Lillestrøm SK - Tromsø IL 25.09.2021 kl. 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4321

    Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
    Etter å ha bytta til Brentford - Liverpool siste 15, noe som aldri har skjedd før - med nok en rød-hvit nedtur - er det vanskelig å ikke reflektere over verdien av spillere som gir alt, og kaster seg inn i alle dueller med hjertet utpå drakta...
    Er jo relativt typisk for nyopprykkede lag å overprestere mot topplag. Så det også for vår del da vi møtte RBK og Molde. Bare synd vi er i ferd med å miste dampen – noe som for øvrig også er symptomatisk for opprykkslag

    Kommentar

    • Playboy1
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 2116

      Dette var skremmende ræva , håper vi hever oss?

      Kommentar

      • Lars Henrik Dahl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2020
        • 2128

        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

        Er jo relativt typisk for nyopprykkede lag å overprestere mot topplag. Så det også for vår del da vi møtte RBK og Molde. Bare synd vi er i ferd med å miste dampen – noe som for øvrig også er symptomatisk for opprykkslag
        Jeg så det komme mot Brann. I dag trodde jeg virkelig at de hadde skjønt det og ville framstå bedre. Mulig jeg også overvurderte hvor langt vi var kommet

        Kommentar

        • *eLSKerLSK*
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2005
          • 407

          Dette lignet fryktelig mye på Brann-kampen. Tilsynelatende hadde vi samme plan A og B igjen i kveld. Svært skuffende. Dessuten er LSK med og uten KK to forskjellige lag. Vi taper på midtbanen. Igjen. Svendsen må starte neste kamp dersom ikke KK er tilbake.

          Savner MHC…

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4321

            Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

            Jeg så det komme mot Brann. I dag trodde jeg virkelig at de hadde skjønt det og ville framstå bedre. Mulig jeg også overvurderte hvor langt vi var kommet
            Ja, jeg var uvanlig sikker på seier mot et skadeskutt Tromsø. Kanskje var spillerne det samme. Skuffende å se at vi leverer nok en svak hjemmekamp

            Kommentar

            • OlaG
              Oversetterdrone
              Myklebust Light
              • May 2008
              • 888

              Opprinnelig skrevet av kunden
              Helland er forståelig nok redd for beina sine men kan ikke se han bidrar med så mye bortsett fra dødballer (som er en bra egenskap spesielt på slutten i slike matcher). Men det er frustrerende å se på en spiller der alt får sååå fooorbaaanaaaa treeeeigt. Håper ikke han er preferert foran Svendsen eller Mathisen i andre settinger også (vi leder eller det er uavgjort).
              Helland prøver å få ballen inn i farlig område så ofte som mulig, klar forskjell mellom han og DG i stil. DG må settes opp på gode løp for å spille på sine styrker, Helland skal få ballen i beina og slå farlige baller. Burde antageligvis bytta inn Helland tidligere, fordi kampbildet passer ikke for DG når Tromsø legger seg i baktung 5-3-2 så fort de tar ledelsen.

              Syns det er vanskelig å klage på keeper i dag, det er forsvaret som roter det til og skaper sjanser mot i situasjoner vi burde hatt kontroll.

              Det verste i dag var angrepsspillet, jeg klarer ikke å se en plan i det hele tatt på det vi driver med. Vi vender ball for tregt og klarer ikke å straffe Tromsø når de presser høyt. Hadde vært bedre å ha inn Helland og Svendsen tidligere, siden begge to er spillere som på hver sin måte skaper farligheter på egenhånd. I tillegg har Helland mye skarpere cornere, og sånn som det ble i dag var dødballmål alt vi kunne håpe på.


