LSK - Haugesund, 19. august

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Sailor Man
    Moderator
    • Jun 2007
    • 1324

    Kamptråd LSK - Haugesund, 19. august

    Veldig viktig kamp for fugla, det er denne typen kamper vi må begynne å vinne hvis vi skal holde plassen i år.

    Kippe er ute med karantene etter dobbel hjerneblødning i forrige kamp.

    Så vidt jeg har skjønt, kan det se ut som at det blir dette laget:

    Maric
    Haakenstad - Amundsen - Antonijevic - SKM
    Knudtzon - Mathew - Pedersen - Brenden
    Smarason - Olsen

    Jeg synes det ser helt greit ut, men ville heller sett Melhalvis og Rafn på høyre.
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3164

    #2
    Romerikes Blad tipper en oppstilling som delvis oppfyller dine ønsker:

    Maric
    Haakenstad-Amundsen-Antonijevic-Mikalsen
    Melgalvis-Pedersen-Mathew-Knudtzon
    Olsen-Smárason

    Rafn ser ut til å være ute, etter flere svake kamper i det siste.

    Ingen formasjonstrening på lørdag, så fortsatt usikkert hvem som faktisk starter.


    gilbert

    Kommentar

    • Langballa
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2014
      • 321

      #3
      Fatter ikke at Erling skal ta plassen i stedet for Brenden! Ikke bare det at han skal bort men fy fader a dårlig han har vært i det siste+at Brenden har spilt godt og er på vei opp

      Kommentar

      • banan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2018
        • 438

        #4
        Opprinnelig skrevet av Langballa
        Fatter ikke at Erling skal ta plassen i stedet for Brenden! Ikke bare det at han skal bort men fy fader a dårlig han har vært i det siste+at Brenden har spilt godt og er på vei opp
        Brenden hadde ingen god kamp de 30 min han fikk mot Sarpsborg, selv om han hadde sin karrieres beste kamp mot Molde. Knudtzon er på papiret bedre og fortjener å starte, så kan heller Brenden komme inn når beina til både Knudtzon og motstanderne begynner å bli møre.

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          #5
          Opprinnelig skrevet av gilbert
          Romerikes Blad tipper en oppstilling som delvis oppfyller dine ønsker:

          Maric
          Haakenstad-Amundsen-Antonijevic-Mikalsen
          Melgalvis-Pedersen-Mathew-Knudtzon
          Olsen-Smárason

          Rafn ser ut til å være ute, etter flere svake kamper i det siste.

          Ingen formasjonstrening på lørdag, så fortsatt usikkert hvem som faktisk starter.
          Hva skal den høyresida tilby oss offensivt på hjemmebane? Her tipper jeg flere balltap av Haakenstad høyt i banen som motstander kan kontre inn mål på med ham i litt over joggende tempo hjemover. Vi har sett en hel del av den typen baklengs i år. Høyrebacken er lagets soleklare weak link, og man akter tydeligvis ikke gjøre noe med det. På sikt kan Pedersen tilby en defensiv sikring som kan løfte Haakenstads prestasjoner, men ser ikke at han allerede er i kampformen som kreves. Slik vi spiller nå har Haakenstad hverken vist seg god nok defensivt eller offensivt, og det har vært null kjemi med Melgalvis som en svært begrenset kant.

          Samtidig har Rafn, til tross for dalende prestasjoner, vist en en helt annen evne til å tilby støtte med offensivt troverdige løp, til tross for det åpenbare handikappet med en svak venstrefot. Det er en grunn til at Haakenstad helst vil spille venstreback med høyrebein. Enten får man bruke ham i en rolle og system der han får mulighet til å søke seg inn i banen med og uten ball, eller kvitte seg med ham.

          Kommentar

          • Fat P
            Medlem
            Hoffnarr
            • Jan 2015
            • 64

            #6
            Maric
            Haakenstad-Amundsen-Antonijevic-Mikalsen
            Melgalvis-Pedersen-Mathew-Knudtzon
            Olsen-Smárason


            Da har Lennartson tatt ut de 11 han mener skal kunne skaffe oss 3p vs Haugesund! Hadde kanskje ventet at Rafn tok høyreback-plass, men siden jeg ikke har sett treningene i det siste så kan det ligge en forklaring der (?). SKM for en fin sjanse til å levere & bevise på VB. Forventer dobling på venstrekant m/Zon som svinger, med enten et innlegg (45 vinkla) eller på på fot til Zon på hjørnet av 16 meteren +/-!. Får vi til det samme på høyre siden, samt et gjennombruddshissig midtbaneledd - og unngår forferdelige ball tap/brudd mot - OG et forsvar som i et "nano-sekund" mister fokus/markering - KAN dette bli bra. Brenden kan, som det er kommentert her inne, komme inn og avgjøre v/68 min. Ellers har vi en frisk&sulten benk! Vi ønsker lykke til
            Last edited by Fat P; 18.08.2018, 15:53.

