ENIG MED RB HER!!!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Trofast kanari
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2004
    • 355

    ENIG MED RB HER!!!

    Puslespill med to ukjente

    ÅRÅSEN :

    En innendørsturnering i Tyskland har ingen betydning for hvordan LSK vil gjøre det i serien. Men som indremedisin fungerte Leipzig-turen som en positiv innsprøytning for spillerne.

    LØFT: Michael Mifsud fikk et løft da han ble kåret til banens beste to dager i Tyskland. Nå må malteseren vise at han også kan lykkes ute. FOTO: PER KRISTIAN TORVIK

    TENKER: Uwe Rösler er i tenkeboksen når det gjelder både lagoppstilling og formasjon. Slik det ser ut nå kan både Kasey Wehrman (t.v.) og Robert Koren får plass sentralt på midtbanen. FOTO: PER KRISTIAN TORVIK

    Av: Per Kristian Torvik


    KOMMENTAR

    Michael Mifsud lyktes ikke de gangene han fikk sjansen i høst. I Tyskland ble han kåret til turneringens beste to ganger. Malteseren kom hjem med rettere rygg og større selvtillit enn da han dro.

    Uwe Rösler og Gunnar Halle ser ut til å ha et godt grep på tingene – og drar nytte av sin erfaring som spillere. Fem dager har sveiset spillergruppa sammen.

    Rösler har for lengst begynt å lete fram de rette brikkene for å sette sammen et best mulig lag til seriestart. Han håper på to solide forsterkninger, men mangler mer på å skape et topplag av dagens mannskap.

    I første rekke ønsker han en offensiv midtbanespiller med målteft, som kan ta over etter Gylfi Einarsson. Islendingen rakk å score 12 seriemål og 7 i cupen før han gikk som Bosman-spiller i høst.

    En giftig spiss står også høyt på lista. Håpet er at Per Berg finner en type som Odds Ollivier Occean under sitt opphold i USA.
    Mangler

    Skal LSK hente to spillere til, må de være så gode at de går rett inn og hever laget. Likevel er det for store mangler i stallen til å tro at det er mulig å hevde seg i toppen:

    Frode Kippe og Pål Steffen Andresen er uten konkurranse som midtstoppere. Må en av dem stå over, er Rösler per i dag nødt til å sjonglere blant dem som er på banen. Anders Rambekk ligger i øyeblikket nærmest.

    Kasey Wehrman, Robert Koren og Espen Søgård har det til felles at de scorer for lite mål. Uten en real forsterkning, er en av dem nødt til å ta det samme steget som Gylfi Einarsson gjorde i fjor.

    På høyrekanten er Johan Petter Winsnes etter alt å dømme kun aktuell i 4-4-2. Velger Rösler 4-3-3, er Michael Mifsud den som kan fylle rollen best. Det er vanskelig å si at konkurransen er stor.

    På venstresida har Pål Strand ingen reell konkurrent. I flere sesonger har det vist seg at LSK faller flere hakk når han ikke spiller – rett og slett fordi innleggene fra venstre sjelden kommer.

    Magnus Powell har imponert Rösler i treningsarbeidet den siste måneden. Det kan i utgangspunktet igjen gjøre ham til den mest naturlig makkeren til Arild Sundgot. Men Uwe ønsker sannsynligvis to forskjellige spisser – i motsetning til Arne Erlandsen. Det kan bety at enten Sundgot eller Powell bli den ene spissen, Magnus Myklebust eller Mifsud den andre.

    Det er grunn til å tvile på om det er den beste løsningen – om det ikke skulle dukke opp en Occean-type.
    Forsterkning

    Mest positivt til nå er Anders Rambekks inntreden i laget. Det hyggelige problemet er å viste hvor han vil gjøre mest nytte for seg. I utgangspunktet er han back til seriestart, mens han sannsynligvis er best som indreløper. I et eventuelt 4-3-3 system er han utlært etter å ha spilt det i Odd i mange sesonger.

    Hvis Shane Stefanutto kan finne fram til taktene fra i fjor vår, blir nettopp mulighetene til å flytte Rambekk framover på banen større. Men heller ikke han har vist at han er den målscorere på midtbanen LSK er nødt til å ha. Det kan vise seg å bli det store problemet.

    Gylfis 19 mål i serie og cup er det noen andre som er nødt til å gjøre – enten midtbanespillerne deler på dem eller en spesiell slår til.

    Slik spillerstallen er i øyeblikket, må en eller helst flere av spillerne gjøre noe ekstraordinært. Å finne fram til den eller de rette blir en av Uwe Röslers store utfordringer.
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #2
    RBs innlegg er bra og balansert etter min mening. Selv tror jeg at utfallet av jakten på et par klassespillere blir avgjørende.

