Ulrik Mathisen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kroktåa
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2015
    • 2870

    #21
    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
    Fikk sitt andre gule da han laget straffespark mot Bryne. Straffen ble omsatt til redusering 3-2, og Bryne utlignet etter hvert til 3-3. Med andre ord ingen god dag på jobben for vår mann.
    Hvordan er for øvrige situasjonen til Ulrik i forhold til sin arbeidgiver? Er han i framtidsplanene? Han har generelt gjort sine saker ganske bra utlånet, etter hva jeg har forstått, men har han ES-nivået innen rekkevidde? Er han en spillertype vi trenger?

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3347

      #22
      Opprinnelig skrevet av Kroktåa

      Hvordan er for øvrige situasjonen til Ulrik i forhold til sin arbeidgiver? Er han i framtidsplanene? Han har generelt gjort sine saker ganske bra utlånet, etter hva jeg har forstått, men har han ES-nivået innen rekkevidde? Er han en spillertype vi trenger?
      Han viste tydelige takter som ving i fjor, men slik jeg har fortsått situasjonen i Sogndal så spiller han mye midtbane. Han har steget og evnen til å utfordre, så jeg er ikke klar til å gi opp riktig ennå. Signeringen av Simsir fremfor å hente Ulrik hjem tyder ikke godt for fremtiden, men vi får seg hva som skjer til vinteren.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • OlaG
        Oversetterdrone
        Myklebust Light
        • May 2008
        • 882

        #23
        Opprinnelig skrevet av MortenA

        Han viste tydelige takter som ving i fjor, men slik jeg har fortsått situasjonen i Sogndal så spiller han mye midtbane. Han har steget og evnen til å utfordre, så jeg er ikke klar til å gi opp riktig ennå. Signeringen av Simsir fremfor å hente Ulrik hjem tyder ikke godt for fremtiden, men vi får seg hva som skjer til vinteren.
        Det er jo bare et lån, så du kan også se det som en variant som gjør at vi får en umiddelbar (om enn kortsiktig) forsterkning, mens Mathiesen får fortsette å utvikle seg på et passe høyt nivå i stedet for å sitte på benk/spille på LSK 2.

        Kommentar

        • Zindrinho
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2019
          • 455

          #24
          Han har vel spilt alt som 1 av 2 sentrale midtbanespillere i sogndal, jeg ser ulrik som en type ala magnus knudsen, godt driv med ball, kan gå aven mann, god kroppsbeherskelse og mange tyngdepunktsfinter, sånn later som man beveger seg 1 vei for så å snu når du har lurt motstander over på feil fot, Nosa spesial uten sammenligning forøvrig.
          Ikke like smart som knudsen av det jeg har sett, knudsen gjør seg spillbar i mellomrommet med noen kjappe steg nærmest konstant, ser ikke ulrik ha samma posisjonering uten ball.
          Syns ingen av dem gjør seg som ving egentlig sjøl om de har kjappe steg, begge spiller en veldig dynamisk midtbanerolle som ingen andre i klubben vår gjør, lundemo mathew og kaan passer godt ved sidna en dynamisk type som magnus og ulrik, men ikke så godt sammen med hverandre, blir litt baktungt. Så lenge magnus bare er på lån må vi ikke finne på å la ulrik gå.
          ​​​​

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3146

            #25
            Jeg er helt enig i sammenligningen med Knudsen, og jeg mener også at Ulrik har vokst i Sogndal. Svakheten hans er fortsatt at han blir for "lett", Misforstå meg rett, jeg mener absolutt at små og lette spillere kan være vidunderlige, f.eks (hater å si det) Sara i Søpla. MEN det forutsetter at det trenes så mye styrke i bena at du kan utnytte det lave tyngdepunktet - og ikke bare bli felt hver eneste gang du forsøker å ta deg forbi. Når Ulrik knekker den utfordringen blir han en absolutt toppspiller.

