Før: Kamptråd: Viking - LSK 2.9.07

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Guling
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2004
    • 484

    Før: Kamptråd: Viking - LSK 2.9.07

    Det er uvant å ikke ha en kamptråd på sticky her på forumet, så jeg starter en.

    2. september er det duket for en nøkkelkamp. Viking borte er noe av det vanskeligste du får i norsk fotball om dagen, og hvis vi taper denne har vi bare ett poeng å gå på i forhold til Viking. Den kan forøvrig sees på TV2 fra 20.00.

    Laget fra Stavanger har 5-3-0 på hjemmebane, og er med det ett av to lag som har til gode å tape hjemme. Brann er det andre. Noen som kjenner seg igjen fra tiden under Rösler? - knallsterke hjemme, men mildt sagt varierende borte.


    Status: Vi kjemper om gullet, og skal til en stadion der Brann har blitt senket to ganger i år, og hvor Viking spiller den ene solide kampen etter den andre - igjen, som LSK under Rösler. Fullsatt stadion, Peter Ijeh - det er bare å stålsette seg. Seier her vil være en enorm bonus for undertegnede.

    Skal ikke skrive meg helt bort her, men oppgjørene mellom Viking og LSK har jo blitt klassikere etter hvert. I år er vi topplag, noe som i seg selv gir kampen mye prestisje, men jeg synes temperaturen mellom supporterne generelt tok seg veldig opp etter Kippe/Sigurdsson-episoden. De har vel ikke glemt utvisningen til Ijeh da de møtte oss tidligere i år heller, selv om de strengt tatt kan takke sin egen spiller og muligens en noe streng Øvrebø for den.

    Jeg har ærlig talt ikke helt oversikten over elleveren og skadene til Viking, så det får andre ta seg av. De er i hvert fall uten karantener, da de ikke pådro seg kort mot Odd iflg VGs fakta fra kampen.



    For vår egen del er det bare å håpe på at vi har kommet ned på jorda etter 7-0 mot AaFK. Klarer ikke Nordlie å nullstille gutta før denne kampen, så taper vi. Punktum.

    Ingen gule kort mot AaFK betyr at vi stiller til kamp uten at noen soner karantene. Det medfører at lillebror Riise er tilbake, noe som gir hodepine for både Tom-Tom og alle de som sysler med sine ønskede førsteellevere på forumet før kamp:

    Riise og Myklebust på hver sin ving, og Sundgot som midtspiss?
    Riise og Myklebust på hver sin ving, og Occean som midtspiss?
    Riise og Myklebust sammen på høyresida som på vårsesongen, Sundgot i midten, og Occean på venstre ving?

    Å benke Sundgot eller Occean blir i hvert fall ikke lett etter AaFK-kampen, men jeg regner med at vi blir satt under tidvis hardt press i Stavanger, og håper derfor på Riise og Myklebust på hver sin ving for å utnytte kontringsmulighetene våre. På midtbanen vil jeg ha Søgård, Brenne og Mouelhi; never change a winning team. Det er heller ikke bare forsvaret sin fortjeneste at vi har slutta å slippe inn mål om dagen.

    Om det kommer til et valg mellom Occean og Sundgot på topp, så har jeg ærlig talt ikke peiling på hva jeg helst vil se. Holder nok en liten knapp på Olivier fordi han har hatt en fin sesong og vist innsats i perioder ikke alle andre har gjort det, men en får se an hvem som er skarpest på trening utover uka.

    Forsvaret skal selvfølgelig ikke endres med mindre det dukker opp skader eller veldig stor slitasje, men det er vel litt tidlig utpå høsten å snakke om den altfor store slitasjen?

    Hodet sier 2-1, hjertet sier 1-2.

    Kampen dømmes av Terje Hauge, og blir forøvrig starten på en fantastisk høstsesong for Simen Brenne, som putter minst ett mål her.
  • KimFL
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 1410

    #2
    Blir helt klart en tøff kamp. Men håper gutta klarer å fortsette den gode trenden de er inne i nå, og påfører Viking sitt første hjemmetap.

    Ang. lagoppstilling, så er det vel lavest odds på at Nordlie tar ut den samme start-11'ern som mot Lyn. Dvs at Riise er på plass igjen på høyrekanten, Occean i midten, og Magnus på venstrekant. Trur nok at Sundgot starter på benken igjen.

    Otto
    Rambekk-PSA-Kippe-Shane
    Søgård-Kiko-Brenne
    Riise-Occean-Magnus

    Selv om Sundgot var outstanding mot Ålesund, er nok dette den beste startoppstillinga pr. dags dato.


    KimFL

    Kommentar

    • FinnLizzy
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Aug 2006
      • 109

      #3
      Sundgot scorer "alltid" mot Weaking. Søgård eller Brenne må vike for å få plass til både Arildo og Riise.
      Gul fugl i Bærrgæn.

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        #4
        Et litt underlig taktisk grep av Uwe etter 70 min fører til 2 mål av fugla siste ti; 1-2.
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • King_Raymond
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4987

          #5
          Sitter med en lei følelse av at Arild blir vraket i denne kampen. Veldig fornøyd hvis vi får med oss ett poeng hjem fra oljebyen.
          Ultras Felt C Lillestrøm

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13272

            #6
            Otto
            Rambekk-PSA-Kippe-Shane
            Riise-Kiko-Søgård
            Magnus-Sungodt-Occean

            Går an å håpe...

            Kommentar

            • Vicarious
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 391

              #7
              Jeg støtter denne. Selv om Brenne kostet 8 millioner, er han den av de "7 aktuelle til 6 plasser" som har innfridd minst.

