Kamp: Sandefjord fotball - Lillestrøm sportsklubb 08.08.2021 KLOKKA 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • brune stakkeland
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2012
    • 868

    #61
    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

    Mannen som leder assiststatistikken etter halvspilt serie mener du
    Jeg presiserte hvorfor. Han har et skikkelig godt fotballhode og en helt enorm pasningsfot og han bringer inn en mentalitet som vi virkelig trenger. Men under hardt press eller med en mann tett i kroppen så mister han ballen 10 av 10 ganger.

    Kommentar

    • LS89
      Kamptrådkongen
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2013
      • 3324

      #62
      Isolert sett er poeng på bortebane bra. Sandefjord viser at de er et meget solid fotballag. Samtidig er de også et formlag, men satan så moro det er å se LSK spille ball om dagen. Åsen arkitekt og styrer det meste, og TLO scorer på alt. Surt at vi ikke bikket dette i vårt favør, men ærlig talt, 10 på rad uten tap, a poeng med Glimt - hvem hadde trodd det etter to tap og seks i ræva etter årets to første kamper?

      Dette laget, fansen og LSK utad leverer virkelig om dagen. Bare å se frem til et skadeskutt Glimt kommer på besøk. De skal samtidig spille Europa på torsdag, så her har vi allverdens muligheter til å innta andreplassen.

      Kommentar

      • maxpayne
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 1213

        #63
        Det er godt å få bekreftet at jeg fortsatt ville byttet ut alle LSK backer med Haakenstad. Forsvarsmessig på nivå med LSK spillerene, suverent mye bedre i nærspillet og evnen til å holde i ball på små flater. Løper mer. LSK backene marginalt bedre i avslutningsfasen, men Ranger, Edh, og Dragsnes må bli bedre i trange situasjoner og evne til å holde ball.

        Kommentar

        • Lars Henrik Dahl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2020
          • 2150

          #64
          Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

          Jeg presiserte hvorfor. Han har et skikkelig godt fotballhode og en helt enorm pasningsfot og han bringer inn en mentalitet som vi virkelig trenger. Men under hardt press eller med en mann tett i kroppen så mister han ballen 10 av 10 ganger.
          LSK har i mange år hatt gode spillere, men for mye allround. (Min påstand) Når vi endelig har en med spisskompetanse synes jeg det blir underlig å disse ham fordi han ikke er like god på alt. Hvor mange slike har du i RBK?

          Kommentar

          • bjarmann
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 2869

            #65
            Opprinnelig skrevet av maxpayne
            Det er godt å få bekreftet at jeg fortsatt ville byttet ut alle LSK backer med Haakenstad. Forsvarsmessig på nivå med LSK spillerene, suverent mye bedre i nærspillet og evnen til å holde i ball på små flater. Løper mer. LSK backene marginalt bedre i avslutningsfasen, men Ranger, Edh, og Dragsnes må bli bedre i trange situasjoner og evne til å holde ball.
            For å si det sånn. Om vi hadde hatt Haaken og Melga på laget fortsatt (som jeg vet du foretrekker) så hadde vi ikke vært der vi er idag
            I år så tar vi alt

            Kommentar

            • Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 2150

              #66
              Opprinnelig skrevet av maxpayne
              Det er godt å få bekreftet at jeg fortsatt ville byttet ut alle LSK backer med Haakenstad. Forsvarsmessig på nivå med LSK spillerene, suverent mye bedre i nærspillet og evnen til å holde i ball på små flater. Løper mer. LSK backene marginalt bedre i avslutningsfasen, men Ranger, Edh, og Dragsnes må bli bedre i trange situasjoner og evne til å holde ball.
              Skjønner ikke helt hvorfor det er godt. Men må si at Haakenstad var god i dag. Personlig, ref spisskompetanse i forrige innlegg, foretrakk både Haakenstad og Melga framfor Rafn som jeg syntes sleit nettopp med at han var brukbar til mye, men ikke god til noe.

