Karakterbok 16/07: LSK-Aalesund, 26.8.07

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7055

    Karakterbok 16/07: LSK-Aalesund, 26.8.07

    LSK-Aalesund 7-0 (4-0)
    1-0 Sundgot 10 min., 2-0 Stefanutto! 20 min., 3-0 Occean 41 min., 4-0 Sundgot 45 min., 5-0 Occean 46 min., 6-0 Sundgot 68 min., 7-0 Essediri 75 min.
    Sjanser: 14-2
    Cornere: Aner ikke, ca. 5-0.

    Hvor i all verden skal man begynne? Dette var "femårskampen", et resultat som kommer omtrent hver femte sesong, da alt klaffer og alle har en god dag. Sist var 7-0 over Start i 2002, fra før husker vi 6-0 og 6-1 over Tromsø på nittitallet, 7-4 i cupen over Godset i 2001, 8-1 over Djerv 1919 i 1988 og 8-0 over Eik i det herrens år 1985, den gang med selveste Rune Richardsen på scoringslista - med heading! Kanskje den eneste gangen RR nikket ballen, så vidt jeg kan huske.

    Aalesund var en skandale, riktignok, men du verden så effektive og aggressive LSK var. Likevel, jeg håper ingen flakser til værs av dette resultatet. Vi kan ikke vente å være SÅ effektive i hver kamp, men se på målforskjellen vår: 36-13. Ekstremt, kalles det. Vi har sluppet inn ett mål siden 21. juni, i følge Nordlie, og ser uhyggelig solide ut nå.

    En smørblid karakterbok:
    Otto Fredrikson - 6 - Ikke noe å gjøre. Offensive bidrag med strålende igangsettinger som sendte oss på kontringer, bl.a. i situasjonen der Brenne, på pass fra Myklebust, etterhvert avsluttet i Sundgot i første omgang. Sikker som banken. Hvem er Heinz Müller?
    Anders Rambekk - 5 - Total kontroll på Austnes og god bakover. I en slik kamp må han også bedømmes på det offensive bidraget, og det sto nok til stryk, dessverre. Innleggsfoten til Anders er ikke stort å skryte av.
    Pål Steffen Andresen - 6 - Lett kamp. Kunne vært bedre oppi Silva da denne kom seg gjennom hele forsvaret, men lå ikke tett nok på Shane da og ble gått av.
    Frode Kippe - 6 - Grei kamp, aldri mye å gjøre og holdt god kontroll på raske og tekniske Silva. Herja på venstresida og slo tunnel i andreomgang.
    Shane Stefanutto - 8 - Mr. Golden Balls scora endelig for LSK, var blideste mann på stadion etterpå, og smørte på med to flotte assist også. Skriv under kontrakta, for pokker!
    Espen Søgård - 7 - Vant alt som var av dueller, og glimra til med god ballbehandling. Har blitt mye bedre og mer selvsikker med ball i beina i år og er et klart førstevalg.
    BB Khaled Mouelhi - 9 - Gjorde den sedvanlige defensive bjørnejobben vi er blitt så bortskjemte med, plettfritt, og var en offensiv urkraft. Se på bruddet og pasningen til Sundgot før 6-0 som et eksempel. Superklasse. Forny for Guds skyld kontrakten hans!
    Simen Brenne - 7 - Tilbake i fremskritt-sporet, selv om han kanskje først og fremst utmerket seg i det defensive i går. Men glimrende når han frispiller Myklebust, mottar tilbake i boksen og avslutter en superkontring i førsteomgang. Synd med avslutninga, som gikk i Sundgot.
    Arild Sundgot - 9 - Tre mål er alt jeg krever. Super bevegelse før 1-0, strålende lobb før 4-0, litt flaks på 6-0. Legenden er tilbake. Legg også merke til hvordan han drar med seg Amund Skiri før OOs 3-0. Strålende.
    Olivier Occean - 8 - 3-0 er jo en superscoring. Vender opp, tar med, går av og dunker ballen i nærmeste hjørne. 5-0 var barnemat, uten en eneste forsvarer i nærheten. God jobb med å splitte stopperne og skape rom for Brenne/Mouelhi/Myklebust ellers også. Fine bevegelser, stor kamp.
    Magnus Myklebust - 7 - Dukker, snurrer, dribler, løper og vender som en Gud. Må være et helvete for Occean og Sundgot-øre og møre midtstoppere å ha MM å tenke på i tillegg når han er i det hjørnet.

    ->Karim E - Scoring og en ny vår som LSK-spiller. Supert. Men elendig avslutning aleine med Brown.
    ->Påsan - scoret nesten på heading!! Har det skjedd før? Vanvittig fremspill til Karim.
    ->Danton - Kort innhopp mot slutten. Ingen problemer.

    Kanarifansen - 7 - Blir alltid litt slapt og fokus på humor når vi leder så mye, men ålreit likevel. Fantastisk brøl ved Essediris scoring, dagens høyeste.
    Last edited by trigz; 27.08.2007, 12:58.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • Henrik
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2006
    • 2110

    #2
    Sjelden jeg er så enig i en karakterbok som jeg er i akkurat denne her. Hadde vel gitt Espen 6, men ellers er jeg enig i alt.

    Kommentar

    • mooph
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 1496

      #3
      Den satt trigz! Helt enig med deg her, fiiiin analyse.
      Fugla mot nye høyder

      Kommentar

      • heidar
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2121

        #4
        Opprinnelig skrevet av trigz
        7-4 i cupen over Godset i 2001,
        Hockeykampen mot Godset var vel i serien, mens cupkampen mot Godset samme år ble spilt på Myhrer... Ellers er jeg enig!
        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

        Endelig er mørketida over.

        Kommentar

        • skotten
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 1794

          #5
          Opprinnelig skrevet av heidar
          Hockeykampen mot Godset var vel i serien, mens cupkampen mot Godset samme år ble spilt på Myhrer... Ellers er jeg enig!
          Cupkampen i 2000 gikk på Myhrer (altså året før) og Fugla vant 3-0. 7-4 var seriekampen i 2001, og cupkampen på Åråsen tre dager etterpå vant Fugla 5-1.

          Kommentar

          • vollafugl
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2006
            • 978

            #6
            God karakterbok. Synes ikke at Myklebust fortjener en så god karakter som 7, men ellers enig. Bra at Brenne får som fortjent.

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3401

              #7
              Helt grei karakterbok. En kamp som dette hvor hele laget fungerer så bra sammen er det vanskelig å vurdere enkeltspillerne. Dessuten er den evige diskusjonen om det var motstanderen som var svak eller LSk som gjorde dem svake.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • gravinho
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Oct 2005
                • 240

                #8
                Opprinnelig skrevet av MortenA
                Helt grei karakterbok. En kamp som dette hvor hele laget fungerer så bra sammen er det vanskelig å vurdere enkeltspillerne. Dessuten er den evige diskusjonen om det var motstanderen som var svak eller LSk som gjorde dem svake.
                Jeg vil si at svaret som vanlig er at det var en kombinasjon... Kanskje 60-40 i favør at vi var gode
                gravinho

                Kommentar

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