Kamp: Skeid-Lillestrøm Sportsklubb 01.08 kl. 16:15

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • maxpayne
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 1212

    #81
    Det er viktig å huske på at denne kampen ble spilt på ett underlag som ikke har noe med fotball å gjøre. Noen LSK spillere hadde større vanskigheter med omstillingen enn andre. DG gjør en hårreisende avgjørelse like før slutt men ellers serverer han til målet og leverer bedre defensivt enn mange andre i dag.

    Kommentar

    • LS89
      Kamptrådkongen
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2013
      • 3324

      #82
      Flere spillere med nochelante holdninger, spesielt Mathew og Ogbu.

      Positivt: Avansement.

      Negativt: Orker ikke.

      Forståelig med slitne bein og hoder, men Skeid har et tettere kampprogram, og det var LSK som virket slitne i dag.

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 3956

        #83
        Opprinnelig skrevet av maxpayne
        Det er viktig å huske på at denne kampen ble spilt på ett underlag som ikke har noe med fotball å gjøre. Noen LSK spillere hadde større vanskigheter med omstillingen enn andre. DG gjør en hårreisende avgjørelse like før slutt men ellers serverer han til målet og leverer bedre defensivt enn mange andre i dag.
        Greit at underlaget er en større utflordring for oss enn for Skeid som har dette som hjemmebane. Men jeg mener likevel at det vi så i dag må være resultatet av at vi ubevisst undervurderer motstanderen og dermed senker oss det lille som skal til for å utligne divisjonsforskjellen. Som andre har påpekt har vi jo sett det før. Og jeg synes det er litt typisk at det blant annet er Ogbu, som ellers i år stort sett har vært veldig god, som blir litt vel eplekjekk og blir straffet for det. Han er ung og kommer fra en divisjon under og selv om det ikke er bra, er det lett å forstå at det skjer. Håper han lærer til neste gang vi møter en motstander som vi tror vi er bedre enn. Det er kanskje mer bekymringsverdig at Dragsnes virker vel så junioraktig - han har jo tross alt blitt hentet fordi han har erfaring fra ES.

        Ellers er jeg jo enig i at DG gjør en stor dumhet som det påpekes. Men jeg synes også at enkelte er altfor raske til å gjøre ham til skyteskive. DG bidrar i mange kamper mye mer enn mange får med seg!
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • niko
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2008
          • 444

          #84
          Mye jevne kamper for de andre eliteserielagene også (med unntak av RBK), så vi er ikke alene om å gå videre etter en knepen seier mot svakere motstand.

          Kommentar

          • Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 2128

            #85
            Opprinnelig skrevet av kunden

            Ila de første 90 kunne vi ikke kontre ettersom Skeid lå mer eller mindre med 11 mann fr 30m og inn på egen halvdel. Etter vi gikk opp til 2-1 prioriterte vi å gjøre det som vi pleier å gjøre når vi leder - invitere motstanderne inn i kampen. Legge oss lavt uten press på ballfører.

            Flaut å drøye ved cornerflagget mot et PN-lag selvom det er i 118.min Som ES lag er man programforpliktet til å gå for en kasse (til) når man har dødball
            Det var på en måte poenget mitt også. Vi hadde ikke noe kontringsspill.

            Jeg synes det er flaut at man oppsøker cornerflagget i en slik kamp. Når det er sagt, seieren teller mest. Slik kampen utviklet seg er det viktigste å gå videre. Ingen hadde hyllet oss for gla'fotball hvis vi røk på en kontring i sluttminuttene. TIL og Sandefjord røyk ut i dag mot dårligere motstand.

            Kommentar

            • Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 2128

              #86
              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

              Ellers er jeg jo enig i at DG gjør en stor dumhet som det påpekes. Men jeg synes også at enkelte er altfor raske til å gjøre ham til skyteskive. DG bidrar i mange kamper mye mer enn mange får med seg!
              For ordens skyld: Jeg skrev en kommentar om hva DG gjorde basert på at jeg synes han er alt for rutinert til å gjøre noe slikt. Det var fryktelig dumt i den fasen av kampen, og det er slikt som man taper seiere på. Selv om jeg sa at det alene kunne kvalifisere til å sende ham hjem til Sverige, mener jeg selvfølgelig ikke at han skal det. Jeg påpeker kun at det var en hårreisende handling i den ene situasjonen. I motsetning til mange andre mener jeg at DG er en svært verdifull spiller for klubben.

              Jeg tar fullstendig avstand fra enkelte kommentarer som kom som svar til min kommentar.

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3150

                #87
                Vi gikk videre. Enkelte var svakere enn forventet, andre var gode. Ingen grunn til å krisemaksimere, mobbe enkeltspillere eller sende noen hjem hverken hit eller dit.

                Kommentar

                • Lars Henrik Dahl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2020
                  • 2128

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av LS89
                  Flere spillere med nochelante holdninger, spesielt Mathew og Ogbu.

