Gjermund Åsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hthaug
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2004
    • 402

    #21
    Opprinnelig skrevet av hthaug
    Har så jævlig sans for den mannen der. gleder meg til neste. Regner med at det sitter to stk i stallen og har noe å bevise. Gåsa kommer til å putte.
    Nostradamus

    Kommentar

    • Sailor Man
      Moderator
      • Jun 2007
      • 1330

      #22
      Åsen er så god at jeg har lyst på samma sveis som’n.

      Kommentar

      • LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3324

        #23
        Sett LSK siden 2000, men aldri sett en slik spiller med den innsatsen. Helt enormt.

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3149

          #24
          Og når blir det annonsert at vi har henta fyren på permanent overgang? Unner Åsen å vinne noe - med LSK

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4314

            #25
            Opprinnelig skrevet av G-Man
            Og når blir det annonsert at vi har henta fyren på permanent overgang? Unner Åsen å vinne noe - med LSK
            Brua Hareide-Åsen er i alle fall mer overtent enn Fantoft Stavkirke anno 1992. Blir aldri i verden tilbake til Rosenborg så lenge han trener klubben
            Last edited by Kanarivogel89; 25.06.2021, 23:24.

            Kommentar

            • bjarmann
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 2864

              #26
              Må bare håpe Hareide ikke får fyken. En hvilken som helst annen trener henter han tilbake. Vår beste signering på hvor lenge dette her?
              I år så tar vi alt

              Kommentar

              • DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 3954

                #27
                Opprinnelig skrevet av Tvilling

                Jeg tror Åsen kan være den viktigste "signeringen" vi har gjort i år.. summen av egen prestasjon - og hva han får ut av andre.. !
                Her traff du spikern!
                Elska þetta félag

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 3954

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av HSft
                  Alt for tidlig å konkludere, ja. Kan hende han går opp noen hakk. Med Matthew og Kairinen som de to andre på midten synes jeg offensive ferdigheter er viktigere enn defensive på tredjemann.

                  Kan være at et år med lån av Åsen er smart. At man kanskje bør nøye seg med det og ikke gjøre noe forsøk på permanent signering. Kanskje er det gull med han som referanse i år, men ikke en spiller som er naturlig valg i elveren. Jeg ser frem til å se dum ut når Åsen herjer når ligaen starter opp.
                  Føler du deg smart i dag?
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 3954

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                    Virker som en trygg og fin type med humor. Legger merke til at han snakker om at det "vil bli veldig spennende å få være med på å utvikle" Ogbu. Synes også han viste glimt av gode tendenser i et par angrep under dagens internkamp. Skuddvillig. Gjermund Åsen kan se ut som en spillertype og personlighet som vi har savnet i klubben de siste åra, Håper dette inntrykket sementeres og forsterkes fremover.

                    https://www.lsk.no/nyheter/ogbu-push...storebror-asen
                    Ehemm...
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6075

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                      Føler du deg smart i dag?
                      Han vokser på meg i hvert fall! Gull å ha han i stallen, men holder han Ulrik og Tobias ute av laget når de kommer skikkelig i gang?

                      Elsker i hvert fall at vi har fått lagt om og Matthew og Kairinen er de to holdende på midten og Åsen er flytta frem og bruker de offensive ferdighetene.

                      Generelt veldig fornøyd om dagen. Alle kjepphestene mine som jeg har vært missfornøyd med er ordna.

                      Jeg var irritert på at vi benka Christiansen, nå er han ubestridt nr 1.
                      Jeg syntes det var bra vi henta en 10er i Åsen og at Matthew - Kairinen måtte være en sentral duo. Har vært frustrert over at vi ikke bruker midtbanen på den måten, nå har vi fått Kairinen som venstre sittende og Åsen som 10, jeg er kjempefornøyd.
                      Jeg har vært frustrert over at yngre spillere som jeg har synes har vært bedre har blitt benka til fordel for dårligere spillere med flere år på fødselsattesten. Typisk hadde vært om Edh hadde sitti på benken for DG i dag. Nå bruker vi Christiansen, Slørdahl, Ragner, Edh, Mathiesen, Ogbu... Jeg er veldig fornøyd, talentene utvikler seg på a-laget nå.
                      Jeg synes Eriksen kjøpet var klønete fordi det virka unødvendig og jeg var redd man da fortsatt ville prioritere alder over talent og sende Braut lenger bak i køen enn han burde være. Men Braut er tydelig nr 2 og utfordrer til Lehne, hadde ikke Lehne spilt sine beste kamper i LSK-trøya nå så hadde han nok Braut vært på laget. Veldig fornøyd her også. Klart Lehne skal spille når han spiller som han spiller nå, men Braut er ikke lenger bak enn han burde være.
                      Jeg var skeptisk til 433 siden jeg ikke synes vi har vingtypene til det. Men med den nye 343 varianten får vi brukt gode 10ere litt smalere i banen i Åsen og Ulrik (passer også bra for Tobias) og får gode offensive backer/sidespillere på utsiden av dem. Veldig fornøyd igjen.
                      Last edited by HSft; 26.06.2021, 07:15.

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 3954

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av HSft
                        Generelt veldig fornøyd om dagen. Alle kjepphestene mine som jeg har vært missfornøyd med er ordna.
                        Så bra! Regner med at du forstår at det var med et smil jeg postet den!

                        Veldig bra at vi har folk som deg med flere som setter kritisk søkelys på hvordan klubben drives. Vil legge til at jeg selv gjennom mange år har etterlyst en (eller flere) skikkelige ledertyper i klubben og nå har vi virkelig en i form av Åsen! Og kanskje flere på gang!

