Kamptråd: Tromsø - Lillestrøm, søndag 13.mai kl 18

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    #41
    Og hvordan scorer vi igjen? Ved å pumpe ball eller spille oss inn i sekstenmeteren? Kan det snart bli mer åpenbart?

    Kommentar

    • Wanker
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 632

      #42
      Synes andreomgang var elendig - vi er bedre enn dette. Frykten tok overhånd igjen!

      Fint å se Garys ansiktsuttrykk - han har vært en helt annen de siste ukene. Allerede fra tidlig i vinter var han som en furten unge, men nå tror jeg han er på gang. Scorer mye under avslutningstrening, så om de andre får satt han opp innafor 16, blir dette bra.

      Deilig at TLO scoret igjen, men jeg lurer på hva Brenden tenker når han løper i offsideposisjon i TLOs skuddfelt.
      Hunter S. Thompson:

      There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
      Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

      Kommentar

      • maxpayne
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 1223

        #43
        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
        Og hvordan scorer vi igjen? Ved å pumpe ball eller spille oss inn i sekstenmeteren? Kan det snart bli mer åpenbart?
        Begge mål kommer etter meget lav press, akkurat etter hvordan GIF ønsker å se LSK

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          #44
          Opprinnelig skrevet av maxpayne

          Begge mål kommer etter meget lav press, akkurat etter hvordan GIF ønsker å se LSK
          Nei, vi er ikke satt under vedarende press på noen av de, og gjenvinning og nøkkelpasningen kommer fra omtrent samme sted på hver side av banen, på et mye mer gunstig sted for å kunne sette opp Erling i fart. Det som skjer etter andrescoringa derimot....

          Kommentar

          • Funchaloe
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2011
            • 511

            #45
            Gledelig resultat. De første 30 minuttene var veldig bra, resten av kampen var meh. Mathew imponerte meg, endelig. Gary Martin var bra synes jeg, og burde fortsette å starte kamper. Haakenstad med en perverst god assist. Maric er usikker. Gleder meg til Igonen kommer tilbake.
            Custodes
            Contra o futebol moderno!

            Kommentar

            • nebbjævel
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2009
              • 511

              #46
              Ser at Maric får en treer på VG-børsen, men så dårlig var han ikke. RB mener han burde tatt baklengsmålet, men det burde heller vært forhindret før skuddet gikk. Det er lettere å være keeper når man sitter ved et tastatur og ikke står mellom stengene mens utespillerne inviterer horder av motstandere til dans rett utafor 16-meteren.

              Kommentar

              • _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4377

                #47
                Treer på Maric er latterlig. Han burde avverget målet men står prikkfritt ellers, selv om han riktignok ikke ble satt på altfor mange prøver. Baklengsen er heller ingen stor tabbe. Man har vel et utgangspunkt i karakteren 5, også får man pluss eller minus etter hva man presterer. Gir han en karakter ned for målet men en opp igjen for resten. Altså 5.

                Til sammenligning får Kongshavn 4. Det første han gjør er å surre bort en gigantsjanse til oss. Bare flaks for han at vi ikke scorer. Målet til Martin kunne han også tatt. Hadde den gått inn på Maric så hadde nok de fleste snakket om svakt keeperspill.
                ..................

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3178

                  #48
                  Jo, baklengsmålet er en keepertabbe. Jesper i fotballstudio sa det ganske treffende: "Lillestrøm har en keeper uten armer". Resten av kampen var imidlertid godkjent fra Marco, men jeg føler likevel at Igonen er vårt førstevalg.

                  Ps! Klapp på ryggen til meg - 2000 innlegg på KFL!

                  Kommentar

                  • OlaG
                    Oversetterdrone
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 898

                    #49
                    Thomas Myhre sa det samme om baklengsen i går i Eurosport sitt studio, og trakk frem Maric som en av de tre "minst heldige" keeperene i Eliteserien.

                    Forøvrig enig i at det er merkelig å vurdere Kongshavn høyere enn Maric akkurat i går.

                    Kommentar

                    • _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4377

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av G-Man
                      Jo, baklengsmålet er en keepertabbe. Jesper i fotballstudio sa det ganske treffende: "Lillestrøm har en keeper uten armer". Resten av kampen var imidlertid godkjent fra Marco, men jeg føler likevel at Igonen er vårt førstevalg.

                      Ps! Klapp på ryggen til meg - 2000 innlegg på KFL!
                      Da har vi forskjellig syn på hva som kan kalles tabbe. De to mot Sarpsborg er tabber. Der feilberegner han i feltet to ganger og glipper den siste. Den i går vil jeg ikke kalle en tabbe. Det er et skudd som han må strekke seg etter i hjørnet. Han får en hånd på den men klarer ikke å slå den utenfor, noe han burde, og normalt sett gjør forsåvidt. For meg er det ikke veldig treffende å uttale at Maric ikke har armer. Mer useriøst, noe som ikke er uvanlig fra en fyr som Jesper Mathisen.

                      Angående keeperplassen er jeg enig i at man bør satse på Igonen. De er ganske jevngode. Og unge. Det er dette vi får noen ganger med unge keepere. Når man velger å ha en eller to keepere som er såpass unge så må man se på det som en investering i fremtiden. Da er det en fordel at keeperen er eid av klubben. Da vil vi få igjen for den "læringstiden" han er inne i nå, enten gjennom et salg og penger i kassa eller at han rett og slett blir en stabilt god keeper for oss i årene fremover. Sånn sett er det ikke helt ideelt at Maric skal prøve og feile for oss i to år før han forsvinner tilbake til Tyskland som en mer ferdig vare. Totalt bortkastet. Per Kristian Bråtveit i Haugesund og Rossbach i Odd gjorde mye av de samme blemmene da de ble valgt som førstekeepere i ung alder. Men nå er de to av ligaens beste keepere. Har trua på at Igonen også kan bli det, selvom jeg skulle ønske det heller var Emil Ødegaard eller Mads Christiansen.
                      ..................

                      Kommentar

                      • Ketil Cantona
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6813

                        #51
                        Meget gledelig med seier i nord. 10 år siden sist. Så ikke hele kampen riktig nok. Skal være såpass ærlig at solen gikk foran kampen.
                        At keeperne våres slipper inn for lette baller er en ting, men de har ikke akkurat fått opparbeidet seg selvtilliten etter at forvaret har vært ekstremt gavmilde denne våren.

                        Er det noe på gang nå? Kjedelig vi skal til barteland 16 mai...

                        Kommentar

                        • Tvilling
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 1470

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                          Er det noe på gang nå? Kjedelig vi skal til barteland 16 mai...
                          - Eller kanskje ikke så kjedelig? .. det er bartene som har presset.. de er presset allerde, og nå er det 16 mai i tillegg.. hmm.. måtte det bli alt annet enn kjedelig for Fugla!


                          Kommentar

                          Working...