Kamptråd: LSK – KBK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ranakanaris
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 487

    #41
    Mange her var helt frelst og friskmeldte LSK både spillemessig og administrative, nei, jeg var skeptisk da jeg så att mye gikk stang inn og mange av seirene var mer flaks enn dyktighet. Igjen, begynn å rydd ut folket i styret og og administrasjonen, dem gjør en fryktelig dårlig jobb for klubben. Trenere og spillerne har jeg ingenting å utsette på da dem vet veldig godt selv hvilke feil dem gjør, med det vet ikke dem i administrasjonen.

    Kommentar

    • Dole
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2004
      • 1529

      #42
      Er uavgjort mot et av topp tre lagene virkelig et så dårlig resultat at folk her helt mister forstanden?

      Kommentar

      • kunden
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 2298

        #43
        Opprinnelig skrevet av Dole
        Er uavgjort mot et av topp tre lagene virkelig et så dårlig resultat at folk her helt mister forstanden?
        Har blitt godt vant,
        Samt frustrasjon ved å svikte når man har sjansen til å klatre eller nærme seg de over seg. En gjenganger de siste 10-20 åra.
        Faktum er at enda er vi ikke bedre selvom vi har tatt store steg i riktig retning.
        Vi unngikk om ikke annet et tap. I vår drittsesong hadde vi tapt denne. Da hadde KBKs ene store gått inn

        Kommentar

        • maxpayne
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2006
          • 1212

          #44
          Sammenlignet med Rekdals Ham Kam og deres utvikling så går det ganske tregt i LSK vil jeg si. Det er positive ting med bedre aggresivitet i forsvarsspillet, god keeper og TLO i form, men relasjonsbyggingen i vårt angrepsspill går forbausende sakte. Vi har relasjoner mellom enkeltspillere men som ett lag går utviklingen i sneglefart. Det er helt utrolig som i dag å se at vår beste offensive spiller er Espen Garnås som slår flere enkle forløsende passninger enn våre andre spillere som skal bidra med det.

          Kommentar

          • Holterkanari
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2009
            • 561

            #45
            Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
            Mange her var helt frelst og friskmeldte LSK både spillemessig og administrative, nei, jeg var skeptisk da jeg så att mye gikk stang inn og mange av seirene var mer flaks enn dyktighet. Igjen, begynn å rydd ut folket i styret og og administrasjonen, dem gjør en fryktelig dårlig jobb for klubben. Trenere og spillerne har jeg ingenting å utsette på da dem vet veldig godt selv hvilke feil dem gjør, med det vet ikke dem i administrasjonen.
            Hodeløs påstand, tviler på om du kjenner noen av folkene i administrasjonen og har det dugg peiling på hva de gjør for klubben! Vi er heldige som har de lederne vi har, de leverer kvalitet for en beskjeden lønn og kontinuiteten av arbeidet ser vi bla på akademiet.
            ________________________
            TB

            Kommentar

            • Kroktåa
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2015
              • 2875

              #46
              Opprinnelig skrevet av maxpayne
              Sammenlignet med Rekdals Ham Kam og deres utvikling så går det ganske tregt i LSK vil jeg si. Det er positive ting med bedre aggresivitet i forsvarsspillet, god keeper og TLO i form, men relasjonsbyggingen i vårt angrepsspill går forbausende sakte. Vi har relasjoner mellom enkeltspillere men som ett lag går utviklingen i sneglefart. Det er helt utrolig som i dag å se at vår beste offensive spiller er Espen Garnås som slår flere enkle forløsende passninger enn våre andre spillere som skal bidra med det.
              Gudhjelpemeg! Kamma er et OBOS-lag! Som spiller mot andre OBOS-lag. I Norsk Tipping-ligaen valser Ullern over all motstand, med raske kombinasjoner og godt samspill. De er vel bedre enn LSK de også, da?

              For ett år siden tapte vi for Størdal/Blink. I mars blei vi rævkjørt av Godset og Viking. siden den gang har vi hatt RBK, Molde og et lass av middelhavsfarere og i dag medaljekandidaten KBK på gaffelen, og vi har et godt grep om topp seks utenfor rekkevidde for bl.a.søpla. Vi har ikke utviklet spillet, sier du?!?

              Okei...

              Kommentar

              • maxpayne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 1212

                #47
                Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                Gudhjelpemeg! Kamma er et OBOS-lag! Som spiller mot andre OBOS-lag. I Norsk Tipping-ligaen valser Ullern over all motstand, med raske kombinasjoner og godt samspill. De er vel bedre enn LSK de også, da?

