Karakterbok Godset - LSK 16.05.21

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3352

    Karakterbok Godset - LSK 16.05.21

    Første serierunde pleier å være elendig for oss, og dagens prestasjon var intet unntak.

    Craninx: 4
    Lite å gjøre på målene og har et par glimrende redninger. Minus for svake utspill og mangelende autoritet i feltet.

    Ranger: 5
    Slet defensivt de første 20 min. God offensivt.

    Ogbu: 5
    Spilte seg opp etter en svak start. God kontroll fra 20 min. til scoringen til Friday. Pen scoring.

    Slørdahl: 4
    Rotet seg opp i trøbbel flere ganger. Ellers grei kontroll.

    Dragsnes: 3
    Fikk lite å jobbe med offensivt. Forventet mer av vår mest rutinerte i forsvaret.

    Kairinen: 2
    Fungerer ikke på høyre. Lite synlig i kampbildet.

    Matthew: 4
    Stort sett kontroll bakover. Mistet ballen unødvendig flere ganger.

    Åsen: 2
    Nærmest usynlig. Pluss for peptalken på 0-2.

    DG: 3
    Fungerte overhodet ikke på venstre. Kom mer til sin rett på høyre. Jeg har selv argumentert for å teste han på høyre, men da kan det være greit å gjøre dette i en treningskamp? God jobb defensivt. Kunne kanskje sklitaklet Friday før siste scoring.

    TLO: 1
    Usynlig og ubevegelig. Eneste gang han fikk ballen var når han kom alene med keeper, men legger ballen mot venstrefoten og ødelegger for seg selv. Tapte i praksis alle dueller. Var nær sagt aldri spillbar. På etterskudd i alle situasjoner.

    Svendsen: 2
    Håpløs på høyresiden. Bedre på venstre, men ikke nok til å redde karakteren. Helt korrekt byttet ut.

    Mathisen: 4
    Godkjent innhopp resten av laget sett under ett. Beveger seg bra og gjør seg spillbar.

    Garnås: -
    Kommer inn som oppspillspunkt, men det blir få baller å kjempe om.

    Bakke: 1
    Serieåpning til stryk. Godset vinner så og si alle dueller, men gjør ingen grep. Krogstad burde kommet inn til pause. Senest. Å bytte side på DG og Svendsen av også en kardinaltabbe som de faktisk tok tak i. Kairinen kommer ikke til sin rett på høyre og trekker mot venstre. Det bør vurderes om vi kan ha både Kairinen og Åsen samtidig på midtbanen. Hva er tanken bak to spillere ved hjørneflagget på corner?
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4319

    #2
    Opprinnelig skrevet av MortenA
    Første serierunde pleier å være elendig for oss, og dagens prestasjon var intet unntak.

    Craninx: 4
    Lite å gjøre på målene og har et par glimrende redninger. Minus for svake utspill og mangelende autoritet i feltet.

    Ranger: 5
    Slet defensivt de første 20 min. God offensivt.

    Ogbu: 5
    Spilte seg opp etter en svak start. God kontroll fra 20 min. til scoringen til Friday. Pen scoring.

    Slørdahl: 4
    Rotet seg opp i trøbbel flere ganger. Ellers grei kontroll.

    Dragsnes: 3
    Fikk lite å jobbe med offensivt. Forventet mer av vår mest rutinerte i forsvaret.

    Kairinen: 2
    Fungerer ikke på høyre. Lite synlig i kampbildet.

    Matthew: 4
    Stort sett kontroll bakover. Mistet ballen unødvendig flere ganger.

    Åsen: 2
    Nærmest usynlig. Pluss for peptalken på 0-2.

    DG: 3
    Fungerte overhodet ikke på venstre. Kom mer til sin rett på høyre. Jeg har selv argumentert for å teste han på høyre, men da kan det være greit å gjøre dette i en treningskamp? God jobb defensivt. Kunne kanskje sklitaklet Friday før siste scoring.

    TLO: 1
    Usynlig og ubevegelig. Eneste gang han fikk ballen var når han kom alene med keeper, men legger ballen mot venstrefoten og ødelegger for seg selv. Tapte i praksis alle dueller. Var nær sagt aldri spillbar. På etterskudd i alle situasjoner.

    Svendsen: 2
    Håpløs på høyresiden. Bedre på venstre, men ikke nok til å redde karakteren. Helt korrekt byttet ut.

    Mathisen: 4
    Godkjent innhopp resten av laget sett under ett. Beveger seg bra og gjør seg spillbar.

    Garnås: -
    Kommer inn som oppspillspunkt, men det blir få baller å kjempe om.

