Kamptråd: LSK - Viking, 24.05.21. Kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3352

    Kamptråd: LSK - Viking, 24.05.21. Kl. 18.00

    På tide å glemme sesongstarten på Marinlyst og se fremover. Viking er tippet i gruppen bak de fire favorittene, men har fått en seig start på sesongen. Seier 3-1 over Brann ble fulgt opp med tap 5-0 på Lerkendal og 0-1 hjemme mot Tromsø. Det er et såret dyr som jakter muligheten til å få serien tilbake på rett spor.

    Lagoppstillingen deres mot TIL endret seg etter massakeren på Lerkendal, men det ble fortsatt tap. de Lanlay ble brukt som back og Løkberg ofret på midten til fordel for Fridjohnson som ble trukket bakover for å gi plass til Tripic. Å spå en lagoppstilling blir nær umulig, men jeg tipper følgende:

    Berisha
    Tripic - Torsteinsbø - Kabran
    Løkberg - Bell
    Hove - Vevatne - Heggheim - Bjørshol
    Austbø

    De usikre kortene er Kabran og Løkberg som begge kan erstattes av Fridjohnson.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4316

    #2
    Velger å være pessimist her. Forventer ingenting, så får jeg heller bli positivt overraska. Tipper Joe Bell kommer til å herje.

    Om ikke annet så blir det digg å se den nye matta på Åråsen i alle fall

    Kommentar

    • G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3150

      #3
      Etter en tung, treg og ganske så veik sesongstart er jeg åpen for spillere som er litt lekne (Seferi og Mathisen), og spillere som tar for seg litt (Garnås og Krogstad).

      Kommentar

      • Holterkanari
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2009
        • 561

        #4
        Hvor mange tilskuere (om noen) blir det lov til tro?
        ________________________
        TB

        Kommentar

        • niko
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2008
          • 444

          #5
          Ingen tilskuere. Kampen kommer litt for tidlig.

          Kommentar

          • Sailor Man
            Moderator
            • Jun 2007
            • 1340

            #6
            Håper på dette laget:

            Craninx
            Ranger - Ogbu - Slørdahl - Dragsnes
            Krogstad - Mathew - Kairinen
            DG - TLO - Åsen

            Garnås burde kanskje spilt mot Godset, men mot angrepsrekka til Viking tror jeg Slørdahl passer bedre.

            Åsen på kanten er ikke optimalt, men Krogstad inn for Svendsen gir duell- og løpskraft, pluss at Svendsen var ille svak sist.

            TLO fikk mye pepper for forrige kamp, håper han gjør bedre valg denne gangen, men generelt synes jeg det har vært vel mye kritikk mot ham det siste året. Han var ikke god sist, men husk at han var skada i forkant av godset-kampen.

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6075

              #7
              Hva er grunnen til at du vil ha Åsen på venstre egentlig? Må være bedre å ha han på høyre om han skal spille ving? Han er jo ikke typen til å løpe rundt på kanten, skal nok heller inn i mellomrom, og da må det være bedre å starte til høyre?

              Kommentar

              • Playboy1
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 2115

                #8
                Denne tar vi 2-1 !
                gutta er sultne og våryre på å revansjere seg , på nytt grønt gress

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3352

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av HSft
                  Hva er grunnen til at du vil ha Åsen på venstre egentlig? Må være bedre å ha han på høyre om han skal spille ving? Han er jo ikke typen til å løpe rundt på kanten, skal nok heller inn i mellomrom, og da må det være bedre å starte til høyre?
                  Etter den taktiske fiaskoen mot Godset er jeg skeptisk til å se noen andre enn DG på høyrevingen, men jeg er ganske trygg på at Åsen vil dekke siden bra, så en angrepstrio med DG - TLO - Åsen kan også fungere.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • Tvilling
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 1467

                    #10
                    I flg Stavanger Aftenblad er trolig dette gjestenes lagoppstilling (uten at det vel er vårt hovedfokus)
                    Ut fra fredagens spilløvelser ser Viking slik ut mot Lillestrøm:

                    Iven Austbø – Yan-Erik de Lanlay, Henrik Heggheim, Runar Hove, Viljar Vevatne – Kristoffer Løkberg, Joe Bell – Kevin Kabran, Samuel Fridjonsson, Zlatko Tripic – Veton Berisha.

                    Kommentar

                    • fredpet76
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2004
                      • 1214

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                      Håper på dette laget:

                      Craninx
                      Ranger - Ogbu - Slørdahl - Dragsnes
                      Krogstad - Mathew - Kairinen
                      DG - TLO - Åsen

                      Garnås burde kanskje spilt mot Godset, men mot angrepsrekka til Viking tror jeg Slørdahl passer bedre.

                      Åsen på kanten er ikke optimalt, men Krogstad inn for Svendsen gir duell- og løpskraft, pluss at Svendsen var ille svak sist.