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3141

              #7
              Med mindre han er skadet er det en skandale at Haakenstad foretrekkes fremfor Rafn på høyre back. Elsker innstillingen og innsatsen til Haakenstad, men Rafn er en av ligaens beste høyrebacker med bedre sikkerhet bakover og langt mer å by på fremover. Meningsløst!

              Kommentar

              • banan
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2018
                • 438

                #8
                Opprinnelig skrevet av G-Man
                ...men Rafn er en av ligaens beste høyrebacker...
                Hehe, her er det mye følelser og lite fakta. De siste to og et halvt årene så har han vel spilt én kamp som høyreback. Og han har kun unntaksvis spilt veldig bra som venstreback.
                Han har utvilsomt veldig mye større potensial på høyresiden enn venstresiden, siden han er veldig enbent.
                Og jeg både håper og tror han er en god høyreback. Men med bakgrunn i de siste kampene, hvor han regelrett har vært dårlig, så tror jeg benkingen er velfortjent.

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3141

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av banan
                  Men med bakgrunn i de siste kampene, hvor han regelrett har vært dårlig, så tror jeg benkingen er velfortjent.
                  Min holdning til Rafn er ikke bare basert på det han har gjort hos oss, dette er en spiller jeg har fulgt lenge.

                  Og ja, Rafn har ikke imponert de siste kampene, men synes du virkelig at Haakenstad har vært bedre?

                  Kommentar

                  • banan
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2018
                    • 438

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av G-Man

                    Min holdning til Rafn er ikke bare basert på det han har gjort hos oss, dette er en spiller jeg har fulgt lenge.

                    Og ja, Rafn har ikke imponert de siste kampene, men synes du virkelig at Haakenstad har vært bedre?
                    Selv om ingen av dem har lykkes verken i det oppbyggende spillet eller med gode innlegg, så synes jeg Haakenstad har vært hakket bedre defensivt.

                    Men når det skal sies er jeg selv fan av Rafn og både håper og tror at han vil erobre høyreback, høyre ving eller høyre indreløper (om vi legger om stilen). Og av disse mest sannsynlig høyrebacken.

                    Det er bare det at Rafn har gått fra å være en av de beste spillerne i kamp etter kamp på tross av feil posisjon, til å være blant de aller dårligste. Så det er tydelig at han har hatt en vesentlig formdupp, og at han kanskje til og med har godt av en kamp eller to på benken.

                    Kommentar

                    • knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9365

                      #11
                      Brenden ute av laget mens Molde-ålen (skulle stå Molde-Jens, men autokorrekten retta til noe mer passende!) får spille.

                      Strøm i beina for tia denna ålen, det får'n legge vekk!

                      Kommentar

                      • Tvilling
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2006
                        • 1462

                        #12
                        (min holdning er at Lennartson er god på lese spillerenes kvaliteter og mangler, og plukker du de som yter best på trening og passer best til dagens kampbilde)
                        Haugesund er i flyt, men håper på sårt trengte poeng til Fugla. 1p! 3 er bonus

                        Kommentar

                        • Tvilling
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 1462

                          #13
                          SKM kaptein :-)

                          Kommentar

                          • knut
                            Make knut Great Again
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2006
                            • 9365

                            #14
                            Kan da ikke ha vært offside på annullerte målet til TLO?

                            Kommentar

                            • knut
                              Make knut Great Again
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2006
                              • 9365

                              #15
                              LSK ledelse til pause og resultatet vil speile det som skjer på banen!

                              Kommentar

                              • Solør
                                Juniormedlem
                                Bøffelpromp
                                • Aug 2015
                                • 17

                                #16
                                I følge vg skulle målet ikke vært annulert. Blitt en vane det her at dommer blåser i mot når LSK putter. TLO kunne hatt en del mere mål om dommera hadde gjort jobben sin...

                                Kommentar

                                • knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9365

                                  #17
                                  Inn med Brenden. Ut med Melgalvis.
                                  ​​​​​

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    #18
                                    Så mye som er så mye bedre, men de jævla klovnene vi har i forsvaret, den baklengsen er hentet fra bedriftsfotballen. Våre utspill fra mål skaper deres sjanser.

                                    Kommentar

                                    • McGuffy
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 5092

                                      #19
                                      Erling har strøm i beina. Klarer jo ikke å ta imot ballen. Ser jo ut som Edvin Werni utpå der. Inn med Brenden!

                                      Kommentar

                                      • Sailor Man
                                        Moderator
                                        • Jun 2007
                                        • 1324

                                        #20
                                        Ikke halvgæren første omgang, men noen personlige feil har det vært. Legger et bra trykk på FKH til tider, men sliter med å få ballen i nettet.

                                        De som tror at Knudtzon «gir alt» for lsk resten av sesongen bør følge nøye med på ham her. Trekker seg i duellene og mottak som en murvegg.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