Lillestrøm -Haugesund søndag 13.06

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kroktåa
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2015
    • 2875

    Det hele starter to minutter før det røde kommer opp. Det er en kamp om ballen på nærmeste stolpe mellom Ranger og en Haugesundspiller, som presser Ranger ut av banen så han smeller inn i reklameskiltet. En tøff takling, men helt grei.

    Ranger blir liggende noen sekunder, så Christensen kaster ballen ut til innkast. Ranger kommer seg raskt på beina, men så roper keepertreneren til Haugesund ett eller annet ufint som skrur opp temperaturen, som han får gult for.

    Så presser Haugesund høyt på innkastet der Velde kaster kort ned mot dødlinja og løper etter selv, og presser Garnås så han blir nødt til å sende ballen ut over sidelinjen igjen. Usportslig, noe også Eurosport-kommentatoren kommenterer på.

    Dette irriterer Garnås så mye at han noen sekunder etterpå kjefter litt på Velde, og deretter dytter han litt i ryggen så han får anledning til å kaste seg ned som om han var skutt med elefantrifle fra tribunen. Dumt av Garnås, klart frispark men langt unna noe kort. Da kommer denne innbytteren løpende 15-20 meter og kaster seg først over Garnås, deretter tar han strupetak på Mahew før han avslutter "hevntoktet" sitter med å klapse til Mathew i ansiktet, Ikke noe knockout, men soleklart rødt.

    Idioten applauderer på veien ut, og får garantert med seg et par ekstra kamper på sidelinjen i tillegg til de to han skal ha for direkte rødt. Også keepertreneren til Haugesund applauderte sitt gule, og bør få karantene.

    Legg til at Velde hele kampen har løpt rundt og småsparket LSK-stopperne i achillesen og brukt enhver anledning til å kaste seg ned og filme. Et ordentlig sjarmtroll i Tommy Høiland-klassen. Mens denne Stølås hadde flere etterslengere som kvalifiserte godt til gult nr to, i tillegg til at han ubegripelig nok unngikk direkte rødt da han sparket ned Ranger i straffesituasjonen.

    Nei, tvi! For en drittgjeng!

    Kommentar

    • Sailor Man
      Moderator
      • Jun 2007
      • 1340

      Enig! Men unntak til både Grindhaug og Liseth som framstod som riktig så sympatiske etter kamp.

      Kommentar

      • Tjodleif
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2017
        • 850

        Grindhaug har jo alltid vært en av de kuleste trenerne. Ærlig og sjølironisk. Bare synd han har slike elever.

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3150

          Opprinnelig skrevet av Kroktåa
          Det hele starter to minutter før det røde kommer opp. Det er en kamp om ballen på nærmeste stolpe mellom Ranger og en Haugesundspiller, som presser Ranger ut av banen så han smeller inn i reklameskiltet. En tøff takling, men helt grei.

          Ranger blir liggende noen sekunder, så Christensen kaster ballen ut til innkast. Ranger kommer seg raskt på beina, men så roper keepertreneren til Haugesund ett eller annet ufint som skrur opp temperaturen, som han får gult for.

          Så presser Haugesund høyt på innkastet der Velde kaster kort ned mot dødlinja og løper etter selv, og presser Garnås så han blir nødt til å sende ballen ut over sidelinjen igjen. Usportslig, noe også Eurosport-kommentatoren kommenterer på.

          Dette irriterer Garnås så mye at han noen sekunder etterpå kjefter litt på Velde, og deretter dytter han litt i ryggen så han får anledning til å kaste seg ned som om han var skutt med elefantrifle fra tribunen. Dumt av Garnås, klart frispark men langt unna noe kort. Da kommer denne innbytteren løpende 15-20 meter og kaster seg først over Garnås, deretter tar han strupetak på Mahew før han avslutter "hevntoktet" sitter med å klapse til Mathew i ansiktet, Ikke noe knockout, men soleklart rødt.

