Kamptråd Lillestrøm - Molde Åråsen 5/8 kl 20

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    #41
    Opprinnelig skrevet av Playboy1
    Påtide å trappe ned for han , eller iallefall Påtide for trener teamet å sette han på benken !
    ikke glad for å kritisere Kippe , etter alt han har gjort og bidratt for LSK, men nok er nok nå !
    Om hvem må elge hjemover i kontringa som ender i 1-1 fordi han har hengt igjen i sekstenmeteren i en håpløs etterlevning etter Arneball? Nå er ikke målet på hans kappe, men er det ikke bare så jævla typisk at vi straffes? Å slutte å slå lange innlegg, absolutt minimere trangen for å spille en taktisk stupid fotball som ikke engang passer spillerne, vil automatisk gjøre oss tryggere defensivt. Offensivt bør Kippe kun brukes på dødballer, defensivt vil vi paradoksalt nok få best nytte av ham når vi tetter midten og ideelt sett tvinger motstander til å spille nettopp den fotballen Arne ville ha oss til å spille.

    Bredden i vårt eget spill skal backene tilby. Og igjen er det et paradoks at konstellasjonen her hindrer en mer direkte fotball. Den eneste gangen det virkelig fungerer er på sjansen Smarason får rett etter scoringa. Den ene gangen med litt marginer Rafn kommer seg forbi motstander og inn i sekstenmeteren for å slå den rype cross som virkelig er farlig. Resten av kampen ser vi hvor preget tempo og rytme blir av å ha en spiller med utprega høyrefot i denne posisjonen. Nå må klubben ta et bevisst grep for å redde SKMs LSK-karriere og flytte Rafn over på høyra.

    Kommentar

    • maxpayne
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 1211

      #42
      Jeg vil være meget forsiktig med å dra noen forhastede konkusjoner mot dette Molde laget som kom hjem fra Albania natt til fredag. Hvis vi isolerer Molde kampene de siste årene så er dette et lag som LSK spillemessig har hatt et godt tak på. Melgalvis var positiv i ny rolle. Islendingen så ut som han kan bidra utover høsten men resten av kampen var så godt som en reprise på 0 - 1 tapet mot Molde i fjor høst.

      Kommentar

      • fjacob82
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 1507

        #43
        Opprinnelig skrevet av GIFKanari

        Bredden i vårt eget spill skal backene tilby. Og igjen er det et paradoks at konstellasjonen her hindrer en mer direkte fotball. Den eneste gangen det virkelig fungerer er på sjansen Smarason får rett etter scoringa. Den ene gangen med litt marginer Rafn kommer seg forbi motstander og inn i sekstenmeteren for å slå den rype cross som virkelig er farlig. Resten av kampen ser vi hvor preget tempo og rytme blir av å ha en spiller med utprega høyrefot i denne posisjonen. Nå må klubben ta et bevisst grep for å redde SKMs LSK-karriere og flytte Rafn over på høyra.
        Akkurat her er jeg helt enig. Rafn er en fin fyr, samme som Haakenstad. Men SKM er vel den eneste naturlige VB vi har i stallen, og det kan til tider virke som at man unnlater å sette ut Rafn eller Haakenstad fordi man synes de er fine folk. Såfremt SKM gjør sakene godt, burde han spille VB foran Rafn. Blir helt matt av å se alle løpene til Rafn som ender i nada og niks fordi han må få ballen over på høyrefoten.

        Litt mer kynisme i laguttaket takk.
        Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
        *Brasseberget*