    Bakke: 1
    Serieåpning til stryk. Godset vinner så og si alle dueller, men gjør ingen grep. Krogstad burde kommet inn til pause. Senest. Å bytte side på DG og Svendsen av også en kardinaltabbe som de faktisk tok tak i. Kairinen kommer ikke til sin rett på høyre og trekker mot venstre. Det bør vurderes om vi kan ha både Kairinen og Åsen samtidig på midtbanen. Hva er tanken bak to spillere ved hjørneflagget på corner?
    2 er dessverre for høyt på Svendsen. Veldig synd ettersom han har vært vår beste i oppkjøringa. Får håpe det bare var et feilskjær, for potensialet er der. Men jeg forstår lite av at han skal ta cornerne våre. Verste jeg har sett.

    Mathisen, Ranger, Ogbu og Craninx de eneste som fortjener kveldsmat.

    Kommentar

    • Fugggel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2020
      • 489

      #3
      Opprinnelig skrevet av MortenA
      Første serierunde pleier å være elendig for oss, og dagens prestasjon var intet unntak.

      Craninx: 4
      Lite å gjøre på målene og har et par glimrende redninger. Minus for svake utspill og mangelende autoritet i feltet.

      Ranger: 5
      Slet defensivt de første 20 min. God offensivt.

      Ogbu: 5
      Spilte seg opp etter en svak start. God kontroll fra 20 min. til scoringen til Friday. Pen scoring.

      Slørdahl: 4
      Rotet seg opp i trøbbel flere ganger. Ellers grei kontroll.

      Dragsnes: 3
      Fikk lite å jobbe med offensivt. Forventet mer av vår mest rutinerte i forsvaret.

      Kairinen: 2
      Fungerer ikke på høyre. Lite synlig i kampbildet.

      Matthew: 4
      Stort sett kontroll bakover. Mistet ballen unødvendig flere ganger.

      Åsen: 2
      Nærmest usynlig. Pluss for peptalken på 0-2.

      DG: 3
      Fungerte overhodet ikke på venstre. Kom mer til sin rett på høyre. Jeg har selv argumentert for å teste han på høyre, men da kan det være greit å gjøre dette i en treningskamp? God jobb defensivt. Kunne kanskje sklitaklet Friday før siste scoring.

      TLO: 1
      Usynlig og ubevegelig. Eneste gang han fikk ballen var når han kom alene med keeper, men legger ballen mot venstrefoten og ødelegger for seg selv. Tapte i praksis alle dueller. Var nær sagt aldri spillbar. På etterskudd i alle situasjoner.

      Svendsen: 2
      Håpløs på høyresiden. Bedre på venstre, men ikke nok til å redde karakteren. Helt korrekt byttet ut.

      Mathisen: 4
      Godkjent innhopp resten av laget sett under ett. Beveger seg bra og gjør seg spillbar.

      Garnås: -
      Kommer inn som oppspillspunkt, men det blir få baller å kjempe om.

      Bakke: 1
      Serieåpning til stryk. Godset vinner så og si alle dueller, men gjør ingen grep. Krogstad burde kommet inn til pause. Senest. Å bytte side på DG og Svendsen av også en kardinaltabbe som de faktisk tok tak i. Kairinen kommer ikke til sin rett på høyre og trekker mot venstre. Det bør vurderes om vi kan ha både Kairinen og Åsen samtidig på midtbanen. Hva er tanken bak to spillere ved hjørneflagget på corner?
      Her var det fryktelig mye rart.
      mener du oppriktig at Slørdahl skal ha 4?
      hvordan kan du gi 1 til en spiss som ikke får noen verdens ting å jobbe med, det er utopi å tro at man skal skape noe på egenhånd når vi aldri tar godset i ubalanse.
      Enig i at Kairinen ikke var særlig bra, men å skylde på at han spiller på Høyre er tynt. Som du sikkert så gjør man en del plassbytter i midtbaneleddet derav at Kairinen trekker mot Venstre som du skriver. Det skyldes ikke hva han vil, det skyldes at man tydelig ønsker å skape ubalanse hos motstanderen.

