Philip Slørdahl

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kunden
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 2290

    #21
    Opprinnelig skrevet av knut

    Satt å tenkte på det i bilen på vei til jobb i dag, at han hadde vært perfekt for kameratene ved Mjøsen!

    Klarsynt!
    Han valgte LSK! Får håper han tar ytterligere steg

    LSK og HamKam var enige om en overgang for Philip Slørdahl. Nå har spilleren valgt å bli i LSK.

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4313

      #22
      Jeg liker personen Philip veldig godt. Klager aldri, jobber godt på trening og virker å være en skikkelig humørspreder. En ekte godgutt!

      Hadde vært kult om han tok nivået. Vi får se. Han er uansett en bra og etter hvert erfaren kar å ha på trening.

      Ellers er det godt å se at spillerne velger å bli hos oss og kjempe heller enn å gå til klubber i bunnstriden hvor utsiktene til spilletid er langt lysere. Mathisen avslo Aafk og Godset og Slørdahl takker nei til Kamma. Vitner om et veldig godt miljø i spillergruppa, noe også Mathisen var tydelig på før han dro til Brann.

      Samtidig er det jo litt bittert at et millionbeløp (ref. RB) ryker. Vi trenger ikke Slørdahl i troppen. Gjør veien lengre fram for Balatoni for eksempel. Hadde vært relativt vanvittig om vi kvittet oss med Mathisen og Slørdahl, hentet Hoff, og gikk over to millioner i pluss.

      Kommentar

      • BD
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2006
        • 1385

        #23
        Må bare få sagt et sted at Harde Mottak sin nedsabling av Slørdahl var direkte ufin og ubehagelig å høre på. En lojal spiller som ennå ikke har fylt 23 år stempler de blant annet som «beviselig ikke god nok» og «uambisiøs». Forferdelig unødvendig mot en spiller som plutselig må ta en stor avgjørelse på noen få timer fredag kveld, og velger å bli i LSK.

        For det første er Slørdahl 22 år gammel og midtstopper. Med tanke på alder, meritter og posisjon er det direkte uklokt å stemple han som for dårlig.

        For det andre er det ikke så unaturlig at det er vanskelig å ta en slik avgjørelse på så kort tid og her er det mye vi ikke kjenner til. Lønn og kontraktslengde og hvilke lovnader han fikk fra Kamma vites blant annet ikke. Kanskje er det beste for en ambisiøs spiller å ta et mer gjennomtenkt valg senere?

        For det siste er det ugreit at en supporterpodcast for LSK slakter en egen, lojal og profesjonell spiller på den måten. Håper virkelig ikke Philip hører den episoden.

        Jeg elsker Harde Mottak, men dette var rett og slett forkastelig.

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9372

          #24
          Opprinnelig skrevet av BD
          Må bare få sagt et sted at Harde Mottak sin nedsabling av Slørdahl var direkte ufin og ubehagelig å høre på. En lojal spiller som ennå ikke har fylt 23 år stempler de blant annet som «beviselig ikke god nok» og «uambisiøs». Forferdelig unødvendig mot en spiller som plutselig må ta en stor avgjørelse på noen få timer fredag kveld, og velger å bli i LSK.

          For det første er Slørdahl 22 år gammel og midtstopper. Med tanke på alder, meritter og posisjon er det direkte uklokt å stemple han som for dårlig.

          For det andre er det ikke så unaturlig at det er vanskelig å ta en slik avgjørelse på så kort tid og her er det mye vi ikke kjenner til. Lønn og kontraktslengde og hvilke lovnader han fikk fra Kamma vites blant annet ikke. Kanskje er det beste for en ambisiøs spiller å ta et mer gjennomtenkt valg senere?

          For det siste er det ugreit at en supporterpodcast for LSK slakter en egen, lojal og profesjonell spiller på den måten. Håper virkelig ikke Philip hører den episoden.

          Jeg elsker Harde Mottak, men dette var rett og slett forkastelig.
          De dreiv å surra rundt Mathiesen og.

          Merkelig å høre de fable om hva som bør skje med spillere som ikke er dønn faste på laget som det er litt interesse for.

          Harde Mottak gir fra seg et inntrykk om at spillere bare skal selges til første og beste, mot sin egen vilje, som om kontrakter liksom ikke betyr no.