          Idioten applauderer på veien ut, og får garantert med seg et par ekstra kamper på sidelinjen i tillegg til de to han skal ha for direkte rødt. Også keepertreneren til Haugesund applauderte sitt gule, og bør få karantene.

          Legg til at Velde hele kampen har løpt rundt og småsparket LSK-stopperne i achillesen og brukt enhver anledning til å kaste seg ned og filme. Et ordentlig sjarmtroll i Tommy Høiland-klassen. Mens denne Stølås hadde flere etterslengere som kvalifiserte godt til gult nr to, i tillegg til at han ubegripelig nok unngikk direkte rødt da han sparket ned Ranger i straffesituasjonen.

          Nei, tvi! For en drittgjeng!
          Er 100% enig i alt, unntatt den siste setningen. Det er opp til dommeren å markere når frustrerte spillere begynner med etterslengere og annet stygt spill. Ar det ble som det ble skyldes ene og alene to dommere som konkurrerte med hverandre om å fremstå som den mest snøblinde. Hadde Stølås blitt utvist når han skulle, hadde ikke noe av det andre skjedd. Hadde velde fått tidlig gult for kakkingen sin, så hadde heller ikke det fortsatt.

          Kommentar

          • kunden
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 2296

            Er fortsatt i sjokk og gledesrus over kampen. Den mest underholdende jeg kan huske å ha sett av LSK på lang tid. Og herligheten varte i samfulle 90min bortsett fra et par hvileskjær som er uungåelig.
            Fikk bekreftet at vi trygt kan satse på ungdommen. Mats, Lars og Ulrik var alle tre outstanding.
            Da blir det underholdning utover allikevel. Hadde ikke trua på det. Bare å kjøre på med det samme mot TIL

            Kommentar

            • maxpayne
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 1212

              Opprinnelig skrevet av kunden
              Er fortsatt i sjokk og gledesrus over kampen. Den mest underholdende jeg kan huske å ha sett av LSK på lang tid. Og herligheten varte i samfulle 90min bortsett fra et par hvileskjær som er uungåelig.
              Fikk bekreftet at vi trygt kan satse på ungdommen. Mats, Lars og Ulrik var alle tre outstanding.
              Da blir det underholdning utover allikevel. Hadde ikke trua på det. Bare å kjøre på med det samme mot TIL
              Tja. Lars Ranger har kvaliteter offensivt når han brukder de riktig, men defensivt er det til tider elendig. For å sitere Tom Nordlie. Sånne feil som i går bør man helst gjøre bare en gang i karrieren. Jeg tror seriøst jeg hadde vurdert å gjøre DG til back.
              Last edited by maxpayne; 14.06.2021, 14:20.

              Kommentar

              • Fugggel
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2020
                • 489

                Opprinnelig skrevet av maxpayne

                Tja. Lars Ranger har kvaliteter offensivt når han brukder de riktig, men defensivt er det til tider elendig. For å sitere Tom Nordlie. Sånne feil som i går bør man helst gjøre bare en gang i karrieren. Jeg tror seriøst jeg hadde vurdert å gjøre DG til back.
                Godt du ikke er trener da.
                Et av de største backtalentene i Norge, og fordi han er involvert i noen defensive feil skal vi bytte han ut. Attpåtil skal du omskolere en kant til back, som aldri har spilt back i hele sin karriere.

                Kommentar

                • maxpayne
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 1212

                  Opprinnelig skrevet av Fugggel

                  Godt du ikke er trener da.
                  Et av de største backtalentene i Norge, og fordi han er involvert i noen defensive feil skal vi bytte han ut. Attpåtil skal du omskolere en kant til back, som aldri har spilt back i hele sin karriere.
                  Det holder ikke å være talent og lovende særlig lenge på toppfotballnivå. Sånne feil må lukes vekk fort, hvis ikke så får det kjapt konsekvenser. Selv om ikke DG har spilt back så mener jeg at han har større kvaliter defensivt enn det Ranger foreløpig har vist. Offensivt er han derimot brukbar men ikke spektaktulær på noe vis. Han må analysere risiko mot nytte langt kjappere i topplokket. Noen ganger tør han altfor mye, noen ganger tør han aldri. Nå får han sjansen kamp etter kamp fordi det ikke finnes konkuranse på plassen og da må det forventes at han kjapt tar nivået.
                  Last edited by maxpayne; 14.06.2021, 16:06.

