Brann - Lillestrøm SK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hekk
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Mar 2019
    • 221

    Kamptråd Brann - Lillestrøm SK

    Eliteserien, runde 10

    Tid: Onsdag, 30. juni, kl 20:00
    Sted: Brann stadion
    TV: Eurosport Norge / Discovery+
    Brann er i total oppløsning og står med 4 poeng på 10 kamper. Dette bør med andre ord bli en komfortabel seier. Jeg har i alle fall trua!

    Hvordan lag vi ender opp med avhenger av hvor skadet Slørdahl ble mot bart, og med Ranger tilbake fra karantene har vi vel to muligheter.

    MHC

    Garnås
    Ogbu
    Slørdahl

    Ranger*
    Mathew
    Kairinen
    Dragsnes

    Mathisen
    Lehne Olsen
    Åsen

    *kan byttes ut med Edh, men vil gjerne se hvordan Ranger presterer når han veit plassen hans er truet.

    Er Slørdahl skadet går Ranger ned som stopper og Edh kommer inn.


    La oss slokke brann!
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3324

    #2
    Kan gjerne se Dragsnes som stopper og DG som vingback som vi så i går. DG sine defensive bidrag må ikke undervurderes. Spørsmålet er hvor komfortabel Dragsnes er med å spille stopper. Veit ikke om han har særlig erfaring fra det tidligere? Ellers sier laget seg selv, eneste usikkerheten er vel Ranger/Edh og om KK blir klar. Da blir det fort Krogstad inn.

    Kan LSK virkelig greie fire på rad?

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4318

      #3
      Her tror jeg vi får oss en nesestyver. DAP kriger inn vinnermålet for bergenserne.

      Dersom gutta gjør spådommen min til skamme tror jeg sesongen virkelig kan bli morsom! Drister meg til å si at «Nedrykkstråden» kan pensjoneres for sesongen med 3 poeng i Bergen.

      Kommentar

      • Tjodleif
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2017
        • 850

        #4
        Jeg sa før bart at tar vi bart så tar vi Brann. Litt mer usikker nå, men når jeg ser for meg simbabamba og gjengen mot gårsdagens helter kan det ikke bli annet enn nye herlige scener.

        Kommentar

        • bema0806
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2011
          • 521

          #5
          Noen som vet hvordan det er med bortesupportere til kampen mot Brann?

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 3956

            #6
            Opprinnelig skrevet av bema0806
            Noen som vet hvordan det er med bortesupportere til kampen mot Brann?
            For tiden befinner mange av dem seg i en uvirkelig - nesten ut av kroppen-tilstand - som sannsynligvis ikke er langt unna det man tenker på i uttrykket den syvende himmel (1).

            Som kjent vokser intet tre inn i himmelen, så de omtalte bortesupportere må muligens forberede seg på at det denne gangen ikke vil være bortesupporterne som vil kunne juble etter kampen som spilles mellom de syv fjell.

            (1) I dagligtalen betyr uttrykket «i den sjuende himmel», å være i en helt usedvanlig oppløftet og glad stemning (som å være nyforelsket), eller å ha kommet til et fantastisk sted.
            (snl)
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 3956

              #7
              Opprinnelig skrevet av bema0806
              Noen som vet hvordan det er med bortesupportere til kampen mot Brann?
              Alle* som skal på kamp onsdag 30. juni må ved innslipp fremvise grønt koronasertifikat:

              *gjelder barn og voksne

              Har du tatt første dose av vaksinen for mer enn tre uker siden eller har fått påvist covid-19 siste seks måneder vil du finne ditt grønne koronasertifikat på helsenorge.no. Dersom du er usikker på om du har grønt sertifikat kan du logge inn på helsenorge.no med BankID og sjekke allerede nå. Se hvordan på bildet under.
              Dersom du ikke kan vise til grønt koronasertifikat må du booke hurtigtest hos oss.

