Åråsen Eiendom

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Funchaloe
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2011
    • 511

    Åråsen Eiendom

    Hvorfor ble Åråsen Eiendom satt opp som eget selskap? Jeg er ute etter en forklaring i dybden. Åråsen er vel eid av Åråsen Eiendom (correct me if I’m wrong). Tjener Lillestrøm Sportsklubb noe som helst på dette? Hvem sitter igjen med profitten? Hvor mye er profitten? Hvorfor ble det skilt ut i eget selskap til å begynne med?
    Custodes
    Contra o futebol moderno!
  • vermu
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2008
    • 1729

    #2
    Opprinnelig skrevet av Funchaloe
    Hvorfor ble Åråsen Eiendom satt opp som eget selskap? Jeg er ute etter en forklaring i dybden. Åråsen er vel eid av Åråsen Eiendom (correct me if I’m wrong). Tjener Lillestrøm Sportsklubb noe som helst på dette? Hvem sitter igjen med profitten? Hvor mye er profitten? Hvorfor ble det skilt ut i eget selskap til å begynne med?
    Uten at jeg har dyp innsikt i dette så ble Åråsen eiendom dannet som et aksjeselskap, hvor Åråsen stadion ligger under. Dette selskpet er eid av Lillestrøm SK, så ja all inntekt kommer LSK tilgode. Her er det både store verdier og høye leieinntekter, men også høye lån og renteutgifter. Hvorfor det ble skilt ut vet jeg ikke, men har sikkert med bl.a skattefordeler og risiko å gjøre.
    Last edited by vermu; 12.05.2018, 22:27.

    Kommentar

    Working...