          At Harde Mottak i tillegg også presterer å si at Slørdahl bør dra til Kamma "for å gi noe tilbake til LSK"...

          Hva? At det var?

          Ja, for det er jo noe å komme med når man minuttet før nedsabler gutten i proff fotballens navn.

          Ja, det er proff fotball, og det er derfor Slørdahl spilte mot Odd.

          Sportsklubben er dønn proffesjonell og lar seg ikke styre av de tydligvis såra følelsene til Harde Mottak.
          ​​​​
          ​​

          Kommentar

          • kunden
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 2290

            #25
            Opprinnelig skrevet av Kroktåa

            Nå har jeg hørt den ranten fra Trym Hogner på Harde Mottak. Det er fanmeg det verste jeg har hørt av reirskiting og brønnpissing noen gang. Å begå et fullstendig karakterdrap på en helt ok LSK-spiller på den måten, å fullstendig sage ned en 22-åring på den måten, viser bare hvor mye Trym Hogner setter seg sjøl over klubben og spellera. Fy fan for en erkekødd! Jeg holder meg langt vekk fra alt av supporterakliviteter som den balla og klakørene hans er delaktige i.

            Kom igjen Katta, bare gi meg et halvår i fryseboksen. Det driter jeg i. Jeg vil ikke bli assosiert med en supportergjeng med sånne frontfigurer. Møkkafolk!

            Forza Fugla!
            Det var en jævlig krass rant, men ikke uten poenger. Det er vel selve ordleggingen og fremførelsen som er kritikkverdig.

            Når det er sagt så blir det påstått en del. Og PS må jo ha fått signaler fra LSK at han blir satset på. Stikk i strid med det som blir sagt på casten. Det må jo ha kommet signaler om at han er ønsket hvis ikke ville det være galskap å bli.

            Når det er sagt så forsvinner han nok etter sesongen og sa sitter vi igjen med 0

            Kommentar

            • Kroktåa
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2015
              • 2872

              #26
              Opprinnelig skrevet av kunden

              Det var en jævlig krass rant, men ikke uten poenger. Det er vel selve ordleggingen og fremførelsen som er kritikkverdig.

              Når det er sagt så blir det påstått en del. Og PS må jo ha fått signaler fra LSK at han blir satset på. Stikk i strid med det som blir sagt på casten. Det må jo ha kommet signaler om at han er ønsket hvis ikke ville det være galskap å bli.

              Når det er sagt så forsvinner han nok etter sesongen og sa sitter vi igjen med 0
              Jeg er enig i at den ble i overkant krass i formen, så jeg sletta den. Så får sitatet i innlegget ditt henge til tørk.

              Den ranten til TH var såpass langt over streken, at den burde fått konsekvenser for ham. Det skjer neppe, men jeg har mista all respekt for den fyren. Var han ikke ute etter Mathew, også?

              Kommentar

              • bema0806
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2011
                • 521

                #27
                Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                Jeg er enig i at den ble i overkant krass i formen, så jeg sletta den. Så får sitatet i innlegget ditt henge til tørk.

                Den ranten til TH var såpass langt over streken, at den burde fått konsekvenser for ham. Det skjer neppe, men jeg har mista all respekt for den fyren. Var han ikke ute etter Mathew, også?
                Nei, det var Galåsen som hadde et problem med Mathew. Harde Mottak har alltid ment at Mathew har fått for lite hyllest av kanarifansen

                Kommentar

                • kunden
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 2290

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                  Jeg er enig i at den ble i overkant krass i formen, så jeg sletta den. Så får sitatet i innlegget ditt henge til tørk.

                  Den ranten til TH var såpass langt over streken, at den burde fått konsekvenser for ham. Det skjer neppe, men jeg har mista all respekt for den fyren. Var han ikke ute etter Mathew, også?
                  Jeg mente at ranten på podcasten var krass.

                  Kommentar

                  • Håvard Ottesen
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Aug 2012
                    • 132

                    #29
                    Det var definitivt krast mot en lojal og fin spiller som Slørdahl. Virker som folk har glemt at han spilt fast i store deler av opprykkssesongen og at han hadde en vanvittig statistikk når det gjaldt seire og innslupne mål.

