Kvartfinale NM: LSK - Bryne (torsdag 27.09)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4284

    #41
    Grei gjennomkjøring dette. Spillerne sliter seg ikke ut, og vi har full kontroll.

    "Spiller ingen rolle hvordan vi vant, bare vi kom oss videre", sier Lehne etter kampen. Enig i dette. Her var det bare å drite i stilkarakterer og spare krefter fram mot søndag. Synes vi lyktes godt med dette.

    Gi oss Godset eller Start på Åråsen nå da!

    Kommentar

    • occean-fan!
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 646

      #42
      Lukter Start på Åråsen

      Kommentar

      • Dole
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2004
        • 1505

        #43
        Lukter exit i semifinalen uansett motstander.

        Kommentar

        • bjarmann
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 2855

          #44
          Når er trekningen?
          I år så tar vi alt

          Kommentar

          • kunden
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 2281

            #45
            Hørte det var imorgen men det er vanlig å ta det etter siste kamp. Vente å se. Håper på kopi av 1997.

            Kommentar

            • LS89
              Kamptrådkongen
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2013
              • 3320

              #46
              Opprinnelig skrevet av bjarmann
              Når er trekningen?
              Rett etter Haugesund - Godset antar jeg. NRK2

              Kommentar

              • cetor
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2011
                • 253

                #47
                Nei, trekningen er i morgen klokken 11 i følge NFF sine hjemmesider. Merkelig.

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  #48
                  Fin treningskamp med en ganske utrolig gullrot, semi i cupen. Men enten må vi hente inn kvalitet på backplass eller slutte å spille med dem, selv mot denne "motstanden" blir de preget av sine begrensninger og pålagte handikapp.

                  Kommentar

                  • sigurdsen
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 1817

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                    Fin treningskamp med en ganske utrolig gullrot, semi i cupen. Men enten må vi hente inn kvalitet på backplass eller slutte å spille med dem, selv mot denne "motstanden" blir de preget av sine begrensninger og pålagte handikapp.
                    Vanskelig å si basert på fem (?) minutter i dag, men kunne Sandberg blitt prøvd på høyrebacken? Syns han viste tendenser vi ikke har sett fra de tre andre som har fått prøve seg der i år.

                    Kommentar

                    • ynnor
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2008
                      • 857

                      #50
                      Sandberg har jo en pasningsfot ingen av de andre er i nærheten av

                      Kommentar

                      • OlaG
                        Oversetterdrone
                        Myklebust Light
                        • May 2008
                        • 875

                        #51
                        Na har vi allerede tradisjon for å sette spillere som ikke er vinger på ving, vi trenger ikke utvide det til å sette stoppere på back.

                        Kommentar

                        • fredpet76
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2004
                          • 1206

                          #52
                          Vi vet vel nå hvem som spiller kant på søndag. I Melgalvis sitt fravær, og sannsynligvis Erling også, så er vel den saken grei?

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7027

                            #53
                            Konklusjoner etter 90 minutter der jeg allerede etter 10 tenkte en sjelden tanke: Hvorfor dro jeg hit i kveld?:

                            -Jeg skal slutte å mase om at Ødemarksbakken får sjansen. Merket ikke at han var på banen før et stykke ut i andre omgang.
                            -Er det eneste kravet for å spille høyreback i LSK at man har to bein? Haakenstad gir meg utslett og angst. Det ser ut som om han begynte å øve på overstegsfinter i sommer, på stranda og med lett promille, men sluttet fordi han stadig subbet borti ballen med venstrebeinet, ødela finta og gikk lei. Jeg tviler nesten på at han ville vært i elleveren til Bryne.
                            -Hvorfor løper ikke Gary Martin en meter i førsteomgang, men prøver å sette verdensrekord på 60 meter iallfall fem ganger etter pause?
                            -Den nye afrikaneren vår har en vei å gå før han kan spille Eliteserie
                            -Antonijevic er fremdeles vår nest beste stopper. Forleng kontrakten, han fortjener det.
                            -Hvorfor spilte ikke Sandberg i stedet for proffen?
                            -Vi var skrekkelige, men ble iallfall ikke utslitt før Stabæk-kampen.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • Møkkamannen
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Aug 2014
                              • 61