              Uansett, første gang tilbake på stadion siden 2019 for min del, og det var så godt at selv ikke tapet klarer å ødelegge det

              Kommentar

              • kunden
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 2298

                Opprinnelig skrevet av OlaG

                Helland prøver å få ballen inn i farlig område så ofte som mulig, klar forskjell mellom han og DG i stil. DG må settes opp på gode løp for å spille på sine styrker, Helland skal få ballen i beina og slå farlige baller. Burde antageligvis bytta inn Helland tidligere, fordi kampbildet passer ikke for DG når Tromsø legger seg i baktung 5-3-2 så fort de tar ledelsen.
                Joda, han er flink til å slå innlegg. Spørsmålet er om vi kan ha en spiller til å ha kun ên spesifikk oppgave på banen. Det kan se ut som det er det eneste han kan bidra med i den forfatningen og formen han er i pdd. Når vi må jage i desperasjon i sluttminuttene er det nok mer effektivt å legge om formasjonsmessig. I en 433 og 343 har vi kun TLO der inne og da skal innlegga være meget presise for å nå frem.
                Må gi honnør til TIL. Perfekt utført bortekamp. Vi skapte ikke en eneste målsjanse såvidt jeg kan huske(bortsett fra straffesituasjonen). Og de 6 overtidsminutta drepte de effektivt.

                Kommentar

                • Playboy1
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 2116

                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                  Bla bla bla defensiv trygghet med DG. La oss nå heller få på Svendsen nå når vi trenger mål. Bedre å spille ham inn i laget enn å fortsette å bruke en 30-åring på utgående kontrakt som knapt sanker målpoeng
                  Så fullstendig enig. La han heller väre en evt joker å komme inn siste del av kampene. En annen ting som er helt feil av väre trenere er å bytte inn Helland för både Svendsen , en skadefri Mathiesen og Braut.
                  Helland er desverre ferdig på dette nivået !
                  Last edited by Playboy1; 26.09.2021, 09:01.

                  Kommentar

                  • Playboy1
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 2116

                    Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                    Håper Kairinen er tilbake snart - han er nok viktigere for laget enn det ser ut til.
                    Helt klart , minst like viktig som MHC.

                    Kommentar

                    • Kroktåa
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2015
                      • 2880

                      Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                      Den stemplinga er det bare så vidt jeg unner Aron Dønnum
                      Beste siden kung fu-kicket fra Frode på slumsøstra for noen år siden.

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3352

                        Det virker som at laget tar lett på antatt dårligere lag. Tap hjemme mot Tromsø og ett poeng totalt mot Brann peker mot mentale svakheter i laget. Dessuten virker det som at motstanderene har funnet løsningen taktisk mot oss. Crossere i rommet utenfor stopperne til motsatt ving er vi sårbare. Dessuten er det nærmest null bevegelse foran ballfører. Tar man med at vi kun har Svendsen som er villig til å utfordre og forsøke å passere ledd, så blir vi enkle å spille mot.

                        Vil dessuten påpeke at TLO og Åsen er veldig svake som førsteforsvarere. Det skjer nærmest aldri at de legger press på motstanders ballfører.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        • brune stakkeland
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2012
                          • 866

                          Opprinnelig skrevet av MortenA
                          Det virker som at laget tar lett på antatt dårligere lag. Tap hjemme mot Tromsø og ett poeng totalt mot Brann peker mot mentale svakheter i laget. Dessuten virker det som at motstanderene har funnet løsningen taktisk mot oss. Crossere i rommet utenfor stopperne til motsatt ving er vi sårbare. Dessuten er det nærmest null bevegelse foran ballfører. Tar man med at vi kun har Svendsen som er villig til å utfordre og forsøke å passere ledd, så blir vi enkle å spille mot.

                          Vil dessuten påpeke at TLO og Åsen er veldig svake som førsteforsvarere. Det skjer nærmest aldri at de legger press på motstanders ballfører.
                          Det er bare Svendsen som evner å passere ledd offensivt, Åsen og Ranger prøvde uten å lykkes. Både Pettersson og Ogbu dro av mann og passerte ledd igår, men men når de hadde dratt av mann så var det ingen bevegelse å spille på.

