Kamptråd: Kristiansund - LSK, søndag 30.05.21, kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Stan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2006
    • 1071

    #81
    Neste kamp:

    MHC
    Ranger-Ogbu-EG-Dragsnes
    Kairinen-Matthew-Åsen
    Edh-Brunes-KHE

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      #82
      Opprinnelig skrevet av Fugggel

      Jeg er ganske sikker på at han ikke har funnet helt ut av nivået. Det er mange likheter med Kaan sin sesong i Obos og eliteserien hittil. Han hadde noen startvansker i fjor også.
      Ikke uenig i at han kunne fått en kamp på benken tatt de 4 første kampene i betraktning. Men oppsiden med å la han spille seg i form er såpass stor at jeg håper han får spille.

      Tror Helland er ganske uenig med deg at vi ikke har din definisjon av en 4-3-3 kant ;-) Kanskje den beste og mest skapende kanten i Norge de siste 7-8 årene.
      VI må bare få han i gang ordentlig, så blir det bra :-)
      Helland er en 433-kant, ja. Men ikke en god 433-kant i dag. Håper vi får han i gang, for da har vi en svært god 433-kant, men har mine tvil...

      Kommentar

      • Playboy1
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 2115

        #83
        Opprinnelig skrevet av ynnor
        I dag kom vi til utrolig mange innleggsmuligheter men det hjelper jo ikke da vi har en eller toppen to i kassa. Vi må tørre å dytte frem fler folk , eller gå over til det jeg mener Lsk skal spille 4-4-2. Vi har ikke scoret nok mål på mange år , nettopp fordi vi ikke har folk høyt nok der de skal være. Vi har ingen som kan skyte fra utenfor 16 ,og vi er dårligere enn noen gang på dødballer , så hvordan skal vi score? Er det noen som ser hvordan vi feks.skal score 3-4 mål i en kamp ?
        Helt enig , med dagens mannskap tror jeg helt klart at 4-4-2 er vår beste formasjon. Vi er avhengig av å spille med 2 spisser for å ha litt tyngde og pondus i mostandernes boks.

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          #84
          Opprinnelig skrevet av Playboy1

          Helt enig , med dagens mannskap tror jeg helt klart at 4-4-2 er vår beste formasjon. Vi er avhengig av å spille med 2 spisser for å ha litt tyngde og pondus i mostandernes boks.
          Er nå mulig å få nok folk inn i felter i 433 også. Synes ikke vi skal kaste 433 eller at 442 er en bedre formasjon. Men klarer ikke helt å være uenig i at stallen passer bra til 442/4222.

          Åsen, Mathisen, Svendsen vil alle fungere bra i en innoverkantrolle i 4222, Kairinen passer nok bedre som en av to sittende sentrale enn som indreløper og i Braut og Lehne har vi to bra spisser.

          Kommentar

          • ynnor
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2008
            • 857

            #85
            I 2019 var det kun et lag som scoret mindre mål enn oss, i fjor er vi vel på ca 8 plass av mestscorende i obos. Den eneste «nye» spilleren som har spilt de fleste kampene til nå i år offensivt er Gjermund Åsen. Da må vi i hvert fall prøve å gjøre noe annet enn det vi har gjort de siste årene. Men vi fortsetter på nøyaktig samme lettleselige offensive spill. Jeg gjorde et dypdykk for en stund siden i målene vi har scoret de 5 siste årene, og de fleste målene har kommet da vi har minst 4 stk innenfor 16 meteren. De siste sesongene så kommer vi i de situasjonene noen få ganger i hver kamp. Vi må begynne å våge mye mer. Vi rykker ned med dette spillet. La oss gå ned med flagget til topps med å være offensive, kanskje vi t.o.m kan få noen trepoengere på veien som gjør sesongen litt interessant, kanskje kunne vi få de 32 man må ha for å holde seg også. Orker ikke å være positiv fordi vi ikke slipper til motstanderen så alt for mange ganger i løpet av en kamp. I 89 kunne vi gjøre det med et fantastisk forsvar og keeper og en fantastisk taktikk, der er vi ikke nå.

            Kommentar

            • Fugggel
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2020
              • 489

              #86
              Jeg synes det er ekstremt mye fokus på formasjon her inne. Egentlig er formasjon mest relevant når vi er i etablert forsvar. Angrepsspill er såpass dynamisk at det ikke har noe særlig for seg å fokusere på formasjon. Jeg synes diskusjonen om at vi har lite folk i boks er interessant, men det har ikke noe med formasjon å gjøre.