            Kommentar

            • Kroktåa
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2015
              • 2870

              #26
              Ulrik Mathisen har gjort tingene sine bra i Sogndal i år, og har kontrakt med oss ut 2023. Ingen nevner ham i spekulasjonene rundt hvordan stallen og laget vil se ut til våren. Er han ferdig i Lillestrøm?

              Kommentar

              • sigurdsen
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 1817

                #27
                Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                Ulrik Mathisen har gjort tingene sine bra i Sogndal i år, og har kontrakt med oss ut 2023. Ingen nevner ham i spekulasjonene rundt hvordan stallen og laget vil se ut til våren. Er han ferdig i Lillestrøm?
                Sves, i podcasten dødball, hinter til at han blir solgt i vinter. Visstnok vært en del interesse fra både obos og eliteserieklubber.

                Kommentar

                • Zindrinho
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2019
                  • 455

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av sigurdsen

                  Sves, i podcasten dødball, hinter til at han blir solgt i vinter. Visstnok vært en del interesse fra både obos og eliteserieklubber.
                  atte hæ? Vi som syns det så sirup ut i høst skal altså nå få oppleve et LSK helt uten offensivt anlagte sentrale midtbanespillere? Sirupen kommer til å se ut som vinger under skoa sammenligna med den størkna knekken vi kommer til å elte i med mindre det kommer noen kaniner opp av hatten til Mesfin. Regner jo med det gjør det, men de tar en sjanse med å la så mange gå samtidig.

                  Kommentar

                  • Fugggel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2020
                    • 489

                    #29
                    Det gir mening at Mathisen drar videre. Han har mange fine kvaliteter, men har aldri visst et stabilt nivå. Med tanke på hans alder så bør han også spille fast, det vil han neppe få i LSK. Forventer at vi som klubb sikter høyere på spillere enn Mathisens nivå.

                    Kommentar

                    • kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2288

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Fugggel
                      Det gir mening at Mathisen drar videre. Han har mange fine kvaliteter, men har aldri visst et stabilt nivå. Med tanke på hans alder så bør han også spille fast, det vil han neppe få i LSK. Forventer at vi som klubb sikter høyere på spillere enn Mathisens nivå.
                      Er enig. Kan hende jeg tar feil men sitter med en følelse av at han alltid vil forbli en uslipt diamant. Av det lille jeg har sett av Sogndal iår, mest for å kikke på Ulrik, så har dette inntrykket forsterket seg. Innimellom glimrer han til men det er ikke et 1:1 forhold mellom vilje og evner (enda).

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3347

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Fugggel
                        Det gir mening at Mathisen drar videre. Han har mange fine kvaliteter, men har aldri visst et stabilt nivå. Med tanke på hans alder så bør han også spille fast, det vil han neppe få i LSK. Forventer at vi som klubb sikter høyere på spillere enn Mathisens nivå.
                        Tja, Ulrik viste ihvertfall sist jeg så han at han har evnen til å dra av spillere og sette fart fremover. Gode egenskaper å ha i en klubb som mot slutten av årets sesong viste minimalt med personlige initiativ, spesielt mot slutten av kampene.

                        Å peke på alder som årsak til at han bør sendes videre er et argument jeg forstår lite av. Dersom Ulrik ønsker å bli værende og klubben har bruk for de egenskapene han besitter, så er det ingen grunn til å kaste han på dør.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        • Fugggel
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2020
                          • 489

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av MortenA

                          Tja, Ulrik viste ihvertfall sist jeg så han at han har evnen til å dra av spillere og sette fart fremover. Gode egenskaper å ha i en klubb som mot slutten av årets sesong viste minimalt med personlige initiativ, spesielt mot slutten av kampene.

                          Å peke på alder som årsak til at han bør sendes videre er et argument jeg forstår lite av. Dersom Ulrik ønsker å bli værende og klubben har bruk for de egenskapene han besitter, så er det ingen grunn til å kaste han på dør.
                          Som jeg skrev så har han mange fine kvaliteter, de du nevner blant annet. Men at han ikke har prestert på et stabilt nivå er det vel vanskelig å argumentere i mot?