                          Jeg vil påstå at Thomas Lehne Olsen er en veldig god førsteforsvarer, men det er ikke noe poeng for han å sette inn press når ikke resten av laget står høyt, det er bare bortkasta krefter. Noe han har gjort mye av tidligere år, men nå sparer han kreftene (fornuftig nok) til bruk i boksen

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3150

                            Skuffende forestilling, og igjen en kollektiv svikt. Ja, det var enkeltspillere som var under båten (DG, Knudsen speielt), men stort sett de fleste andre var også et godt stykke unna toppnivået. Slik jeg ser det var dette den fjerde kampen på rad der vi ikke er riktig påskrudd fra start, den entusiasmen som har båret oss langt i år var stort sett fraværende. Kanskje er det så enkelt som at enkelte tror vi er litt bedre enn det vi er og slipper seg ned 5% - og det er nok til å utgjøre forskjellen mellom et lag som klarer å vippe jevne kamper og en middelhavsfarer.

                            Kommentar

                            • lsk_rob
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Mar 2016
                              • 139

                              Opprinnelig skrevet av G-Man
                              Skuffende forestilling, og igjen en kollektiv svikt. Ja, det var enkeltspillere som var under båten (DG, Knudsen speielt), men stort sett de fleste andre var også et godt stykke unna toppnivået. Slik jeg ser det var dette den fjerde kampen på rad der vi ikke er riktig påskrudd fra start, den entusiasmen som har båret oss langt i år var stort sett fraværende. Kanskje er det så enkelt som at enkelte tror vi er litt bedre enn det vi er og slipper seg ned 5% - og det er nok til å utgjøre forskjellen mellom et lag som klarer å vippe jevne kamper og en middelhavsfarer.
                              Vanskelig å si med tanke på "mindset", men kan være tilfelle. Uansett bør det være mulig å snu tankegangen, da vi har satt oss i en posisjon som tilsier at vi har "ingenting å tape", overhodet. Håper vi kan møte de resterende 10 seriekampene med akkurat den holdningen, for vi har absolutt ingenting å tape når det kommer til resten av denne sesongen.

                              Kommentar

                              • Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4321

                                Det skapes veldig mye på vår høyreside noe som skyldes at både Ranger og Edh virker å være litt ute av form. DG gjør manns jobb bakover, men det er begrensninger for hvor mye han kan ta unna. Dragsnes er for det meste trygg bakover, så det skapes langt mindre på venstresiden. 1-0 målet på lørdag er krise av samtlige involverte, og spesielt om Petterson, men det var så å si det eneste TIL skapte på vår venstresde. Akkurat som vi så mot Brann (Heggebø), Odd (Svendsens første) og Grorud (Bully) gled motstander gjennom på vår høyreside gang på gang, spesielt synlig ved scoringen til Mikkelsen, men også ved andre anledninger. Vi ser rett og slett utrolig porøse ut der ute om dagen.
                                Last edited by Kanarivogel89; 27.09.2021, 18:28.

                                Kommentar

                                • G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3150

                                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                  Akkurat som vi så mot Brann (Heggebø), Odd (Svendsens første) og Grorud (Bully) gled motstander gjennom på vår høyreside gang på gang, spesielt synlig ved scoringen til Mikkelsen, men også ved andre anledninger. Vi ser rett og slett utrolig porøse ut der ute om dagen.
                                  Enig, men det er definitivt ikke Skjærsteins feil, selv om enkelte åpenbart tror det.

                                  Kommentar

                                  • Sailor Man
                                    Moderator
                                    • Jun 2007
                                    • 1340

                                    Det er nok flere ting som spiller inn i at vi har blitt mer rufsete bakover i det siste.