      Kommentar

      • maxpayne
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 1212

        #4
        La oss vente en 4, 5 serierunder før vi feller noen endelig dom over noen her. Dagens store skuffelse derimot er Bakke/Myhre som jeg syntes virker uangesjert og passive i svar og handlinger. Det er mulig skuffelsen er stor for at vi ikke har styrket laget siden i fjor men som LSK trener forventes det en noe mer offensiv holdning etter min mening,,,,,

        Kommentar

        • LS89
          Kamptrådkongen
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2013
          • 3324

          #5
          Craninx - 5

          Ranger - 4

          Ogbu - 4

          Slørdahl - 2

          Dragsnes - 3

          Mathew - 2

          Åsen - 4

          Kairinen - 2

          Svendsen - 1

          TLO - 1

          DG - 3

          Kommentar

          • BD
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2006
            • 1386

            #6
            Craninx - 4

            Ranger - 4
            Ogbu - 4
            Slørdahl - 2
            Dragsnes - 3

            Mathew - 3
            Åsen - 3
            Kairinen - 3

            Svendsen - 2
            TLO - 1
            DG - 3

            Mathisen - 4

            Kommentar

            • Fugggel
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2020
              • 489

              #7
              Opprinnelig skrevet av BD
              Craninx - 4

              Ranger - 4
              Ogbu - 4
              Slørdahl - 2
              Dragsnes - 3

              Mathew - 3
              Åsen - 3
              Kairinen - 3

              Svendsen - 2
              TLO - 1
              DG - 3

              Mathisen - 4
              bortsett fra 1 til lehne, er dette så fasit det får blitt ;-)

              Kommentar

              • brune stakkeland
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2012
                • 866

                #8
                Craninx - 4
                Et par gode redninger. Tydelig misfornøyd med forsvarsjobben, men bare i etterkant, ikke no roping og dirigering

                Ranger - 3
                Skaper nesten noe fremover, men altfor ivrig fremover og klarer ikke å vurdere når det er riktig å ikke storme på.

                Ogbu - 4
                Noen sterke involveringer, men også rotete. Pluss for scoringa, minus for 3-1

                Slørdahl - 2
                Et par veldig dårlige vurderinger med ball, en del feilplassert uten

                Dragsnes - 4
                Lite som stemte offensivt, ingen store feil defensivt

                Mathew - 3
                Balanserer godt, hårreisende sløv ballmist før 3-1

                Åsen - 4
                Kloke valg, men ikke noe produkt. Kunne fulgt mann bedre før innlegg til 1-0, men muligens ikke hans ansvar

                Kairinen - 3
                Veldig lite synlig, fristende å trekke et ekstra poeng for å la Svendsen ta så mange cornere...

                Svendsen - 1
                Ingenting stemte idag.

                TLO - 1
                Usynlig, fikk ingenting å jobbe med, men det skal allikevel være mulig å ikke være SÅ borte

                DG - 4
                De få gangene jeg bet meg merke i en gjenvinning så var DG involvert. Klarte nesten å skape noe offensivt og.

                Ulrik Mathisen - 5
                Kort innhopp, men ikke redd for ballen, tok tak og forsøkte å skape noe

                Bakke/Myhre - 1
                Førsteomgang skreik KRIG og Krogstad. Enten total bom på kampplan eller riktig tenningsnivå. Få bytter, redde for å røre Åsen/Mathew/Kairinen?

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3352

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Fugggel
                  Her var det fryktelig mye rart.
                  mener du oppriktig at Slørdahl skal ha 4?
                  hvordan kan du gi 1 til en spiss som ikke får noen verdens ting å jobbe med, det er utopi å tro at man skal skape noe på egenhånd når vi aldri tar godset i ubalanse.
                  Enig i at Kairinen ikke var særlig bra, men å skylde på at han spiller på Høyre er tynt. Som du sikkert så gjør man en del plassbytter i midtbaneleddet derav at Kairinen trekker mot Venstre som du skriver. Det skyldes ikke hva han vil, det skyldes at man tydelig ønsker å skape ubalanse hos motstanderen.
                  Slørdahl var vanskelig å gi karakter. Han var involvert i to straffesituasjoner, og fikk en mot seg. Den det nle blåst på er jeg usikker på. Var ikke godt å se utifra reprisen hva han gjorde feil. Han spilte seg, som resten av forsvaret, opp etter den horrible starten, og Godset hadde vel kun en kjempesjanse før scoringen til Friday. Kan godt være Slørdahl skulle vært vurdert strengere.

                  Når det gjelder TLO, så gjorde han heller ingenting for å få ballen. Hvor mange ganger beveget han seg ned i rommet mellom forsvar og midtbane hos Godset for å gjøre seg spilbar? Hvor mange ganger var han på riktig plass når ballen kom inn i motstanders sekstenmeter? I det hele tatt hva bidro han med i løpet av 90+ min?

                  Når det gjelder Kairinen, så er han mye mindre synlig på høyresiden. Årsaken må andre analysere seg frem til. At han trekker over mot venstre for å skape ubalanse er i utgangspunktet en god ide. Problemet var at det var vi som havnet i ubalanse, og med Svendsens defensive svakheter ble det autostrada på høyresiden vår. Det bedret seg noe når vingene byttet side, men skaden var allerede skjedd.