              Brann lager en teststasjon utenfor Stadion ved inngang 9 (midt på Sparebanken Vest-tribunen). Det er satt opp ulike tidspunktet for testing, med et begrenset antall per halvtime. Testen er gratis for alle med billett til kampen. Hurtigstesten tas i nesen med en vattpinne som kun skal to cm inn i nesen. Testen er mer skånsom enn de PCR-testene man tar på kommunale teststasjoner.
              Slik går du frem
              1. Book tidspunktet du ønsker, du får bekreftelse på epost og sms
              2. Det er ikke parkering ved Stadion. Benytt omkringliggende parkering, som ved Haukelandshallen.
              3. Du må ha med fødsels- og personnummer 11 siffer til alle som skal testes
              4. Du må beregne minst 30 minutter før du får ditt testsvar. Din test lastes opp på din side på helsenorge.no og dersom din test er negativ vil du få et midlertidig grønt koronasertifikat som du viser i døren ved innslipp
              Vi vil være på teststasjonen frem til kampstart klokken 20.00, men det vil ikke være mulig å booke tid den siste timen. Dette fordi vi ved testing i dette tidsrommet ikke kan garantere at du rekker inn før kampstart. Så vår klare oppfordring er å booke tid på et av de oppsatte tidspunkt.

              Hvem tester

              Helsepersonell er hentet inn for å gjennomføre testene. Det vil også være personell fra administrasjonen i Brann til å bidra til administrasjonen av testene.
              Testbevis

              Alle som tar test vil få et bevis på gjennomført hurtigtest. Om man tester positivt på hurtigtesten, vil man bli oppringt og testresultat meldt inn til Helse Norge. Man må da ta en PCR-test på en kommunal teststasjon, og er i karantene frem til man får negativt testsvar fra PCR-testen.

              Elska þetta félag

              Kommentar

              • Zindrinho
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2019
                • 475

                #8
                Opprinnelig skrevet av bema0806
                Noen som vet hvordan det er med bortesupportere til kampen mot Brann?

                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                For tiden befinner mange av dem seg i en uvirkelig - nesten ut av kroppen-tilstand - som sannsynligvis ikke er langt unna det man tenker på i uttrykket den syvende himmel
                Denne var virkelig gul(l)! Nå er telefonen full av kaffesprut, dagens beste!
                Noen her som husker sist vi var såpass store favoritter i bergen? Kan aldri gå.. må vel fortsette å tippe på tap og uavgjort på oddsen, så blir jeg enten rik eller lykkelig (det man kaller helgardering!) bartekampen må være det deiligste tippetapet jeg har hatt på år og dag!

                Kommentar

                • Stray Cat
                  Moderator
                  • Aug 2008
                  • 5914

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av bema0806
                  Noen som vet hvordan det er med bortesupportere til kampen mot Brann?
                  Ser ut til at Brann kun selger sesongkort for tida. Bortesupporterne er dermed sofasupportere til den kampen.
                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                  Kommentar

                  • Fugggel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2020
                    • 489

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Zindrinho


                    bartekampen må være det deiligste tippetapet jeg har hatt på år og dag!
                    Samme her, 500kr ut av vinduet og jeg hadde gjort det igjen, gang på gang på gang.

                    Kommentar

                    • armykanari
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2009
                      • 736

                      #11
                      Noen som har status på Lysken til Helland?

                      Kommentar

                      • Tvilling
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2006
                        • 1467

                        #12
                        Var litt bekymret for at vi nå ville kunne være litt utladet..
                        noe som ble forsterket av at Rb nevnte at de andre som nå hadde slått RBK.. tapte alle påfølgende kamp..
                        Men..når jeg så fikk med meg at Åsen poengterte..1,5 t etter Rbk-kampen..at han nå var kommet dit at han nå først og fremst hadde Brannkampen i hodet.. ja, da har jeg trua!!
                        Det KAN bli ytterligere en ny seier..hvis dersom så fremt...

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3352

                          #13
                          Dersom Slørdahl må stå over skulle jeg gjerne sett Baccay på venstrekanten med Dragsnes på stopperplassen. Tror han kommer mer til sin rett som vingback.

                          Åsen - TLO - DG
                          Baccay - Kairinen - Mathew - Ranger
                          Dragsnes - Ogbu - Garnås
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • Bobkåre
                            Juniormedlem
                            Bøffelpromp
                            • Feb 2019
                            • 17

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av MortenA
                            Dersom Slørdahl må stå over skulle jeg gjerne sett Baccay på venstrekanten med Dragsnes på stopperplassen. Tror han kommer mer til sin rett som vingback.