                              #54
                              Ødemarksbakken var vel den desidert beste på Lillestrøm i dag. Mulig du har sett en annen kamp.
                              Anton kan man kvitte seg med etter sesongen han holder ikke mål. Må ha inn 1 eller 2 stoppere før 2019

                              Kommentar

                              • Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4284

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av trigz
                                Konklusjoner etter 90 minutter der jeg allerede etter 10 tenkte en sjelden tanke: Hvorfor dro jeg hit i kveld?:

                                -Jeg skal slutte å mase om at Ødemarksbakken får sjansen. Merket ikke at han var på banen før et stykke ut i andre omgang.
                                -Er det eneste kravet for å spille høyreback i LSK at man har to bein? Haakenstad gir meg utslett og angst. Det ser ut som om han begynte å øve på overstegsfinter i sommer, på stranda og med lett promille, men sluttet fordi han stadig subbet borti ballen med venstrebeinet, ødela finta og gikk lei. Jeg tviler nesten på at han ville vært i elleveren til Bryne.
                                -Hvorfor løper ikke Gary Martin en meter i førsteomgang, men prøver å sette verdensrekord på 60 meter iallfall fem ganger etter pause?
                                -Den nye afrikaneren vår har en vei å gå før han kan spille Eliteserie
                                -Antonijevic er fremdeles vår nest beste stopper. Forleng kontrakten, han fortjener det.
                                -Hvorfor spilte ikke Sandberg i stedet for proffen?
                                -Vi var skrekkelige, men ble iallfall ikke utslitt før Stabæk-kampen.
                                Voldsomt kritisk dette da. Bryne var slett ikke interessert i å spille fotball. Kom til Åråsen med ett mål for øye: Å forsvare seg til straffekonk. En sammenlagt målforskjell i cupen på 3-0 kom de til Åråsen med. Det har vært strategien deres i alle kampene. Er ikke større forskjell på bunnen av ES og toppen av PostNord at det blir en utfordring å bryte ned et stramt organisert forsvar med 11 mann bak ballen til enhver tid. Førsteomgangen minnet meg egentlig veldig om kampen mot TIL for tre dager siden, bortsett fra at rollene var snudd, og at Bryne ikke skapte noe som helst på kontringer.

                                Avansementet var aldri truet. Ingen cupbombe lå og vaket i skjæret. Smara fikk hvilt seg. Pedersen brukte heller neppe mange krefter. Følte meg trygg på at vi skulle klare å bryte ned muren. I en kvartfinale, uavhengig av motstander, synes jeg dette skal være godkjent. Kampen var ingen klar prioritet, men vi vant okke som. Om ikke annet, var dette god trening i spill mot etablert forsvar.

                                Uansett godt å ha denne bataljen ute av verden. Fullt fokus på søndag nå!

                                Dette sier forøvrig Ødemarksbakken om kampen:

                                – Jeg har ventet lenge på denne sjansen. Jeg merket at jeg var kamprusten, ellers hadde jeg forhåpentligvis scoret to mål. Jeg føler likevel at det gikk ganske bra, sier Ødemarksbakken.

                                Kan ikke forvente at han bare skal komme inn og dunke tre-fire kasser. Selv synes jeg han var en av de mer positive, og kan ikke forstå at du ikke la merke til innsatsen han la ned i første omgang
                                Last edited by Kanarivogel89; 28.09.2018, 11:24.

                                Kommentar

                                • Kroktåa
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2015
                                  • 2857

                                  #56
                                  Det var veldig tydelig hvor viktig DAP er for dette laget. Da han kom inn for den talentfulle, men veldig uferdige Ayagwa etter 60 minutter, ble det endelig fasong på angrepsspillet. Da fungerte endelig også Mathew, og ble den offensive motoren han skal være i laget.

                                  Kommentar

                                  • heidar
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2004
                                    • 2114

                                    #57
                                    Avansement uten å bruke krefter. Perfekt
                                    En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                    Endelig er mørketida over.

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7027

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av Møkkamannen
                                      Ødemarksbakken var vel den desidert beste på Lillestrøm i dag. Mulig du har sett en annen kamp.
                                      Anton kan man kvitte seg med etter sesongen han holder ikke mål. Må ha inn 1 eller 2 stoppere før 2019
                                      Nei, jeg så en kamp på Åråsen i dag, og du tar feil i alle disse fire setningene. Ødemarksbakken var usynlig til etter spilte 50 minutter, og var i beste fall glimtvis ok mot et tredjedivisjonslag. Mulig du var på en annen stadion, dette vet jeg ikke.
                                      Last edited by trigz; 28.09.2018, 06:48.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av trigz

                                        Nei, jeg så en kamp på Åråsen i dag, og du tar feil i alle disse fire setningene. Ødemarksbakken var usynlig til etter spilte 50 minutter, og var i beste fall glimtvis ok mot et tredjedivisjonslag. Mulig du var på en annen stadion, dette vet jeg ikke.
                                        Hva forventa du helt ærlig da? Og med forutsetningene som lå der, så du ingen tendenser? En ting sto fram for meg igjen, lagspilleren. Jobber hjemover, er aggressiv, og vanskelig å ta seg forbi. Denne spilleren treffer etter min mening, hvis du trekker bort absolutt alt av rene ferdigheter, på det som måtte være av Gi Alt-garantier og det som skal være klubb-DNA'et. Dette skrev jeg seint i fjor også, at selv om Arne ikke ville bruke evnen hans til å utfordre med ball inn i banen, åpne rom for andre ved dra motspillere ut av posisjon, så vil han alltid ha lagspilleren. Men sånn ble det, av flere årsaker, ikke i år.

                                        Men neste år kan ferdighetene hans virkelig komme til rette med den bevegelige spissen på topp som liker å involvere seg dypere i banen, i tillegg til den sentrale midtbanespilleren som kan vende spillet kjapt. Da er viktige brikker på plass for å kunne skape overloads, dra motspillere til en flanke for å åpne opp den andre, slik vi ser flere av de beste lagene i verden gjøre. Vi ser ihvertfall nå klare tegn på hva vi kan forvente av laget spillmessig og mulighetene, det er spennende ting på gang. Og igjen må det en svensk trener til for å gjøre oss vonde å møte, nå også rent fysisk, som er en fellesnevner i signeringene som er gjort.

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3318

                                          #60
                                          Jeg synes Ødemarksbakkens største bidrag var at han faktisk holdt seg på kanten sin og skapte bredde i spillet vårt. Ingen av de andre vi har brukt hittil i år har gjort noe i nærheten. Med ballen gjorde han en grei jobb. Hvorvidt han var banens beste er jeg usikker på, men ingen andre var klart bedre.

                                          Ellers synes jeg Gary Martin utmerket seg med vilje til å jobbe defensivt og trekke ned i rommet mellom midtbane og forsvar for å gjøre seg spillbar. At han får tyn for slow motion er helt feil. TLO derimot gjorde vel ingenting før pause? Mange løp i samme rom som Krogstad og generellt feilplassert med liten defensiv arbeidsvilje. Bedre etter pause, men ingen stor forestilling.

                                          Matthew blir liggende altfor langt bak i banen til å være effektiv. Ingen grunn til at han må ned mellom stopperne for å hente ball.

                                          Anton klarte seg bra. Noe rusk, men kontroll hele veien. Pluss for flere gode pasningsforsøk inn mot spisser og bakrom. Ikke alt som kom frem, men positivt sammenlignet med alternativene.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