Lillestrøm SK - Bodø Glimt, søndag kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3321

    Kamptråd Lillestrøm SK - Bodø Glimt, søndag kl. 18.00

    Hvor: Åråsen
    Når: Søndag kl. 18
    Tilskuere: 4500
    Odds: 2.65 - 3.55 - 2.70



    Form: 1-2-2
    Tabellplassering: 2
    Nøkkelspiller: Ulrik Saltnes


    Toppoppgjør når fjorårets seriemester kommer på besøk. Glimt har slitt med mye skader i år, samt utskiftninger spesielt offensivt der både Junker, Hauge og Zinkernagel er forsvunnet etter fjoråret. Inn hentet de bl.a Sondre Sørli fra KBK, Lasse Nordås fra Strømmen, Botheim fra RBK for å nevne noen. Er i dårlig form i serien, og har samtidig Europa å tenke på, da de tok seg videre med 3-2 sammenlagt mot Prishtina. De spilte i går og får minimalt med hvile frem til søndagen. De prioriterer naturlig nok Europa i år, og stilte toppet i går, der bl.a Ola Solbakken gjorde comeback etter å vært ute med skade. Bjørkan, deres kanskje viktigste offensive kort er tilbake igjen også. Sondre Sørli er fortsatt ute. Glimt har 2-2-2 på bortebane denne sesongen i ES. Kommer med slitne bein, og forventes nok noe rullering, så her bør det være gode muligheter for tre poeng for LSK.

    De stiller i sin vante 4-3-3 formasjon og stilte med følgende mannskap i går;

    Haikin
    Sampsted - Moe - Lode - Bjørkan
    Saltnes - Berg - Fet
    Vetlesen - Botheim - Solbakken

    Form: 10 på rad uten tap
    Tabellplassering: 3
    Nøkkelspillere: Alle

    Det store formlaget i ES med nå utrolige 10 kamper på rad uten tap i serien, noe så må sies å være en enorm prestasjon som nyopprykket og ikke minst etter den elendige seriestarten. En kjempefin harmoni innad i spillergruppa, der spillere som Åsen, Helland og TLO er de store bidragsyterne. Utad på banen ble TLO nylig kåret til månedens spiller i ES, med Bakke som månedens trener. Enormt gledelig, og ikke minst fortjent. Spillere er i form, og med artister som Svendsen og Åsen er det en fryd å se LSK spille fotball om dagen. Mot et slitent Glimt-lag som ikke har imponert på bortebane i år er dette tidenes mulighet for å gå forbi og ta over 2.plassen, og med 4500 elleville supportere inne på Åråsen er det forventet enormt trøkk, med bl.a 1000 inne på RB-tribunen. Aner Glimt hva som møter dem? Det er av det jeg kan se noen billetter igjen til kampen, så nå gjelder det å bestille før det er for seint. Håper vi går rett i strupen på Glimt. Men vil Bakke gamble med Svendsen fra start mot Bjørkan? Mulig DG starter. Ellers er laget friske og raske. Helland på benken sist. Ranger er ute med suspensjon.

    Forventet lag;

    MHC
    Garnås - Ogbu - Pettersson
    Edh - Kairinen - Mathew - Dragsnes
    Svendsen/DG - TLO - Åsen


    Alle mann til Åråsen - folkefest og tre poeng!
  • Tvilling
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 1462

    #2
    Ser på fb at Ogbu haltet av trening. .. Håper veldig at det ikke er noe som går utover hans tilgjengelighet/spill på søndag!

    Kommentar

    • Playboy1
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 2105

      #3
      Håper Svendsen starter vs DG.
      Bør tenke offensivt hjemme , samme hvem vi spiller mot.

      Kommentar

      • LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3321

        #4
        Hvis Ogbu er ute er det mildt sagt krise.

        Kommentar

        • armykanari
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2009
          • 736

          #5
          Opprinnelig skrevet av LS89
          Hvis Ogbu er ute er det mildt sagt krise.
          Det stemmer ikke. Hvis det viser seg at Ogbu er skadet, vil de andre heve seg, gripe sjansen og være enda mer skjerpet. Sånn er det her i gården nå.

          Kommentar

          • Tvilling
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 1462

            #6
            Opprinnelig skrevet av Playboy1
            Håper Svendsen starter vs DG.
            Bør tenke offensivt hjemme , samme hvem vi spiller mot.
            Samtidig er Svendsen fantastisk når forsvaret er litt mer kjørt, og han kommer inn som den virvelvinden han kan være.. svimle forsvarere er et syn..

            Kommentar

            • Tjodleif
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2017
              • 848

              #7
              Hvis Ogbu er skada har jeg lyst til å se Slørdahl inn i midten eller som høyre stopper, og ikke Dragsnes ned. Satser på det. Så får heller Ogbu være en bonus!

              Kommentar

              • Fugggel
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2020
                • 487

                #8
                Opprinnelig skrevet av armykanari

                Det stemmer ikke. Hvis det viser seg at Ogbu er skadet, vil de andre heve seg, gripe sjansen og være enda mer skjerpet. Sånn er det her i gården nå.
                Redd for at det er ønsketenkning. Uavhengig av hvor sammensveiset gruppe man har blir man svekket om de beste ikke kan spille. Spesielt om ogbu ikke kan spille, han, lehne og mathew er for meg de viktigste enkeltspillerne.