    Kommentar

    • LSK-supp.
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2003
      • 1023

      #3
      Enig i det RB skriver, selv med to forsterkninger er det ikke nok til å gå til topps. Det er bare å innrømme, det er ikke noe superlag vi har på gang i år heller- noe som irriterer meg noe jævlig...
      I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

      Kommentar

      • Smukken
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2004
        • 718

        #4
        Psykologi og mentalitet betyr også mye - jeg tror Uwe/Gunnar med en bra start på sesongen blir blandt de 3 beste.

        Så fremt vi unngår skader på eks. Påsan og at han finner formen tidlig.
        Samme med spissene noen tidlige goaler på Myklebust og vips vi har en ny helt
        Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

        Kommentar

        • LSK-supp.
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2003
          • 1023

          #5
          Forrsten noen som vet hvor mange mål Myklebust puttet i 1. div. i fjor, og om noen av de var på straffe?
          I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

          Kommentar

          • Busk
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Jan 2004
            • 134

            #6
            Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
            Enig i det RB skriver, selv med to forsterkninger er det ikke nok til å gå til topps. Det er bare å innrømme, det er ikke noe superlag vi har på gang i år heller- noe som irriterer meg noe jævlig...
            Var vel ikke mange som mente vi hadde no superlag før 2001 sesongen heller. Så ble Clayton og Arne Vidar henta inn, og fortsatt trodde ingen at vi hadde noe superlag, men jommen tok vi nesten gullet. Så en vet aldri. Med et par-tre spillere til som kan gå rett inn og hever laget, så tror jeg vi fort kjemper om medalje i år.
            www.koren-robert.com

            Kommentar

            • LSK-supp.
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2003
              • 1023

              #7
              Opprinnelig skrevet av Busk
              Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
              Enig i det RB skriver, selv med to forsterkninger er det ikke nok til å gå til topps. Det er bare å innrømme, det er ikke noe superlag vi har på gang i år heller- noe som irriterer meg noe jævlig...
              Var vel ikke mange som mente vi hadde no superlag før 2001 sesongen heller. Så ble Clayton og Arne Vidar henta inn, og fortsatt trodde ingen at vi hadde noe superlag, men jommen tok vi nesten gullet. Så en vet aldri. Med et par-tre spillere til som kan gå rett inn og hever laget, så tror jeg vi fort kjemper om medalje i år.
              Begynner å bli lei av å høre om 2001 sesongen som tross alt er 4 år siden. Flere av lagene i dagens TL har prestert lignende uten å ha et super-lag, det handler om å ha "flyten". Bodø/Glimt er et lag som har gjort det samme et par ganger det siste ti-året, for så å falle tilbake til "normal" tabellposs. neste sesong.

              Sånne ting kan som sagt skje med hvilket som helst lag, det er ingenting som taler for at det er nettopp LSK som skal få en sånn vannvittig flyt fremfor noen av de andre lagene i TL, men jeg håper selvfølgelig at du får rett.

              Etter min mening trengs det 4 kvalitetsspillere for at vi skal kunne gå til topps. En midtstopper, høyre-ving, Gylfi-erstatter, og en spiss.
              I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

              Kommentar

              • Trofast kanari
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2004
                • 355

                #8
                Men i 2001 var ikke de andre lagene like bra og
                alt gikk stang inn for oss (det skjer ikke i den grad en gang til)
                Se på stallen til Viking, Vif, Rbk, Lyn og Brann, de har
                store og sterke tropper selv med skader(å de kommer)
                Med skader i lsk så sliter vi, tenk hvis Kippe og Strand
                blir skadet å må være ute i et par mnd.

                Kommentar

                • Kimito
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 2600

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                  Forrsten noen som vet hvor mange mål Myklebust puttet i 1. div. i fjor, og om noen av de var på straffe?
                  16 mål. Vet ikke om han har tatt noen straffer...
                  Ferdigskåra

                  Kommentar

                  • Trofast kanari
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2004
                    • 355

                    #10
                    ingen straffer og han spilte bare 18 kamper fra start

                    Fra start: 18 Mål: 16 Gule: 0
                    Byttet inn: 4 Straffer: 0 (0) Røde: 0
                    Byttet ut: 10 Selvmål: 0

                    Spilte min.: 1733 Poengliga: 16

                    Kommentar

                    • Kimito
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 2600

                      #11
                      Hvor fant du det? En god statistikkside du har lyst til å dele kanskje?
                      Ferdigskåra

                      Kommentar

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