                  Jeg legger mesteparten av skylden på Bakke. Vi er ikke bedre enn at vi må ta hensyn til motstander, men gjør ikke det. Dette var en kamp Krogstad burde startet. Man burde visst at Godset ville gi alt i duellene, og da er han første navn som burde opp på tavla. Jeg har flere ganger uttalt at vi burde bruke Åsen på vingen og Kairinen bak han. Den står jeg ved inntil laget har bevist at det er en dårlig ide.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6075

                    #10
                    De fleste lag burde jo ville gi alt. Om vi skal legge opp laget annerledes fordi vi tror motstander kommer til å gi alt, så er det litt pussig i de kampene der vi da forbereder oss på at motstander ikke skal gi alt?

                    Åsen på vingen har jeg egentlig ikke troa på, men om det er det som skal til for å få Kairinen på venstresiden av midtbanen og en som er mer offensiv, med og uten ball, inn som tredjemann på midten så skal jeg vurdere å gå med på det. Liker ikke komposisjonen på midtbanen nå.

                    Kommentar

                    • Fugggel
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2020
                      • 489

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av MortenA

                      Slørdahl var vanskelig å gi karakter. Han var involvert i to straffesituasjoner, og fikk en mot seg. Den det nle blåst på er jeg usikker på. Var ikke godt å se utifra reprisen hva han gjorde feil. Han spilte seg, som resten av forsvaret, opp etter den horrible starten, og Godset hadde vel kun en kjempesjanse før scoringen til Friday. Kan godt være Slørdahl skulle vært vurdert strengere.

                      Når det gjelder TLO, så gjorde han heller ingenting for å få ballen. Hvor mange ganger beveget han seg ned i rommet mellom forsvar og midtbane hos Godset for å gjøre seg spilbar? Hvor mange ganger var han på riktig plass når ballen kom inn i motstanders sekstenmeter? I det hele tatt hva bidro han med i løpet av 90+ min?

                      Når det gjelder Kairinen, så er han mye mindre synlig på høyresiden. Årsaken må andre analysere seg frem til. At han trekker over mot venstre for å skape ubalanse er i utgangspunktet en god ide. Problemet var at det var vi som havnet i ubalanse, og med Svendsens defensive svakheter ble det autostrada på høyresiden vår. Det bedret seg noe når vingene byttet side, men skaden var allerede skjedd.

                      Jeg legger mesteparten av skylden på Bakke. Vi er ikke bedre enn at vi må ta hensyn til motstander, men gjør ikke det. Dette var en kamp Krogstad burde startet. Man burde visst at Godset ville gi alt i duellene, og da er han første navn som burde opp på tavla. Jeg har flere ganger uttalt at vi burde bruke Åsen på vingen og Kairinen bak han. Den står jeg ved inntil laget har bevist at det er en dårlig ide.
                      Slørdahl var særdeles upresis med ball også. masse feilpasninger og risikable pasninger. Det i seg selv bør trekke ned. 2 maks 3 på han spør du meg.

                      Det er heller ikke lehnes oppgave, når vi spiller 4-3-3 er det indreløper som skal angripe i mellomrommet. spissen skal holde seg boksen i etablert spill. Hvilke pasninger inn i motstanders boks ? jeg så en som var mot han. det var da ranger la inn fra høyre og godset akkurat fikk rensket unna. det var en meget god bevegelse som trolig hadde gitt mål om den hadde nådd han.

                      For meg virker det som du er alt for opptatt av de faste rammene, midtbanetrioen vår er relativt dynamisk. Som tidligere nevnt foretar de plassbytter dette for å skape ubalanse og være uforutsigbare. hva har det med det defensive å gjøre ? første målet vi slipper inn taper vi en ball høyt i banen hvor hele venstresiden er involvert. helt latterlig forøvrig. Et brudd vil alltid være risikabelt, men det har da ikke noe med plassbyttene å gjøre. så den kjøper jeg ikke.

                      Vet du er en forkjemper for at åsen bør spille ving, men enda ikke skjønt hvorfor ? Tror alle lag du møter har planer å gi alt i duellene, så med den logikken så mener du vel at krogstad bør starte hver match ?

                      Tydelig at vi er uenig i det meste, men at Bakke har mye av skylda det er vi klink enig i. Han er trener og han er ansvarlig, han kan ikke være bekjent av å slippe et så tannløst lag ut på banen. fordi om det fortsetter så blir han arbeidsledig.

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3352

                        #12
                        Lar Slørdahl ligge. Er ikke helt uenig der.