                For ett år siden tapte vi for Størdal/Blink. I mars blei vi rævkjørt av Godset og Viking. siden den gang har vi hatt RBK, Molde og et lass av middelhavsfarere og i dag medaljekandidaten KBK på gaffelen, og vi har et godt grep om topp seks utenfor rekkevidde for bl.a.søpla. Vi har ikke utviklet spillet, sier du?!?

                Okei...
                Ham Kam er ikke bedre enn LSK men fortsetter utviklingen deres som de siste 12 mnd så er de bedre neste år. Vi spilte jo mot obos lag for få månder siden og det Ham Kam presterer ligger over det vi presterte der. Uten en TLO i storform og en keeper av høy kvalitet så ville denne sesongen lignet misstenkelig på hva vi har sett før. Det vet jeg trenerteamet er klar over og at det jobbes hardt men jeg er utålmodig i å få i gang flere spillere til og prestere hver eneste gang de går på banen. Se på hva en spiller som Garnås har prestert i år ut i fra hvor han kom fra. Stort sett toppnivå hver eneste kamp. Linken Åsen, TLO har brakt oss en del poeng men det kollektive angrepsspillet er ikke bedre enn før. På mange måter er det dårligere fordi vi ikke har spillere som kan skape ett ettertrykk fra midtbanen. Ingen skuddføtter og også særdeles lite målfarlige spillere i det lille ettertrykket som måtte komme.

                Kommentar

                • Dole
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2004
                  • 1529

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av maxpayne

                  Ham Kam er ikke bedre enn LSK men fortsetter utviklingen deres som de siste 12 mnd så er de bedre neste år.
                  Ja, fortsetter de utviklingen uavhengig av hvilken motstand de møter er det kun et tidsspørsmål før de er både Norges og Europas beste lag.

                  Aalesund var forøvrig i 2019 enda mer suverene i OBOS enn det HamKam er i år. Av en eller annen grunn var det tydeligvis ikke like enkelt å herje i Eliteserien. Som kjent ble det nedrykk den påfølgende sesongen.

                  Men Rekdals HamKam er nok ustoppelige ;-)
                  ​​​​​
                  Last edited by Dole; 17.10.2021, 07:22.

                  Kommentar

                  • Kroktåa
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2015
                    • 2875

                    #49
                    For noen er ikke glasset bare halvtomt, men den delen som er halvfull er i tillegg full av drit.

                    Kommentar

                    • Kjøttkaka
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2012
                      • 290

                      #50
                      Nå orker jeg snart ikke fotball mer. Joda, det er idiotisk av Ogbu å løfte armen over skulderhøyde fordi vi vet at folk detter, og det røde kortet er nok riktig. Men faen heller, det Ulvestad og Coly dreiv med er så forbanna kvalmende. Det bør latterliggjøres og slaktes mye mer at to svære menn deiser rett i bakken og holder seg til hodet. Det er ikke nok skam i fotballen lenger.

                      Tidligere har Eliteserien vært et slags fristed for det mest kyniske og kjipe med internasjonal toppfotball. Mindre penger, få eller ingen griske eiere, mindre nedrig spill, mindre dilldall. Men i år har Eliteserien til tider være grusom å følge med på. Etter at det de siste par årene plutselig ble så stort fokus på manglende kynisme i norsk fotball har det gått helt over styr. Norske lag som deltar i Europa virker kun å ta med seg drøying, filming og pinlig kynisme som eneste lærdom. Nå framstår Eliteserien som en parodi på den mest fordomsfulle nordmanns ide av hvordan en seriekamp på Balkan utarter seg.

                      Molde simulerer hodeskader for å drøye tid. KBK har to spillere som deiser i bakken ved en liten berøring. Flere lag har hatt et utall kramper på Åråsen allerede fra timen er spilt som de lett rister av seg. Og det virker som eksperter og synsere liker det de ser. «Mer kynisme», ropes det. Vel, spar meg for denne nedrige juksekynismem. Det verste er at dommerne lar det skje. Spillere sparker vekk ballen og får tilsnakk.

                      Og nå skal de att på til innføre VAR…

                      Kommentar

                      • Ranakanaris
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2003
                        • 487

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av Holterkanari

                        Hodeløs påstand, tviler på om du kjenner noen av folkene i administrasjonen og har det dugg peiling på hva de gjør for klubben! Vi er heldige som har de lederne vi har, de leverer kvalitet for en beskjeden lønn og kontinuiteten av arbeidet ser vi bla på akademiet.
                        Så man må kjenne folk i administrasjonen og styret for å kunne ha kritisk blikk på det resultatet dem leverer??? Det holder ikke med å se sluttresultatet av jobben dem har gjort de siste 10-20 årene??

