Kamp 28.07 LSK-S08

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars Henrik Dahl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2020
    • 2188

    #41
    Deilig at Bohinen virker å være mer fornøyd med kampen enn Bakke. Beste kampen de har spilt siden han kom, sier Bo. Vi her inne synes vel dette var relativt middels, med noen store høydepunkter

    Kommentar

    • bjarmann
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 2883

      #42
      Idag er vi heldige som ikke får baklengs. Bare et udugelig Sarpsborg hindrer det. Mye rusk bakover og på midten. Alt for nonchalant. Men vi er på tredje. Man ser konturene av et storlag og vi har klasse på benk som kan endre kamper. Når hadde vi det sist? Kudos til Bakke som bytter i pausen!
      I år så tar vi alt

      Kommentar

      • Lars Henrik Dahl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2020
        • 2188

        #43
        Opprinnelig skrevet av sigurdsen
        Målet mot Haugesund er dømt som selvmål, se link; https://twitter.com/gjuva/status/141...514398215?s=21
        Hmm. Har ikke Twitter. Tydeligvis ikke bare jeg som ikke har fått med meg. Også en pussig konklusjon ut i fra hvordan selvmål for øvrig vurderes. Ballen var jo på vei mot mål

        Kommentar

        • sigurdsen
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 1818

          #44
          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

          Hmm. Har ikke Twitter. Tydeligvis ikke bare jeg som ikke har fått med meg. Også en pussig konklusjon ut i fra hvordan selvmål for øvrig vurderes. Ballen var jo på vei mot mål
          Enig. Det er visst et utvalg bestående av NTB, NFF og Eurosport som bedømmer/bestemmer. NFF har siste ord.

          Kommentar

          • maxpayne
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 1220

            #45
            Opprinnelig skrevet av bjarmann
            Idag er vi heldige som ikke får baklengs. Bare et udugelig Sarpsborg hindrer det. Mye rusk bakover og på midten. Alt for nonchalant. Men vi er på tredje. Man ser konturene av et storlag og vi har klasse på benk som kan endre kamper. Når hadde vi det sist? Kudos til Bakke som bytter i pausen!
            ...tja. Samme om vi hadde fått ett baklengs Vi scoret 2. MHC redder det han skal, vi har store nok folk nok bak der til å rydde det meste i lufta. Tilløp til noen farligheter fra sarp men så mye skaper de ikke. Eliteserien er såpass jevn at selv om sarp skaper en 3 - 4 gode muligheter så er det ingen grunn til panikk.

            Kommentar

            • *eLSKerLSK*
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2005
              • 408

              #46
              Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
              Betryggende å ha Svendsen og Kairinnen tilbake, selv om ingen av dem starter. En halvtime karusell med Svendsen kan være nok til å avgjøre kampen.

              33 min holdt!

              Kommentar

              • Lars Henrik Dahl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2020
                • 2188

                #47
                I flg. Bakke slo Svendsen ikke opp skaden. Satte ham inn for å forandre kampen, tok ham ut igjen for å ikke ta noen sjanser

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                  Deilig at Bohinen virker å være mer fornøyd med kampen enn Bakke. Beste kampen de har spilt siden han kom, sier Bo. Vi her inne synes vel dette var relativt middels, med noen store høydepunkter
                  Fikk ikke sett hele kampen i dag, men inntrykket mitt totalt av sesongen så langt er at vi er gode i begge bokser. En bra keeper og en spiss i god flyt. Poengfangsten og tabellposisjonen er flatterende om man ser på hva laget presterer generelt. Da er det veldig betryggende å høre Bakke si det samme. Mye potensiale i laget, men det krever mye arbeid selv om tabellen påstår at vi er et topplag allerede. Ikke få panikk om vi tar mindre poeng en periode.

                  Kommentar

                  • *eLSKerLSK*
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2005
                    • 408

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av HSft

                    Fikk ikke sett hele kampen i dag, men inntrykket mitt totalt av sesongen så langt er at vi er gode i begge bokser. En bra keeper og en spiss i god flyt. Poengfangsten og tabellposisjonen er flatterende om man ser på hva laget presterer generelt. Da er det veldig betryggende å høre Bakke si det samme. Mye potensiale i laget, men det krever mye arbeid selv om tabellen påstår at vi er et topplag allerede. Ikke få panikk om vi tar mindre poeng en periode.
                    Med det fundamentet vi nå har lagt, trenger vi ikke få panikk.