              Kommentar

              • brune stakkeland
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2012
                • 868

                #67
                Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                LSK har i mange år hatt gode spillere, men for mye allround. (Min påstand) Når vi endelig har en med spisskompetanse synes jeg det blir underlig å disse ham fordi han ikke er like god på alt. Hvor mange slike har du i RBK?
                Det er fordi jeg har så store forventninger til han at jeg blir så latterlig oppgitt når han mister ballen litt for enkelt. Hadde han vært god på nærdueller i tillegg så hadde han vært altfor god og dyr for oss. Ikke tving meg til å være fornuftig når jeg er oppgitt over dagens resultat nå.

                Kommentar

                • maxpayne
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 1213

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                  Skjønner ikke helt hvorfor det er godt. Men må si at Haakenstad var god i dag. Personlig, ref spisskompetanse i forrige innlegg, foretrakk både Haakenstad og Melga framfor Rafn som jeg syntes sleit nettopp med at han var brukbar til mye, men ikke god til noe.
                  Fordi jeg mener at backene våre i dag blir skrytt opp i skyene av prestasjoner som er helt på det jevne og at både Melgalvis og Haakenstad aldri spilte på ett lag med en fungerende angrepsrekke og fikk alt for mye pepper i forhold til hvor mye de bidro.

                  Kommentar

                  • brune stakkeland
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2012
                    • 868

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av maxpayne

                    Fordi jeg mener at backene våre i dag blir skrytt opp i skyene av prestasjoner som er helt på det jevne og at både Melgalvis og Haakenstad aldri spilte på ett lag med en fungerende angrepsrekke og fikk alt for mye pepper i forhold til hvor mye de bidro.
                    Ranger har et mye større potensial pluss spisskompetanse og Dragsnes har et venstrebein og er sterkere i lufta. Det alene gjør at jeg foretrekker dagens backer. Mistenker også at Haakenstad ikke helt passa inn i den "spille på lag"-profilen vi bygger stall etter.

                    Kommentar

                    • Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2150

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av maxpayne

                      Fordi jeg mener at backene våre i dag blir skrytt opp i skyene av prestasjoner som er helt på det jevne og at både Melgalvis og Haakenstad aldri spilte på ett lag med en fungerende angrepsrekke og fikk alt for mye pepper i forhold til hvor mye de bidro.
                      Uenig i det første, enig i det siste. Mener likevel det var riktig for utviklingen å la dem gå

                      Kommentar

                      • Playboy1
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 2124

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av bjarmann

                        For å si det sånn. Om vi hadde hatt Haaken og Melga på laget fortsatt (som jeg vet du foretrekker) så hadde vi ikke vært der vi er idag
                        Takk !
                        så enig ! Samme hvilken ex spiller vi elsker ( min var Koren) klubben et alltid større enn spilleren . men ja ,svir jævlig innemellom .

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3359

                          #72
                          I følge fotmob.com vant vi sjansestatistikken 21-12, og expected goals 2,23-0,83. Dette var med andre ord en kamp vi burde vunnet. Målet vi slipper inn er for billig, og vi sliter med å score. Vi ser heller ikke ut til å evne å sette motstander under press mot slutten. Skal vi stabilisere oss som et topplag må dette komme på plass. Jeg synes også at vi sliter med at flere spillere først begynner å bevege seg opp i press når pasningen er slått til tross for at det er åpenbart hvor ballen vil havne.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • brune stakkeland
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2012
                            • 868

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av MortenA
                            I følge fotmob.com vant vi sjansestatistikken 21-12, og expected goals 2,23-0,83. Dette var med andre ord en kamp vi burde vunnet. Målet vi slipper inn er for billig, og vi sliter med å score.
                            Det som har flyti hittil i sesongen fløyr absolutt ikke i dag. Så noen gleder seg til Svendsen holder 90. Jeg gleder meg til Svendsen holder lenge nok til at vi kan bytte han med Helland.