                    Som nevnt tidligere her, bare 22 år gammel midtstopper. Tror fortsatt han kan bli en meget bra eliteseriespiller, men det virker ikke som han skal få bli det i LSK

                    Kommentar

                    • Sailor Man
                      Moderator
                      • Jun 2007
                      • 1330

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Håvard Ottesen
                      Det var definitivt krast mot en lojal og fin spiller som Slørdahl. Virker som folk har glemt at han spilt fast i store deler av opprykkssesongen og at han hadde en vanvittig statistikk når det gjaldt seire og innslupne mål.

                      Som nevnt tidligere her, bare 22 år gammel midtstopper. Tror fortsatt han kan bli en meget bra eliteseriespiller, men det virker ikke som han skal få bli det i LSK
                      Enig - i overkant krast. Han har selvfølgelig all rett til å bli hos oss. Samtidig ser jeg poenget med at han burde gå til Kamma for sin egen del. Per i dag er han klart bak Garnås, Skjærvik, Gabrielsen, Roseth og Tønnessen, og i tillegg bak Dragsnes på venstre stopper. Et tilbud fra HamKam burde vært den perfekte muligheten for ham til å få bra med spilletid på et Eliteserielag. Ikke gitt at det er lag fra øverste nivå som banker på døra til neste år.

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3350

                        #31
                        Har endelig fått hørt den famøse episoden. Trym er med for å slenge med leppa, men er helt enig i at han sitter igjen med lite ære etter de utalelsene. Mer skuffet er jeg egentlig over Patrick som henger seg på, og ikke forsøker å balansere synspunktene. Han forventer jeg egentlig mer ifra. Trym er klovnen som skal underholde.

                        Jeg forstår godt at Slørdahl ikke ønsket å gå til et nedrykkningstippet Ham-Kam, spesielt når han får beskjed kun timer før vinduet stenger og han ikke en gang har snakket med trener og ledelse i Ham-Kam. Det er nok de færreste spillerne som ville akseptert en overgang som kom så kjapt på og uten å få høre hvilke tanker kjøpende klubb har gjort seg rundt rolle i laget.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        • knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9372

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av MortenA
                          Jeg forstår godt at Slørdahl ikke ønsket å gå til et nedrykkningstippet Ham-Kam, spesielt når han får beskjed kun timer før vinduet stenger og han ikke en gang har snakket med trener og ledelse i Ham-Kam. Det er nok de færreste spillerne som ville akseptert en overgang som kom så kjapt på og uten å få høre hvilke tanker kjøpende klubb har gjort seg rundt rolle i laget.

                          I episode 2 av Fotballpunch er LSK kraftig representert med Myhre i studio og Hoff-overgangen som innslag. Mesfin deler hvordan ting gjøres på kamera, rundt overganger, og Myhre forteller i studio om overganger og anna drift.

                          ("Stakkars" Joacim Jonsson som også sitter i studio, han er jo nesten på gråten av misunnelse når han hører hvordan Sportsklubben driftes kontra detta 40 millioners sluket til Trøim; hvor han etter det ryktene forteller ikke gjør anna enn å krangle med Fagermo)

                          Uansett, sammenlign hvordan helproffe LSK gjør det basert på infoen de sjøl kommer med i Fotballpunch, kontra den infoen du kommer med over her MortenA, og det er lett å skjønne at Slørdahl valgte som han valgte!

                          Kommentar

                          • bjarmann
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 2864

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av MortenA
                            Har endelig fått hørt den famøse episoden. Trym er med for å slenge med leppa, men er helt enig i at han sitter igjen med lite ære etter de utalelsene. Mer skuffet er jeg egentlig over Patrick som henger seg på, og ikke forsøker å balansere synspunktene. Han forventer jeg egentlig mer ifra. Trym er klovnen som skal underholde
                            Greit å være klovn men det finnes grenser. Har sjøl sittet i nærheten av han og gjengen på Åråsen i flere år og har flere ganger vurdert å kjøpe nye plasser. Det blir rett og slett for mye svartmaling og pisspreik og ikke minst selvutnevnt ekspertise innen fotball som blir ulidelig å høre på i lengden.
                            I år så tar vi alt

