Tobias Svendsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • niko
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2008
    • 440

    #81
    Fint banner fra Molde-fansen: "Tobias Svensen - en hedersmann".

    Kommentar

    • Egumen
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Sep 2011
      • 177

      #82
      Spent på hva som skjer med Tobias etter at kontrakten går ut etter sesongen. Hadde vært hjerteskjærende om han dro og fikk ut sitt fulle potensial et annet sted.

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4304

        #83
        Opprinnelig skrevet av Egumen
        Spent på hva som skjer med Tobias etter at kontrakten går ut etter sesongen. Hadde vært hjerteskjærende om han dro og fikk ut sitt fulle potensial et annet sted.
        Hørte i Dødball at han skulle starte mot Brann, men så kom spysjuken natt til søndag. Utrolig synd for Tobias. Håper han får godt med sjanser etter pausen. Føler aldri han har fått muligheten til å vise seg fram.

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3349

          #84
          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

          Hørte i Dødball at han skulle starte mot Brann, men så kom spysjuken natt til søndag. Utrolig synd for Tobias. Håper han får godt med sjanser etter pausen. Føler aldri han har fått muligheten til å vise seg fram.
          Mine to ankepunkter mot å la Tobias starte er fortsatt at han er svak defensivt og lav toppfart. Han har ypperlig akselerasjon og raske vendinger, men blir lett løpt opp over distanse. Klarer han å forbedre det defensive arbeidet hans så kan han bli en starter, men hvis ikke så vil han forbli en superinnbytter.

          De defensive svakhetene må lukes vekk, eller så må Bakke og Myhre designe laget rundt han slik at de andre dekker opp for han. P.d.d. sliter vi også med Åsen som ikke lenger har fart eller evne til å dekke rom slik at det fort blir store flater for kjappe, ballsikre lag slik vi så i cupfinalen.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4304

            #85
            Opprinnelig skrevet av MortenA

            svak defensivt
            Dette nevnes til stadighet, men jeg føler jo at det blir på et veldig begrenset grunnlag, all den tid Tobias aldri egentlig har fått muligheten til å spille seg inn på laget. Hvor mange kamper har han startet for oss siden han kom? Blir ikke overrasket om de kan telles på én hånd. Hørte aldri noe om manglende defensiv innsats da han var i Kamma.

            Man tenker gjerne at disse fotrappe driblefantene er svake defensivt, men jeg har ikke sett noe særlig som tilsier at han er så voldsomt mye svakere enn de andre vi har å rutte med. Gjør en sterk jobb i presset de gangene han spiller. Som oftest slenges han inn på slutten av kamper hvor vi jager mål og den defensive strukturen generelt har blitt kastet litt på sjøen. Veldig vanskelig for Tobias å utvikle de delene av spillet når han aldri får delta...

            Kommentar

            • brune stakkeland
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2012
              • 863

              #86
              Aktuell for overgang til Odd forutsatt at vi får inn erstatter. Med historikken hans synes jeg det er uproblematisk om han får gå billig eller gratis til en klubb hvir det er større mulighet for spilletid

              Kommentar

              • bjarmann
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 2864

                #87
                Ett ord: trist
                I år så tar vi alt

                Kommentar

                • LS89
                  Kamptrådkongen
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2013
                  • 3323

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av bjarmann
                  Ett ord: trist
                  Alt til sin tid tenker jeg. Vært her siden vi var i OBOS. Tenker det er greit for begge parter at veiene skilles nå. Det er få eller lite målpoeng med Tobias, selv om spilletiden selvsagt ikke har vært allverden. Likevel mangler han sluttprodukt.

                  Kommentar

                  • Pad
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2022
                    • 645

                    #89
                    Helt greit at han får finne seg en ny klubb, enormt potensial som man aldri fikk helt ut.
                    Så kommer karakteren av dette salget veldig ann på hva man erstatter han med, og om det er en ung afrikaner totalt uten erfaring fra dette nivået og kontinentet så blir den karakteren lav.

                    Kommentar

                    • kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2288

                      #90
                      Ikke for tidlig. Egentlig overasket at han ville bli med i 2023. En artig spillertype som lager furore, men det mangler litt på sluttproduktet.

                      Kommentar

                      • P0P_Corn
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Apr 2004
                        • 161

                        #91
                        Mangle likheter med hans eldre bror, i vannskorpa ofte, men lite sluttprodukt over tid. Blir spennende å se om han kan blomstre med tillit og i et annet system

                        Kommentar

                        • Sailor Man
                          Moderator
                          • Jun 2007
                          • 1328

                          #92
                          Makes sense for alle at Svendsen går, dessverre. Han han tidvis vært god i LSK, men i år har det vært veldig tynt. Potensialet kan ikke bestrides, men han er ikke en unggutt lenger og må få sjansen til å spille fast.

                          blir fort årets spiller til neste år, men ikke hvis har blir hos oss.

                          Kommentar

                          • Pad
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2022
                            • 645

                            #93
                            Overgangen så godt som bekreftet av Odd på Twitter. Blir spennende å se erstatteren allerede i morgen mot Godset.

                            Tror sjeldent man vil se en spiller bli hyllet mer enn Tobias i 29. serierunde. Virker som en fantastisk fyr som man nå håper har kommet seg over det verste fra fortiden og som endelig kan få seg et skikkelig gjennombrudd. Lykke til.

                            Kommentar

                            • Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4304

                              #94
                              Greit å la Tobias gå. Ville nok ikke fått ny kontrakt i januar og nå kan vi kanskje få noen kroner for ham i tillegg.

