Kamptråd LSK-Brann man 21.5 kl 20

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tvilling
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 1470

    #61
    La oss håpe at den defensive tryggheten kommer steg for steg

    Kommentar

    • Funchaloe
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2011
      • 511

      #62
      Jeg er like oppgitt som de fleste her over at vi mister to poeng, men det er dommern sin skyld i dag. Jeg gir både lag og trener myyye fortjent kritikk nesten hver helg, men 1-1 i dag er Skjervens greie. Jeg vil trekke frem Haakenstad, Mathew og Gary som våre tre beste spillere. Mulig Kippe gjør en bedre kamp en Haakenstad, men jeg ble såpass sjokkert over Haakenstads finter i første omgang at inntrykket sitter igjen fortsatt.
      Custodes
      Contra o futebol moderno!

      Kommentar

      • OlaG
        Oversetterdrone
        Myklebust Light
        • May 2008
        • 898

        #63
        Desidert den beste hjemmekampen vår i år, og drit irriterende at Brann scorer på noe som bare burde vært et streit og ukontroversielt frispark på midtbanen. Liker innsatsen jeg ser fra laget, og plenty med spillere som står frem og vinner dueller. Kippe er helt konge, vant vel hver eneste hodeduell han var i.

        SKM burde nok vært bytta ut rundt 60 minutter, da var han ferdigkjørt og så sliten ut. Noe som er helt greit, gitt all julinga han fikk i stadige dueller med Daniel Braaten. Han og Rafn er fremdeles ikke godt nok samkjørte defensivt, de har et par av samme feilene med posisjonering seg imellom som da Helland scoret i Trondheim.
        Liker heller ikke at vi blir pressa så lavt i starten av andre, der er det en lengre periode der hvor vi ikke klarer å få flytta laget ut av egen sekstenmeter.

        Kommentar

        • vermu
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2008
          • 1729

          #64
          Bra kamp. Voldsom innsats og meget sterkt defensivt. Ser RB har 4 sjanser til Brann. Kan det stemme? Kan ikke huske noen bortsett i fra målet.

          Men det er så forbanna utgjort. Dommeren (som ellers faktisk dømte bra og la lista høyt for en gang skyld) fikk en avgjørende hjerneblødning.

          Maric, som nok en gang koster oss et baklengs (riktignok ikke keepertabbe denne gang),da han ikke kommer ut og plukker gjennomspillet, men kommer på halvdistanse og til slutt ut av posisjon - dårlig keeperspill.

          Og selvfølgelig Lehne Olsen som ikke leverer noe som helst - bortsett i fra hard jobbing.

          Kippe stor kamp, sammen med Amundsen og Mathew. Krogstad, Martin og Haakenstad med noen av sine bedre kamper.

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4447

            #65
            I dag ser jeg ingen grunn til å kritisere gutta, men velger heller å anerkjenne den vanvittige innsatsen som ble lagt ned i samfulle 90. Vi kjører nærmest over det som har vært seriens klart beste lag så langt i 70 av 90 minutter. At Brann var dårlige i dag er vår fortjeneste, vi spiller dem rett og slett ut av stilen med knallhardt arbeid. Til og med pasningene og relasjonene satt godt i dag, og selv en surmaga Rekdal skrøt nærmest uhemmet av oss mer eller mindre kampen gjennom. Dessverre felles vi (nok en gang vil noen mene) av marginer imot, noe som jo gjerne kjennetegner lag i bunnstrid. Forbanna irriterende at Skjerven (evt. assistentdommer) skal viske bort all innsatsen vi la ned med en totalt ubegripelig tabbe. Faen, så forbanna jeg blir av den udugelige dommerstanden her til lands!

            Jeg føler meg uansett mye tryggere på at det ikke blir snakk om noe nedrykk i år, både fordi Sandefjord, Start, Bodø/Glimt og til dels Stabæk virker helt udugelige, men også fordi det bor så mye potensiale i stallen vår. Fortsett som i dag, så blir det mange poeng framover!

            Kommentar

            • _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4377

              #66
              Mange gode i dag. Kippe enorm bak der. Haakenstad god. Krogstad og Mathew sentralt veldig bra. Spissene leverer også bra, bare målet manglet. Vanvittig irriterende at det glipper én gang bak der. Men der er vi altfor passive. Er vel 4-5 mann som blir parkert av målscoreren dems. Skal ikke skje! Synes også Maric gjør det altfor enkelt å lobbe den inn. Kommer på en slags halvdistanse og går for fort ned. Ellers står han en bra kamp.

