Karakterbok 17/07, Viking - LSK 1-1 (0-1), 2.9.07

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7054

    Karakterbok 17/07, Viking - LSK 1-1 (0-1), 2.9.07

    Sjanser: 3-4
    Cornere: Ca 7-3?

    Litt av en kamp! LSK best før pause, tar en fortjent ledelse og sperrer av Viking fullstendig. Hjemmelaget med null sjanser til pause, vi med fire - men vi ble straffet for ikke å ha satt det viktige andremålet. Sundgot burde klart bedre, og avgjort Søgård.

    Når så ikke skjedde var det vel ikke annet å vente enn et stormløp fra Viking etter pause. Skuffa over at vi ikke klarer å holde ballen i laget mer etter pause, antall turnovers er gedigent. Men til tross for at Viking har presset, skaper de faktisk ikke så veldig mye. Ødegaard selvsagt et aktivum, og Rösler angrer nok på at han ikke startet kampen mot Rambekk.

    Til syvende og sist en grei poengdeling og et viktig poeng, men hadde vi punktert med 2-0 før pause ville det blitt tre, og ikke bare ett. Kudos likevel til gutta for en strålende defensiv innsats etter pause. Sundgot burde gått av tidligere, vi hadde ikke noe trusler i bakrommet i andre omgang.

    Karakterboka:
    Otto – 7 - Ikke noe å gjøre med målet. Før og etter det helt konge da han ble satt på prøve. Setter i gang fort og effektivt, leser spillet kjempebra og får vanskelige inngripner til å se enkle ut. Bånnsolid.
    Rambekk – 4 – OK førsteomgang. Viking hadde ikke noe på hans side da, eneste minus er et meningsløst dribleforsøk på egen 30-meter, som vi fort kunne ha blitt straffet for. Etter pause sleit han stort mot Ødegaard, ble passiv og ga AØ altfor mye rom til å slå inn. Men gjør manns jobb i feltet på cornere og dødballer.
    PSA – 6 – Sterk og god og vinner stort sett det som er av dueller. Hvem f er Peter Ijeh? Vikings spiss ble frustrert og usynliggjort av våre to stoppere. Minus for litt passiv inngripen mot Stenslid etter 1 minutt.
    Frode Kippe – 7 – En type kamp Frode elsker å spille. Hvem f er Peter Ijeh? Riktignok ble Hannes Sigurdsson hovedmotstanderen i luftrommet, og Frode vant stort sett alt. Rutinert gulkort og kynisk, men nødvendig, utvisning på Frode, som ofret seg for laget.
    Shane Stefanutto – 5 – Må ta litt skyld ved målet, selvom duellen med Gaarde vel er tapt før den har begynt (dansken er et hode høyere og dobbelt så sterk). Ellers helt greit. Et par veldig gode dødballer bidrar til det inntrykket.
    Espen Søgård – 4 – Ingen stor kampe av Søgård, som burde scoret på sin store sjanse i første omgang. Etter pause var han en av de verste ballmisterne på midten, og ble løpende mye imellom.
    BB Khaled Mouelhi – 7 - Grisegod defensivt etter pause og kanskje den viktigste grunnen til at vi fikk stoppet Vikings overgangsforsøk, og raka med oss ett poeng. Før pause aktiv og helt utrolig løpssterk. Ikke like heldig med ballen, men enorm defensiv jobb. Heldig som slapp gult kort.
    Simen Brenne – 5 – Usynlig offensivt igjen, selvom han blir med på våre lange brudd som andreball-henter. Fin defensiv jobb og mange gjenvinninger, men mangler det siste, lille pushet i den offensive delen.
    Bjørn Helge Riise – 6 – Den lille røveren lurte seg inn bak ryggen på Soma, og scora smart før pause. God da, usynlig offensivt etter pause i likhet med resten av laget. Iherdig jobbing bakover, spillemessig opptur. Glimrende spilt gjennom til Sundgot, som brant.
    Olivier Occean – 5 – Ingen mål og egentlig ingen sjanser. Begynte rufsete og ofte overraskende dypt, men spilte seg fint opp. Jobben han gjør synes ofte ikke så godt som den fortjener, men OO er en viktig brikke for oss, selv når det er andre som skaper de store sjansene.
    Arild Sundgot – 4 – Svak miss alene med Myhre (avslutning i keeperhøyde, dårlig plassert). Burde scora der. Vant endel på hodet, men ikke involvert i andre farligheter. Virket tung utover i andreomgang og burde vært bytta ut tidligere.