                  Positivt: Avansement.

                  Negativt: Orker ikke.

                  Forståelig med slitne bein og hoder, men Skeid har et tettere kampprogram, og det var LSK som virket slitne i dag.
                  Jeg vurderte om jeg skulle "orke", men mot bedre vitende prøver jeg
                  Hvilket grunnlag har du til å snakke om nonchalante holdninger?

                  Jeg er hellig overbevist om at problemet ikke ligger i holdningene til spillerne. Jeg vet ingenting om hvilken erfaring du har med å jobbe med prestasjoner, men det er alt for enkelt å slenge ut sånne utsagn. Som Tom Nordlie har sagt en del ganger, "det er ingen som går utpå der og er dårlig med vilje".

                  Jeg så ingen tegn til dårlige holdninger ute på banen. Jeg så mange tegn til frustrasjon, jeg så en del enkeltprestasjoner som var dårlige, noen dårlige valg, mange misforståelser mellom spillerne. Jeg så baller som spratt på en måte jeg aldri har sett en fotball sprette før. Så det veldig godt demonstrert da Ranger ble tatt på senga like etter at han kom inn. Et annet eksempel tidlig i kampen var en lang ball over hodet på en av våre forsvarere (husker ikke i farta hvem) ballen har 45 graders vinkel ned mot bakken, og spretter loddrett opp. Endte heldigvis med frispark til oss.

                  Matthew ser vanligvis nonchalant ut når han ikke finner sine medspillere. Det er som regel ikke hans feil. Han blir da satt i situasjoner hvor han holder litt for lenge på ballen, av mangel på alternativer.

                  Ogbu er ung, og gjør en del urutinerte feil. Han kan nok innimellom framstå som nonchalant. Jeg tror ikke det har med holdninger å gjøre, men med erfaring. Jeg har likevel mye større problem med Dragsnes, som burde ha rutinen til å vite når en ball skal finspilles og når den skal feies opp på tribunen. Til hans forsvar spiller han på en uvant plass, men mange av de situasjonene han har feilet i har lite med om han spiller Venstre av 3 midtstoppere eller en ren venstreback.

                  Kommentar

                  • Tvilling
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 1467

                    #89
                    Litt ok at også Sandefjord fikk 120 min i beina mtp neste kamp.
                    De fikk nok en tyngre utgang i tillegg..
                    Nå gjelder det å samle seg til neste viktige oppgave..en vanskelig bortebane i Sandefjord, om kun én uke

                    Kommentar

                    • Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2128

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av Tvilling
                      Litt ok at også Sandefjord fikk 120 min i beina mtp neste kamp.
                      De fikk nok en tyngre utgang i tillegg..
                      Nå gjelder det å samle seg til neste viktige oppgave..en vanskelig bortebane i Sandefjord, om kun én uke
                      Jepp - Mot Jekyl & Hyde-laget må man være fullt skjerpa fra start. Første målet vinner, tror jeg.
                      Velger å tro at borteBANEN blir vesentlig enklere

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3352

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                        Det DG gjør på slutten er nok til å sende ham hjem til Sverige i morgen. Det går virkelig ikke an. Bare flaks at vi ikke blir straffa
                        Dragnes og Ogbu rotet det enda mer til for seg. Urutinert at DG, absolutt, men det var ikke mange som spilte til ståkarakter i dag.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3177

                          #92
                          Videre i cupen
                          + Ingen nye skader eller belastninger
                          + Ingen idiotiske kort eller karantener
                          + Mye spilletid for mange i stallen
                          + Noen gode og oppmuntrende prestasjoner fra enkeltspillere. og kombinasjoner av spillere
                          + Ekstraomganger - og tap - for neste motstander i serien
                          + Ei hel uke til neste kamp
                          = Helt greit

                          gilbert

                          Kommentar

                          • Lars Henrik Dahl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2020
                            • 2128

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av gilbert
                            Videre i cupen
                            + Ingen nye skader eller belastninger
                            + Ingen idiotiske kort eller karantener
                            + Mye spilletid for mange i stallen
                            + Noen gode og oppmuntrende prestasjoner fra enkeltspillere. og kombinasjoner av spillere
                            + Ekstraomganger - og tap - for neste motstander i serien
                            + Ei hel uke til neste kamp
                            = Helt greit

                            gilbert
                            + 100 minutter på vår for tiden mest kreative spiller, som var småskadet for kort tid siden
                            = Helt kanon

                            I 2019 og før det også var det litt for ofte man etter kamp tenkte, "jaja, nok et tap, men vi spilte i og for seg ikke så aller verst". Vil heller gremmes litt over spillet og tenke "Jaja, vi vant i hvert fall"

                            Kommentar

                            • Lars Henrik Dahl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2020
                              • 2128