                    Faen så deilig. Det blir en god høst. Mange år siden sist.

                    Kommentar

                    • brune stakkeland
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2012
                      • 874

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av HSft

                      Fikk ikke sett hele kampen i dag, men inntrykket mitt totalt av sesongen så langt er at vi er gode i begge bokser. En bra keeper og en spiss i god flyt. Poengfangsten og tabellposisjonen er flatterende om man ser på hva laget presterer generelt. Da er det veldig betryggende å høre Bakke si det samme. Mye potensiale i laget, men det krever mye arbeid selv om tabellen påstår at vi er et topplag allerede. Ikke få panikk om vi tar mindre poeng en periode.
                      Vi skal ha folk inn i overgangsvinduet som åpner nå. Jeg tror en venstrebeint stopper som er sterk på både organisering og frispilling står høyt på lista.

                      La merke til et par ganger Bakke/Myhre var mildt sagt oppgitt over Dragsnes og Mads i den fasen. Mads når han spilte langt når han burde spilt kort og Dragsnes ved to tilfeller hvor stoppera til sarp var totalt ute av posisjon og Lehne hadde fri vei til mål med en lang ball

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6075

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

                        Vi skal ha folk inn i overgangsvinduet som åpner nå. Jeg tror en venstrebeint stopper som er sterk på både organisering og frispilling står høyt på lista.

                        La merke til et par ganger Bakke/Myhre var mildt sagt oppgitt over Dragsnes og Mads i den fasen. Mads når han spilte langt når han burde spilt kort og Dragsnes ved to tilfeller hvor stoppera til sarp var totalt ute av posisjon og Lehne hadde fri vei til mål med en lang ball
                        Fint med nye spillere i overgangsvinduet nå. En stopper er nyttig, og så må vi vel gjøre et forsøk til på å benke smultringen .

                        Men jeg tenker ikke bare på denne sesongen selv om vi gjør det fryktelig bra poengmessig. Ser ingen grunn til at vi ikke skal være bedre neste sesong, mye som kan gjøres på treningsfeltet, ikke bare på overgangsmarkedet. Mange spennende spillere som er på vei, og ingen klare enere som vi ikke kan miste.

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 3968

                          #52
                          Fra Nettavisens artikkel om kveldens kamp: "...Mohamed Ofkir klarte ikke å overliste Amundsen Christiansen i LSK-buret."

                          Herlig med disse skribentene som ikke evner å sjekke navnene på spillerne! Mulig han tror Arnesen fortsatt spiller på Lillestrøm? Eller var det Atle Antonsen...? Stor humor!

                          Daniel AusterheimTips meg
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • armykanari
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2009
                            • 737

                            #53
                            Finnes det status på Svendsen noe steder? Han er jo fankern meg gull verdt blitt

                            Kommentar

                            • gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3186

                              #54
                              Tobias Svendsens status er helt OK. Han ble tatt av for ikke å risikere noe, siden han har én trening med laget før denne kampen. Bakke er happy fordi han ikke slo opp skaden, og Tobias er verken sur eller bitter fordi han ble bytta ut igjen. Han hadde ikke regna med å være i troppen, og slett ikke regna med å komme inn til pause, og denne tida med LSK er det kuleste han har vært med på.

                              Tobias Svendsen (til høyre) regisserte det viktige ledermålet mot Sarpsborg, og mener at han aldri har vært med på noe morsommere i livet enn denne sesongen med Lillestrøm.


                              gilbert

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 3968

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av gilbert
                                denne tida med LSK er det kuleste han har vært med på.

                                Tobias Svendsen (til høyre) regisserte det viktige ledermålet mot Sarpsborg, og mener at han aldri har vært med på noe morsommere i livet enn denne sesongen med Lillestrøm.