                            Kommentar

                            • Zindrinho
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2019
                              • 463

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av bjarmann
                              . Det blir rett og slett for mye svartmaling og pisspreik og ikke minst selvutnevnt ekspertise innen fotball som blir ulidelig å høre på i lengden.
                              Er ikke det halve greia med foppal da, slenge ut litt galle mens man lærer far sin å lage barn?
                              ​​​

                              Kommentar

                              • bjarmann
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 2864

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                                Er ikke det halve greia med foppal da, slenge ut litt galle mens man lærer far sin å lage barn?
                                ​​​
                                Joda. Er fæl til det sjæl jeg men ikke så mye at folk rundt deg får cluster hodepine
                                I år så tar vi alt

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3350

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av bjarmann

                                  Greit å være klovn men det finnes grenser. Har sjøl sittet i nærheten av han og gjengen på Åråsen i flere år og har flere ganger vurdert å kjøpe nye plasser. Det blir rett og slett for mye svartmaling og pisspreik og ikke minst selvutnevnt ekspertise innen fotball som blir ulidelig å høre på i lengden.
                                  Helt klart. Sitter selv på felt F så jeg hører ikke dem under kamp, så jeg skal ikke si for mye hva som skjer der. På podkasten har jeg ikke opplevd at Trym forsøker å fremstå som noen forballekspert, men heller som en slags supporterekspert. At han skal komme med litt på-kanten-kommentarer er forventet, selv om også han gikk langt over streken her. Er likevel mest skuffet over at Patrick, som vanligvis forsøker å fremstå som den rasjonelle og analytiske, henger seg på så ukritisk.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • Radulovic
                                    Medlem
                                    Møteplager
                                    • Mar 2016
                                    • 86

                                    #37
                                    Trym harsellerer og kødder med dette i den nyeste episoden. Artig at fyren ikke evner å se hvor langt over streken angrepet mot Slørdahl var.

                                    Han velger isteden å feire seg selv med å dra fram en av de mange blodharry kolleksjonene i supporterbutikken.

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3147

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Radulovic
                                      Trym harsellerer og kødder med dette i den nyeste episoden. Artig at fyren ikke evner å se hvor langt over streken angrepet mot Slørdahl var.

                                      Han velger isteden å feire seg selv med å dra fram en av de mange blodharry kolleksjonene i supporterbutikken.
                                      Kanskje på tide å slutte å gi idioten oppmerksomhet? Nå har han selv gravd hullet han sitter i så dypt at han ikke evner å se over kanten, og da kan han kanskje få lov til å sitte der i mørket til han kanskje selv innser at han ikke er morsom?

                                      Kommentar

                                      • brune stakkeland
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2012
                                        • 864

                                        #39
                                        Trym tar rollen til idiotsupporteren/den i overkant kritiske. Var det over kanten med ranten hans om Slørdahl? Ja, det ble litt i overkant. Savnet ihvertfall noe for å balansere det, f eks: Kan det være mulig at Slørdahl ser treningshverdagen i LSK som mer utviklende enn å spille i HamKam? Han får brynt seg på Adams og Lehne Olsen på feltet daglig så skal han veie utviklinga i det opp mot å møte tredje og fjerdevalget i HamKam daglig.

                                        Mulig jeg ville valgt det samme om målet er å bli best mulig stopper. Han kommer nok ikke til å få no særlig dårligere tilbud i sommervinduet eller til vinteren heller
                                        Last edited by brune stakkeland; 18.04.2023, 11:13. Begrunnelse: Gramatikk

                                        Kommentar

                                        • Kroktåa
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2015
                                          • 2872

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Radulovic
                                          Trym harsellerer og kødder med dette i den nyeste episoden. Artig at fyren ikke evner å se hvor langt over streken angrepet mot Slørdahl var.

                                          Han velger isteden å feire seg selv med å dra fram en av de mange blodharry kolleksjonene i supporterbutikken.
                                          Jeg hadde egentlig bestemt meg for å droppe HM framover, først og fremst på grunn av de ekstremt påståelige selverklærte fotballekspertene, Det gir meg ingen ting reint fotballfaglig, men kan være underholdende å høre på til tider. Men den nedsablingen av PS gjorde meg rasende – som fikk nordlendingen i meg til å fyre på alle pluggene.

