Treningskamper 2022

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars Henrik Dahl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2020
    • 2043

    Opprinnelig skrevet av G-Man

    Kanskje, men først må noen sette seg ned og finne forklaringen på hvorfor utviklingen hans ikke bare har stoppet opp, men faktisk gått tilbake. Det må ligge noe bak her. For 18 måneder siden virket han å være godt foran Edh, nå virker han å være veldig langt bak. Det skjer ikke av seg selv.
    Høna og egget? At han gikk fra å være langt foran til omtrent "likt" skyldes Edhs utvikling. Fra det øyeblikket Edh var foran har Ranger omtrent ikke fått kamper på akseptabelt nivå. Da stopper utviklingen opp, og prestasjonene blir deretter. Det stilles ofte spørsmål når Bakker roterer, men manglende rotasjon er et problem for de som er akkurat ikke gode nok. De blir ganske fort langtfra gode nok. Ranger er der nå, Svendsen kan fort komme i samme kategori. Hos oss gikk Ohi i sin tid fra å være et kjempetalent til å være en som vi valgte å la gå, nettopp fordi han fikk for dårlig matching, dermed presterte han ikke når han fikk sjansen heller. (undertegnedes subjektive oppfatning)

    Rullere eller ikke rullere er noe av det mer krevende å balansere. Molde har i perioder slitt grunnet for mye rullering. Glimt sliter nå muligens på grunn av manglende rullering og stor slitasje på enkeltspillere.

    Kommentar

    • OlaG
      Oversetterdrone
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 882

      Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

      Høna og egget? At han gikk fra å være langt foran til omtrent "likt" skyldes Edhs utvikling. Fra det øyeblikket Edh var foran har Ranger omtrent ikke fått kamper på akseptabelt nivå. Da stopper utviklingen opp, og prestasjonene blir deretter. Da stopper utviklingen opp, og prestasjonene blir deretter. Det stilles ofte spørsmål når Bakker roterer, men manglende rotasjon er et problem for de som er akkurat ikke gode nok. De blir ganske fort langtfra gode nok. Ranger er der nå, Svendsen kan fort komme i samme kategori. Hos oss gikk Ohi i sin tid fra å være et kjempetalent til å være en som vi valgte å la gå, nettopp fordi han fikk for dårlig matching, dermed presterte han ikke når han fikk sjansen heller. (undertegnedes subjektive oppfatning)

      Rullere eller ikke rullere er noe av det mer krevende å balansere. Molde har i perioder slitt grunnet for mye rullering. Glimt sliter nå muligens på grunn av manglende rullering og stor slitasje på enkeltspillere.
      Veldig enig i dette. Edh har et voldsomt momentum, og har også blitt supporterfavoritt (en av få med spillersang, som blir sunget uavhengig av om det er noen grunn til det på banen eller ikke). Det er kjempekult, det er ingen grunn til å ikke glede seg over at Edh har kommet dit han er og leverer det han gjør for laget. Samtidig så betyr det at Ranger har null momentum, og i tillegg til manglende spilletid (aka trening på å prestere i kamp-situasjon) tipper jeg også at det er vanskelig å være utfordreren til en spiller som "alle" ønsker at skal lykkes.

      Tror nok at bekymringene for at Ranger (og Svendsen) kan gå samme veien som Ohi er reelle. Lei hodepine, og det hadde vært synd. Nå blir det jo tettere kampprogram, så rulleringene burde tvinge seg frem. Men siden de (og Ranger spesielt) ikke har fått 30 minutter her og der i noen særlig grad tidligere så det er langt fra sikkert at de er klare til å prestere når det er deres tur.

      Vi spiller mange jevne kamper, og med Sandefjord-kampen som et hederlig unntak er det ikke så ofte trenerteamet kan ta sjansen på å bytte 4-5 spillere på 60 minutter uten å risikere å miste poeng på det. Nok en greie hvor langsiktig gevinst (flere spillere opp på nivå i en bred stall for jevnt over bedre resultat på sikt) kommer i konflikt med kortsiktig gevinst (3 poeng i dag og fortsatt serieledelse).