    ->Magnus Myklebust: Lite synlig.

    Kanarifansen – 7 – Godt oppmøte og bra lyd. Kan ikke gå god for TV2 mikking, men det hørtes veldig bra ut.
    Last edited by trigz; 03.09.2007, 14:05. Begrunnelse: Glemte å sette Mouelhi til BB
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • Kay
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2004
    • 763

    #2
    Litt usikker på OTTO på målet, Shane og Otto var nok ikke helt enig. For meg virket det som om Shane gikk i kroppen på Gaarde og forventet at Otto skulle komme ut å bokse.

    Kommentar

    • erlando
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2006
      • 858

      #3
      Småpirk, men vi hadde vel en sjanse etter pause også - da Riise kroppsfinta seg forbi to mann uten å røre ballen, før venstreback Pereira plutselig var helt borte til høyre og fikk blokkert?

      Ellers er ikke bare Gaarde dobbelt så sterk - han har også en lang og tung arm som ville ført til krigstyper om Occean eller Sundgot hadde scoret et slikt mål.
      Ja til pause i pausen!

      Kommentar

      • Kanarifugl84
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2007
        • 2319

        #4
        Glimrende karakterbok, flotte analyser og god karaktergiving. Fullstendig enig i at Kippe, PSA, Kiko og BHR var de som sto frem i størst grad positivt, mens Rambekk, Søgård og Gilbert hadde en heller dårlig dag på jobben. Litt skuffende at Espen tok et godt steg tilbake fra tidligere kampers prestasjoner. Arild vil få problemer med å holde fast ved startplass til neste kamp etter innsatsen mot Viking. Han kunne nesten ikke vrakes til Viking-matchen, han kan definitivt vrakes til Tromsø-matchen neste gang....

        Kommentar

        • e.d
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2005
          • 688

          #5
          Jeg mener Otto ikke fortjener mer enn en 5 er. Han må ta målet på sin kappe. Ballen er så lenge i luften at han har tid til å reagere og å komme i posisjon. Og den havnet nesten på 5 metern. Og det bør være hans område.
          synging, mentalitet - Kanari-Fansen

          Kommentar

          • Fugl1120
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 3528

            #6
            Fullstendig uenig i at Otto lastes for målet. Innlegget er såpass langt unna keeper at han ikke skal gå ut der. Misser han er det garantert mål. I utgangspunktet Shane som burde lastes etter min mening, men i utgangspunktet synes jeg det er latterlig at Shane skal følge en så god hodespiller som Gaarde. Han står jo der bare med ryggen til som en liten barnespiller.

            Enig i at Otto var god, men muligens et lite minus for et par situasjoner hvor det var tydelig kommunikasjonssvikt. Spesielt ved annledningen hvor Marius Johnsen gir et fullstendig unødvendig hjørnespark i de kritiske sluttminuttene.
            Lauken er vår venn!

            Kommentar

            • Seb.R
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 4159

              #7
              Opprinnelig skrevet av Fugl1120
              Fullstendig uenig i at Otto lastes for målet. Innlegget er såpass langt unna keeper at han ikke skal gå ut der. Misser han er det garantert mål. I utgangspunktet Shane som burde lastes etter min mening, men i utgangspunktet synes jeg det er latterlig at Shane skal følge en så god hodespiller som Gaarde. Han står jo der bare med ryggen til som en liten barnespiller.

              Enig i at Otto var god, men muligens et lite minus for et par situasjoner hvor det var tydelig kommunikasjonssvikt. Spesielt ved annledningen hvor Marius Johnsen gir et fullstendig unødvendig hjørnespark i de kritiske sluttminuttene.
              Og noen uheldige utspark.
              www.sebastianramsland.com
              www.twitter.com/sebramsland

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3392

                #8
                Problemet med Otto er at han får alt til å virke så enkelt at man lett kan tro at han ikke er så god som han virkelig er.

                Rambekk spilte en brukbar kamp. At han sliter med Ødegård i annen omgang er like mye laget sin feil som gir Ødegård så mange en-mot-en sjanser mot Rambekk. Rambekk har spilt seg opp den siste tiden, men får lite igjen for det på børsene.

