Karakterbok 15/07: Lyn - LSK, 19.8.07, Cup

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7055

    Karakterbok 15/07: Lyn - LSK, 19.8.07, Cup

    Kan vel vanskelig mene at det var eget finspill som la grunnlaget for seieren i går. Vi var sågar nest best i størsteparten av kampen, men skitt au, vi vant og det er alt jeg bryr meg om. En herlig og smågrisete batalje av en kamp, der Espen Søgård, Edu, Lars Kristian Eriksen og Frode Kippe bør være fornøyde med at de fikk fullføre kampen. Ingen pen affære.

    En krigsherdet karakterbok slår fast:
    BB Ottoman - 7 - Trygg som et fjell i nesten alt han gjør, og flere kvalifiserte redninger. Ekstremt reaksjonssterk, og nesten bånnsolid i feltet. Èn skikkelig fæl inngripen i går, dårlig boksing som ga Lyn en retur fra tolv meter.
    Anders Rambekk - 5 - Som sist, gjør det så enkelt som mulig, og lyktes godt med det. Fikk sin andel av duellene da Powell ofte trakk over mot ham for å møte oppspill før pause, kom bra ut av det. Et par strålende taklinger av Espen Hoff sementerer inntrykket. God kamp.
    Shane Stefanutto - 5 - Burde klart mye bedre da hele venstresida lå åpen for ham i første omgang, men innlegget ble lavt og dårlig. Et fomlete mottak sendte Knudzon gjennom i første omgang, og ble nesten lurt av samme mann ved et tilfelle til. Solid etter pause, får ikke ballen nok når han kommer på overlap.
    Frode Kippe - 5 - Kveldens hovedmann. Valset ned Edu før det var spilt ett minutt og småslåss med Powell gjennom hele kampen. Gulkortet for en stygg, kynisk og veldig sein takling på Edu var unødvendig, men møkkamannen Edu fortjente det så inderlig vel. Flaks som ikke ble utvist da Edu datt som om han var skutt med sniperrifle seint i andre omgang. Sklei og ga Hoff en supersjanse, og rygget langt inn i egen boks før Edu driblet ham på ræva rett før pause. Reddet PSA da denne ikke så blindsideløpet til Hoff tidlig i første omgang. Patent, men ikke feilfri.
    Pål Steffen Andresen - 7 - Begynte svakt, synes jeg, men spilte seg gedigent opp. Slapp som nevnt inn Hoff tidlig, og ble fintet på ryggkulen da Edu og ballen gikk hver sin vei noe etter. Kom voldsomt tilbake, knuste Powell i lufta og på bakken og forstyrret også Edu nok til at han bare traff tverrliggeren den ene gangen han kom forbi i bakrommet til PSA. Kunne vært raskere oppi Hoff på dennes kjempeläge i andre omgang.
    Espen Søgård - 5 - Kunne kjapt ha blitt utvist. To tidlige fellinger av Edu burde gitt gult, nedrivinga av Knudzon som gjorde det var kynisk, men en dyd av nødvendighet. Ble bare kriging på Søgård i går og lite bruk av ballen, men få kriger som vår mann. Habilt.
    Khaled Mouelhi - 6 - Ingen offensive bidrag denne gangen, men faktisk enda mer synlig defensiv innsats enn vanlig. Pluss for ikke å ha latt seg hisse opp av Edu og Sokolowskis grisetaklinger, der spesielt førstnevnte la inn en god søknad til årets brenn i helvete-pris på KFLs juletrefest.
    Simen Brenne - 4 - Lite synlig, aldri et godt tegn. På visitt i boksen ved et par anledninger, uten å få ballen. Vant en god andel av duellene, men et lite tilbakesteg for Simen.
    Bjørn Helge Riise - 5 - Borte vekk før pause, gradvis kjempegod etterpå. Mye defensiv jobbing og fikk ikke utfordret nok langs kanten slik han ønsker. Glimrende corner til Kippes 1-0. Strålende rykk og innlegg til Brenne, som ikke fikk dempet.
    Olivier Occean - 4 - Uklanderlig jobbing og oppmørning av Lyns midtstoppere som vanlig, men mye feilvendt og forholdsvis lite effektiv i går. Vant endel på hodet, men lite tilstede inne i boksen.
    Magnus Myklebust - 5 - Aktiv, og med forrige kamp friskt i minne. Frisk førsteforsvarerjobbing, den beste av angrepsspillerne der i går. Lå veldig bredt før pause, og ble aldri spesielt farlig da. Skar innover etterpå og ble mer synlig. Strålende skjært inn fra kant med pasning utover til Mouelhi. Merkelig tidspunkt å bytte ham ut på, synes nå jeg, han så ut til å vokse i takt med Riise på den andre vingen etter pause.

    ->Arild Sundgot - 5 - Holdt opp og fordelte ballen veldig bra. Ingen farligheter, men bare nærværet til Arild skremmer motstanderne. Positiv opplevelse for vår mann.