                  Kommentar

                  • sigurdsen
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 1817

                    Opprinnelig skrevet av maxpayne

                    Det holder ikke å være talent og lovende særlig lenge på toppfotballnivå. Sånne feil må lukes vekk fort, hvis ikke så får det kjapt konsekvenser. Selv om ikke DG har spilt back så mener jeg at han har større kvaliter defensivt enn det Ranger foreløpig har vist. Offensivt er han derimot brukbar men ikke spektaktulær på noe vis. Han må analysere risiko mot nytte langt kjappere i topplokket. Noen ganger tør han altfor mye, noen ganger tør han aldri. Nå får han sjansen kamp etter kamp fordi det ikke finnes konkuranse på plassen og da må det forventes at han kjapt tar nivået.
                    Det du etterlyser kommer med alder og erfaring. Her har vi et stort talent som (jeg mener) allerede holder nivået, og med rett matching og litt flyt kan selges videre til en større klubb eller stabilisere seg som en ny Dennis Schiller i LSK. Da tåler vi noen 50/50 dueller som går feil og noen småfeil i det defensive.

                    Kommentar

                    • Fugggel
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2020
                      • 489

                      Opprinnelig skrevet av maxpayne

                      Det holder ikke å være talent og lovende særlig lenge på toppfotballnivå. Sånne feil må lukes vekk fort, hvis ikke så får det kjapt konsekvenser. Selv om ikke DG har spilt back så mener jeg at han har større kvaliter defensivt enn det Ranger foreløpig har vist. Offensivt er han derimot brukbar men ikke spektaktulær på noe vis. Han må analysere risiko mot nytte langt kjappere i topplokket. Noen ganger tør han altfor mye, noen ganger tør han aldri. Nå får han sjansen kamp etter kamp fordi det ikke finnes konkuranse på plassen og da må det forventes at han kjapt tar nivået.
                      Det er noe helt annet å spille kant defensivt kontra back. Det er ikke noe logisk argument på hvorfor DG skulle gjort en bedre jobb en Ranger som back.
                      Ranger har vært såpass god at det ville vært tjenesteforsømelse å skulle bruke DG der.

                      Ser du er veldig på at ranger ikke har vært særlig god defensivt, etter min mening har det ikke vært så mange situasjoner der det er åpenbart at det er hans feil. Situasjonen i går for eksempel er vel så mye Slørdahl sin skyld, om ikke mer.

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3150

                        Det er ikke til å tro. Ifølge enkelte her er Ranger "brukbar" offensivt og "elendig" defensivt...!

                        Kanskje på tide å finne frem stokken, lufte bikkja og tusle bort til Specsavers?

                        Kommentar

                        • Kroktåa
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2015
                          • 2875

                          Opprinnelig skrevet av maxpayne

                          Tja. Lars Ranger har kvaliteter offensivt når han brukder de riktig, men defensivt er det til tider elendig. For å sitere Tom Nordlie. Sånne feil som i går bør man helst gjøre bare en gang i karrieren. Jeg tror seriøst jeg hadde vurdert å gjøre DG til back.
                          Ingen grunn til å gjøre DG til back. Han er vår beste førsteforsvarer. De få minuttene han fikk i går bekreftet det.

                          Kommentar

                          • Lars Henrik Dahl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2020
                            • 2123

                            Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                            Det hele starter to minutter før det røde kommer opp. Det er en kamp om ballen på nærmeste stolpe mellom Ranger og en Haugesundspiller, som presser Ranger ut av banen så han smeller inn i reklameskiltet. En tøff takling, men helt grei.