                        Når drt gjelder midtbanen vår og plassforskyvningene så ble det ekstreme rom foran Ranger før han fikk hjelp fra DG. Med Svendsen lite engasjert defensivt og Kairinen forskjøvet til venstre ble det god plass for Godset å storme frem der.

                        Når det gjelder Åsen på vingen, så sitter jeg med minner fra en kamp mot Tromsø på Åråsen noen sesonger tilbake. Da trakk han inn foran back/stopper og vendte opp med ball. Ble livsfarlig hver eneste gang. At vi slapp nogenlunde billig unna den gang var ikke hans skyld.

                        Selvfølgelig gir alle lag max i kamp, men de svakere lagene gir gjerne litt ekstra i duellene fordi de vet at dersom de taper disse er de fortapt. Jeg er svak for Krogstad fordi han gir 100% hver gang. Med sine løp skaper han rommet spillerne rundt seg trenger for å bli gode. I dag hadde vi i perioder seks kjegler i angrep. Null initiativ foran ballfører. Null pasningsalternativer bortsett fra å spille bakover.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        • Fugggel
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2020
                          • 489

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av MortenA
                          Lar Slørdahl ligge. Er ikke helt uenig der.

                          Når drt gjelder midtbanen vår og plassforskyvningene så ble det ekstreme rom foran Ranger før han fikk hjelp fra DG. Med Svendsen lite engasjert defensivt og Kairinen forskjøvet til venstre ble det god plass for Godset å storme frem der.

                          Når det gjelder Åsen på vingen, så sitter jeg med minner fra en kamp mot Tromsø på Åråsen noen sesonger tilbake. Da trakk han inn foran back/stopper og vendte opp med ball. Ble livsfarlig hver eneste gang. At vi slapp nogenlunde billig unna den gang var ikke hans skyld.

                          Selvfølgelig gir alle lag max i kamp, men de svakere lagene gir gjerne litt ekstra i duellene fordi de vet at dersom de taper disse er de fortapt. Jeg er svak for Krogstad fordi han gir 100% hver gang. Med sine løp skaper han rommet spillerne rundt seg trenger for å bli gode. I dag hadde vi i perioder seks kjegler i angrep. Null initiativ foran ballfører. Null pasningsalternativer bortsett fra å spille bakover.
                          Det må du mene, men plassbytter er i angrep. I forsvar ligger man med en 5er på midten. Ranger fikk lite hjelp av kanten, men det har ikke noe med plassbyttene å gjøre. Men de gangene vi er i ubalanse defensivt skyldes det ofte brudd og når vi er på vei oppover og får brudd så blir det farlig. Det skyldes at vi ønsker å angripe med mye folk og da blir det mindre folk bakover. ergo større problemer

                          Jeg er glad for at trenerne ikke legger opp laget etter hva åsen gjorde i en kamp for noen år siden ;-) Nå er det faktisk slik at om vi får angrepet til å sitte så skal du ikke se bort i fra at du får se åsen i posisjonene i mellom back og stopper, det er nemlig mye av jobben til en indreløper det, nemlig angripe rommene foran Back og stopper.

                          Krogstad er en fin squadplayer og fin å ha i gruppa. Jeg er ikke fremmed for at han burde ha kommet inn i dag, men med det som prøves å skape i LSK nå så er han ikke god nok med ball til å starte hver kamp. Men jeg er helt sikker på at han kommer til å spille mye og tror han kan skinne i en litt ny "joker" rolle.

                          Enig i det siste, i dag vil jeg si at alt var mørkt. kampen i dag må bare settes stek over. Vi kan bedre og det gleder jeg meg til å se. Jeg tror vi kan få se noen kamper i år med fantastisk angrepsspill med mye folk og mange i boks.

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4319

                            #14
                            https://www.rb.no/borsen-stromsgodse...f/5-43-1569205

                            RBs karakterbok er en spøk i alle fall. Alt for høye karakterer over hele linja. At Bakke får en 4er er så sjukt at jeg ikke har ord. Dreit seg kolossalt ut med vingbyttet.

                            Kommentar

                            • Henke25
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Jun 2018
                              • 79

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                              https://www.rb.no/borsen-stromsgodse...f/5-43-1569205

                              RBs karakterbok er en spøk i alle fall. Alt for høye karakterer over hele linja. At Bakke får en 4er er så sjukt at jeg ikke har ord. Dreit seg kolossalt ut med vingbyttet.
                              Det spørs på hvilket grunnlag karakterene skal settes. De kriteriene bør redegjøres. Det som ble prestert på søndag var så langt unna toppfotball som det er mulig å komme.

                              Kommentar

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