    Kanarifansen - 7 - Dårlig oppmøte, men bra synging av de som var på plass.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3398

    #2
    Stort sett enig i alle karakterer, selv om vi (fansen) nok blir litt godt belønnet med en 7'er. Forbedringspotensialet var absolutt der. Det ble i perioder litt for lange pauser mellom sangene, og vi til venstre på tribunen kunne absolutt vært flere hakk bedre. Likte måten megafonen ble brukt på.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

      #3
      For å være kort: Jeg synes Riise og Myklebust sugde lut i går. Ingen av disse burde belønnes med mer enn karakter 4 etter min mening. Riise er noe mer med i andre omgang, som kan forsvare firern. I første er han totalt borte, og vår dårligste spiller etter min mening. Myklebust utretter særdeles lite, annet enn å bli taklet og skade seg.
      Lauken er vår venn!

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7055

        #4
        Opprinnelig skrevet av Fugl1120
        For å være kort: Jeg synes Riise og Myklebust sugde lut i går. Ingen av disse burde belønnes med mer enn karakter 4 etter min mening. Riise er noe mer med i andre omgang, som kan forsvare firern. I første er han totalt borte, og vår dårligste spiller etter min mening. Myklebust utretter særdeles lite, annet enn å bli taklet og skade seg.
        Synes du er litt streng med MM, jeg la godt merke til den defensive jobben hans i går. Glemte å nevne det horrible balltapet i egen sone som det nesten ble baklengsmål av, forsåvidt.

        BHR var ræva før pause, etterpå syntes jeg han var en av våre bedre spillere. Solid defensiv arbeidsbyrde også på ham.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • Aspecho
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Dec 2006
          • 163

          #5
          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
          For å være kort: Jeg synes Riise og Myklebust sugde lut i går. Ingen av disse burde belønnes med mer enn karakter 4 etter min mening. Riise er noe mer med i andre omgang, som kan forsvare firern. I første er han totalt borte, og vår dårligste spiller etter min mening. Myklebust utretter særdeles lite, annet enn å bli taklet og skade seg.
          Corneren til BHR var jo det som "reddet" oss igår.

          Kommentar

          • dollyholly
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2007
            • 965

            #6
            Frode Kippe - 5 - Kveldens hovedmann. Valset ned Edu før det var spilt ett minutt og småslåss med Powell gjennom hele kampen. Gulkortet for en stygg, kynisk og veldig sein takling på Edu var unødvendig, men møkkamannen Edu fortjente det så inderlig vel. Flaks som ikke ble utvist da Edu datt som om han var skutt med sniperrifle seint i andre omgang. Sklei og ga Hoff en supersjanse, og rygget langt inn i egen boks før Edu driblet ham på ræva rett før pause. Reddet PSA da denne ikke så blindsideløpet til Hoff tidlig i første omgang. Patent, men ikke feilfri.


            Med all respekt, og med fare for å motta nok en advarsel.

            Det gule kortet var nok kynisk og sein, men stygg?

            Han blokkerte Edu slik at han ikke fikk gjort løpet sitt, usportslig, men stygt??

            Forøvrig har du fått med alt han gjorde dårlig, da hadde det kanskje vært greit å ta med det han gjorde bra, som f.eks å sette ballen i kassa. Men du representerer sikkert mange andre kanarifans som ustanselig er kritisk til denne spilleren.

            Kommentar

            • e.d
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2005
              • 688

              #7
              Er da ingen som er spesielt kritiske til Kippe? Han har da fått ros for spillet sitt fra stort sett alle i Kanari-Fansen i hele år? Han fikk endel kritikk tidligere, men det var jo en periode hvor han heller ikke spilte så bra.
              synging, mentalitet - Kanari-Fansen

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7055

                #8
                Opprinnelig skrevet av dollyholly
                Det gule kortet var nok kynisk og sein, men stygg?
                Han blokkerte Edu slik at han ikke fikk gjort løpet sitt, usportslig, men stygt?? Forøvrig har du fått med alt han gjorde dårlig, da hadde det kanskje vært greit å ta med det han gjorde bra, som f.eks å sette ballen i kassa. Men du representerer sikkert mange andre kanarifans som ustanselig er kritisk til denne spilleren.
                Usportslig spill er stygt i min bok.

                Og hvem jeg representerer veit du åpenbart like lite om som du vet om det meste annet. Med så lav kvalitet som du har hatt på samtlige av de ekstremt få innleggene dine kan jeg bare si: Velkommen til ignore-lista mi...
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • Careca

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av trigz
                  Usportslig spill er stygt i min bok.

