Lillestrøm SK - KFUM, onsdag 2. desember, kl. 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fotball24/7
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2008
    • 263

    #81
    Da kan kampen mot Kamma bare angripes med lave skuldre og visshet om at ES spill neste år er potten. Angrip den som en cupfinale og vis at vi fortjener og vil spille ES neste år!
    Dette er en ball

    Kommentar

    • heidar
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2115

      #82
      Solid forestilling. Knapt en sjanse for KFUM. Bra!
      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

      Endelig er mørketida over.

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4301

        #83
        Kanskje noe grådig, og jeg vet opprykket er viktigst, men gnager meg litt at vi ikke putta flere. Foruten målforskjellen kontra Sogndal, hvor vi nå er likt med færre scorede mål, så er vi nå fem mål bak Tromsø. Et par kasser til i dag, og en solid seier mot Kamma så ville Tromsø virkelig kjent på presset før siste kamp.

        Får satse på at vi maltrakterer Kamma på søndag og gir oss selv gode kort på hånda før avslutninga mot Grorud.

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3343

          #84
          Det kanskje mest positive er at vi fullfører 90 min. uten å la oss presse tilbake mot slutten.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • maxpayne
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 1211

            #85
            Bruk penga på å beholde Mathew. Krogstad og Karinen kan erstattes lett i forhold uten særlig ekstra kostnader på erstatterene. Dessuten trenger vi en angrepsspiller som leverer mål jevnlig.

            Kommentar

            • Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4301

              #86
              Opprinnelig skrevet av maxpayne
              Bruk penga på å beholde Mathew. Krogstad og Karinen kan erstattes lett i forhold uten særlig ekstra kostnader på erstatterene. Dessuten trenger vi en angrepsspiller som leverer mål jevnlig.
              Mathew var en maskin i dag. Melga ble, helt greit, kåret til banens beste, men det er også delvis fordi forventningsnivået er et helt annet. Mathew bossa midtbanen på egenhånd sånn som bare han kan

              Kommentar

              • KFL109
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 1958

                #87
                Alltid nervøst å være supporter når det er ting på spill. Til tross for frustrasjon over at vi ikke greier å omsette gedigne sjanser i scoring hadde vi full kontroll på kampen. Klasseforskjell mellom et lag i opprykksposisjon og et som drømmer om kvalikplass. Hadde frykta at vi skulle klappe sammen, men blei gledelig overraska.
                Vidar Evje

                Kommentar

                • kunden
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 2288

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                  Mathew var en maskin i dag. Melga ble, helt greit, kåret til banens beste, men det er også delvis fordi forventningsnivået er et helt annet. Mathew bossa midtbanen på egenhånd sånn som bare han kan
                  Melga vokste på utmerkelsen. Rett etter det ble offentligjort, var han stor. Et lite stikk kanskje?
                  Ekstremt viktig kasse vi fikk. Begynte å nærme seg frustrasjon og den vanlige kollapsen. I motsetning til tidligere kamper trua vi på kontra og vi var aldri i fare for å rote det bort.
                  Må vi sikre det på Briskeby. Oppover og framover, Fugla!

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7028

                    #89
                    Beholder vi Mathew og Kairinen og signerer et par nye backer og en indreløper, skal jeg ikke klage på noe i vinter (tror jeg).
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • Playboy1
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 2109

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      Beholder vi Mathew og Kairinen og signerer et par nye backer og en indreløper, skal jeg ikke klage på noe i vinter (tror jeg).
                      Forsåvidt enig dette. Men om BBS forsatt er "rusten" gjennom oppkjøringa til neste sesong ? så må vi ha en spiss til.
                      Er villig til å droppe Karinen om det er da det som da må til ?

                      Angående ny midtbane spiller som kunne bli tilgjengelig for oss , synes jeg Solbakken jr. virker spennende.
                      2 nye backer er must ja.

                      Om vi rykker opp , må vi være veldig smarte på overgangs markedet.
                      Og vi må treffe ! Heller ett mindre antall som har kvalitet , enn å tenke kvantitet.

                      Kommentar

                      • maxpayne
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2006
                        • 1211

                        #91
                        Vi trenger en ny back fordi jeg regner Rafn som tapt,men Melgalvis bør være med videre. Suveren spiller i en tropp som kan spille indreløper, back, kant og i verste fall midtstopper. Skal det brukes store penger på å beholde noen så må Mathew prioriteres foran Kairinen. Krogstad og Kairinen løper mye i lengderetning men begge er altfor treige i mann mann dueller og når det skal forsvares på små flater noe det blir mye av ved et eventuelt opprykk Til Kairinens forsvar skal det sies at han er relativt ung og at dette kan rettes på men å svi av masse penger på han nå mener jeg ikke er rett. BBS hadde jeg meget små forventninger til og faktum er at han pr. dags dato ikke holder obos nivå engang. Jeg avskriver han ikke totalt men han må i så fall få en god vinter med mye trening og kamper.
                        Last edited by maxpayne; 03.12.2020, 17:41.

