Raufoss IL - Lillestrøm SK, onsdag 28. oktober kl 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Playboy1
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 2109

    Opprinnelig skrevet av Egumen
    Jesus christ til negativitet. Nå har vi altså 14 kamper uten tap og tidvis meget bra spill før denne kampen. Klart det kommer en skikkelig skrell. Husk at gutta kun har to dager med hvile mot Raufoss sine tre. Nå gjelder nullstilling og fullt fokus mot de to neste ekstremt viktige kampene.
    Er nok for vi har blitt bortskjemte over lengre tid nå , da gjør det vondt å plutselig ikke få det som en vil

    Kommentar

    • bjarmann
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 2864

      Opprinnelig skrevet av maxpayne
      Første eksamen står til stryk fra både spillere og trenere. Menigsløst keeperbytte og TS fra start var feil feil feil. Jeg gruer meg til de andre eksamene utover høsten med kisa, kfum, hamkam og og grorud i siste. Dette er kamper som jeg frykter like mye som i dag....
      Den rekka i de 4 siste er jo egentlig grusomme. 3 kjemper for å unngå nedrykk det siste kjemper om kvalikk. Først 2 lag nå som kjemper om direkte opprykk. Jævla OBOS! Absolutt alle har noe å spille for!
      I år så tar vi alt

      Kommentar

      • McGuffy
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 5092

        Opprinnelig skrevet av MortenA

        Amundsen fikk sitt fjerde gule, så han er ute mot Tromsø uansett.
        Godt poeng...

        Kommentar

        • McGuffy
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 5092

          Opprinnelig skrevet av LS89

          Lars Sætra også ser jeg.

          Sætra har vel allerede sonet?

          Kommentar

          • hthaug
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2004
            • 402

            Har egentlig ikke ord. Raufoss er et lag vi skal slå 21 av 20 ganger. Vet ikke om jeg håper på opprykk engang for å bli sendt som nødslakt ned igjen. Sånn som det ser ut nå har vi ingenting i Eliteserien å gjøre med dagens lag.

            Kommentar

            • _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4376

              Gjør man jobben skikkelig og er 100% påskrudd så taper vi ikke mot Raufoss. Skammelig den måten det skjer på. Tidenes mulighet til å rykke opp igjen, og så pisser vi bort 5 av 6 poeng mot Raufoss. Helt sinnsykt. Nå må jobben gjøres i de to neste. Når man først skal tape så er det hvertfall bedre å gjøre det i dag enn mot Tromsø og Sogndal. Men faen så surt.
              ..................

              Kommentar

              • maxpayne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 1211

                Det jeg er mest skuffet over i dag er at Raufoss tar oss ut med enkle midler. Taklingen av Mathew etter få minutter satte standarden for Raufoss denne kvelden og vi tok hele agnet og tapte meget fortjent. Jeg rister forsatt på hodet av keeperbytte. Jeg ser for meg MHC redde 1-0 scoringen flere ganger enn Coppens.

                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4376

                  En annen ting som er utrolig frustrerende er manglende klokskap når vi jakter mål. De siste 10 er helt latterlig å se på. Etter 80 minutter, når det virkelig begynner å haste, så måker Magnus Knudsen ned en Raufoss-spiller og lager frispark. Helt unødvendig. Over ett minutt går rett i dass. To minutter senere gjør han akkurat det samme da han dundrer inn i ryggen på en Raufoss-spiller som er vendt mot eget mål. Helt hårreisende vurderingsevner. Kampen stykkes opp og mange minutter søles bort. På overtid har vi alle mann i boks og vi klarer ikke engang å få ballen inn i feltet. Vi kåler det til og drar på oss en kontring i mot som fører til straffe og 2-0.

                  Helt utrolig at vi ikke klarer å legge noe som helst press på et lag vi tross alt bør slå 9 av 10 ganger.
                  ..................

                  Kommentar

                  • kunden
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 2288

                    Tro det eller ei, det er faktisk 11 mann på andre banehalvdel. Og de ønsker oss ikke vel. Idag tapte vi en cupfinale. Vi får reise oss i de neste kampa som definerer denne sesongen. 4p der og er alt i vår hånd. Dette blir en rysare

                    Kommentar

                    • BD
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2006
                      • 1385

                      Opprinnelig skrevet av _Jonern
                      Etter 80 minutter, når det virkelig begynner å haste, så måker Magnus Knudsen ned en Raufoss-spiller og lager frispark. Helt unødvendig. Over ett minutt går rett i dass. To minutter senere gjør han akkurat det samme da han dundrer inn i ryggen på en Raufoss-spiller som er vendt mot eget mål. Helt hårreisende vurderingsevner.
                      Knudsen var faktisk en spiller som viste ro og mentale evner som overgikk de fleste på laget tidligere i år da vi begynte å gjøre det bedre. Da hadde han tillit på venstrekanten - nå ser han ut til å være fjerdevalg (bak Svendsen, Kallevåg og Haraldsson). På midtbanen er han bak Krogstad, Mathew, Kairinen, Kallevåg. Det gjør nok litt med selvtilliten for en spiller som varierte noe i prestasjonene, men aldri spilte seg ut.