              Kommentar

              • benzo
                Juniormedlem
                Bøffel
                • Jan 2007
                • 24

                #8
                Er veldig mange jeg har lyst å se spill,vi har mange spillere i form og et lag som fungerer veldig bra! Ikke glem serie kampen mot lyn for noen uker siden da banket vi jentene 4-0 borte. Ikke noen mindre imponerende oppvisning en den vi så søndag da hadde vi dette laget:

                RAMB PSA KIPPE SHANE

                ESPEN MOUELHI BRENNE

                RIISE OO MAGNUS.

                Kommentar

                • gravinho
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Oct 2005
                  • 240

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Vicarious
                  Jeg støtter denne. Selv om Brenne kostet 8 millioner, er han den av de "7 aktuelle til 6 plasser" som har innfridd minst.
                  Nja, vet ikke om jeg er enig i at han har innfridd mindre enn Sundgot hvis man tar mer enn den siste spilte kampen i betraktning. Dessuten mener jeg en velfungerende treer på midtbanen er en viktig del av det defensive spillet, og derfor ikke bør endres på nå som dette har fungert så godt. Tilbake til Lyn-elleveren er også mitt valg!
                  gravinho

                  Kommentar

                  • erlando
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2006
                    • 858

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Guling
                    På midtbanen vil jeg ha Søgård, Brenne og Mouelhi; never change a winning team. Det er heller ikke bare forsvaret sin fortjeneste at vi har slutta å slippe inn mål om dagen.
                    Så sant som det er sagt! Forsvaret har hatt en enkel jobb etter at midtbanen har sopt opp "alt" i det siste. Vi har hatt utrolig mange ballvinninger i midtbaneleddet - håper for all del vi ikke endrer på trioen som spiller der.
                    Ja til pause i pausen!

                    Kommentar

                    • heidar
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2121

                      #11
                      Midtbanen gir seg selv... Det eneste spørsmålet er midtspissplassen. Jeg er vel en av de få som er villig til å vrake Riise i enkeltkamper, men her trenger vi farten hans. Myklebust og Riise på vingene bør derfor også være et klart valg.

                      Treningene den kommende uka vil få avgjøre hvem som starter som midtspiss. Jeg tror Occean, siden han har vært mest stabil denne sesongen. Satser på at Sundgot kommer inn og avgjør, mannen har jo blitt tidenes goalgetter, med en elendig sesong der det eneste han har gjort er å score mål...
                      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                      Endelig er mørketida over.

                      Kommentar

                      • RoyVaadal
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 4055

                        #12
                        Hva hvis Marius Johnsen er klar?
                        Kanskje han kan gå inn på h.back i stedet for Rambekk som har vært svak i det siste.
                        RoyVaadal.

                        Kommentar

                        • Ted Nugent
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2004
                          • 851

                          #13
                          Ut med Rambekk, inn med Riise på høyreback. Problem løst.:o

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7055

                            #14
                            Jeg tror BHR kommer inn for Sundgot. Nordlie må vel forvente seg en kamp der kontringssjansene vil by seg, BHR kan være en ressurs i så måte.

                            Når det er sagt har vel ei heller BHR hatt noen stjernesesong hittil i forhold til den glimrende fjorårssesongen. Og OO/Sundgot er nok jevnt, men OO har vel rangen fortsatt.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13272

                              #15
                              Riise på backplass hadde gjort seg, men kanskje ikke i denne kampen....

                              Kommentar

                              • Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av reka
                                Riise på backplass hadde gjort seg, men kanskje ikke i denne kampen....
                                Rambekk må uansett ut, før han koster oss flere poeng. Han er skummel defensivt, og har hårreisende dårlige pasninger.

                                Kommentar

                                • bjarmann
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 2886

                                  #17
                                  nå gjelder det å komme seg ned på jorda igjen etter ålesund kampen! vinner vi mot viking tror jeg vi tar seriegullet, da er det ingenting som kan stoppe oss. men er redd for at det blir maks 1 poeng, tar gjerne imot overraskelser
                                  I år så tar vi alt

                                  Kommentar

                                  • hoyt
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2004
                                    • 2850

                                    #18
                                    Tipper på dette laget:

                                    Otto

                                    Rambekk -- PSA -- Kippe -- Shane

                                    Søgård -- Kiko -- Brenne

                                    Riise -- Occean -- Myklebust


                                    For meg er det hipp som happ hvem som spiller av Occean og Sundgot, for begge er i god form, og kunne forsåvidt spilt begge to samtidig også, men tror vi satser på kontringer denne kampen. Og da er Mykle og Riise uvurderlige. Så kan vi heller sette på Sundgot mot slutter når vi trenger ekstra styrke i dueller.
                                    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                    - Nosa

                                    Kommentar

                                    • WAK
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2006
                                      • 964

                                      #19
                                      Enig om det er dumt og endre på midtbanen men tror at Søgård kanskje blir flyttet ned på back og Rambekk ut. Søgård har spilt der tidligere med hell.

                                      Da er det også muligheter for Riise og Myklebust på samme side igjen.

                                      Otto

                                      Søgård-PSA-Kippe-Shane

                                      Kiko
                                      Riise Brenne


                                      Mykle OO
                                      Sundgot

                                      Kommentar

                                      • WAK
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2006
                                        • 964

                                        #20
                                        Men jeg må si at jeg håper på samme lag som mot Lyn. Sundgot får bli en joker som kan komme inn og avgjøre når OO har mørna beina til Vikingforsaret.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