                  Og hvem jeg representerer veit du åpenbart like lite om som du vet om det meste annet. Med så lav kvalitet som du har hatt på samtlige av de ekstremt få innleggene dine kan jeg bare si: Velkommen til ignore-lista mi...
                  Jeg havner vel i ignorelista di, men jeg kan ikke dy meg. Det dollyholly skriver er vel helt greit. Dere er uenige i sak, men du trenger da ikke ta mannen for det. Faen, vi holder med samme lag! Søgård fikk også gult kort i kampen etter å ha hindret Knudtzon (ikke stygt, men overlagt) og dermed stoppet en overgangsmulighet for Lyn, altså usportslighet. Dette er jo helt klart en riktig, i betydningen LSK-lojal, vurdering av Espen. Alt i alt synes jeg Kippe gjorde en solid kamp og har i det siste sett bedre ut enn tidligere i sesongen.

                  Kommentar

                  • Hexaphim
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 2756

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Careca
                    Jeg havner vel i ignorelista di, men jeg kan ikke dy meg. Det dollyholly skriver er vel helt greit. Dere er uenige i sak, men du trenger da ikke ta mannen for det.
                    Hvis du tar en titt på tidligere poster fra Dollyholly så skjønner du kanskje bedre hvorfor trigz ignorerer ham. Trigz er ikke den første til å ta mannen, for å si det sånn.
                    "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                    Kommentar

                    • mooph
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 1496

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      Usportslig spill er stygt i min bok.
                      Hmm... jeg er nå av den oppfatning at;

                      Stygt spill er vel helst spill hvor faren for skade andre er høy. Taklinger med stive bein, spark i hodehøyde etc. Dette skjer som oftest uten overlegg.

                      Usportslig er vel heller der hvor en med hensikt gjør noe destruktivt. Dette kan være alt fra holding til drøying av tid, men hvor motstander ikke lider noen fysisk risiko.

                      Stygt og usportslig er vel helst synonymt med Roy Keane.

                      Edit:

                      Forørig relativt enig i karaterboka selv om jeg syns spriket mellom beste og dårligste karakter var litt stor (4p-7p). Det ble en "knokkelkamp on ice" hvor det ble vanskelig å få til noe særlig annet enn kjemping. Imponert over Otto, mannen har jo knapt gjort en feil på de kampene han har spilt. Ingen prater om Heinz lenger, et godt tegn.
                      Fugla mot nye høyder

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7055

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av mooph
                        Stygt spill er vel helst spill hvor faren for skade andre er høy. Taklinger med stive bein, spark i hodehøyde etc. Dette skjer som oftest uten overlegg.

                        Usportslig er vel heller der hvor en med hensikt gjør noe destruktivt. Dette kan være alt fra holding til drøying av tid, men hvor motstander ikke lider noen fysisk risiko.
                        Tja, nå var det vel et kraftig spark som ble tildelt Edu i den situasjonen. Frode kunne løst situasjonen på en mer elegant måte. Både stygt og usportslig, i min bok.

                        Otto markeres jo opp siden han reddet oss fra å slippe inn et par, og satte standarden bak der. Vår klart beste, etter mitt syn, og en av de som spilte opp mot høyt tippeliganivå. De fleste andre syntes jeg gjorde en middels innsats.

                        Brenne druknet vel litt i en slik knokkelkamp. Han er først og fremst en offensiv spillertype, og selvom han også gjorde en brukbar jobb bakover vil han aldri stå frem i denne typen kamper.

                        Generelt enig med deg i at for stort "karaktersprik" sjeldent er representativt for et lags fremtreden i en kamp, selvom det vel finnes unntak.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • dollyholly
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2007
                          • 965

                          #13
                          Hvis du tar en titt på tidligere poster fra Dollyholly så skjønner du kanskje bedre hvorfor trigz ignorerer ham. Trigz er ikke den første til å ta mannen, for å si det sånn.

                          Jeg beklager hvis jeg har støtt deg Trigz, du er sikkert en kjernekar og mine innlegg har vært litt ufine(et par skikkelige fyllemeldinger for å si det sånn!), ikke ta det personlig, men din karakterbok er i mine øyne egnet for uenighet.Men du skal ha for at du gjør så mye arbeid i dette.

                          Forøvrig vil jeg si at jeg har lest dette fora i flere år ettersom jeg er en svoren Lsk-supporter og har vært det siden 1977 (ja noen vil si umoden for alderen).Jeg har aldri vært medlem av kanarifansen. så noen ekte supporter kan jeg vel ikke kalle meg, men jeg mener likevel mye om klubben og har i den senere tid fått behov for å ytre meg! Mener selv også at jeg har masse fotballkunnskap etter flere år som aktiv spiller. Har spilt mot Lsk på Åråsen :-)

                          Har kommet rimlig skjevt ut her. Ca. 10 innlegg og 3 advarsler (streng moderator forøvrig). så skjevt ut at det er best å gi seg mens leken er god. Så Trigz du slipper flere meldinger fra denne karen.

                          Forsetter på VGd med samme navn (føler det er litt mer takhøyde der)! Takk

                          Kommentar

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