                      I det hele tatt er jo dette hele ankepunktet med satsningen i år. De unge får begrenset med spilletid, uavhengig av hvor gode de har vært. Alle de fire som er foran Knudsen på midtbanen har kontrakt som går ut. Mads har vært upåklagelig, men blir vraket igjen i går. Ranger får spille lite på bekostning av Melgalvis. Slørdahl har vært god, men er nå backup. Vi kjenner alle til flere eksempler på talenter som ikke får tillit.

                      Det skal sies at noen av valgene er forståelige. Melgalvis har vært ganske god, det samme har midtstopperne våre. Problemet er bare at summen viser en manglende evne til å satse på gode, unge spillere. Samtidig er det stor usikkerhet knyttet til at en haug av spillerne er på utgående kontrakt.

                      Skal vi rykke opp når vi er klare for det er jeg redd 2020 er feil tidspunkt. Uansett - når klubben har valgt å gå den veien de har er det bare å satse på, og håpe på, opprykk i år. Dersom vi rykker opp, med nød og neppe, forventer jeg at klubben lykkes i å forsterke troppen til neste år. Det betyr at blant annet Sigurdarson, Kairinen, Mathew og Krogstad signerer på nytt eller erstattes av like gode eller bedre spillere, samtidig som andre deler av troppen forsterkes. Dette må klubben ha en plan om når de satser som de gjør. Har ikke klubben planer om, og mulighet til, dette står sportsplanen til stryk i år igjen. Det er ikke mulig å legge stort ansvar på unggutta i Eliteserien når de ikke satses på i OBOS. Og nøkkelen til suksess er heller ikke å re-signere de gamle traverne, spedd på med et par 28 år gamle benkeslitere fra Norge/Skandinavia. Det har forhåpentligvis klubben lært nå.
                      Last edited by BD; 29.10.2020, 08:21.

                      Kommentar

                      • Lars Henrik Dahl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2020
                        • 2046

                        Opprinnelig skrevet av hthaug
                        Har egentlig ikke ord. Raufoss er et lag vi skal slå 21 av 20 ganger. Vet ikke om jeg håper på opprykk engang for å bli sendt som nødslakt ned igjen. Sånn som det ser ut nå har vi ingenting i Eliteserien å gjøre med dagens lag.
                        Heldigvis - i tippeligaen møter vi ingen lag som vi skal slå 21 av 20 ganger
                        Dette var egentlig ikke en bombe. Raufoss har en spillestil som vi har slitt mot i hele år. TIL og SIL vil passe oss mye bedre.

                        Kommentar

                        • niko
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2008
                          • 440

                          Opprinnelig skrevet av BD

                          Knudsen var faktisk en spiller som viste ro og mentale evner som overgikk de fleste på laget tidligere i år da vi begynte å gjøre det bedre. Da hadde han tillit på venstrekanten - nå ser han ut til å være fjerdevalg (bak Svendsen, Kallevåg og Haraldsson). På midtbanen er han bak Krogstad, Mathew, Kairinen, Kallevåg. Det gjør nok litt med selvtilliten for en spiller som varierte noe i prestasjonene, men aldri spilte seg ut.

                          I det hele tatt er jo dette hele ankepunktet med satsningen i år. De unge får begrenset med spilletid, uavhengig av hvor gode de har vært. Alle de fire som er foran Knudsen på midtbanen har kontrakt som går ut. Mads har vært upåklagelig, men blir vraket igjen i går. Ranger får spille lite på bekostning av Melgalvis. Slørdahl har vært god, men er nå backup. Vi kjenner alle til flere eksempler på talenter som ikke får tillit.
                          Knudsen sier selv til RB for et par uker siden:

                          – Mitt ønske har vært å spille meg inn på laget. For meg blir det feil at unge spillere skal få spilleminutter fordi vi er unge. Jeg vil ikke at trenerne skal bruke meg fordi jeg er ung, men fordi jeg er god nok, sier Knudsen.

