Har vi totalt kopiert en tidligere RBK årgang?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hovde
    Juniormedlem
    Bøffelpromp
    • Jul 2007
    • 13

    Har vi totalt kopiert en tidligere RBK årgang?

    Vi har alltid hatet RBK, men se hva som har skjedd, vi har totalt kopiert dem.

    Vi har hentet treneren som pr. dd. er best på RBK stilen, Tom Nordli.

    Til og med spillertypene på dagens lag minner vel mye om et RBK lag fra starten av 90 tallet.

    Angrepsrekke med to hurtige vinger og Occean/Sørloth i midten.
    Midtbane med Mouelhi sentralt og kopier av Strand/Leo i Sørgård/Brenne.
    Et forsvar som domineres av en ruvende klippe i Kippe/Bragstad.

    Tilfeldig? Neppe
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    #2
    Opprinnelig skrevet av hovde
    Vi har alltid hatet RBK, men se hva som har skjedd, vi har totalt kopiert dem.

    Vi har hentet treneren som pr. dd. er best på RBK stilen, Tom Nordli.

    Til og med spillertypene på dagens lag minner vel mye om et RBK lag fra starten av 90 tallet.

    Angrepsrekke med to hurtige vinger og Occean/Sørloth i midten.
    Midtbane med Mouelhi sentralt og kopier av Strand/Leo i Sørgård/Brenne.
    Et forsvar som domineres av en ruvende klippe i Kippe/Bragstad.

    Tilfeldig? Neppe
    Jeg gleder meg allerede til 13 strake seriegull.

    Kommentar

    • Vinje
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Feb 2006
      • 110

      #3
      Det er ikkeno poeng i å forsøke å finne opp kruttet på nytt. Bare å kopiere oppskriften det
      Det var min mening, og den er alltid riktig!

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        #4
        Interessant tanke...

        Men tror vel neppe det er helt bevisst fra Tom & Co, han har tross alt bare vært hos oss i noen måneder og de fleste spillera er fra før Tom tok over.

        Allikevel minner vel Tom's 4-3-3 en del om 90's RBK og de hadde jo suksess så hvorfor ikke... ?
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • Guling
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2004
          • 484

          #5
          Opprinnelig skrevet av hovde
          Vi har alltid hatet RBK, men se hva som har skjedd, vi har totalt kopiert dem.

          Vi har hentet treneren som pr. dd. er best på RBK stilen, Tom Nordli.

          Til og med spillertypene på dagens lag minner vel mye om et RBK lag fra starten av 90 tallet.

          Angrepsrekke med to hurtige vinger og Occean/Sørloth i midten.
          Midtbane med Mouelhi sentralt og kopier av Strand/Leo i Sørgård/Brenne.
          Et forsvar som domineres av en ruvende klippe i Kippe/Bragstad.

          Tilfeldig? Neppe
          Mange av disse "kopiene" vil alle lag som spiller 4-3-3 ha. Så lenge Nordlie kjører sin RBK-stil, hvis man vil kalle det det, så skal man jo ha en sværing foran boksen, raske kantspillere, løpssterke indreløpere og en servitør på sentral midtbane. At enhver forsvarsfirer har godt av en stor og sterk midtstopper sier seg selv.

          Men det er klart, at vi har spillertypene, er positivt. Så får vi bare håpe at vi ikke kommer opp med en Jørn Jamtfall-kopi også...

          Jeg ser Lillestrøm bygge noe nå. Det startet da Berg kom med penga sine og vi faktisk fikk råd til å hente riktige spillere, og det går stadig framover. Dersom han får en god start (dvs 2-3 gode sesonger) kan Nordlie godt bli en slags Lillestrøms Eggen, som sitter lenge og oppnår mye, om det så er 13 eller 3 seriegull, CL-avansement eller å komme langt i UEFA-cupen. Det sagt...da skal mye klaffe, gitt.

          Vet ikke hvorfor, men utover sesongen har jeg begynt å se svært optimistisk på ting. Får Nordlie tid på seg, så kan det bli noe stort. Hadde ikke denne følelsen under Arne eller Uwe.

          Og ja, jeg innser at dette innlegget skled langt uti off topic-tåka. Sorry.

          Kommentar

          • gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3174

            #6
            Opprinnelig skrevet av hovde
            Tilfeldig? Neppe
            Nei, det er ikke tilfeldig at to lag (og mange hundre, eller tusen, andre) som spiller 4-3-3 likner på hverandre. En midtspiss og to vinger, jøss, visst har vi også det, akkurat som RBK (og hundre eller tusen andre). En sentral midtbanespiller og to indreløpere, nei, du store verden, det har vi også, igjen akkurat som RBK (og hundre eller tusen andre 4-3-3 lag). Og jamen har vi også, akkurat som RBK, en keeper og fire forsvarsspillere, deriblant en tøff sjef som er midtstopper. Dette må jo bevise at vi TOTALT har kopiert akkurat RBK.....

            Hadde enda spillertypene vært veldig like, kunne "beskyldningen" om at vi kopierer det som dengang var et lag med mange trøndere hatt noe for seg. Men Occean som "kopi" av Sørloth, Mouelhi som Skammels, Espen som Roar Strand, Brenne som Øyvind Leonhardsen og Kippe som Bragstad ?? Gimme a break.

            gilbert

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3352

              #7
              Å kalle 4-3-3 for RBK-stilen er noe media har skapt. Greit nok at de fleste på 90-tallet spilte 4-4-2, men RBK skapte ikke 4-3-3 formasjonen. Spilte da selv høyreving på miniputtlaget en gang på 70-tallet.

              At man trenger raske vinger og en stor midtspiss, løpssterke midtbanespillere og en bauta i forsvaret gjelder vel alle lag. I 4-4-2 blir bare vingen dyttet inn i midten og skal true bakrom i stedet for å utfordre langs siden.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