                          Hvor skriver jeg at alder er grunn for å sende han videre? Det jeg skrev handler kun om Mathisen sin egen karriere. Skal han få ut sitt høyeste potensial bør han spille fast i den alderen han er. En viktig periode for å kunne bli en stabilt god eliteseriespiller.

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3347

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Fugggel

                            Som jeg skrev så har han mange fine kvaliteter, de du nevner blant annet. Men at han ikke har prestert på et stabilt nivå er det vel vanskelig å argumentere i mot?

                            Hvor skriver jeg at alder er grunn for å sende han videre? Det jeg skrev handler kun om Mathisen sin egen karriere. Skal han få ut sitt høyeste potensial bør han spille fast i den alderen han er. En viktig periode for å kunne bli en stabilt god eliteseriespiller.
                            Leste nok innlegget med litt mer klubbriller enn fokus på spillers karriere. Eneste jeg vet om Ulriks tid i Sogndal er at han har spilt mye på sentral midtbane og ikke høyreving hvor han viste mye lovende for oss. Baserer meg derfor mer på hva jeg har sett fra han, og tror han fint ville fått en del spilletid i høst som innbytter. Om det er nok i forhold til hans ambisjoner er jeg usikker på, men med det vi vet om neste års tropp på dette tidspunkt, så mener jeg det er en plass til han.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • Fugggel
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2020
                              • 489

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av MortenA

                              Leste nok innlegget med litt mer klubbriller enn fokus på spillers karriere. Eneste jeg vet om Ulriks tid i Sogndal er at han har spilt mye på sentral midtbane og ikke høyreving hvor han viste mye lovende for oss. Baserer meg derfor mer på hva jeg har sett fra han, og tror han fint ville fått en del spilletid i høst som innbytter. Om det er nok i forhold til hans ambisjoner er jeg usikker på, men med det vi vet om neste års tropp på dette tidspunkt, så mener jeg det er en plass til han.
                              Men det å prestere ok i Sogndal er ganske stor forskjell fra å prestere på et topplag i ES. Ettersom at vi ikke har fått inn noen så er det jo selvsagt vanskelig å argumentere for at man skal kvitte seg med han. Men som jeg skrev så håper jeg vi sikter høyere enn Mathisen når vi skal sette neste års tropp.

                              Kommentar

                              • Steele
                                Juniormedlem
                                Ferskenpels
                                • Jul 2020
                                • 7

                                #35
                                Brann har lagt inn bud på ham. Får vi 3 mill som andre klubber har vært villig til å betale - så er vel det kanskje greit? Han har noen unike egenskaper , men de gir ofte ikke målpoeng

                                Kommentar

                                • ynnor
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2008
                                  • 857

                                  #36
                                  Bør vel ikke være lett for Brann å kjøpe fra oss når de satt seg på bakbeina angående Rasmussen i fjor.

                                  Kommentar

                                  • Lars Henrik Dahl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2020
                                    • 2043

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av ynnor
                                    Bør vel ikke være lett for Brann å kjøpe fra oss når de satt seg på bakbeina angående Rasmussen i fjor.
                                    Det skal telle ca 5% av totalvurderingen. Det viktigste er om det er en fornuftig handel her og nå, og om spilleren selv er positiv.

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9370

                                      #38
                                      Jaja. Favorittspiller'n min er på medisinsk test i Bergen. Får finne meg en ny!

                                      (eneste i klubben som kan drible en mann)

                                      Kommentar

                                      • cetor
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2011
                                        • 253

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av knut
                                        Jaja. Favorittspiller'n min er på medisinsk test i Bergen. Får finne meg en ny!

                                        (eneste i klubben som kan drible en mann)
                                        Ja, Svendsen er jo håpløs der

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