                Når det gjelder målet imot, så har jeg nevnt det andre steder at jeg mener å ha sett en lignende situasjon på Alfheim der utfallet ble noe anderledes. Kanskje Otto burde ha gått ut på den, men det er ikke like lett på en så våt bane som det virket som i går. Shane synes jeg ble trykket ned, og det kunne godt ha blitt blåst frispark. Men Hauge vil vel ikke blåse for Lillestrøm mer enn han må.

                Fremover så var Sundgot svak, spesielt i annen omgang. Ble skuffet når Brenne ble byttet ut før han. Occean var misbrukt ute på kanten, og Søgård hadde en liten nedtur. Kiko spiller seg uheldigvis vekk ifra LSK hvis han fortsetter i samme stil fremover. Har vanskelig for å se at han blir hos oss utover neste overgangsvindu med det spillet han har om dagen.

                Grei karakterbok i en kamp det var vanskelig å bedømme i og med at innsatsen var så varierende.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • mooph
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 1496

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                  Fullstendig uenig i at Otto lastes for målet. Innlegget er såpass langt unna keeper at han ikke skal gå ut der.
                  Enig. Dessuten er det bra med spillere foran ham så å gå ut medfører stor sjanser for å bli sperret.
                  Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                  I utgangspunktet Shane som burde lastes etter min mening, men i utgangspunktet synes jeg det er latterlig at Shane skal følge en så god hodespiller som Gaarde.
                  Shane har blitt bedre på dette, men var ikke bra nok i denne situasjonen. Problemet er at han ikke oppdager Gaarde før det er for seint, hadde han sett dansken før er det mulig (selv for "lille Shane") og være såpass i veien at Gaarde ikke når ballen / ikke får treff.

                  Karakterboka er grei. Hvem som er BB av Kiko og Kippe er vel 'hip-som-happ'

                  Jeg er skuffa over Rambekk, en spiller med hans erfaring bør egentlig gjøre det bedre i sånne kamper. Særlig etter sesongen i fjor, men nå virker han bare veldig usikker. Mannen er jo en forsvarspiller og jeg forventer ikke strålende angrepsspill, men i går var han svak også defensivt. Ved flere anledninger blei han redda av PSA/Kippe/Kiko. Jeg synes ikke lenger det noe særlig tap at han går til Odd.

                  Litt trist også på vegne av Søgård. Det virker som han har blitt mye bedre så lenge han har oversikt, men i kamper som i går hvor det er stort trøkk imot, blir han for stressa og gjør for mange feil. Litt å trene på der (selv om stress ikke er lett å gjenskape på trening, 4 mot 3 spill kanskje...)
                  Fugla mot nye høyder

                  Kommentar

                  • Seb.R
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 4159

                    #10
                    For meg virker det nesten som at Rambekk er klar for å spille i Odd hver gang han er utpå banen.
                    www.sebastianramsland.com
                    www.twitter.com/sebramsland

                    Kommentar

                    • Sem
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2005
                      • 1626

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      Otto – 7 - Ikke noe å gjøre med målet. Før og etter det helt konge da han ble satt på prøve. Setter i gang fort og effektivt, leser spillet kjempebra og får vanskelige inngripner til å se enkle ut. Bånnsolid.
                      Helt enig. Han er en reser til å lese spillet; er der han skal være, og får ting til å se lett ut.

                      Han har jo i tillegg blitt en viktig offensiv brikke med kjappe og presise utspill. Vi får livsfarlige kontringer av sånt.

                      Mannen imponerer!

                      Kommentar

                      • finnskog kanari
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2007
                        • 262

                        #12
                        Veldig bra 1 omgang.Mistet trykket i 2 omgang,og tapte for mange andreballer.Spillestilen tærer på kreftene.VELDIG fornøyd med ett poeng hjem fra Stavanger.
                        Kanarifansen var høylydt og bra gjennom tv.ruta, MEN det flagget som var mest synlig på tv.var svart i kantene,gult i midten og en HVIT vannrett stripe på midten. Dette blir feil,mye penere med gult og svart.

                        Kommentar

                        • KFL41
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 3648

                          #13
                          Jeg synes det var greit at Sundgot og Occean startet etter kampen sist, men det var Sundgot som burde bli byttet ut og ikke Brenne. Det ble ikke så mye forandring når vi flyttet Riise ned og Mykle som ving. Den forandringen ble minimal. Med to vinger kunne vi muligens klart å få litt mer rytme. Men det får vi vel egentlig aldri svar på. På bortebane bør oppskriften være to vinger. Hjemme også forsåvidt, dersom vi ikke møter et baktungt duellsvakt lag.

                          Kommentar

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