              Dette var kanskje årsbeste, hvertfall hjemme. Men vi har mye å gå på når vi leder kamper. Vi må tørre å spille ball da også. Ikke så ille som mot Tromsø i dag men det blir for lavt og passivt i store perioder. Skal jo sies at vi møter et tøft lag i dag. Holder vi dette nivået så skal vi ta en god del poeng i år. Får vi Erling tilbake nå så ser jeg ganske lyst på derbyet til lørdag.
              ..................

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                #67
                Opprinnelig skrevet av vermu
                Bra kamp. Voldsom innsats og meget sterkt defensivt. Ser RB har 4 sjanser til Brann. Kan det stemme? Kan ikke huske noen bortsett i fra målet.

                Men det er så forbanna utgjort. Dommeren (som ellers faktisk dømte bra og la lista høyt for en gang skyld) fikk en avgjørende hjerneblødning.

                Maric, som nok en gang koster oss et baklengs (riktignok ikke keepertabbe denne gang),da han ikke kommer ut og plukker gjennomspillet, men kommer på halvdistanse og til slutt ut av posisjon - dårlig keeperspill.

                Og selvfølgelig Lehne Olsen som ikke leverer noe som helst - bortsett i fra hard jobbing.
                Amundsen gjør heller ingen stor innsats med en klarering han har all verdens tid til å gjøre langt bedre, men der han bruker energien på å holde hånda i været og fokusere på linjedommer. Samtlige LSK-spillere i den situasjonen er preget av å glemme å spille fotball til de hører fløyta, men det muligens tryggest å skylde på the usual suspects heller enn virkelig finne noe å lære av.

                Kommentar

                • OlaG
                  Oversetterdrone
                  Myklebust Light
                  • May 2008
                  • 898

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av vermu
                  Og selvfølgelig Lehne Olsen som ikke leverer noe som helst - bortsett i fra hard jobbing.
                  Han burde hatt et mål i dag, men den defensive jobbinga hans på dødball var viktig. Har flere gjenvinninger på rundt 20 meter, med påfølgende klareringer. Håper han får i gang scoringene snart sånn at han kan slappe av og koble av tenkinga i scoringssituasjoner.

                  Kommentar

                  • Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3499

                    #69
                    Var alt i alt en positiv kamp dette. Hadde fortjent tre poeng.
                    Mest imponert over perioden fra 10 - 45 minutter, selv om vi også skaper en del i 2.omgang og er bedre enn Brann da også, men da i et annet kampbilde der Brann gir ekstremt mye rom i jakten på utligning, som de jo også dessverre lykkes med.

                    Liker som nevnt tidligere i tråden hvordan vi kjørte kontringer uten Knudtzon i laget. Ikke at det er hans feil, men hans hurtighet og bakromsløp er for fristende for spillerne våres å bruke tidlig istedenfor å vente på de neste bevegelsene eller spille seg igjennom midtbanen. I går synes jeg vi så mange gode kontringer, og spesielt den som burde gitt 1-0 tidlig i kampen er vakker med mange gode bevegelser og smarte valg fra ballfører.

                    Tror og håper et veldig ballbesittende, men til dels statisk Vålerenga skal passe oss ekstremt bra om dagen. Klarer vi å gjenskape det høye presset og de samme kontringene mot de, så kan det bli moro på Ullevaal til helgen. Lar vi de spille ball og får det kampbilde de ønsker, så blir det som i fjor der vi etter hvert ble malt i stykker på tross av en 1-0 ledelse.

                    Kommentar

                    • HolterKanaris
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 1603

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av Totti21
                      Klarer vi å gjenskape det høye presset og de samme kontringene mot de, så kan det bli moro på Ullevaal til helgen.
                      Jasså
                      ***Større baller enn vett***

                      Kommentar

                      • Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3499

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av HolterKanaris

                        Jasså
                        Hehe.. Uvant at søpla har fått egen stadion fra skattebetalerne i Oslo.

                        Kommentar

                        • Oldtimer
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2011
                          • 316

                          #72
                          Ikke fra alle,ikke mitt ønske, dette var vel en sak fra Raymond & co, sikkert fått vipplass

                          Kommentar

                          Working...