                            Kommentar

                            • Dumbo
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2004
                              • 467

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av MortenA
                              I følge fotmob.com vant vi sjansestatistikken 21-12, og expected goals 2,23-0,83. Dette var med andre ord en kamp vi burde vunnet. Målet vi slipper inn er for billig, og vi sliter med å score. Vi ser heller ikke ut til å evne å sette motstander under press mot slutten. Skal vi stabilisere oss som et topplag må dette komme på plass. Jeg synes også at vi sliter med at flere spillere først begynner å bevege seg opp i press når pasningen er slått til tross for at det er åpenbart hvor ballen vil havne.
                              21-12? RB har 7-2. Regnes det som en sjanse hver gang ballen havner i nærheten av 16-meteren?

                              Kommentar

                              • McGuffy
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 5096

                                #75
                                Det som irriterer meg mest i dag er hvor sløve vi er i de sekundene rett etter vi har vunnet ballen. Vi vinner masse dueller i gunstige posisjoner, bare for å miste ballen to-tre trekk etter på. Her må nivået opp, vi kunne straffet Sandefjord mye hardere ved flere anledninger.

                                Kommentar

                                • Playboy1
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 2124

                                  #76
                                  Mulig jeg har sett en annen kamp
                                  rett og slett drit stolt selv med kun 1 poeng !. Og fansen, alle kanaler sier vi er unike ! ( ps litt ferie drinker unna bords ). Stolt av LSK !

                                  Kommentar

                                  • _Fugl_
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • Apr 2005
                                    • 42

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                    Det er godt å få bekreftet at jeg fortsatt ville byttet ut alle LSK backer med Haakenstad. Forsvarsmessig på nivå med LSK spillerene, suverent mye bedre i nærspillet og evnen til å holde i ball på små flater. Løper mer. LSK backene marginalt bedre i avslutningsfasen, men Ranger, Edh, og Dragsnes må bli bedre i trange situasjoner og evne til å holde ball.
                                    På grensen til provoserende, eller tydeligvis over, ettersom det er årevis siden mitt forrige innlegg. Mulig Haak gjorde en brukbar kamp i dag. En fyr som gir jernet. Potensiell kultspiller. Allikevel en av de minst begavede fotballspillerne som noensinne har fått minutter på øverste nivå av norsk fotball, noensinne. Litt krass nå, men dog... En spillertype som aldri vil være i nærheten av å være attraktiv for et topplag i Norge.

                                    Kommentar

                                    • Lars Henrik Dahl
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2020
                                      • 2150

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av _Fugl_

                                      På grensen til provoserende, eller tydeligvis over, ettersom det er årevis siden mitt forrige innlegg. Mulig Haak gjorde en brukbar kamp i dag. En fyr som gir jernet. Potensiell kultspiller. Allikevel en av de minst begavede fotballspillerne som noensinne har fått minutter på øverste nivå av norsk fotball, noensinne. Litt krass nå, men dog... En spillertype som aldri vil være i nærheten av å være attraktiv for et topplag i Norge.
                                      Kanskje provoserende, men først og fremst helt unødvendig.

                                      Kommentar

                                      • Lars Henrik Dahl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2020
                                        • 2150

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av Dumbo

                                        21-12? RB har 7-2. Regnes det som en sjanse hver gang ballen havner i nærheten av 16-meteren?
                                        De teller på en annen måte. Kanskje "muligheter" hadde vært en bedre beskrivelse enn "sjanser". Exp goals gir et bedre mål, da muligheten også vurderes.

                                        Kommentar

                                        • Lars Henrik Dahl
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2020
                                          • 2150

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av MortenA
                                          I følge fotmob.com vant vi sjansestatistikken 21-12, og expected goals 2,23-0,83. Dette var med andre ord en kamp vi burde vunnet. Målet vi slipper inn er for billig, og vi sliter med å score. Vi ser heller ikke ut til å evne å sette motstander under press mot slutten. Skal vi stabilisere oss som et topplag må dette komme på plass. Jeg synes også at vi sliter med at flere spillere først begynner å bevege seg opp i press når pasningen er slått til tross for at det er åpenbart hvor ballen vil havne.
                                          Enig i mye, bortsett fra "komme på plass". En av grunnene til at vi ligger så høyt på tabellen er at vi har vært relativt gode til å utnytte sjansene våre i år.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