                                          Men nå måtte jeg avlegge denne guttegjengen en liten visitt igjen, siden temaet dras opp igjen her.

                                          Det denne Trym Hogner ikke forstår, er at han kanskje ikke alltid sitter på alle informasjoner som bør ligge til grunn for å være veldig bastant i sine meninger. Om det gjelder LSKs spillestil, manglende offensive fremdrift, manglende markedsføring av ditt eller datt – det er helt greit. Det ligger, som TH også fremhever, litt i deres selvpålagte "mandat" å være litt "idioter" og bastante. Det er helt greit.

                                          Men denne gangen var det direkte rettet mot en LSK-spiller. Ikke en av de eldre og garvede, men mot en (fortsatt) ung spiller som fortsatt (!) ligger i skorpa til kanskje – understreker kanskje – å bli en habil ES-spiller med litt mer erfaring og oppfølging på feltet. Gitt ungdommens usikre situasjon mtp. spilletid, har han sikkert ikke all verden av sjøltillit og trenger gode tilbakemeldinger fra medspillere, trenere og støtteapparat. Fra supportere kan han dessverre ikke alltid regne med støtte, det har vi sett mange eksempler på (Ranger, Knudtzon, Sundgot +++). Men THs rant var spesielt ille. Den går rett i strupen på PS som person og som spiller. Det er rett og slett det mest bedritne... (skal ikke gjenta tidligere innlegg, fyll ut sjøl). Det er sannsynlig at spillerne følger podcastene, både HM og Dødball. Så PS har ganske sikkert fått dette med seg.

                                          Kritikk av spillere er også greit, men vær oppmerksom på det vi drevne debattanter kaller "personangrep". Vær saklig! Og yngre spillere bør få litt penere behandling enn de eldre og garvede. Hadde ranten gått ut over en 30-åring som etter ti å i klubben aldri har kommet lengre enn til reservebenken, hadde jeg ikke brydd meg.

                                          Så er det betegnende at HM lager et poeng av at jeg kalte PS "en helt ok LSK-spiller" – og rettferdiggjør drittkastinga si med at også jeg tydeligvis mener at PS ikke er mer enn helt ok. I min bok er det greit nok for en ung spiller med potensial til å bli bedre. Men tydeligvis ikke for TH.

                                          Så er han sår for at jeg skreiv at TH setter Trym Hogner høyere enn klubben. Det er da helt åpenbart. Her kommer han utenfra, med begrenset tilgang til informasjon om den aktuelle saken, og sabler ned en spiller som klubben sjøl åpenbart mener er god nok for stallen. Altså, han opphøyer sitt egent vesen, sine egne meninger, ved å rope ut fra parnasset at en mangeårig spiller i gult og svart er "ambisjonsløs" – noe av det verste man kan kalle en profesjonell aktør i en prestasjonsgruppe. Implisitt, at PS bare er med for bare å være med.

                                          Tydeligere kan ikke Trym Hogner vise at han setter seg sjøl over klubben, deres spillere og hele det sportslige apparatet.

                                          Philip – om du leser dette: Drit i noldusene i Harde Mottak. Vi andre har trua på deg. Du har gjort mange gode kamper i gult og svart. Også et par mindre gode, men det har alle – ikke minst de garvede. Som forsvarsspiller tror jeg på at du fremdeles har et bra utviklingspotensial i en alder av bare 22. Og, du har framfor alt vist at du innehar noen av de beste og viktigste egenskapene en spiller trenger for å utvikle seg: Du er ydmyk, klager aldri, og jeg er overbevist om at du jobber steinhardt hver dag for å bli bedre. Det siste begrunner jeg i at jeg veit at de eldre på LSKs treningsfelt ikke hadde akseptert noe annet (i motsetning til forholdene i en viss bydelsklubb). ALLE legendene i LSK har hatt de samme egenskapene. Det aleine gir deg ikke til en bedre fotballspiller, men det er et godt grunnlag. Jeg er glad for at du fremdeles er i gult og svart, og skal klappe deg inn hver gang du løper ut på den vakre gressmatta vår.

                                          Drit i reirskiterne, som bare vil fremheve seg sjøl på bekostning av andre.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