                        Nei, jeg kjenner ikke personene personlig i styret og administrasjonen, men jeg vet hvem de er, hva slags jobb dem har og jeg ser resultatet av jobben dem har gjort og fortsatt gjør. Og jeg er ikke fornøyd med det resultatet dem leverer, og det må jeg få ha min fulle rett til. Att du eller andre ikke liker det, det driter jeg oppi, for jeg er dritt lei av att vi skal være så koselige og ukritisk til det som foregår på åråsen, for den dagen man ikke tåler å høre att noen synes man har gjort en dårlig jobb så for man bare finne seg en annen jobb.

                        Kommentar

                        • Kroktåa
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2015
                          • 2875

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Ranakanaris

                          Så man må kjenne folk i administrasjonen og styret for å kunne ha kritisk blikk på det resultatet dem leverer??? Det holder ikke med å se sluttresultatet av jobben dem har gjort de siste 10-20 årene??

                          Nei, jeg kjenner ikke personene personlig i styret og administrasjonen, men jeg vet hvem de er, hva slags jobb dem har og jeg ser resultatet av jobben dem har gjort og fortsatt gjør. Og jeg er ikke fornøyd med det resultatet dem leverer, og det må jeg få ha min fulle rett til. Att du eller andre ikke liker det, det driter jeg oppi, for jeg er dritt lei av att vi skal være så koselige og ukritisk til det som foregår på åråsen, for den dagen man ikke tåler å høre att noen synes man har gjort en dårlig jobb så for man bare finne seg en annen jobb.
                          Kritikk er helt greit. Men da må det være konkret og konstruktiv kritikk, ikke bare "dem gjør en fryktelig dårlig jobb for klubben". Hva konkret har de gjort dårlig? Hva kunne/burde de gjort bedre? Og, ikke minst; Hvordan?

                          Å slenge ut dritt er bare kontraproduktivt og ødeleggende. Den tyngste faktoren når det gjelder sportslig suksess, er økonomi. Med unntak av Kristiansund, ligger LSK langt under klubbene over og til dels rundt oss på tabellen. Årsaken er blant annet at vi ikke har en stor investor som spytter inn midler i tide og utide.

                          Der er Molde aller flinkest i klassen, fulgt av RBK. Glimt har nettopp tatt steget opp i den sportslige/økonomiske adelen, så får tida vise om de klarer å forvalte suksess og økonomi like godt som trøndere og wannabe-trøndere. Brann og Vålerenga er skrekkeksempler på E L E N D I G sportslig og økonomisk styring og resultater ut fra satsingen.

                          LSK har vært middels, men får i år god uttelling. Så får tida vise om det er varig, og vi kan begynne å høste økonomisk av en sportslig suksess, eller om vi faller tilbake der vi har vært helt siden TV-millionene og velmenende, lokale investorer infiserte klubben med lettjente penger.

                          Så; Enten konkretiserer du kritikken din, ellers får du holde kjeft.

                          Kommentar

                          • Ranakanaris
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2003
                            • 487

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av Kroktåa



                            Så; Enten konkretiserer du kritikken din, ellers får du holde kjeft.
                            jeg henviser til resultater ut i fra de 10-20 års innsats som er lagt ned, ikke mye å vise til, bortsett fra noen cupgull. Men jeg skal være såpass voksen att jeg ikke skal be deg holde kjeft. Det er nemlig slik diskusjonstaktik som for folk til å slutte å være aktiv i ett forum som er på vei til å dø ut med noen få aktive. Når man blir møtt med hold kjeft og andre mindre fine ting så gir det liten lyst til å prøve å skrive noe på forumet.

                            Kommentar

                            • McGuffy
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 5094

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av Ranakanaris

                              Så man må kjenne folk i administrasjonen og styret for å kunne ha kritisk blikk på det resultatet dem leverer??? Det holder ikke med å se sluttresultatet av jobben dem har gjort de siste 10-20 årene??

                              Nei, jeg kjenner ikke personene personlig i styret og administrasjonen, men jeg vet hvem de er, hva slags jobb dem har og jeg ser resultatet av jobben dem har gjort og fortsatt gjør. Og jeg er ikke fornøyd med det resultatet dem leverer, og det må jeg få ha min fulle rett til. Att du eller andre ikke liker det, det driter jeg oppi, for jeg er dritt lei av att vi skal være så koselige og ukritisk til det som foregår på åråsen, for den dagen man ikke tåler å høre att noen synes man har gjort en dårlig jobb så for man bare finne seg en annen jobb.
                              Hvem i administrasjonen og styret har ansvar for de siste «10-20 årene», som du mener nå bør gå?

