bidra til enda flere poeng på hjemmebane, men ikke minst et lag som begeistrer. Så kan vi fortsette å være kyniske og resultatorienterte på bortebane. Men hjemme er det vi som skal styre og sørge for at motstanderen ikke får tid og rom til å spille på seg selvtillit, som vi litt for ofte fikk se i fjor. Dette er realistisk, da vi har en stall med løpssterke spillere med bra fysikk. Så skal vi fortsette å være direkte i spillestilen, men forhåpentligvis med litt kortere vei til mål og med motstanderen i mer ubalanse.

                            Engasjementet rundt klubben virker litt overraskende dødt med tanke på den positive avslutningen på sesongen, men det kan forhåpentligvis snus med et par gode kamper innledningsvis. Jeg håper bare ikke viktigheten og engasjementet rundt de "hverdagslige" kampene forsvinner i at veldig mange, og meg selv inkludert, har minst en bortekamp i Europa å se frem til.

                            Personlig er jeg ikke mye fan av Erlandsen sin siste periode i klubben, men når han nå virker å få bli i klubben er det ikke annet å gjøre enn å håpe at vi får se mer av det vi viste i store deler av cupfinalen når det kommer til innstilling og presshøyde kontra det vi viste i de fleste andre kampene. Vil også se mer fokus på å dra opp tempoet og intensiteten istedenfor å dra ned tempoet ved enhver anledning. Får vi til det, så tror jeg det vil bli mer gøy på Åråsen fremover, og kanskje mitt syn på Erlandsen kan bli mer positivt.

                            Når det kommer til økonomi virker det å være som for de fleste andre i Eliteserien med unntak av noen få. Det er derfor snakk om å være litt smartere og bedre enn de andre med de midlene man har for å lykkes. På overgangsmarkedet synes jeg vi har fremstått ganske gode over litt tid nå, og fått frem gode spillerstaller med begrensede midler. Jeg liker at man ser mot lavere divisjoner i Norge og supplerer med erfarne spillere og Afrikanere som vi også har hatt suksess med tidligere. En strategi Strømsgodset, Odd og Sarpsborg i stor grad også har vokst på.

                            Kommentar

                            Working...
                            😀
                            😂
                            🥰
                            😘
                            🤢
                            😎
                            😞
                            😡
                            👍
                            👎