                          Og Mads ble vel ikke "vraket" i går. Bakke sa sist at det er viktig å ha en reservekeeper som er noenlunde matchtrent, spesielt når kampprogrammet er så tett som nå. Siden vi hverken har cup eller andrelagskamper er det få andre muligheter til å holde han noenlunde varm.

                          Kommentar

                          • hthaug
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2004
                            • 402

                            Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                            Heldigvis - i tippeligaen møter vi ingen lag som vi skal slå 21 av 20 ganger
                            Dette var egentlig ikke en bombe. Raufoss har en spillestil som vi har slitt mot i hele år. TIL og SIL vil passe oss mye bedre.
                            Da stiller jeg spørsmål om hvor man ønsker at LSK skal være. Mjøndalen, Start, Sandefjord, Aalesund etc er også lag LSK som klubb MÅ ha som mål skal slås 21 av 20 ganger. Å rykke opp med lua i hånda og si "vær så snill, får vi lov å spille mot dere". Vi er en fallen stormakt ja, men likevel må man isolert se på Raufoss kampen som noe Uwe burde ha sendt på straffetrening på grusen back in the days. Med TLO, Kairinen, Matthew, Krogstad og Gustavsson på banen så skal det ikke være mulig at Kärjeng..ehh. Raufoss skal være noe annet enn en fartshump.

                            Da stiller jeg meg også sterkt tvilende til kvaliteten til det laget vi har i dag hvor minst to på laget skal såkalt være for gode for Eliteserien også, noe de tydeligvis ikke er. LSK-Raufoss skulle ha vært 5-0, ferdig snakka.

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 3954

                              Hvis det blant spillerne og lederne i LSK finnes personer som lever i fortida, dyrker drømmer om en svunnen tid og tror vi fortsatt er et storlag og en toppklubb - slik noen av supporterne fortsatt gjør - blir det vanskelig å få fremgang. Punkt nummer en må være en realistisk virkelighetsforståelse.

                              Hvis alle i klubben klarer å forholde seg til dagens situasjon og innser at vi er et oboslag og at det slett ikke er noen lag vi "skal slå 9 av 10, eller 19 av 20 ganger", blir det mulig å komme tilbake som en toppklubb. Vi er per 2020 slett ingen toppklubb i Norge! Face that! . Slike uttalelser viser at man ikke har forstått hvilket nivå vi er på.

                              Man kan gjerne drømme om, håpe på og jobbe mot at vi skal bli så gode at vi kan tenke slik, men per i dag er det en ren ønsketenkning og en fordreining av virkeligheten.
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • G-Man
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2011
                                • 3146

                                Ja, som LSK-supporter blir du jævla schizo etterhvert, vi er totalt uforutsigbare. Enkelte sesonger slår vi de vi "bør" slå, men taper for de gode (les bedre) lagene. En annen sesong slår vi alle de beste, men driter oss ut gang på gang på mot lag som rykker ned, og er som fantomet: Jævla soft mot de svake.

                                Kommentar

                                • hthaug
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2004
                                  • 402

                                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                  Hvis det blant spillerne og lederne i LSK finnes personer som lever i fortida, dyrker drømmer om en svunnen tid og tror vi fortsatt er et storlag og en toppklubb - slik noen av supporterne fortsatt gjør - blir det vanskelig å få fremgang. Punkt nummer en må være en realistisk virkelighetsforståelse.

                                  Hvis alle i klubben klarer å forholde seg til dagens situasjon og innser at vi er et oboslag og at det slett ikke er noen lag vi "skal slå 9 av 10, eller 19 av 20 ganger", blir det mulig å komme tilbake som en toppklubb. Vi er per 2020 slett ingen toppklubb i Norge! Face that! . Slike uttalelser viser at man ikke har forstått hvilket nivå vi er på.

                                  Man kan gjerne drømme om, håpe på og jobbe mot at vi skal bli så gode at vi kan tenke slik, men per i dag er det en ren ønsketenkning og en fordreining av virkeligheten.
                                  Jeg er dundrende uenig med deg. LSK kommer aldri til å komme tilbake med en slik mentalitet. At virkeligheten i dag er OBOS betyr ikke at LSK ikke skal ha ambisjoner, mål eller å unnlate å kreve mer fra et lag som i utgangspunktet ikke burde ha store problemer med å rykke opp når man vurderer stallen opp mot de andre i ligaen. Det er påfallende hvor lite man har blødd for drakta, og jeg mener at det må gå ann å kreve mye mer innsats, glød og tenning selv om laget på andre siden heter Raufoss eller Øygarden.