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3347

        Ranger presterte greit før han ble vraket, og Edh har ikke vist så mye mer når han har vært på høyresiden. Edhs fremgang har mye kommet av han fikk spilletid på venstrekanten hvor han ble mye mer involvert i det offensive spillet. Bakke virker å bevisst holder igjen høyresiden for å kunne sideforskyve mer folk over mot venstre og la Petterson bli med fremover.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • Fugggel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2020
          • 489

          Opprinnelig skrevet av MortenA
          Ranger presterte greit før han ble vraket, og Edh har ikke vist så mye mer når han har vært på høyresiden. Edhs fremgang har mye kommet av han fikk spilletid på venstrekanten hvor han ble mye mer involvert i det offensive spillet. Bakke virker å bevisst holder igjen høyresiden for å kunne sideforskyve mer folk over mot venstre og la Petterson bli med fremover.
          Edh har hatt en rekke gode kamper på høyreside. Det finnes det vel ikke tvil om. Han har spilt på høyresiden i 6 kamper i år og noen av de har han vært blant de beste på laget. Blant annet mot Sarpsborg

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3347

            Opprinnelig skrevet av Fugggel

            Edh har hatt en rekke gode kamper på høyreside. Det finnes det vel ikke tvil om. Han har spilt på høyresiden i 6 kamper i år og noen av de har han vært blant de beste på laget. Blant annet mot Sarpsborg
            Edh fikk vel en 8’er i en kamp (muligens mot Sarp), men det var etter min mening veldig generøst. Ellers har han vel ligget på 5’ere, noe også Ranger stort sett lå på. Edh har først og fremst imponert på venstre, og det handler mest om vårt ensidige fokus på å angripe på venstresiden.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 2043

              Opprinnelig skrevet av MortenA

              Edh fikk vel en 8’er i en kamp (muligens mot Sarp), men det var etter min mening veldig generøst. Ellers har han vel ligget på 5’ere, noe også Ranger stort sett lå på. Edh har først og fremst imponert på venstre, og det handler mest om vårt ensidige fokus på å angripe på venstresiden.
              Må innrømme at jeg synes vi har spilt den beste fotballen med Dragsnes-Edh-Åsen på venstre. Digger Petterson, men synes nevnte trio gjør det bedre offensivt. Sannsynligvis fordi Edh har et større register enn Dragsnes, og er etter mitt syn bedre på små flater

              Kommentar

              • Fugggel
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2020
                • 489

                Opprinnelig skrevet av MortenA

                Edh fikk vel en 8’er i en kamp (muligens mot Sarp), men det var etter min mening veldig generøst. Ellers har han vel ligget på 5’ere, noe også Ranger stort sett lå på. Edh har først og fremst imponert på venstre, og det handler mest om vårt ensidige fokus på å angripe på venstresiden.
                Trodde ikke det var RB børsen vi diskuterte, jeg vurderer ikke spillere opp mot hva svesengen har satt som karakter.

                Jeg synes Edh har vært vesentlig bedre enn Ranger på høyre. Han skinner også mer på venstre som du riktig påpeker at vi angriper mye fra. Det skyldes nok at vår beste spiller er på den siden samt at understøtten offensivt er bedre der (spesielt når dragnses spiller som stopper).

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3347

                  Opprinnelig skrevet av Fugggel

                  Trodde ikke det var RB børsen vi diskuterte, jeg vurderer ikke spillere opp mot hva svesengen har satt som karakter.

                  Jeg synes Edh har vært vesentlig bedre enn Ranger på høyre. Han skinner også mer på venstre som du riktig påpeker at vi angriper mye fra. Det skyldes nok at vår beste spiller er på den siden samt at understøtten offensivt er bedre der (spesielt når dragnses spiller som stopper).
                  Børsen gir bare en indikasjon på hva Sves mener, og jeg er ofte uenig med han. Jeg er uenig i at Edh har vært bedre enn Ranger på høyresiden. Edh fortjener all ære for hvordan han løser oppgavene på venstresiden, men på høyresiden er det ett fett hvem av dem som spiller.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