                      TLO fikk mye pepper for forrige kamp, håper han gjør bedre valg denne gangen, men generelt synes jeg det har vært vel mye kritikk mot ham det siste året. Han var ikke god sist, men husk at han var skada i forkant av godset-kampen.
                      Dette laguttaket stemmer faktisk ganske så bra. Svendsen ute en stund av personlige årsaker skriver RB. Helland, Sannes og Braut med i troppen.

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3150

                        #12
                        Dette Viking-laget ser ut som det er minst et par hakk bedre enn Godset, i det minste på papiret. Det betyr at vi må opp enda flere hakk for å ha noe å hente her. Mine ønsker om endringer på laget blir åpenbart ikke imøtekommet, så da får jeg håpe at serieåpningen var et feilskjær preget av høye skuldre og rustent samspill. Håper også at vi ikke igjen blir stående med lua i hånda, samt at det denne gangen åpenbarer seg en tydelig leder utpå der. Er vel kanskje ikke superoptimist, men anerkjenner selvfølgelig at det er altfor tidlig å grave seg ned. Dessuten skal det ikke særlig mye til for å kunne konstantere fremgang fra sist kamp, og det passer alltid LSK bedre å slå litt nedenfra.

                        Kommentar

                        • fredpet76
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2004
                          • 1214

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av G-Man
                          Dette Viking-laget ser ut som det er minst et par hakk bedre enn Godset, i det minste på papiret. Det betyr at vi må opp enda flere hakk for å ha noe å hente her. Mine ønsker om endringer på laget blir åpenbart ikke imøtekommet, så da får jeg håpe at serieåpningen var et feilskjær preget av høye skuldre og rustent samspill. Håper også at vi ikke igjen blir stående med lua i hånda, samt at det denne gangen åpenbarer seg en tydelig leder utpå der. Er vel kanskje ikke superoptimist, men anerkjenner selvfølgelig at det er altfor tidlig å grave seg ned. Dessuten skal det ikke særlig mye til for å kunne konstantere fremgang fra sist kamp, og det passer alltid LSK bedre å slå litt nedenfra.
                          Seferi er ikke klar enda, så han står over. Derimot er Krogstad tilbake i startoppstillingen om vi skal tro RB
                          Last edited by fredpet76; 24.05.2021, 05:44.

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3150

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av fredpet76
                            Derimot er Krogstad tilbake i startoppstillingen om vi skal tro RB
                            Et skritt i riktig retning, da har vi en som kan / tør / vil trøkke til og sette seg i respekt.

                            Kommentar

                            • Snow
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Jul 2019
                              • 179

                              #15
                              Håper det blir tidligere bytter og at ikke Geir venter til 90+.( om spillerne ikke presterer og er slitne selvsagt)

                              Kommentar

                              • maxpayne
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 1212

                                #16
                                Det finnes ikke en spiller på benken til LSK foruten MHC som kan heve laget. Jeg fatter ikke hvordan man har satt seg i en situasjon der man har så blodfattige spillere i bakhånd. Talenter ja, men ingen med erfaring med spill på dette nivået. Ut i fra det man så i Drammen så er Viking favoritter i denne kampen men jeg forventer langt mere fra Åsen, Mathew, Kairinen og TLO spesielt. Forsvaret holder ikke eliteseriestandard ennå så det er fremover på banen det må leveres.

                                ....ser at Helland er i kamptroppen så det betyr i alle fall om mulig et par farlige frispark fra det 85.minutt i beste fall.
                                Last edited by maxpayne; 24.05.2021, 14:33.

                                Kommentar

                                • Zindrinho
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2019
                                  • 475

                                  #17
                                  Hvis det blir som nevnt at yann lanlay spiller h.back kunne en KH Eriksen eller kanskje t.o.m. TLO på venstre kant vært spennende å se, KHE som en wide target man burde kunne lage vei i vellinga der. Vi kan umulig prøve å ligge bakpå mot det angrepet til Viking, med mindre de stort sett er kontringsspillere, har vel en del fart i kabran,tripic og berisha..?

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6075

                                    #18
                                    DG på venstre gjør vel omtrent samme nytta?

                                    Liker laguttaket her. Midtbanen ser bedre komponert ut enn det vi har sett tidligere i år.

                                    Skulle helst hatt Christiansen og Mathisen, men ser greit ut iansett.

                                    Kommentar

                                    • Sailor Man
                                      Moderator
                                      • Jun 2007
                                      • 1340

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                                      Hvis det blir som nevnt at yann lanlay spiller h.back kunne en KH Eriksen eller kanskje t.o.m. TLO på venstre kant vært spennende å se, KHE som en wide target man burde kunne lage vei i vellinga der. Vi kan umulig prøve å ligge bakpå mot det angrepet til Viking, med mindre de stort sett er kontringsspillere, har vel en del fart i kabran,tripic og berisha..?
                                      Viking er veldig kontringssterke, så jeg vil tro det beste vil være å ligge lavt press for det meste. Problemet med det er at vi blir så enormt passive i det lave presset, mot godset var aggressiviteten helt fraværende.

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6075

                                        #20
                                        Krogstad og Åsen på høyre tillater oss å kjøre DG over på venstre uten å blottlegge oss på høyre.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