                                    1. At Mads er ute har nok spilt en rolle, selv om Skjærstein ikke skal lastes for det. MHC bidro både med matchvinnerredninger og trygghet bakerst. Det er vanskeligere for en ny keeper å dirigere forsvaret på en like god måte som Mads, som kjenner både system og spillere mye bedre.

                                    2. Motstanderlagene tar mer hensyn til oss i strategien sin. Overraskelsesmomentet med den nye formasjonen vår har gått litt over, og motstanderne virker å angripe svakhetene våre mer systematisk. Tidvis er det mye rom bak backene våre som mostanderne angriper.

                                    3. Kairinen er også ute. Det tror jeg har hatt mye å si. At han er så trygg og ballsikker gjør at vi sjeldnere mister ballen i ugunstige situasjoner. Dessuten har han ganske gode defensive egenskaper.

                                    4. Marginer - det blir subjektivt, men jeg har veldig på følelsen at en del baller som ble blokkert eller som vi fikk en lang tå på tidligere i sesongen, ikke blir blokkert denne gangen. Effektiviteten til motstanderne våre har jo vært skyhøy i det siste.

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4321

                                      Opprinnelig skrevet av G-Man

                                      Enig, men det er definitivt ikke Skjærsteins feil, selv om enkelte åpenbart tror det.
                                      Jeg vet jeg var litt krass med Skjærstein i kampens hete lørdag og at dette innlegget er myntet blant annet på meg. La meg forklare:

                                      "Definitivt ikke" blir litt vel svart/hvitt for min del. Baklengsmålene de siste kampene er på ingen måte utelukkende Skjærstein sin feil. Ei heller er de åpenbare tabber (med et mulig unntak for Svendsens første – akkurat den var svakt keeperspill). Fotball er stadig en lagidrett og det blir for enkelt å skylde på Skjærstein alene. Samtidig er jeg ganske sikker på at MHC hadde luka vekk flere av situasjonene som førte til baklengsmål de siste kampene. Keeperplassen er den mest utsatte på banen, hvor kun bittesmå feilvurderinger ofte får katastrofale følger. Leser man en situasjon feil som høyrekant et par ganger i løpet av en kamp, kommer det kanskje noen ukvemsord fra fansen før de trekker på skuldrene og spilleren jobber på. Den luksusen har man ikke som keeper. To små feilvurderinger er i mange tilfeller lik tap.

                                      Vi har snart to sesonger med bevismateriale som viser at vi slipper inn langt færre med MHC mellom stengene. Da kan det ikke i like stor grad kalles tilfeldig lenger. Det er ikke det at Skjærstein (eller Coppens eller Craninx for den saks skyld) er elendige keepere. De er målvakter helt på det jevne etter norsk standard og står ikke tilbake for typer som Maric, Logi Magnusson, Otto Frediksson etc. Gode tigersprang og reaksjonsredninger i ny og ne, men mangelfulle på mye annet en keeper må være god på for å ta det neste steget. Forskjellen er heller at MHC allerede har hele pakka i en alder av 20 år. Fyren gjør ikke tabber, tar for seg i feltet, kommuniserer med forsvarsrekka på en veldig god måte, og – ikke minst – har en helt egen evne til å forutse hvor både ball og motstander kommer til å befinne seg lenge i forveien. Posisjoneringsspill og "anticipation" på høyt nivå på godt FM-språk. Han er rett og slett et fotballtalent langt utenpå det vi vanligvis ser i Sportsklubben.

                                      For å ta et par eksempler: Begge målene til Tromsø kunne vært håndtert bedre. Igjen, jeg mener på ingen måte at målene er Skjærstein sin feil (Petterson og Ranger får dele skylden på 1-0, mens hele høyresiden vår svikter på 2-0), men han kunne agert bedre ved begge anledninger. På 1-0 finnes det tid til å ta noen steg ut og plukke innlegget fra Espejord før det når Vesterlund. På 2-0 går Skjærstein for tidlig ned og åpner hele målet for Mikkelsen. Dette poengterer også Mikkelsen i intervju etter kampen. Skjærstein gjettet helt riktig at Mikkelsen planla å legge ballen til venstre, men sistnevnte ombestemte seg da han så Skjærstein gå tidlig og la heller ballen midt i mål.

