Treningstråden 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3164

    #61
    Trening torsdag 14. oktober

    Etter dagens trening på Åråsen 11-12.30 ser det ut til at 11'ern mot Kristiansund kan bli

    Mads
    Espen-Igoh-Tom Peder
    Eskild-Magnus-Ifeanyi-Vetle
    DG-Thomas-Tobias

    og at innbytterne blir Lars for Eskild, Fredrik for Magnus, Pål André for DG og Ulrik for Tobias.

    Det er fortsatt litt usikkerhet om Mads står, så Knut-André ble også prøvd litt med forsvarsfemmer´n.

    Kairinen trente og ble behandla av Geir Kåsene inne, Gjermund Åsen øvde alternativt (med ball) med Erik Kveen, og kan muligens være aktuell, men trolig ikke. Igoh Ogbu, som har stått over noen få treninger, har vært med for fullt. Han har holdningen at han skal spille uansett, men for eksempel tråkka over noen ganger og likevel spilt videre, og må passes litt på og av og til nektes å trene av trenerapparatet, trolig det som skjedde i forrige uke, etter at han får seg noen trøkker, men later som ingenting. Det sies at han er så ivrig på å trene og å spille at hvis han bør stå over full trening noen dager, sier de først bare én dag, og så én til... Får han beskjed med én gang om å stå over flere dager i strekk, blir han både skikkelig deppa og ganske sinna.

    gilbert

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3164

      #62
      Trening torsdag 11. november

      Var en snartur bortom treninga på Vigernesjordet litt før 12 i dag. Mange fravær på grunn av landslagssamlinger. Hadde en rask prat med Geir Kåsene om skadesituasjonen. En del "smårusk" etter en lang og tett sesong, blant annet Svendsen og Helland. Derfor fint med landslagspause. (Kryss fingra og håp at vi ikke får noen nye skader fra samlingene, sier nå jeg - vi tapte nok et par-tre poeng på å få Mads skada og ute i fire-fem uker.) Den store gode nyheten jeg kan formidle er at Kaan Kasper Kairinen høyst sannsynlig slipper noen operasjon etter sesongen, og at Geir tror han kan bli klar til de siste fire kampene. I dag trente han pasninger og ballbehandling med Geir rett utafor banespillet. Møtte også Lars Ranger, Espen Garnås og Tobias Svendsen på løpetur rundt Oksefjellet og Sørumsneset.

      gilbert

      Kommentar

      • Tvilling
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2006
        • 1462

        #63
        Opprinnelig skrevet av gilbert
        Trening torsdag 11. november
        . Møtte også Lars Ranger, Espen Garnås og Tobias Svendsen på løpetur rundt Oksefjellet og Sørumsneset.

        gilbert
        Garnes skadet?

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4286

          #64
          Kaan så veldig delaktig ut på klippene fra dagens trening LSK har lagt ut på Instagram. Hadde vært digg å ha ham tilgjengelig siste fire.

          Edit: Og der kom bekreftelsen på at han er tilgjengelig mot Bodø, ref. nyhetstråden. Deilig!
          Last edited by Kanarivogel89; 18.11.2021, 18:53.

          Kommentar

          • gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3164

            #65
            Trening torsdag 25. november

            På dagens trening på Vigernesjordet ca 11.30-13.00 deltok tre keepere og 22 utespillere. Fraværende var Kairinen (hviler én dag) og Svendsen (forkjøla), men begge kan - i beste fall - være klare til lørdag. Helland og Ranger var med på oppvarming og pasningsøvelser, men sto over formasjonsspillet og trente med fysio'ene på sidelinja.

            Første-11'ern var

            Mads
            Espen-Igoh-Tom
            Eskil-Mathew-Fredrik-Vetle
            Magnus-Thomas-Gjermund

            men som alt nevnt kan både KKK (trolig) og Tobias (kanskje) bli klare før hjemmekampen mot Godset.

            gilbert.

            Kommentar

            • BD
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2006
              • 1384

              #66
              Opprinnelig skrevet av gilbert
              Trening torsdag 25. november

              På dagens trening på Vigernesjordet ca 11.30-13.00 deltok tre keepere og 22 utespillere. Fraværende var Kairinen (hviler én dag) og Svendsen (forkjøla), men begge kan - i beste fall - være klare til lørdag. Helland og Ranger var med på oppvarming og pasningsøvelser, men sto over formasjonsspillet og trente med fysio'ene på sidelinja.

              Første-11'ern var

              Mads
              Espen-Igoh-Tom
              Eskil-Mathew-Fredrik-Vetle
              Magnus-Thomas-Gjermund

              men som alt nevnt kan både KKK (trolig) og Tobias (kanskje) bli klare før hjemmekampen mot Godset.

              gilbert.
              Var ikke dette en merkelig ellever å drille dersom Gustafsson ikke er skadet?

              Ser nå at Svendsen melder seg klar til i morgen - veldig bra!

              Kommentar

              • McGuffy
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 5092

                #67
                Opprinnelig skrevet av BD

                Var ikke dette en merkelig ellever å drille dersom Gustafsson ikke er skadet?

                Ser nå at Svendsen melder seg klar til i morgen - veldig bra!
                Trolig var både Fredrik og Magnus «placeholders» for KKK og Svendsen her, som starter i kveld?