        Kommentar

        • _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4376

          #44
          Opprinnelig skrevet av maxpayne
          Jeg vil være meget forsiktig med å dra noen forhastede konkusjoner mot dette Molde laget som kom hjem fra Albania natt til fredag. Hvis vi isolerer Molde kampene de siste årene så er dette et lag som LSK spillemessig har hatt et godt tak på. Melgalvis var positiv i ny rolle. Islendingen så ut som han kan bidra utover høsten men resten av kampen var så godt som en reprise på 0 - 1 tapet mot Molde i fjor høst.
          Er ikke enig i at vi har vært så gode spillemessig mot Molde. Seriekampen borte i fjor var bra, men stort sett har vi ligget lavt og kontret på de. Resultatmessig har vi lykkes godt med det. Men jeg føler kampen i går var noe helt annet. Det var mer på våre premisser, endelig! Vi har mer ball en de og vi setter opp trekanter og kombinasjonsspill på deres halvdel. Så ut som at Molde ble tatt litt på senga også. Det var bare en enkeltkamp, men det var så mye positivt spesielt offensivt. Og best av alt så man at det var plan over det. Det var ikke bare tilfeldigheter som gjorde at vi skapte sjanser etc.
          ..................

          Kommentar

          • maxpayne
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 1211

            #45
            Opprinnelig skrevet av _Jonern

            Er ikke enig i at vi har vært så gode spillemessig mot Molde. Seriekampen borte i fjor var bra, men stort sett har vi ligget lavt og kontret på de. Resultatmessig har vi lykkes godt med det. Men jeg føler kampen i går var noe helt annet. Det var mer på våre premisser, endelig! Vi har mer ball en de og vi setter opp trekanter og kombinasjonsspill på deres halvdel. Så ut som at Molde ble tatt litt på senga også. Det var bare en enkeltkamp, men det var så mye positivt spesielt offensivt. Og best av alt så man at det var plan over det. Det var ikke bare tilfeldigheter som gjorde at vi skapte sjanser etc.
            Hjemme mot Molde i fjor høst så var vi nesten oppe i 60 - 40 i ballinnehav og vi presset høyt allerede fra start og vi skape langt flere sjanser enn i går. Kampen i går var helt ok men det ble skapt utrolig lite og Molde var meget komfortable i å tilate kombinasjonsspill 30 meter fra deres egen kasse. Hjemme mot Haugesund neste gang vil vi bli utforderet langt hardere i presset og andre verktøy må opp av kassen. Det som var positivt i går var at det var bra energi i laget og det må gjenskpapes uke etter uke for at dette skal gå.
            Last edited by maxpayne; 06.08.2018, 14:32.

            Kommentar

            • _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4376

              #46
              Opprinnelig skrevet av maxpayne

              Hjemme mot Molde i fjor høst så var vi nesten oppe i 60 - 40 i ballinnehav og vi presset høyt allerede fra start og vi skape langt flere sjanser enn i går. Kampen i går var helt ok men det ble skapt utrolig lite og Molde var meget komfortable i å tilate kombinasjonsspill 30 meter fra deres egen kasse. Hjemme mot Haugesund neste gang vil vi bli utforderet langt hardere i presset og andre verktøy må opp av kassen. Det som var positivt i går var at det var bra energi i laget og det må gjenskpapes uke etter uke for at dette skal gå.
              Forskjellen fra i fjor er at Molde ledet 1-0 allerede etter 14 minutter i første omgang. Da blir kampbildet annerledes og laget som ligger under har naturlig nok mer ball og må fram. Molde var fornøyd med å lede så tidlig. Det blir alltid vanskelig å sammenligne kamper på den måten. Mulig vi ser forskjellig på det men kampen i går er den mest positive på flere år. Hadde sagt det samme selv hvis vi hadde tapt. De siste årene føler jeg det har gått mest på lykke og fromme samt feil fra motstander som har skapt målsjansene våre. I går var vi mer tilbake til 2014 sesongen, der ting fungerte i Haglund sin siste sesong. Bare det at vi har slutta med det tullet med å pumpe dødballer fra 70 meter inn i feltet er fremgang.
              ..................

              Kommentar

              • Joha
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2003
                • 314

                #47
                Sterkt uansett og hente opp 1-2 til 2-2 da vi kom under 1-2 det viser at de kan vis de vil lykke til resten av sesongen det lover bra for resten av sesongen og jeg tror Lsk klarer seg i tippeligan i år men det må tas grep til neste sesong så vi ikke havner i samme situvasjon til neste må inn med en ny spiller vær lagdel og la LJ få tid til og bygge et nytt storlag det blir dyrt og sparke trenere vært år og annsette en ny vært år

                Kommentar

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