                                      Som sagt, bittesmå feilvurderinger og vipps så tapte vi mot Tromsø. MHC gjør så mye som vi ikke legger merke til i posisjoneringsspillet. Han avverger det som ville blitt farlige situasjoner fordi han er ekstremt dyktig til å forutse hvor ball og motstander er på vei. Det er nettopp dette som gjør at jeg føler meg breial nok til å banne på at MHC er vår framtidige landslagskeeper dersom ikke skader setter en stopper. André Hansen har vært søppel i hele år og er på vei ned. Bak ham har man en benkeslitende Nyland, og Bråtveit. Klaesson har bæsja på leggen gjennom å velge benk i Leeds framfor uvurderlig tid mellom stengene på høyt nivå. Solbakken var også lite fornøyd med valget. Jeg ser rett og slett ingen andre utfordrere p.t., og eneste grunnen til at han ikke allerede er tatt ut er at 20 år er for ungt for en landslagskeeper (+ den brukne hånda akkurat nå da seff). Fortsetter han utviklingen blir han bankers og vil i framtiden nevnes i samme åndedrag som Thorstvedt og Grodås. Sitér meg gjerne på dette om 10-15 år.

                                      Sailor Man med gode poenger i innlegget over hva gjelder andre ting som har sviktet i det siste. Tiltredes. Håper vi får igjen flyten over landslagspausen
                                      Last edited by Kanarivogel89; 28.09.2021, 20:16.

                                      Kommentar

                                      • lsk_rob
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Mar 2016
                                        • 139

                                        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                        Jeg vet jeg var litt krass med Skjærstein i kampens hete lørdag og at dette innlegget er myntet blant annet på meg. La meg forklare:

                                        "Definitivt ikke" blir litt vel svart/hvitt for min del. Baklengsmålene de siste kampene er på ingen måte utelukkende Skjærstein sin feil. Ei heller er de åpenbare tabber (med et mulig unntak for Svendsens første – akkurat den var svakt keeperspill). Fotball er stadig en lagidrett og det blir for enkelt å skylde på Skjærstein alene. Samtidig er jeg ganske sikker på at MHC hadde luka vekk flere av situasjonene som førte til baklengsmål de siste kampene. Keeperplassen er den mest utsatte på banen, hvor kun bittesmå feilvurderinger ofte får katastrofale følger. Leser man en situasjon feil som høyrekant et par ganger i løpet av en kamp, kommer det kanskje noen ukvemsord fra fansen før de trekker på skuldrene og spilleren jobber på. Den luksusen har man ikke som keeper. To små feilvurderinger er i mange tilfeller lik tap.

                                        Vi har snart to sesonger med bevismateriale som viser at vi slipper inn langt færre med MHC mellom stengene. Da kan det ikke i like stor grad kalles tilfeldig lenger. Det er ikke det at Skjærstein (eller Coppens eller Craninx for den saks skyld) er elendige keepere. De er målvakter helt på det jevne etter norsk standard og står ikke tilbake for typer som Maric, Logi Magnusson, Otto Frediksson etc. Gode tigersprang og reaksjonsredninger i ny og ne, men mangelfulle på mye annet en keeper må være god på for å ta det neste steget. Forskjellen er heller at MHC allerede har hele pakka i en alder av 20 år. Fyren gjør ikke tabber, tar for seg i feltet, kommuniserer med forsvarsrekka på en veldig god måte, og – ikke minst – har en helt egen evne til å forutse hvor både ball og motstander kommer til å befinne seg lenge i forveien. Posisjoneringsspill og "anticipation" på høyt nivå på godt FM-språk. Han er rett og slett et fotballtalent langt utenpå det vi vanligvis ser i Sportsklubben.