                        Mange av oss har også vært tildels ganske kritiske til jobben som gjøres av både Robert og Mesfin. Selv om vi fortsatt ikke er tilbake helt der vi liker å mene at vi hører hjemme, ser ting nå rimelig lyst ut med tanke på at vi vil komme dit. Det er derfor på sin plass å gi kreditt til den langsiktige og målrettede måten klubben nå drives på!
                        Last edited by DoubleHi5; 26.06.2021, 14:48. Begrunnelse: Skriveleif. Petimeter.
                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3352

                          #32
                          Det var en eller annen gjøk her inne som ville ha Åsen frem på venstrevingen hvor han kunne bevege seg inn i midten bak TLO.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • Fugggel
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2020
                            • 489

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av MortenA
                            Det var en eller annen gjøk her inne som ville ha Åsen frem på venstrevingen hvor han kunne bevege seg inn i midten bak TLO.
                            Nå er det jo strengt talt litt forskjell mellom venstreving og hengede spiss/10er rollen da. Åsen opererer i stort sett de samme rommene som han gjør som indreløper, det viser egt at formasjon først og fremst er defensivt. Rollen til Åsen er ganske lik som den har vært i alle hans kamper, største forskjellen er oppgavene defensivt hvor han nå er kant.

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6075

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Fugggel

                              Nå er det jo strengt talt litt forskjell mellom venstreving og hengede spiss/10er rollen da. Åsen opererer i stort sett de samme rommene som han gjør som indreløper, det viser egt at formasjon først og fremst er defensivt. Rollen til Åsen er ganske lik som den har vært i alle hans kamper, største forskjellen er oppgavene defensivt hvor han nå er kant.
                              Synes han lå mye dypere som indreløper. Han lå jo mye dypere enn motsatt indreløper som oftest.

                              Og han idioten som nevnte han på ving utdypa jo etterpå at han mente en fri rolle der han trekker inn i rommet bak spissen, og fikk lite motstand etter den presiseringen. Det er omtrent den rolla Åsen har hatt nå. Men med en back som er mye høyere i banen så blir det langt bedre enn om man spiller 433 med en ving som ikke er spesielt god bredt i banen eller i bakrom.

                              Kommentar

                              • Fugggel
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2020
                                • 489

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av HSft

                                Synes han lå mye dypere som indreløper. Han lå jo mye dypere enn motsatt indreløper som oftest.

                                Og han idioten som nevnte han på ving utdypa jo etterpå at han mente en fri rolle der han trekker inn i rommet bak spissen, og fikk lite motstand etter den presiseringen. Det er omtrent den rolla Åsen har hatt nå. Men med en back som er mye høyere i banen så blir det langt bedre enn om man spiller 433 med en ving som ikke er spesielt god bredt i banen eller i bakrom.
                                Tja, gjorde han egentlig det? Mener det var omvendt, men mulig jeg husker feil.

                                enig, i denne rollen så slipper han i stor grad å spille på svakhetene sine (hurtighet) og kan operere i mellomrom og noen ganger bredt, noe han har alle fortutsetninger til å løse.

                                Gode spillere takler flere posisjoner, jeg mener fortsatt han er best som indreløper.

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3352

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Fugggel
                                  Tja, gjorde han egentlig det? Mener det var omvendt, men mulig jeg husker feil.

                                  enig, i denne rollen så slipper han i stor grad å spille på svakhetene sine (hurtighet) og kan operere i mellomrom og noen ganger bredt, noe han har alle fortutsetninger til å løse.

                                  Gode spillere takler flere posisjoner, jeg mener fortsatt han er best som indreløper.
                                  Joda, jeg mente at Åsen passet best når han kunne oppsøke rommet foran stopper/back, evt. bak TLO.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • Fugggel
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2020
                                    • 489

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av MortenA

                                    Joda, jeg mente at Åsen passet best når han kunne oppsøke rommet foran stopper/back, evt. bak TLO.
                                    Helt enig i det. Poenget mitt har hele tiden vært at rollen som indreløper i utgangspunktet ikke er begrensende for nettopp dette.

                                    Kommentar

                                    • plantemiddel
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2012
                                      • 801

                                      #38
                                      Her er hva Helland sier om Åsen i dagens rb, ikke dårlig referanse det:
                                      "– Jeg er kanskje subjektiv, men jeg mener at Gjermund er en av de aller beste midtbanespillerne i landet. I LSK får han i tillegg øst ut all sin kunnskap og erfaring. Han setter standarden i garderoben og på treningsfeltet. Han har en trener i seg, og slik det er i LSK nå får han delt kunnskapen sin på en annen måte enn han ville gjort i en garderobe full av spillere med 50 landskamper."

                                      https://www.rb.no/helland-har-hort-a...s/5-43-1592530



                                      Kommentar

                                      • gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3174

                                        #39
                                        Likte ekstra godt at Gjermund År-Åsen var så fokusert på neste kamp i intervju etterpå - nå var det vann, smoothie, restitusjon og Brann - og deretter Mjøndalen - som sto på dagsorden. Han hadde også klare ambisjoner på lagets vegne: Ligger godt an på poeng per kamp og på hvor høyt vi kunne komme om vi gjør det bra i hengekampene. Sånn innstilling fra kanskje den mest sentrale "referansespilleren" må smitte over på resten av laget.

                                        gilbert

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3352

                                          #40
                                          Noen som vet om vi har opsjon på kjøp? Hvis ikke frykter jeg han kan være tapt etter sesongen.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