Lillestrøm SK - Jerv, onsdag 18. november, kl 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sigurdsen
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 1817

    #21
    Opprinnelig skrevet av maxpayne

    Dette er helt feil. Det du presenterer her er speilbilder i de få kampene i år vi har blitt trykt bakover på banen eller i faser av kamper der vi blir utålmodige og redde.Hvis vi heller holder oss til det vi har skapt offenisive så er vår høyreside ganske sterkt resprensetert når det gjelder scoringer. Ranger har fått prøve seg litt og er foreløpig ikke i nærheten av å tørre det samme som Melgalvis offensivt. Defensivt er de forleløpig ganske like også, mens Ranger har knapt vært over midtbanen og gjemt seg bort når han har fått sjansen. Melgalvis sliter til tider med presisjonen i passningsspillet mens passningsvalgene og tanken bak er ofte meget god. Erlandsen, Lennartsson og nå Bakke ser selvsagt at Melgalvis har mangler men de blir oppveid av at han er en av få spillere med en viss klokhet og ro i avgjørende situasjoner. i 2018 ble MA uthengt som syndebukken mens han i år etter min menig er laget beste spiller, i fjor var det Mats Haakenstad sin tur til å bli hengt ut til tørk selv om det beviselig kunne dokumenteres at poengfangsten med og uten Haakenstad var meget stor. Nå skal Melgavis tas. Han skal byttes ut til fordel for beviselig svakere spillere mener de fleste.
    Uenig. Melga er dessverre ikke bra nok, til tross for en god del målpoeng. Som nevnt tidligere har han verken tempo, pasningskvalitet eller defensive egenskaper som holder mål i Obos, og i alle fall ikke eliteserien. Hyggelig fyr, med en god del fotball i seg, men det er dessverre ikke nok. Ranger har basisferdighetene og grunnlaget som trengs for å utvikle seg til å bli en bra spiller.

    Haakenstad var, og er, heller ikke god nok, Amundsen hadde en del fryktelige enkeltkamper i 2018, noe som sikkert ødela totalintrykket til enkelte.

    Kommentar

    • G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3146

      #22
      Opprinnelig skrevet av maxpayne

      Dette er helt feil. Det du presenterer her er speilbilder i de få kampene i år vi har blitt trykt bakover på banen eller i faser av kamper der vi blir utålmodige og redde.Hvis vi heller holder oss til det vi har skapt offenisive så er vår høyreside ganske sterkt resprensetert når det gjelder scoringer. Ranger har fått prøve seg litt og er foreløpig ikke i nærheten av å tørre det samme som Melgalvis offensivt. Defensivt er de forleløpig ganske like også, mens Ranger har knapt vært over midtbanen og gjemt seg bort når han har fått sjansen. Melgalvis sliter til tider med presisjonen i passningsspillet mens passningsvalgene og tanken bak er ofte meget god. Erlandsen, Lennartsson og nå Bakke ser selvsagt at Melgalvis har mangler men de blir oppveid av at han er en av få spillere med en viss klokhet og ro i avgjørende situasjoner. i 2018 ble MA uthengt som syndebukken mens han i år etter min menig er laget beste spiller, i fjor var det Mats Haakenstad sin tur til å bli hengt ut til tørk selv om det beviselig kunne dokumenteres at poengfangsten med og uten Haakenstad var meget stor. Nå skal Melgavis tas. Han skal byttes ut til fordel for beviselig svakere spillere mener de fleste.
      Ganske mye å ta tak i her, og ikke så veldig mye jeg er enig i - eller muligens bare oppfatter annerledes enn deg...

      Ranger er ikke i nærheten av å tørre det samme offensivt som Melgalvis, sier du. Ja takke fanden for det, sier jeg - når Melgalvis forsøker på noe offensivt er det som regel starten på et farlig angrep fra motparten. Er dog helt enig med deg i at han tenker mye riktig. Problemet er bare at presisjonen stort sett (som du selv sier) ikke er på særlig høyt nivå.

      Ranger gir DG tid og trygghet til å være en offensiv spiller. Jeg sier at det trolig vil gi mer pluss enn minus i målprotokollen. Dessuten er jeg uenig i at Ranger har gjemt seg bort. Han tør å gå høyt i banen. Han har dessuten et tungt skudd (som Melgalvis), bedre pasningskvalitet og dessuten fart til å rette opp sine eventuelle feil. Defensivt er han uprøvd, men har igjen farten til å rette opp mye.

      At Ranger beviselig er bedre enn Melgalvis vet jeg ikke hva du bygger på. Jeg er i hvert fall ikke i tvil om hvor det største potensialet er...

      Kommentar

      • brune stakkeland
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2012
        • 863

        #23
        Nå har vel Ranger hatt skadetrøbbel i likhet med MA i det siste, så er han i det hele tatt klar for en hel match nå?

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 3954

          #24
          Da er det bare å glede seg til kamp, hvis spillerne hører på sjefen!


          – Er ikke vi nær vårt maksnivå og motstanderen er det, da vinner ikke vi kamper i Obos-ligaen

          Nå som vi er der handler det om ikke å være i forsvarsposisjon, men i angrepsposisjon, sier Bakke.

          Det vil ha se på Åråsen mot Jerv i den utsatte kampen onsdag kveld.

          – Vi skal ut og angripe kampen og spille 90 minutter pluss tillegg med stor entusiasme, masse bevegelse, være gode på gjenvinning og ha mye bevegelse rundt ballfører. Vi må tenke på kampen. Ikke begivenheten i seg selv med tabellen og slikt, sier han.


          https://www.rb.no/er-ikke-vi-nar-var...s/5-43-1468380
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • Holterkanari
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2009
            • 561

            #25
            Er Smara eller BBS klare for noen minutter i dag tro eller er de fotballinvalide begge to?
            ________________________
            TB

            Kommentar

            • LS89
              Kamptrådkongen
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2013
              • 3324

              #26
              Tviler på noen av de blir å se noe mer i år.

              Kommentar

              • fredpet76
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2004
                • 1212

                #27
                Opprinnelig skrevet av LS89
                Tviler på noen av de blir å se noe mer i år.
                I et intervju på Eurosport forleden kunne man se Smarason kjøre tekniske øvelser. Så veldig frisk ut da, men verre er det kanskje i spillsekvenser. Men at han kan få noen minutter er vel likevel tvilsomt når vi nå har ganske mange friske på flere plasser der framme

                Kommentar

                • Playboy1
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 2109

                  #28
                  Hvorfor ikke bare bruke Rafn på høyre back og SKM på venstre ? Bør iallefall være en bedre løsning enn Megalsvis på høyre og Rafn på venstre.
                  Rafn får spilt på den beste siden sin, Gustavsson kan kanskje få til noe på offensiven igjen . Samt SKM kan sikkert gjøre en ok jobb på venstre back.
                  Last edited by Playboy1; 18.11.2020, 13:20.

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3146

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Playboy1
                    Hvorfor ikke bare bruke Rafn på høyre back og SKM på venstre ? Bør iallefall være en bedre løsning enn Megalsvis på høyre og Rafn på venstre.
                    Rafn får spilt på den beste siden sin, Gustavsson kan kanskje få til noe på offensiven igjen . Samt SKM kan sikkert gjøre en ok jobb på venstre back.
                    Jeg håper og tror det har noe med skaden til SKM å gjøre, at han ikke holder 90 minutter. Er ellers 100% enig i analysen din. Vi bruker vår beste back pr dags dato (Rafn) på feil plass, og fratar DG mye av muligheten til å være offensiv når han må dekke for Melgalvis.

                    Kommentar

                    • Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2087

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av G-Man
                      Kan dere nå for fanden få ned de jævla skuldrene, og prøve å se ut som et fotball-lag???
                      Jepp - sånt pleier å få folk til å få ned skuldrene

                      Kommentar

                      • hthaug
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2004
                        • 402

                        #31
                        Mye bedre å koseprate med et lag som verken klarer å forstå sin egen rolle i hvorfor vi underpresterer og som heller ikke forstår at om mange av de skal ha ny kontrakt, så må de til helvete møte opp! Vil heller ha et lag som eter kjetting og driter køl som taper enn den derre regnbuegjengen som møter opp i dag totalt blottet for selvtillit uansett hva man gjør innenfor dørene der på Åråsen.. Ser ut som de konser på en 5 meters tversoverpasning og har hjerneblødninger der ute.

                        Du kan tydeligvis sluntre unna med Bakke, det kunne man ikke med Uwe.

                        Kommentar

                        • hthaug
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2004
                          • 402

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                          Jepp - sånt pleier å få folk til å få ned skuldrene
                          Det er da for helvete ikke Afghanistan gutta møter hver uke eller? Virker som laget lider av PTSS. Går vel ann å forvente at de løper til de stuper, takler så det synger og viser hvem som er sjefen der ute i det minste.

                          Kommentar

                          • lsk_rob
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Mar 2016
                            • 139

                            #33
                            Jeg håper inderlig at vi slutter å gi bort så sinnsykt mange dødballer på egen banehalvdel!!! Vi gjorde det i stor grad mot Sogndal (uten å bli straffet) og sist på UKI (hvor vi ble knallhardt straffet), Åsane kampen fikk jeg ikke sett så den kan jeg ikke si noe om. Men dette tullet må vi slutte med, irriterer meg grenseløst... Forventer at det slås knallhardt tilbake mot Jerv, ellers er det natta....

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6075

                              #34
                              Så jo bra ut i forrige kamp. Tørr vi å satse på at Bakke kjører samme lag?

                              Kommentar

                              • niko
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2008
                                • 441

                                #35
                                Samme troppen, ihvertfall.

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7028

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                                  Haakenstad var, og er, heller ikke god nok, Amundsen hadde en del fryktelige enkeltkamper i 2018, noe som sikkert ødela totalintrykket til enkelte.
                                  Amundsen var ujevn i Eliteserien, men en mye bedre spiller enn førstnevnte, og holder i det minste svært høyt OBOS-nivå. Haakenstad er en grusom fotballspiller. De kan ikke nevnes i samme setning.

                                  Jeg håper Ulrik Mathisen får sjansen i dag. Han har trøkk og masse fart, og et bra teknisk repertoar. Vi trenger gjennombrudd fra midten, det er traust og flatt med de tre vi har der nå. Jeg mener Krogstad kan få en kamp på benken. Vi spiller med to def midt og en ballvinner på midtbanen. Jeg mener Krogstad er en god balanserende spiller på midten, men han er ingen indreløper, det har han ikke tempoet til. Mathisen har vist at han vil de gangene han har fått sjansen. Hvis vi skal satse på ungdommen, må de få sjansen når de etablerte spillerne ikke leverer.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • ChrisK
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2013
                                    • 302

                                    #37
                                    MHC
                                    Melga - Garnås - Slørdahl - SKM
                                    Krogstad - Matthew - Kairinen
                                    Svendsen - Tryggvi - Kallevåg

                                    Kommentar

                                    • Egumen
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Sep 2011
                                      • 178

                                      #38
                                      Lehne, Rafn og Gustafsson benka. Dette er spenstig, men en ting gjør meg ordentlig forbanna! Hvorfor fredes Melgalvis? Her er det helt åpenbart at Rafn skal over på høyre og Melga skal vises til benken om SKM skal starte...

                                      Kommentar

                                      • maxpayne
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2006
                                        • 1211

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Egumen
                                        Lehne, Rafn og Gustafsson benka. Dette er spenstig, men en ting gjør meg ordentlig forbanna! Hvorfor fredes Melgalvis? Her er det helt åpenbart at Rafn skal over på høyre og Melga skal vises til benken om SKM skal starte...
                                        Hvis dette er riktig så er det for å spare spillere når 2 tunge gresskamper venter på bare noen få dager. Melgalvis skal alltid starte for LSK så lenge han er fit for fight!

                                        Kommentar

                                        • Tjodleif
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2017
                                          • 850

                                          #40
                                          Når SKM kommer inn ofres Rafn! Hahaha, jeg gir opp... Glad for venstrebein på venstreback, da...

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