                            Ranger blir liggende noen sekunder, så Christensen kaster ballen ut til innkast. Ranger kommer seg raskt på beina, men så roper keepertreneren til Haugesund ett eller annet ufint som skrur opp temperaturen, som han får gult for.

                            Så presser Haugesund høyt på innkastet der Velde kaster kort ned mot dødlinja og løper etter selv, og presser Garnås så han blir nødt til å sende ballen ut over sidelinjen igjen. Usportslig, noe også Eurosport-kommentatoren kommenterer på.

                            Dette irriterer Garnås så mye at han noen sekunder etterpå kjefter litt på Velde, og deretter dytter han litt i ryggen så han får anledning til å kaste seg ned som om han var skutt med elefantrifle fra tribunen. Dumt av Garnås, klart frispark men langt unna noe kort. Da kommer denne innbytteren løpende 15-20 meter og kaster seg først over Garnås, deretter tar han strupetak på Mahew før han avslutter "hevntoktet" sitter med å klapse til Mathew i ansiktet, Ikke noe knockout, men soleklart rødt.

                            Idioten applauderer på veien ut, og får garantert med seg et par ekstra kamper på sidelinjen i tillegg til de to han skal ha for direkte rødt. Også keepertreneren til Haugesund applauderte sitt gule, og bør få karantene.

                            Legg til at Velde hele kampen har løpt rundt og småsparket LSK-stopperne i achillesen og brukt enhver anledning til å kaste seg ned og filme. Et ordentlig sjarmtroll i Tommy Høiland-klassen. Mens denne Stølås hadde flere etterslengere som kvalifiserte godt til gult nr to, i tillegg til at han ubegripelig nok unngikk direkte rødt da han sparket ned Ranger i straffesituasjonen.

                            Nei, tvi! For en drittgjeng!
                            Mye gode observasjoner her, enig i det meste. Likevel, to konkrete feil når det gjelder vurdering av situasjoner: 1. Det kan ikke dømmes frispark mot Garnås. Ballen er ikke i spill, et helt sentralt kriterium for å dømme frispark. 2. Det er aldri i nærheten av et direkte rødt kort i straffesituasjonen. Antar du tenker på å frata motstander en opplagt målsjanse. Ranger har nesten død vinkel, med keeper tett på. Dette er en mulighet, men ikke en opplagt målsjanse. (ut i fra hvordan slike situasjoner skal vurderes)

                            Kommentar

                            • lsk_rob
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Mar 2016
                              • 139

                              Opprinnelig skrevet av maxpayne

                              Tja. Lars Ranger har kvaliteter offensivt når han brukder de riktig, men defensivt er det til tider elendig. For å sitere Tom Nordlie. Sånne feil som i går bør man helst gjøre bare en gang i karrieren. Jeg tror seriøst jeg hadde vurdert å gjøre DG til back.
                              Det var ikke akkurat noen "kompis-pasning" han fikk fra Slørdahl heller... Full kommunikasjonssvikt mellom de 2, de har nok tatt lærdom av det. Ja, i en ideell verden skulle vi hatt inn mer rutine også på den plassen, men jeg synes likevel Ranger fint forsvarer plassen sin bra nok til at det ikke er krise om vi ikke får forsterket i neste overgangsvindu. Synes heller ikke han har levert stort dårligere enn kollegaen på motsatt back, som attpåtil er vår mest rutinerte i den bakre 4'eren. Jeg tror han blir meget bra på sikt, Å sette DG ned i en uvant posisjon er overhodet ikke løsningen, så god og viktig førsteforsvarer jobb som han gjør. Det er ikke gitt at han håndterer rollen som back like bra.
                              Jeg er egentlig mye mer bekymra for Slørdahl, og jeg håper inderlig at han får spilt på seg noen gode opplevelser fremover, han har ikke hatt den greieste starten på sesongen hittil.

                              Kommentar

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