                                gilbert
                                Gilbert, vær så snill å hilse Tobias og si at det samme gjelder oss! Jeg tror du kan snakke på vegne av oss alle!
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3376

                                  #56
                                  Fornøyd med 2-0, men det er mye som skurrer om dagen. Vi er heldige som ikke får noen baklengs. 08 hadde alltid ledige pasningsalternativer og de fikk ofte flyttet ball hurtig fremover. Et annet lag med litt mer styrke i begge boksene ville tatt oss. I 2. omg. slutter vi å flytte beina slik at ballfører har ingen gode alternativer, og etterhvert virker det som at laget er tomt for energi. Åsen jobber bra, men i dag hadde han mange svake involveringer. TLO gjør jobben, men ser ut til å svi mye krutt på å presse alene på topp. Laget må bli bedre på å presse samlet slik at motstander ikke bare kan flytte ballen uhindret rundt. Altfor ofte startet Åsen også presset uten at medspillerne dekket alternativene. Til slutt vil jeg si at MHC var heldig som unngikk kort. Det var tydelig at 08 ville nekte oss å starte bakfra, og vi skapte mange situasjoner imot ved at Garnås fikk ballen ved cornerflagget.

                                  Alt i alt, tre nydelige poeng, men Bakke og Myhre må på jobb i ukene fremover.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • LS89
                                    Kamptrådkongen
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2013
                                    • 3332

                                    #57
                                    Mye som skurrer om dagen? Mulig vi har ulike forventninger, men de står da med ni kamper på rad uten tap nå. Ingen lag er feilfrie, og med dette unge og urutinerte mannskapet synes jeg du har feil fokus. Men det er nå min mening.

                                    Kommentar

                                    • Fugggel
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2020
                                      • 489

                                      #58
                                      Hovedproblemet i går er at vi spesielt i første omgang ikke evner å ha høyt nok balltempo til å spille av presset til Sarpsborg. De møter oss relativt høyt som er naturlig ettersom at vi har samme formasjon. De spiller nærmest mann mann.
                                      Vi finner sjelden den ledige spilleren og Sarpsborg vinner ballen gunstig en del ganger. presset vårt spesielt i første omgang var ikke særlig bra, der må backene ta litt av ansvaret for det. Og med det mener jeg at de er nødt til å stå back-back slik at Sarpsborg ikke klarer å spille ut dit uten å bli møtt av en spiller. Akkurat dette lykkes Sarpsborg med og vi ikke. Krogstad blir rettmessig byttet ut, i kamper som dette trenger vi en maestro av kairinens klasse. Krogen har dessverre alt for dårlig medtak og mottak, og han bruker rett og slett for lang tid. Det skal riktignok sies at det var fler som slet med det samme. Alle i bakre 3’ern slet i første med nettopp dette.
                                      byttene i pausen var meget bra, man fikk inn mer kvalitet sentralt og fikk inn en spiller som kunne skape ubalanse. Fasit på hvordan man skal bryte opp et 5-4-1 forsvar. Så er det litt kjedelig at prestasjonen nok en gang faller siste 15. Mot Mjøndalen så ble vi nesten straffet for det, vi er nødt til å gå for nummer 3. 2-0 er som kjent en farlig ledelse.

                                      vil vel ikke si at det er mye som skurrer, men vi har en jobb med å få prestasjonen stabil. Fordi kvaliteten er det helt tydelig at er der. Målene er klasse begge to.

                                      Kommentar

                                      • kunden
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 2311

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av MortenA
                                        Fornøyd med 2-0, men det er mye som skurrer om dagen. Vi er heldige som ikke får noen baklengs. 08 hadde alltid ledige pasningsalternativer og de fikk ofte flyttet ball hurtig fremover. Et annet lag med litt mer styrke i begge boksene ville tatt oss..
                                        Tja. Vi rundspilte molde. Ble rundspilt av enga men fikk poeng mot begge. Nå venter Glimt hjemme 14/8. S08 er ikke så mye dårligere enn de såkalte "topplaga". Er vel heller lag vi står bedre og dårligere mot av ulike årsaker.
                                        Absolutt ting å rette på. Men at vi har heng på 2.plass er jo surreaslistisk.
                                        Forventer forøvrig en tøff batalje mot SF. Virker veldig uforutsigbare og står med sterke 616

                                        Kommentar

                                        • trigz
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 7048

                                          #60
                                          Dragsnes er mindre bingo enn Slørdahl, men han kan ikke spille stopper, han gjør mye rart i hver kamp i den posisjonen. Og jeg tror ikke han tar plassen fra Edh slik sistnevnte spiller nå, selv om vi helst skulle hatt en venstrebeint på den siden. Tipper det kommer inn en stopper i vinduet.
                                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