                Kommentar

                • BD
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2006
                  • 1384

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av McGuffy

                  Trolig var både Fredrik og Magnus «placeholders» for KKK og Svendsen her, som starter i kveld?
                  Da synes jeg det er rart at Knudsen ikke har den sentrale posisjonen, i og med at han bør være mer aktuell som innbytter der enn Krogstad. Men det er nok en fornuftig tanke bak, ja. Det kan kanskje tyde på at Knudsen er et alternativ på kanten dersom Svendsen og Helland er ute.

                  Kommentar

                  • Lars Henrik Dahl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2020
                    • 2004

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av BD

                    Da synes jeg det er rart at Knudsen ikke har den sentrale posisjonen, i og med at han bør være mer aktuell som innbytter der enn Krogstad. Men det er nok en fornuftig tanke bak, ja. Det kan kanskje tyde på at Knudsen er et alternativ på kanten dersom Svendsen og Helland er ute.
                    Det kan i så fall også tyde på at man er forholdsvis sikker på at KKK kan spille.

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3164

                      #70
                      Trening torsdag 9. desember

                      Dagens trening var i LSK-Hallen, ca 11-12.30. Det ser ut til at startoppstillinga mot Sandefjord blir som følger:

                      Mads Hedenstad Christiansen
                      Magnus Nordengen Knudsen-Philip Alexander Kolberg Slørdahl-Tom Peder Pettersson
                      Lars Mogstad Ranger-Ifeanyi Mathew Ayozie-Kaan Kasper Kairinen-Vetle Winger Dragsnes
                      Tobias Hammer Svendsen-Thomas Lehne Olsen-Gjermund Åsen

                      Fredrik Krogstad kan komme inn som høyre vingback hvis Lars Rangers hamstring gir problemer. Hans Daniel Gustafsson blir ikke klar, og har spilt sin siste kamp for Fugla. Takk for innsatsen! Det samme gjelder Josef Brian Baccay, og ikke minst Simen Kind Mikalsen - en stor takk for god innsats gjennom mange år, og kanskje spesielt for offsideskåringa i cupfinalen 2017. Kanskje får han et kort, men velfortjent innhopp på slutten av kampen og like velfortjent takk fra tribunen?

                      Dette blir min siste treningsrapport for i år. Jeg tenker å starte tråden for "Stallen i 2022" i neste uke, og regner med å komme tilbake med nye rapporter fra LSK-hallen når treninga starter opp igjen i januar. Takk for i år, for et herlig Fugla-år etter en tur ned i obos.

                      gilbert

                      Kommentar

                      • armykanari
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2009
                        • 736

                        #71
                        Tusen takk for alle updates Gilbert!!

                        Kommentar

                        • Nosferatu
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 667

                          #72
                          Ja, tusen takk for i år, gilbert - du er, har vært, og kommer sannsynligvis til å forbli, det aller beste med dette forumet, etter min mening.

                          ---

                          Opprinnelig skrevet av gilbert
                          Trening torsdag 9. desember
                          ...Ayozie - Kaan Kasper Kairinen - Vetle...
                          Kasper Kaan Özden Kairinen, din helvetes jævla sjarlatan.
                          Your importance in this world is incalculable.

                          Now get some sleep.

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4286

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av Nosferatu
                            Kasper Kaan Özden Kairinen
                            Ingen tvil om at denna skulle bli fotballspiller nei. For et navn!

                            Kommentar

                            • Håvard Ottesen
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Aug 2012
                              • 127

                              #74
                              Men hvem spiller hvor? Ranger eller dragsnes som stopper? Pettersson i midten?

                              Kommentar

                              • Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4286

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av Håvard Ottesen
                                Men hvem spiller hvor? Ranger eller dragsnes som stopper? Pettersson i midten?
                                Ser ut til at man driller Knudsen som stopper. Spennende valg. Man kan i hvert fall legge størst trykk på det første ordet i uttrykket "spillende stopper". Den foten kan virkelig bli gull bak der, den. Får bare håpe han kan holde stand mot hvalfangernes ganske så giftige angripere...

                                Kommentar

                                • Lars Henrik Dahl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2020
                                  • 2004

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                  Ser ut til at man driller Knudsen som stopper. Spennende valg. Man kan i hvert fall legge størst trykk på det første ordet i uttrykket "spillende stopper". Den foten kan virkelig bli gull bak der, den. Får bare håpe han kan holde stand mot hvalfangernes ganske så giftige angripere...
                                  I og for seg ingen ny tanke. Det har jo skjedd at de mot slutten av kamper dyttet har Edh inn som høyre stopper - ikke først og fremst pga hans stopperegenskaper, men hans ferdighet med ball. I en kamp hvor vi må forvente å eie ball og styre spillet er det ikke dumt å ha stoppere med en god pasningsfot. Derimot vil det stille krav til veldig tydelige oppgaver for Slørdal og Petterson, som må ta hovedansvaret for rydding og sikring.

                                  En fordel med å benytte Knudsen er at vi bare flytter en mann ut av posisjon. Så lenge Ranger og Svendsen er spilleklare, har vi en relativt intakt front 7'er. Benken derimot, blir tynn...

                                  Kommentar

                                  • gilbert
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3164

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                                    En fordel med å benytte Knudsen er at vi bare flytter en mann ut av posisjon.
                                    Så vidt jeg forstår er det det Bakke tenker på. Hvis dette blir 11'ern, som vi først ser imorra.

                                    gilbert

                                    Kommentar

                                    Working...
                                    😀
                                    😂
                                    🥰
                                    😘
                                    🤢
                                    😎
                                    😞
                                    😡
                                    👍
                                    👎