                Kommentar

                • Playboy1
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 2105

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Tvilling

                  Samtidig er Svendsen fantastisk når forsvaret er litt mer kjørt, og han kommer inn som den virvelvinden han kan være.. svimle forsvarere er et syn..
                  Selvfølgelig er jeg ikke uenig det , er herlig å se
                  Men ut fra det han viser når han kommer inn , så har han jo fortjent å starte , selv om han ikke har vært like overbevisende de 2-3 kampene han har fra start i TL for oss.
                  Men Vi bør absolutt ikke ‘stemple ‘ han som en super -reserve ennå ut fra dette.
                  Dette er en ung gutt med masse talent , som kommer til å vokse for hver eneste start han får , og den plassen har han pr d.d fortjent , mener nå jeg da.

                  Beklager å igjen komme inn på DG i denne diskusjonen, men når han mest sannsynlig er alternativet , så bør det ikke være noen tvil .
                  Han kan evt komme inn å trygge det defensive om trengs , hvis vi leder ? Men ellers holder han ikke offensivt nivået til å starte for ett topplag i TL.


                  Kommentar

                  • bjarmann
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 2857

                    #10
                    Det som blir viktig I denne matchen er å ta kontringene. Vi kommer til å få masse muligheter til det og de må vi ta skal vi vinne. Syns vi for ofte blir for treige framover når vi har muligheten
                    I år så tar vi alt

                    Kommentar

                    • brune stakkeland
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2012
                      • 863

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av bjarmann
                      Det som blir viktig I denne matchen er å ta kontringene. Vi kommer til å få masse muligheter til det og de må vi ta skal vi vinne. Syns vi for ofte blir for treige framover når vi har muligheten
                      Pettersson -> DG -> Lehne -> Mål

                      Kommentar

                      • kunden
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 2281

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Tjodleif
                        Hvis Ogbu er skada har jeg lyst til å se Slørdahl inn i midten eller som høyre stopper, og ikke Dragsnes ned. Satser på det. Så får heller Ogbu være en bonus!
                        Vil ikke skje. Er Ogbu ute blir det Petterson, Garnås og Vetle bak der.

                        Kommentar

                        • Tvilling
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 1462

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Playboy1
                          Beklager å igjen komme inn på DG i denne diskusjonen, men når han mest sannsynlig er alternativet , så bør det ikke være noen tvil .
                          Han kan evt komme inn å trygge det defensive om trengs , hvis vi leder ? Men ellers holder han ikke offensivt nivået til å starte for ett topplag i TL.
                          Ang DG , så tror mener jeg han leverer godt i vårt spill, og er fort undervurdert.
                          Jeg mener ikke at Svendsen skal forbli superreserve, Bakke får stokke dette taktisk som han mener er best har tillit til han, også

                          Kommentar

                          • Sailor Man
                            Moderator
                            • Jun 2007
                            • 1326

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av kunden

                            Vil ikke skje. Er Ogbu ute blir det Petterson, Garnås og Vetle bak der.
                            Jeg tror det blir Slørdahl - Garnås - Petterson. Både fordi Ranger er suspendert, men også fordi vi prøver å spille inn Petterson som venstre stopper - han bør brukes i den samme rollen nå i starten.

                            Kommentar

                            • Playboy1
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 2105

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Tvilling
                              Ang DG , så tror mener jeg han leverer godt i vårt spill, og er fort undervurdert.
                              Jeg mener ikke at Svendsen skal forbli superreserve, Bakke får stokke dette taktisk som han mener er best har tillit til han, også
                              Enig , trener teamet gjør/vil vårt beste. Dem vet mye bedre enn meg / oss . Vi har her bare personlige meninger og syns punkter, derfor vi er ivrige her.
                              Samme hvem som starter eller blir bytter inn , så føles det digg å vite hva de driver med .Kan ikke huske sist jeg har hatt så mye tillit til vårt trener team som nå!

                              Kommentar

                              • gilbert
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 3164

                                #16
                                Slapp av, Ogbu spiller, basert på treningene denne uka. Han gikk av etter en kakk på ankelen torsdag, men var i gang igjen fredag og på lørdagstreninga i dag. Laget blir som mot SF, med Edh for Ranger (som har karantene).

                                gilbert

                                Kommentar

                                • Oldtimer
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2011
                                  • 316

                                  #17
                                  Såvidt jeg kan se, skulle denne gå på N iflg terminlisten til LSK, men ser i programmet at der står Mjøndalen. Nedtur!
                                  har sesongkort og koronapass, men er redd for mye kø på Åråsen, derfor vurderer jeg TV

                                  Kommentar

                                  • LS89
                                    Kamptrådkongen
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2013
                                    • 3321

                                    #18
                                    Helland ikke i troppen i dag. Virker dessverre ikke spesielt lovende dette. Mathisen også ute med skade.

                                    Kommentar

                                    • brune stakkeland
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2012
                                      • 863

                                      #19
                                      Hvor er det man parkerer når man skal på kamp nå? Er det ved skedsmohallen?

                                      Kommentar

                                      • Kroktåa
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2015
                                        • 2864

                                        #20
                                        Eurosport/Discovery har visst bestemt seg for at Runde 15 av ES skal forbigås i stillhet...

                                        Føkkings amatører!

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