              Hvor mange folk man tillater å ha i boks avhenger av hvor mange spillere man ønsker å ha i balanse. Det kan ofte være 4 spillere som er balanse spillere. Typisk kan det være begge stopperne, en 6er og en back eller det kan være 2 Stoppere og 2 6ere. Har man nok fart i de balanserende spillerne kan man tillate seg å ha 3 i balanse. Og her kommer poenget. Om vi har 3 spillere i balanse så kan vi ha 5-6 spillere i boks. (avhenger av hvem som slår inn). Målet mot ODD er et godt eksempel på at vi har mye folk i og rundt boksen.

              Jeg er helt enig i at vi må ha fler folk i boks. Jeg mener nøkkelen i det ligger i å tillate at vi balanserer med 3 istedenfor 4.

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3352

                #87
                LSK har etter mitt syn to hovedproblemer:
                1. Defensivt sliter vi med å sette ballfører under press. Dette gjelder helt uavhengig av hvor på banen ballen er. Våre spillere stopper to meter unna og forsøker å blokkere pasningene. De få gangene vi går helt oppi kroppen på ballfører, så vinner vi ballen gunstig. Det skjer bare så altfor sjelden.
                2. Offensivt velger spillerne altfor ofte å stoppe opp og forsøke å vende spillet i stedet for å bare kjøre på fremover. Altfor mange overganger ødelegges av at farten drepes, og motstander får nok spillere bak ballen.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 3956

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av HSft
                  i Braut og Lehne har vi to bra spisser.
                  Braut ja på mistanke. Lehne? Hm. Det holder ikke å være en kjekk og grei kar og være godt likt.

                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3150

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av MortenA
                    LSK har etter mitt syn to hovedproblemer:
                    1. Defensivt sliter vi med å sette ballfører under press. Dette gjelder helt uavhengig av hvor på banen ballen er. Våre spillere stopper to meter unna og forsøker å blokkere pasningene. De få gangene vi går helt oppi kroppen på ballfører, så vinner vi ballen gunstig. Det skjer bare så altfor sjelden.
                    2. Offensivt velger spillerne altfor ofte å stoppe opp og forsøke å vende spillet i stedet for å bare kjøre på fremover. Altfor mange overganger ødelegges av at farten drepes, og motstander får nok spillere bak ballen.
                    Er helt enig i dette, og det er problemer vi har dratt med oss i flere sesonger. Til tider har vi klart å skjule det ved å ha enkeltspillere som er flinke til å ta seg forbi (Fofana er kanskje det mest åpenbare eksempelet). I dag mangler vi offensive spillere med ferdigheter til å dra av en mann. Vi må derfor hele tiden la ballen gjøre passeringsjobben, noe som øker vanskelighetsgraden betydelig.

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3150

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av MortenA
                      LSK har etter mitt syn to hovedproblemer:
                      1. Defensivt sliter vi med å sette ballfører under press. Dette gjelder helt uavhengig av hvor på banen ballen er. Våre spillere stopper to meter unna og forsøker å blokkere pasningene. De få gangene vi går helt oppi kroppen på ballfører, så vinner vi ballen gunstig. Det skjer bare så altfor sjelden.
                      Det hjalp enormt å få Garnås inn på banen. Han er en spiller som gjerne både støter og takler, og i de to kampene han har fått er det også åpenbart at han har jobbet med å ikke trøkke til så hardt at det blir frispark av det hver gang heller.

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3352

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av G-Man

                        Det hjalp enormt å få Garnås inn på banen. Han er en spiller som gjerne både støter og takler, og i de to kampene han har fått er det også åpenbart at han har jobbet med å ikke trøkke til så hardt at det blir frispark av det hver gang heller.
                        Stopperne har sjelden vært problemet her. Det har vært stort sett alle andre. Spesielt kanter og backer, men også sentral midtbane tillater at motstandere vender opp eller fører ball langs sekstenmeteren. Mitt inntrykk er at spillerne er for opptatt av å ligge riktig i forhold til taktikktavla fremfor å forholde seg til realitetene på banen.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        • bema0806
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2011
                          • 521

                          #92
                          Syns ikke dragsnes har vært en åpenbaring på venstrebacken. Han bør ha en del å gå på

                          Kommentar

                          • Playboy1
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 2115

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av bema0806
                            Syns ikke dragsnes har vært en åpenbaring på venstrebacken. Han bør ha en del å gå på
                            Enig.

                            Synes Ranger har vært vår beste back foreløpig.

                            Kommentar

                            Working...
                            😀
                            😂
                            🥰
                            😘
                            🤢
                            😎
                            😞
                            😡
                            👍
                            👎