                              Kommentar

                              • Kroktåa
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2015
                                • 2875

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av Ranakanaris

                                jeg henviser til resultater ut i fra de 10-20 års innsats som er lagt ned, ikke mye å vise til, bortsett fra noen cupgull. Men jeg skal være såpass voksen att jeg ikke skal be deg holde kjeft. Det er nemlig slik diskusjonstaktik som for folk til å slutte å være aktiv i ett forum som er på vei til å dø ut med noen få aktive. Når man blir møtt med hold kjeft og andre mindre fine ting så gir det liten lyst til å prøve å skrive noe på forumet.
                                Dersom du slutter å være aktiv med å slenge ut meninger som "dem gjør en fryktelig dårlig jobb for klubben" helt uten å underbygge det, ser jeg det som utelukkende positivt.

                                Kommentar

                                • knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9373

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av McGuffy

                                  Hvem i administrasjonen og styret har ansvar for de siste «10-20 årene», som du mener nå bør gå?
                                  De som har hatt ansvar for brustemperaturen.

                                  Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                                  Så; Enten konkretiserer du kritikken din, ellers får du holde kjeft.
                                  Tja. Hva med det at Sportsklubben suger så jævli på personmarkedet at det er til å få mark av?

                                  Dette må være en villet politikk fra styr og stell, all den tid dem visstnok er gode på bedrift/spons.

                                  Forresten bra at Sportsklubben er medlemsstyrt sånn at føringer kan legges (les: gress, pyro, Qatar osv). Frykter fx at enkelte folk i klubben hadde solgt/selger stadionnavnet ved første sjanse hvis dem hadde hatt/har mulighet.

                                  Kommentar

                                  • Kroktåa
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2015
                                    • 2875

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av knut

                                    De som har hatt ansvar for brustemperaturen.


                                    Tja. Hva med det at Sportsklubben suger så jævli på personmarkedet at det er til å få mark av?

                                    Dette må være en villet politikk fra styr og stell, all den tid dem visstnok er gode på bedrift/spons.

                                    Forresten bra at Sportsklubben er medlemsstyrt sånn at føringer kan legges (les: gress, pyro, Qatar osv). Frykter fx at enkelte folk i klubben hadde solgt/selger stadionnavnet ved første sjanse hvis dem hadde hatt/har mulighet.
                                    Når du trodde at bunnivået var nådd...

                                    Helt som forventet fra Knut, riktignok. Sterke meninger, null resonnement.

                                    Kommentar

                                    • DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 3956

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                                      Så; Enten konkretiserer du kritikken din, ellers får du holde kjeft.
                                      Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                                      Når du trodde at bunnivået var nådd...
                                      Her snakker vi om selvinnsikt på høyt nivå.


                                      Elska þetta félag

                                      Kommentar

                                      • knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9373

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                                        Når du trodde at bunnivået var nådd...

                                        Helt som forventet fra Knut, riktignok. Sterke meninger, null resonnement.
                                        Du har det med å skyte spurv med kanoner du og da

                                        Jeg sensurerer meg sjøl hele tia, siden vi ligger så bra ann på tabellen og jeg er enig i at brønnpissing på topp ikke er så givende. Så bare vent til bunnivået mitt neste sesong du, når TLO er solgt til Japan og MHC er skada på ny landslagssamling!

                                        At jeg er kritisk til personmarkedhånteringa til klubben sitter nok i meg sånn historisk, så kan være enig i å si at "Sportsklubben suger så jævli på personmarket" blir feil.

                                        Men det er ikke feil å si at de sugde så jævli på personmarkedet. Har en drøss av eksempler fra tilbake i tid, fra fx plenumsmøter hvor til og med jeg har somla meg til å være, hvor supre ideer, med til og med kilder, ble avfeid av klubben med argumenter som var utdatert eller ikke holdt vann.

                                        Men jeg moderere meg herved til å være avventende til sportssklubben sin håndtering av personmarkedet!

                                        Siden det som foregår på Åråsen for tia, er bra!

                                        ​​​​​Eliteserien sin tilbakekomst til TV2 får dem bruke til det den er verdt.

                                        Kommentar

                                        • G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3150

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av knut

                                          ​​​​​Eliteserien sin tilbakekomst til TV2 får dem bruke til det den er verdt.
                                          Å som jeg gruer meg til de håpløse reporterne på TV2 skal begynne å radbrekke norsk fotball igjen. Sikkert de som er uenige med meg, men jeg mener Eurosport har gjort en kjempejobb med norsk fotball, inkludert OBOS-ligaen. På TV2 er det ikke en eneste såkalt journalist jeg orker å høre på, de er gjennomgående fjasete, tabloide, selvopptatte og på et faglig bunnivå.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