                              En strålende fyr med enorme kvaliteter dersom han blir brukt riktig. Dessverre er det ikke plass til ham i 3-5-2en vår. Tobias passer nok best som ving i 4-3-3/3-4-3. I så måte passer det bedre å bytte ham ut med Ibrahim Yusuf som virker å være en mer utpreget spisstype.

                              Blir spennende å se Tobias i Odd, og jeg unner ham alt godt (unntatt under kampen mot oss).

                              Det eneste jeg stusser over er at vi gjør troppen enda mindre rutinert. Tobias ut og en totalt uprøvd afrikaner som vil trenge tid på å tilpasse seg inn. Jeg hadde trodd at Yusuf ville komme inn uavhengig av spillere ut, for han vil være et langtidsprosjekt og samtidig neppe særlig dyr. Penger har vi.

                              Hvem vet, kanskje har han overbevist enormt og vil ta Eliteserien med storm? Eller kanskje har vi flere spennende nyheter i vente?…
                              Last edited by Kanarivogel89; 25.08.2023, 01:18.

                              Kommentar

                              • fredpet76
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2004
                                • 1211

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                Greit å la Tobias gå. Ville nok ikke fått ny kontrakt i januar og nå kan vi kanskje få noen kroner for ham i tillegg.

                                En strålende fyr med enorme kvaliteter dersom han blir brukt riktig. Dessverre er det ikke plass til ham i 3-5-2en vår. Tobias passer nok best som ving i 4-3-3/3-4-3. I så måte passer det bedre å bytte ham ut med Ibrahim Yusuf som virker å være en mer utpreget spisstype.

                                Blir spennende å se Tobias i Odd, og jeg unner ham alt godt (unntatt under kampen mot oss).

                                Det eneste jeg stusser over er at vi gjør troppen enda mindre rutinert. Tobias ut og en totalt uprøvd afrikaner som vil trenge tid på å tilpasse seg inn. Jeg hadde trodd at Yusuf ville komme inn uavhengig av spillere ut, for han vil være et langtidsprosjekt og samtidig neppe særlig dyr. Penger har vi.

                                Hvem vet, kanskje har han overbevist enormt og vil ta Eliteserien med storm? Eller kanskje har vi flere spennende nyheter i vente?…
                                Før Tobias reiste (han er i Skien og er avbildet i Odd drakt) så fikk jeg høre at man heller ønsker å satse på Neto og andre unggutter resten av året. La de få en sjanse. Derfor heller ingen erstatter for Adams. Vi var nær med å signere en høyrekant men valgte å avstå for heller å satse på Henrik, og nå som Tobias selges ser nok klubben behovet om å hente en erstatter..

                                Det skal komme flere prøvespillere sies det også, men det blir jo en langtidsplan.

                                Neste uke blir spennende..
                                Last edited by fredpet76; 25.08.2023, 07:17.

                                Kommentar

                                • kunden
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 2288

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                  Dessverre er det ikke plass til ham i 3-5-2en vår.
                                  Er dette spikret? Etter Akorxit har vi vel gått tilbake til 343. Tobias er henfalt til en rolle som backup til Henrik. Noe jeg tipper han synes blir for tungt. Ibrahim tar da over denne rollen (hvis han signeres)
                                  Hvilke andre plasser skal da forsterkes?
                                  Erstattere til:
                                  Åsen: ....
                                  Ibra: ...
                                  Hoff: ....
                                  Dragsnes: ...
                                  Lehne: ...

                                  Det er brutalt, men for at vi skal ta neste sted må kanskje en eller flere av disse bli benkeslitere.

                                  Kommentar

                                  • Nosferatu
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 671

                                    #97
                                    Da er det bekreftet at Svendsen har gått til Odd, ref. nyhetstråden.

                                    Helt, helt i orden for meg. Jeg har alltid opplevd entusiasmen til Svendsen som i overkant fundert på hva slags type spiller han er, snarere enn det at han er en spesielt bra versjon av den typen. Sagt på en annen måte: Tobias er såvisst en dribler av legning, men egentlig bare ...helt OK på å drible. Han rettferdiggjorde aldri den helt store satsningen, og kommer ikke til å få noen stor karriere (noen Fofana blir han aldri) men det er fortsatt fullt mulig å kunne få en helt fin karriere. Jeg hadde aldri helt trua på det helt store, om jeg skal være ærlig, og har det helt utmerket med at han prøver noe annet et annet sted.

                                    Men selv om spillertypen i seg selv er litt for blendende, blendende nok til at man overser at ferdighetsnivået egentlig er ganske ordinært: integriteten hans, den er i sannhet ekstraordinær! Den kommer vi til å skåle for i Lillestrøm, ja i hele Norge, i mange, mange år!

                                    Lykke til, Tobias!
                                    For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4304

                                      #98
                                      Blir klar for Odd akkurat i tide til å senke Søpla på Infertility. Perfekt!

                                      Noterer meg også at totalpakka ligger over millionen. Storveis for en squad-spiller med under 6 mnd igjen av kontrakten
                                      Last edited by Kanarivogel89; 25.08.2023, 09:45.

                                      Kommentar

                                      • kanarisuper
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2019
                                        • 547

                                        #99
                                        Jaja Tobias, du får ha lykke til i Skien. Det kommer vel til å renne inn mål for deg nå som du kommer til et nytt sted og trolig får mer enn de få minuttene du har fått i Sportsklubben. Blir vel toppscorer der nå - håper du starter med å senke søpla førstkommende. Skal vi få inn noe nytt snart da tru?

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