                            Åsen - TLO - DG
                            Baccay - Kairinen - Mathew - Ranger
                            Dragsnes - Ogbu - Garnås
                            Baccay var opprinnelig kant på G16/Jr. Når han kom på landslaget ble han vingback. Etter det ble han omskolert til ren back i LSK. Er enig med deg deg at han kommer nok mer til sin rett i slik posisjon

                            Kommentar

                            • Playboy1
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 2116

                              #15
                              For meg blir det helt feil å velge DG foran Mathiesen.
                              Ser folk stadig argumenterer ,fordi DG er så god defensivt.

                              Her snakker vi om en ving , en angrepsspiller.

                              Vi bør vel ikke foretrekke en ving som er bra defensivt og svak offensiv. I tillegg på utgående kontrakt , som tvilsomt fornyes ?
                              Istedet for en herlig fryktløs unggutt med allerede mye kvalitet og i enorm utvikling?

                              Kommentar

                              • banan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2018
                                • 438

                                #16
                                Veldig gledelige nyheter fra treningstråden, og er spesielt glad for at både Kairinen og Slørdahl er fit for fight.

                                Så da blir jeg overrasket om ikke dette er laget mot Brann:

                                Åsen - TLO - Mathisen
                                Dragsnes - Kairinen - Mathew - Ranger
                                Slørdahl - Ogbu - Garnås
                                MHC

                                Slørdahl er en robust stopper med god fart, så defensivt så er det gull om han fortsetter der. Men siden han sliter med pasningene, så hadde det vært veldig spennende å få sett mer av Dragsnes som venstre stopper. Venstrefoten til Dragsnes er gull verdt. Men jeg har ingen anelse om nivået til Baccay. Holder Baccay eliteserienivå, så ser jeg gjerne Dragnes som ms og Baccay som vvb mot Brann. Men så er det noe med "do not change a winning team"..

                                Har vært noen helt fantastiske kamper i det siste, så uansett hvilken lag som Bakke & co sender utpå, så har jeg troen på at det er det beste laget.
                                Gleder meg helt vilt til kampen!
                                Last edited by banan; 28.06.2021, 14:55.

                                Kommentar

                                • BD
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2006
                                  • 1386

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av banan
                                  Holder Baccay eliteserienivå, så ser jeg gjerne Dragnes som ms og Baccay som vvb mot Brann. Men så er det noe med "do not change a winning team"..
                                  DG var i mine øyne meget god da han ble flyttet ned som vingback mot rbk. Så hvis vi ikke skal endre det seirende laget fra sist burde han få en ny sjanse dersom Slørdahl ikke er klar.

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3150

                                    #18
                                    Eskil Edh

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3352

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Playboy1
                                      For meg blir det helt feil å velge DG foran Mathiesen.
                                      Ser folk stadig argumenterer ,fordi DG er så god defensivt.

                                      Her snakker vi om en ving , en angrepsspiller.

                                      Vi bør vel ikke foretrekke en ving som er bra defensivt og svak offensiv. I tillegg på utgående kontrakt , som tvilsomt fornyes ?
                                      Istedet for en herlig fryktløs unggutt med allerede mye kvalitet og i enorm utvikling?
                                      Jeg har ingen problemer med å se Mathiesen på vingen, men ser gjerne at DG starter. En frisk og uthvilt Ulrik som spiller siste 30 min. mot slitne Brannspillere vil sannsynligvis bli en bonanza av gule kort vi sjelden har sett maken til.

                                      Er ikke like sikker på at kontrakten til DG ikke forlenges. Han bringer mye rutine inn i en stall med unggutter. Jeg blir ikke overrasket dersom han forlenger med to år.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3150

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av MortenA
                                        Er ikke like sikker på at kontrakten til DG ikke forlenges. Han bringer mye rutine inn i en stall med unggutter. Jeg blir ikke overrasket dersom han forlenger med to år.
                                        Støttes. DG er undervurdert av mange. Herlig fyr med en innsats som ikke står tilbake for noen.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