                                        For å ta et par eksempler: Begge målene til Tromsø kunne vært håndtert bedre. Igjen, jeg mener på ingen måte at målene er Skjærstein sin feil (Petterson og Ranger får dele skylden på 1-0, mens hele høyresiden vår svikter på 2-0), men han kunne agert bedre ved begge anledninger. På 1-0 finnes det tid til å ta noen steg ut og plukke innlegget fra Espejord før det når Vesterlund. På 2-0 går Skjærstein for tidlig ned og åpner hele målet for Mikkelsen. Dette poengterer også Mikkelsen i intervju etter kampen. Skjærstein gjettet helt riktig at Mikkelsen planla å legge ballen til venstre, men sistnevnte ombestemte seg da han så Skjærstein gå tidlig og la heller ballen midt i mål.

                                        Som sagt, bittesmå feilvurderinger og vipps så tapte vi mot Tromsø. MHC gjør så mye som vi ikke legger merke til i posisjoneringsspillet. Han avverger det som ville blitt farlige situasjoner fordi han er ekstremt dyktig til å forutse hvor ball og motstander er på vei. Det er nettopp dette som gjør at jeg føler meg breial nok til å banne på at MHC er vår framtidige landslagskeeper dersom ikke skader setter en stopper. André Hansen har vært søppel i hele år og er på vei ned. Bak ham har man en benkeslitende Nyland, og Bråtveit. Klaesson har bæsja på leggen gjennom å velge benk i Leeds framfor uvurderlig tid mellom stengene på høyt nivå. Solbakken var også lite fornøyd med valget. Jeg ser rett og slett ingen andre utfordrere p.t., og eneste grunnen til at han ikke allerede er tatt ut er at 20 år er for ungt for en landslagskeeper (+ den brukne hånda akkurat nå da seff). Fortsetter han utviklingen blir han bankers og vil i framtiden nevnes i samme åndedrag som Thorstvedt og Grodås. Sitér meg gjerne på dette om 10-15 år.

                                        Sailor Man med gode poenger i innlegget over hva gjelder andre ting som har sviktet i det siste. Tiltredes. Håper vi får igjen flyten over landslagspausen
                                        Har egentlig ikke noe annet å tilføye enn at det var et knallbra innlegg! Er gammel keeper selv, og er svært enig i mange av poengene dine her, med flere momenter som de fleste ikke tenker på overhodet, bra at du setter lys på det! La oss dra til Særp og forlenge den gode rekka vi har på bortebane, også får vi en god treningsperiode frem mot KBK-kampen hvor vi iallfall har Mads tilbake for fullt. Irriterer meg at flere på div. forum som "hogger hodet" av Skjærstein og hevdet han var grunnen til at vi tapte mot TIL, uten at det er noe legitim grunn til det, vi vinner jo ikke kamper hvor vi ikke skaper målsjanser. Det er først og fremst det vi viser som LAG som er grunnen til at vi tapte mot SKB og TIL, ikke enkeltspillere/-stituasjoner. Glimt viste seg rett og slett som et bedre lag enn oss (spesielt i 2.omgang), så den kampen bekymrer jeg meg fint lite over.

                                        Kommentar

                                        • G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3150

                                          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                          Jeg vet jeg var litt krass med Skjærstein i kampens hete lørdag og at dette innlegget er myntet blant annet på meg.
                                          Var ikke spesielt ute etter deg, vi er stort sett enige om det meste (og svaret ditt er meget velformulert). Min issue er at mange her på forumet (meg selv inkludert i blant) har en tendens til å se alt så utrolig svart / hvitt, og jeg synes det i for stor grad har gått utover Skjærstein. Min tanke var at det er mulig å hylle MCH som en fantastisk keeper, uten at det må bety at Skjærstein er elendig.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