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av MortenA

                              Dragnes og Ogbu rotet det enda mer til for seg. Urutinert at DG, absolutt, men det var ikke mange som spilte til ståkarakter i dag.
                              Synes individuelt spilte alle til ståkarakter, selv om en del individuelle feil trakk ned. Det var kollektivet som var for dårlig.
                              • MHH gjør det han skal. Godkjent
                              • Bakerst er det nesten vanskelig å vurdere, men det var der vi sleit mest med individuelle feil. Alle etter tur lot seg trekke fullstendig ut av posisjon noen ganger, satte medspillere i vanskelige situasjoner, og lagde unødvendige frispark. Dårlig dag på jobben? Ja. Stryk? Nei.
                              • DG starter dårlig, men spiller seg opp. Fullstendig dust i siste situasjon, men gjør ellers en del bra. Som vanlig mye "usynlig" jobb både offensivt og defensivt. OK minus
                              • Knudsen synes jeg leverer helt ok. Bruker litt lang tid med ballen noen ganger som fører til ballmist. Hele tiden konstruktiv. Godkjent
                              • Matthew lider av bevegelsene rundt seg, og blir i tillegg ofte spilt opp i trange situasjoner. En del ballmist, men gjør også en del bra med gjenvinninger og spillvendinger. OK minus
                              • Edh - ikke hans beste kamp, men ingenting å skamme seg for heller. Lite synlig i første omgang, bedre etter hvert. Prøver alltid. Godkjent
                              • Ulrik Mathisen synes jeg starter dårlig, men spiller seg også opp. En del gode løp og flere offensive muligheter. Mangler det siste, og brenner en kjempesjanse etter godt løp. Godkjent
                              • Braut hadde ekstremt vanskelige betingelser, men synes han klarer seg helt ok. Merket ikke særlig forskjell ved å få inn TLO etter pausen (før målet) OK minus
                              • Svendsen var vår soleklart beste og var vel involvert i nesten alt som skjedde offensivt. Ikke like ekstrem som i enkelte av innhoppene han har hatt, men en treg og humpete bane favoriserer ham ikke akkurat. Holder i over 90 minutter på meget bra nivå.
                              • TLO var relativt lite synlig fram til Åsen kom inn. Prøver på et par kontringer mot slutten, men ting flyter ikke. Klassemål, ellers bare OK
                              • Åsen avgjør kampen sammen med TLO. Er med og river og sliter i motstander, men har sett ham bedre. Synes han er inne i en negativ trend nå spillemessig, men så drar han fram slike perler av noen pasninger innimellom. Det er nok. Godkjent pluss.
                              • KKK Godt innhopp når Knudsen begynte å bli sliten, var stødig uten å tilføre noe veldig mye mer enn tryggheten og roen. (Forskjellen blir mindre synlig enn når han erstatter Krogstad.) Godkjent
                              • KHE var vistnok også på banen i nesten en ekstraomgang. Så ham vel nesten bare i det han gikk på banen.
                              • Ranger grundig lurt at en av mange rare ballspretter. Prøver som vanlig å sette fart, men virker ikke like pigg som i begynnelsen av sesongen. (Til gjengjeld ikke like overtent. Færre kort og frispark mot, mindre markant framover) Godkjent

                              Kommentar

                              • BD
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2006
                                • 1387

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                DG starter dårlig, men spiller seg opp. Fullstendig dust i siste situasjon, men gjør ellers en del bra. Som vanlig mye "usynlig" jobb både offensivt og defensivt. OK minus
                                I mine øyne er det mer forståelig at man gjør noe som er litt dust etter å ha spilt 120 min. + tillegg. Det er laget like idiotiske frispark av andre tidligere i år og det å legge veldig stor vekt på akkurat denne situasjonen er ikke rettferdig ovenfor DG.

                                Kommentar

                                • Lars Henrik Dahl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2020
                                  • 2128

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av BD

                                  I mine øyne er det mer forståelig at man gjør noe som er litt dust etter å ha spilt 120 min. + tillegg. Det er laget like idiotiske frispark av andre tidligere i år og det å legge veldig stor vekt på akkurat denne situasjonen er ikke rettferdig ovenfor DG.
                                  Enig i det du skriver, og synes ikke jeg (etter den umiddelbare utblåsningen) legger SÅ stor vekt på det. Jeg vektlegger det noe fordi vi på det tidspunktet var på hæla, og slikt har en tendens til bli straffet. Det er forståelig med feil generelt. Hadde ingen gjort feil på fotballbanen hadde de fleste kamper endt 0-0.

                                  Jeg stiller høyere krav til en med såpass rutine, og ville reagert mye mindre hvis feks Eskild Edh hadde gjort det samme. Samtidig, når folk er slitne gjør de dumme ting, uansett rutine.

                                  Sammenlignet med de som hevder at knapt noen leverte til ståkarakter synes jeg jeg er ganske balansert

                                  Kommentar

                                  Working...
                                  😀
                                  😂
                                  🥰
                                  😘
                                  🤢
                                  😎
                                  😞
                                  😡
                                  👍
                                  👎