                                  Drømme, håpe og tro funker ikke. Beinhard jobbing er det som må til. Tror snillismen har gått for langt når man ikke krever mer fra spillere som i utgangspunktet er verdt mange millioner. Vi har i utgangspunktet en stall ingen andre i OBOS er i nærheten av, og da burde det gå ann å kreve en del mer når motstanderen heter Raufoss enn om det var Molde eller Rosenborg.

                                  Vi har tapt mot Stjørdals-Blink, Åsane, Sogndal, Raufoss. Uavgjort mot Sandnes Ulf, Kisa, Raufoss, Øygarden og Ranheim.

                                  Målt mot de ambisjonene en klubb som LSK MÅ ha, så er Sogndal, Ulf og Ranheim de mest akseptable resultatene, med mindre vi sier at nedre del av Eliteserien er på samme nivå som øvre del av OBOS.
                                  Last edited by hthaug; 29.10.2020, 13:45.

                                  Kommentar

                                  • Playboy1
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 2109

                                    Opprinnelig skrevet av BD

                                    Det er ikke mulig å legge stort ansvar på unggutta i Eliteserien når de ikke satses på i OBOS. Og nøkkelen til suksess er heller ikke å re-signere de gamle traverne, spedd på med et par 28 år gamle benkeslitere fra Norge/Skandinavia. Det har forhåpentligvis klubben lært nå.
                                    100% Enig . Men likevel er det dette jeg frykter vil skje , dersom vi skulle rykke opp denne sesongen ?

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7028

                                      Huff, dette var et iskaldt gufs fra 2019. Det var veldig mye rart som skjedde i går. Er gutta preget av at det står mye på spill og at de har alt i egne hender? Sånn så det iallfall ut i går.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 3954

                                        Opprinnelig skrevet av hthaug

                                        Jeg er dundrende uenig med deg. LSK kommer aldri til å komme tilbake med en slik mentalitet. At virkeligheten i dag er OBOS betyr ikke at LSK ikke skal ha ambisjoner, mål eller å unnlate å kreve mer fra et lag som i utgangspunktet ikke burde ha store problemer med å rykke opp når man vurderer stallen opp mot de andre i ligaen. Det er påfallende hvor lite man har blødd for drakta, og jeg mener at det må gå ann å kreve mye mer innsats, glød og tenning selv om laget på andre siden heter Raufoss eller Øygarden.

                                        Drømme, håpe og tro funker ikke. Beinhard jobbing er det som må til. Tror snillismen har gått for langt når man ikke krever mer fra spillere som i utgangspunktet er verdt mange millioner. Vi har i utgangspunktet en stall ingen andre i OBOS er i nærheten av, og da burde det gå ann å kreve en del mer når motstanderen heter Raufoss enn om det var Molde eller Rosenborg.

                                        Vi har tapt mot Stjørdals-Blink, Åsane, Sogndal, Raufoss. Uavgjort mot Sandnes Ulf, Kisa, Raufoss, Øygarden og Ranheim.

                                        Målt mot de ambisjonene en klubb som LSK MÅ ha, så er Sogndal, Ulf og Ranheim de mest akseptable resultatene, med mindre vi sier at nedre del av Eliteserien er på samme nivå som øvre del av OBOS.
                                        Tror vi er ganske enige om hva som må til. Mulig at jeg formulerte meg på en måte som kan misforstås. Selvsagt skal det kreves alt det du nevner fra spillerne. Poenget mitt er at klubben gjennom mange år har falt til et så lavt nivå at vi må være så realistiske at vi nettopp må ha alle elementene du nevner på plass for å slå disse lagene. Jeg skriver jo nettopp at spillerne IKKE må tro at de er så gode at vi IKKE trenger å yte 100 prosent for å vinne. Hvis vi senker oss bare litt, er vi ikke bedre enn at de fleste av lagene i obos kan slå oss. Innlegget mitt var en reaksjon på det jeg oppfattet som svartmaling etter en lang rekke med gode resultater. At det kommer feilskjær på veien tilbake tror jeg vi må være forberedt på.
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        • Lars Henrik Dahl
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2020
                                          • 2046

                                          Opprinnelig skrevet av hthaug

                                          Da stiller jeg spørsmål om hvor man ønsker at LSK skal være. Mjøndalen, Start, Sandefjord, Aalesund etc er også lag LSK som klubb MÅ ha som mål skal slås 21 av 20 ganger. Å rykke opp med lua i hånda og si "vær så snill, får vi lov å spille mot dere". Vi er en fallen stormakt ja, men likevel må man isolert se på Raufoss kampen som noe Uwe burde ha sendt på straffetrening på grusen back in the days. Med TLO, Kairinen, Matthew, Krogstad og Gustavsson på banen så skal det ikke være mulig at Kärjeng..ehh. Raufoss skal være noe annet enn en fartshump.

                                          Da stiller jeg meg også sterkt tvilende til kvaliteten til det laget vi har i dag hvor minst to på laget skal såkalt være for gode for Eliteserien også, noe de tydeligvis ikke er. LSK-Raufoss skulle ha vært 5-0, ferdig snakka.
                                          Tror kanskje du blander ønsker og realitet her. Det er vel åpenbart at ingen i dette forum ønsker at vi skal være der vi er. Vi skal selvfølgelig ha ambisjoner om mer, og klare tanker om hvordan vi skal komme dit - og ikke minst gjennomføre i henhold til planen.

                                          Mitt poeng er at vi i årevis har slitt mer med kamper vi må styre, enn kamper hvor motstanderen gir oss noe mer rom. Her opplevde vi en motstander som hadde prikket inn nøyaktig hva vi er dårligst på. De lå lavt mesteparten av tiden, med ekstremt press på ballfører. I tillegg hadde de korte geriljalignende høyt press perioder hvor vi slet ekstremt med å spille oss ut av eget forsvar. Dette er noe vi vel har slitt med i bortimot samtlige kamper. Dette ble vanskeligere av at vi i tillegg hadde en dårlig dag på jobben, og at vi fikk første målet mot. Vi ble noe bedre etterhvert som kampen gikk og Raufoss ble mer slitne, men vi klarte ikke å få presisiteten på innlegg og stikkere som gjorde at det ble sjanser ut av det. Kampene mot Tromsø og Sogndal kommer til å se ganske anerledes ut, og jeg tror heller ikke at vi skal ta dette som noe stort skremmeskudd i forkant av disse kampene. Tvert i mot, håper og tror jeg at dette bidrar til at hele laget er tent på å slå tilbake.

                                          Når (jeg skriver når) vi er tilbake i Tippeligaen vil vi få færre mye kamper hvor vi møter lag som lar oss eie ballen. Det vil være en realitet i overskuelig framtid, uansett hvilken ambisjon vi har for klubben. Det er selvfølgelig lag der som vi forventer å slå, og kamper vi forventer å styre.

                                          Ingen liker å tape, og ingen er fornøyd når det skjer. Likevel er det å tape kamper innimellom en uunngåelig del av det å drive idrett. Isolert sett er det enkelt å være enige med flere her i at Raufoss skal slås. Ser du hver kamp isolert sett, så skal vi vinne alle kamper i denne serien, med mulig unntak av borte mot TIL - som vi faktisk vant. Det betyr ikke at det er det som vil skje. Hver kamp har sin egen dynamikk, og preges av forberedelser, innstilling, dagsform, selvtillit, relasjoner mellom spillerne på banen (inkludert effekten av rotasjon av spillere), og ikke minst evne til å nullstille. Ingen lag klarer å nullstille på en slik måte at man er helt på topp i hver eneste kamp. Kampen før og etter en nøkkelkamp er klassiske bananskall. Man kan snakke om det på forhånd, og noen er bedre til dette enn andre. Nils Arne Eggens RBK hadde sin store styrke nettopp her, hvor man klarte å holde spillerne sultne i kamp etter kamp i årevis. Likevel, de gikk også på en smell en gang i blant. Liverpool hadde kjørt over hele Premier league og var nesten seriemestere før de røk 3-0 for nedrykkskandidaten Watford. Bayern tapte 4-1 for Hoffenheim etter å ha vunnet 8-0 i kampen før. Sist vi hadde en sånn kamp, endte det 0-0 mot Øygarden. Da hadde vi også hatt tett program, og klarte ikke sette nok fart på ballen. Dette skjer hele tiden rundt omkring, og kommer til å skje igjen. Trenerens oppgave er å sørge for at det skjer så sjelden som mulig.

                                          Det er verdt å merke seg at mange argumenterte for at vi skulle rullere mye på laget foran denne kampen. I etterkant er det mest sutring for at vi lot Coppens spille en kamp igjen, noe som etter min oppfatning er helt latterlig. Coppens var vårt minste problem i denne kampen. Færre bytter - eller flere - kunne ha ført til et annet resultat, men det får vi aldri vite. Uansett blir det bare etterpåklokskap.

                                          Ingenting jeg skrev indikerte at jeg synes vi skal stå med lua i hånda. Isolert sett er det ingen som er uenig i at kampen mot Raufoss er for dårlig. Mitt innlegg var for å gjøre et poeng av at det må forventes at sånne kamper kommer innimellom uansett hvilken jobb som gjøres, og at det ikke var en overraskende kamp å gå på en smell.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