                        Kommentar

                        • Playboy1
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 2109

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av maxpayne
                          Vi trenger en ny back fordi jeg regner Rafn som tapt,men Melgalvis bør være med videre. Suveren spiller i en tropp som kan spille indreløper, back, kant og i verste fall midtstopper. Skal det brukes store penger på å beholde noen så må Mathew prioriteres foran Karinen. Krogstad og Karinen løper mye i lengderetning men begge er altfor treige i mann mann dueller og når det skal forsvares på små flater noe det blir mye av ved et eventuelt opprykk BBS hadde jeg meget små forventninger til og faktum er at han pr. dags dato ikke holder obos nivå engang. Jeg avskiver han ikke totalt men han må i så fall få en god vinter med mye trening og kamper.
                          Megalvis diskusjonen kan vi evt ta i en annen tråd . Men han var god igår , det skal han ha
                          Ellers enig.

                          Kommentar

                          • lsk_rob
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Mar 2016
                            • 139

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av maxpayne
                            Vi trenger en ny back fordi jeg regner Rafn som tapt,men Melgalvis bør være med videre. Suveren spiller i en tropp som kan spille indreløper, back, kant og i verste fall midtstopper. Skal det brukes store penger på å beholde noen så må Mathew prioriteres foran Kairinen. Krogstad og Kairinen løper mye i lengderetning men begge er altfor treige i mann mann dueller og når det skal forsvares på små flater noe det blir mye av ved et eventuelt opprykk Til Kairinens forsvar skal det sies at han er relativt ung og at dette kan rettes på men å svi av masse penger på han nå mener jeg ikke er rett. BBS hadde jeg meget små forventninger til og faktum er at han pr. dags dato ikke holder obos nivå engang. Jeg avskriver han ikke totalt men han må i så fall få en god vinter med mye trening og kamper.
                            Jeg tror nok enten Rafn eller Melga blir borte, så minimum en back må vi ha inn. Enig i at Melga er en god "squad player" da han kan bekle flere posisjoner og har erfaring, men jeg er redd han blir fullstendig avkledd som back på Eliteserie-nivå, han har variert veldig iår i OBOS. Jeg ser mye heller at han brukes lenger fremover på banen, jeg føler at han kommer mer til sin rett offensivt. Kairinen har vært en av våre bedre spilleere sesongen igjennom, så jeg er ikke enig med at han løper for mye i lengderetning, men han kan og bør ta nye steg. Må samtidig ikke glemme at han kom til oss med klart mest erfaring fra Matthew-posisjonen, så indreløper var en ganske ny rolle for han, det er det endel som ikke tenker på. Jeg har troa på at han tar nye steg, han er bare 21 (fyller straks 22) år gammel og har vært en av de som har prestert jevnest gjennom hele denne sesongen hvor laget har prestert svært variert. Men vi skal selvsagt ikke gå for å signere han for "enhver pris".
                            Björnen tror jeg kommer seg med en skikkelig oppkjøring, men han er avhengig av å holde seg skadefri. Ellers blir det spennende å se hva som skjer med de øvrige som er på utgående kontrakt.

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7028

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av Playboy1

                              Forsåvidt enig dette. Men om BBS forsatt er "rusten" gjennom oppkjøringa til neste sesong ? så må vi ha en spiss til.
                              Er villig til å droppe Karinen om det er da det som da må til ?

                              Angående ny midtbane spiller som kunne bli tilgjengelig for oss , synes jeg Solbakken jr. virker spennende.
                              Det ligger vel litt i kortene at Jesus er svært aktuell for oss hvis vi rykker opp (han har dessuten sagt at han vil til en klubb som spiller på naturgress, hvis jeg husker riktig).

                              Jeg syns TLO har vært bedre enn kritikerne hans mener. BBS er nok et åpent spørsmål, det virker som om han sliter mer med kroppen enn klubben vil innrømme. Spiss er vel kjapt den dyreste posisjonen å bruke penger på, så jeg håper vi slipper. Får vi orden på backene, beholder de viktigste og signerer en kvalitetsspiller til på midten bør vi være godt forspent der. Og Tryggvi kan jo også spille midtspiss. Kommer an på hvor mye penger vi har til disposisjon, og det er vel neppe så mye, men jeg håper rekkefølgen er backer - ny kontrakt på Mathew og Kairinen - ny midtbanespiller - spiss.
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • Sailor Man
                                Moderator
                                • Jun 2007
                                • 1328

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av trigz

                                Det ligger vel litt i kortene at Jesus er svært aktuell for oss hvis vi rykker opp (han har dessuten sagt at han vil til en klubb som spiller på naturgress, hvis jeg husker riktig).

                                Jeg syns TLO har vært bedre enn kritikerne hans mener. BBS er nok et åpent spørsmål, det virker som om han sliter mer med kroppen enn klubben vil innrømme. Spiss er vel kjapt den dyreste posisjonen å bruke penger på, så jeg håper vi slipper. Får vi orden på backene, beholder de viktigste og signerer en kvalitetsspiller til på midten bør vi være godt forspent der. Og Tryggvi kan jo også spille midtspiss. Kommer an på hvor mye penger vi har til disposisjon, og det er vel neppe så mye, men jeg håper rekkefølgen er backer - ny kontrakt på Mathew og Kairinen - ny midtbanespiller - spiss.
                                Godt poeng. Men husk også på at Arnor sin betydelige lønning forsvinner, jeg vil tro at han er den spilleren vi har med høyest lønn. Beholder vi Tryggvi og BBS er jeg enig i at vi er mer enn godt nok forspent på spissplass. med Sannes og DG i bakhånd i tillegg har vi god dekning også hvis vi vil spille med to spisser.

                                På midtbanen har vi bra med spillere på kant: DG, Tryggvi, Svendsen og Seferi, med Knudsen i bakhånd. Indreløper er verre, der er det Mathisen og Knudsen som sktuelle kandidater neste år - med Tongnoy, Edh, Svendsen og Ezeh (!) som alternativer. Ankerrollen har vi vel ikke noen åpenbare kandidater til?

                                Tynt er det også i forsvaret. Vi har Ranger, SKM og Baccay på backplass og Garnås, Slørdahl og Sandberg som stoppere.

                                Keeperplassen er veldig bra med Mads, Coppens og Ødegaard.

                                Det er altså store hull på viktige posisjoner, der det mest prekære er ankerrollen etter min mening, etterfulgt av stopper, back og indreløper.

                                Spådom:
                                Ny kontrakt til Melgalvis, Amundsen, Krogstad, Tryggvi, BBS og Mathew
                                Forsvinner: Kairinen, Rafn, Ezeh, Kallevåg, Braut og Arnor.
                                Nye: Solbakken, en stopper, en back.

                                Kommentar

                                • TomLundby
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2006
                                  • 616

                                  #96
                                  Opprykk avgjør i mange tilfeller hvem som skal være med videre eller ikke for meg. Selv etter denne seieren mot (møkkalaget) Koffa avventer jeg derfor utfallet av opprykkskampen før jeg kaster meg ut i diskusjonen.

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7028

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av TomLundby
                                    Selv etter denne seieren mot (møkkalaget) Koffa avventer jeg derfor utfallet av opprykkskampen før jeg kaster meg ut i diskusjonen.
                                    Hvorfor "møkkalag"?
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • Playboy1
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 2109

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av trigz

                                      Hvorfor "møkkalag"?
                                      Helt enig.
                                      denne holdningen må skrinlegges fortest mulig.

                                      jeg er godt kjent med Kåffa , da jeg har en famile medlem som ofrer kropp og sjel for at denne klubben skal få ting til å gå rundt. Det finnes så mye talent i denne klubben og klubbene rundt. Bla annet Nordstrand hvor jeg sogner til. Skal LSK vokse som klubb, så må dem få opp øyne for Oslo talentene og ikke la Søpla saumfare markedet her , og ikke se seg blinde bare på Romerike .
                                      selv har jeg så respekt for ‘dugnads klubbene’ , at sånne kometarer som ‘møkkalag’ må vi bare skrinlegge så fort som mulig , skal vi komme noen vei.
                                      Vi burde heller vise dem all respekt og være imponert over hva de driver med/får utretta
                                      Last edited by Playboy1; 05.12.2020, 10:42.

                                      Kommentar

                                      • Kroktåa
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2015
                                        • 2868

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                                        Godt poeng. Men husk også på at Arnor sin betydelige lønning forsvinner, jeg vil tro at han er den spilleren vi har med høyest lønn. Beholder vi Tryggvi og BBS er jeg enig i at vi er mer enn godt nok forspent på spissplass. med Sannes og DG i bakhånd i tillegg har vi god dekning også hvis vi vil spille med to spisser.
                                        Er det noen grunn til at alle "glemmer" Braut Brunes?

                                        Kommentar

                                        • LS89
                                          Kamptrådkongen
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2013
                                          • 3323

                                          Er bare på lån ut sesongen og er vel neppe aktuell videre vil jeg tro hvis vi rykker opp.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