Stabæk vs. Lillestrøm SK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3321

    Kamptråd Stabæk vs. Lillestrøm SK

    HVA: Seriestart Eliteserien
    HVOR: Nadderud
    NÅR: Mandag 1.april kl.19.00
    TV: MAX

    Stabæk har solide 5-1-2 i vinterens treningskamper der de har beseiret HamKam, Strømmen, Tromsø, Odd og nå sist Mjøndalen. Tapene kom mot IFK og Strømsgodset mens de spilte uavgjort mot Ull/Kisa. Ohi har dratt til Molde, noe som svekker Stabæk betydelig. De blå er forventet å kjempe mot nedrykk blant mediene, de har fortsatt et ungt lag og vil nok som i fjor variere voldsomt i prestasjonene. Fjorårets kamp endte med 3-2 til Stabæk. Det er nesten solgt ut bortefeltet i det som KFL har valgt å karakterisere som "Heimebane" noe som vil skape en meget solid gul og svart ramme rundt kampen. Nå har jeg ikke sett bilder av banen en uke før seriestart, men vi kan neppe forvente finspill og champagne-fotball. Dette blir uansett en krig, og 11 vs. 11 har LSK et bedre lag på papiret, så får vi se hvordan det vil fungere i praksis.

    Forsvarsspillet til LSK i generalprøven mot vif var virkelig en trist skue. Det bekymrer meg hvor lett vi slipper inn mål på faste situasjoner i vinter, dette MÅ lukes vekk før alvoret starter. LSK har skadeutfordringer med Sandberg, Melgalvis og Krogstad. Ellers skal resten være friske og raske. Smarason fikk kun 10 minutter sist, men sier selv til RB at kampformen er bra da han har spilt bl.a landskamper for Island i vinter. LSK har spilt hele ni treningskamper i vinter med status 3-4-2 der vi har beseiret Ljungskile, Kongsvinger og HamKam, mens tapene kom mot Kristiansund og Helsingborg. LSKs toppscorere i vinter er Moses og Ødemarksbakken - to spillere som jeg personlig også har vært våre beste i vinter i likhet med Sheriff.

    Stabæk er forventet å stille alá;

    Sandberg

    Hanche-Olsen - Vihmann - Demidov - Moe

    Vetlesen - Bohinen - Børkeiet - Brynhildsen

    Kassi

    Boli


    LSK er forventet å stille alá;

    Maric

    Rafn/Haakenstad - Salquist - Kippe - SKM

    Gustafsson - DAP - Dyer - Ødemarksbakken

    Smarason

    Lehne Olsen


    Odds

    2.42 - 3.33 - 3.17

    Dommer er forøvrig Svein Oddvar Moen.

    Da er det bare å ønske lykke til!
  • Kroktåa
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2015
    • 2864

    #2
    Boli mot Kippe - *grøss*

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3324

      #3
      Er vel mer preget av Svein Oddvar Moen i første kamp. Snakker om sesongstart.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • TomLundby
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2006
        • 616

        #4
        Herlig å starte en sesong med en normal, velutdanna, erfaren fotballtrener. I tillegg er alle spillerne med åpenbart for dårlig grunnteknikk endelig borte, med ett tilgitt unntak.Ellver'n over ser ut som beste startelleveren de siste 10 åra. Treningskampene har vært litt blanda drops, temmelig ideelt for innsatsen i seriestarten. Det ser kort sagt bedre ut enn på lenge! (gambler på dette ikke blir tidenes jinx)

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4289

          #5
          Smarason starter ikke. Skal testes i helga for muligens å sitte på benken.... Faen altså

          Kommentar

          • _Jonern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 4376

            #6
            Nedtur med Smárason. Er heller ikke veldig optimistisk når jeg ser at det er mest aktuelt å kjøre Moses inn fra start med Lehne Olsen litt tilbaketrukket. Selvom Moses har kommet seg så er jeg skeptisk til at han skal inn fra start, og frykter det vil være en gavepakke til et shaky Stabæk-forsvar. Jeg håper virkelig at vi heller kjører en 4-3-3 variant som vi har gjort en del i vinter. Sheriff-DAP-Dyer og Bakken-Lehne-DG. Det bør være helt opplagt etter min mening.
            ..................

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              #7
              Mye mer kontruktivt å stille krav til at de andre førstelagsspillerne tar ansvar i en nøkkelspillers fravær enn å single ut en ung spiller på den måten. Moses viser at han vet hvor kassa står, stiller meg mer undrende til hvordan man i det hele tatt kan vurdere TLO i en rolle har uten unntak har vært pill råtten i. TLO er ikke, og har aldri vært, en ballfordeler, playmaker eller oppspillspunkt. Legges det opp til hawaii-fotball i gjørma på Naddrud vil generalprøven fremstå som kunstfotball.

              Kommentar

              • fredpet76
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2004
                • 1211

                #8
                Jeg tror dette blir bra med eller uten Smarason. Vi har mange alternativer, men Moses er vår toppscorer i vinter så han fortjener plassen sammen med Lehne Olsen etter min mening.

                Kommentar

                • LS89
                  Kamptrådkongen
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2013
                  • 3321

                  #9
                  Stabæk damer skal spille kamp på matta i morgen. Spent på tilstanden mandag kveld..

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3144

                    #10
                    TLO burde være på topp, og så blir spørsmålet hvordan man komponerer bak han. Tanken på Sheriff er nærliggende.

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      #11
                      Dyer kan vel utmerket godt ta Smarasons rolle i en 4411? Med DAP og Sheriff bak seg?

                      Kommentar

                      • McGuffy
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 5092

                        #12
                        Årets viktigste kamp i morra.

                        Jeg føler vi er fryktelig avhengig av en god start. Med seier og en god match tar vi med oss selvtillit, tro på prosjektet og vi går inn i treningsuka med følelsen av at vi har gjort ting riktig i vinter.

                        Med tap og rævafotball så er det fort at tankene og opplevelsene fra fjoråret lusker i bakhodet, og skuta kan bli tung å snu.

                        Her må folk komme seg på jobb, opp i ringa, forza fugla!

                        Kommentar

                        • Sailor Man
                          Moderator
                          • Jun 2007
                          • 1326

                          #13
                          Dette Stabæk-laget bør vi slå hvis vi skal ha noe å gjøre på lverste halvdel av tabellen. De er veldig svekka siden i fjor med Granli, Hou Sæter, Njie og Ohi ut fra i fjor. De har riktignok gode spillere i Vetlesen, Boli, Børkeeiet og Brynildsen, men det skal være for tynt til noe annet enn sumpa i år.

                          Vi har vår viktigste spiller ute, men selv uten ham er vi favoritter her. Håper på Dyer inn for Smarason og at vi i hvertfall holder oss unna 4-3-3. Ut fra forestillinga mot Søpla må det trenes mer på før vi kan bruke det i kamp. Håper på

                          Maric
                          Rafn - Salquist - Kippe - SKM
                          DG - Sheriff - DAP - Bakken
                          Dyer
                          TLO

                          Kommentar

                          • fredpet76
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2004
                            • 1211

                            #14
                            Sjelden RB bommer da de tar ut laget før match, men deres tips er Moses og TLO på topp. Er forøvrig enig i at dette Stabæk-laget bør slås. At det er første seriematch, dårlig bane bla bla bla, er likt for begge lag. Personlig tror jeg vi vinner.

                            Kommentar

                            • Stray Cat
                              Moderator
                              • Aug 2008
                              • 5914

                              #15
                              Smárason er heller ikke på benken i dag, ifølge RB.

                              "PS! Arnor Smárason var ute på Åråsen-gresset søndag, men islendingen blir ikke med på benken mot Stabæk. Det blir ny vurdering før Ranheim-kampen 7. april."
                              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                              Kommentar

                              • fjacob82
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 1507

                                #16
                                deilig med kampdag igjen. Gleder meg til å se de nye gutta i tellende match. Har trua mot Stabæk. Er rart å si det, men viktig kamp å vinne, da det er disse lagene vi må ta poeng mot for å unngå å surre i bånn igjen.
                                Bare å kneble Boli, så skal det være mulig å vinne her.

                                Forza!
                                Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                *Brasseberget*

                                Kommentar

                                • G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3144

                                  #17
                                  Alle virker enige om at vi skal / bør / vil slå Stabæk, og tradisjonelt er det da alt går rett vest.

                                  Gleder meg som en unge, gruer meg som en hund.

                                  Kommentar

                                  • LS89
                                    Kamptrådkongen
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2013
                                    • 3321

                                    #18
                                    LSK står nå for første gang siden oddsen på ES runde 1 kom ut som favoritter.. Det kan bare gå en vei dette.

                                    Kommentar

                                    • Tjodleif
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2017
                                      • 848

                                      #19
                                      I dag ligger relativt mye til rette for Nadderudseier. Ser at Stabæksupporterne mener, i motsetning til absolutt alle andre, at de ser ganske bra ut. Alle de unge er jo blitt et år eldre, sier de.

                                      Kommentar

                                      • brune stakkeland
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2012
                                        • 863

                                        #20
                                        Laget ble forøvrig som rb spådde

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