Treningstråden 2022

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3174

    Treningstråden 2022

    Bare for å minne om at det nå er kun fem dager til treninga for A-laget starter opp igjen i LSK--Hallen, mandag 17. januar. Antagelig er det da åpent for tilskuere, men uansett sender Romerikes Blad direkte fra hallen, med kommentarer og intervjuer.

    gilbert
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3324

    #2
    Årets første trening kl. 11 i dag. RB sender direkte.

    Kommentar

    • woodford
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Aug 2004
      • 162

      #3
      Ser ut som vi klarer å stille lag da 11 på trening såvidt jeg kan se

      Kommentar

      • LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3324

        #4
        Mesfin sier at de ser an internasjonale vinduet som stenger 31.januar mtp spissplassen, og at de har navn på blokka som er i større ligaer enn ES som avventer hva som skjer med egen klubbsituasjon, uten at det naturlig nok ble nevnt navn. Må si dette høres veldig spennende ut. Nevner også at de ser etter en tydeligere kant som erstatter for DG som har ytterligere spisskompetanse offensivt enn det DG var som var sett på som en mer alsidig "potet".

        Kommentar

        • LS89
          Kamptrådkongen
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2013
          • 3324

          #5
          - Skal ha inn erstatter for TLO, Knudsen, DG og ny vingback
          - Fem spillere hjemme grunnet sykdom eller i forbindelse med covid-relatert til nær familie. Ingenting alvorlig, og alle er forventet å være tilbake på treningsfeltet denne uka. Fikk med meg at det gjaldt hvertfall Apipon, Edh og Pettersson.
          - Garnås operert hånda etter å ha spilt med brudd gjennom hele fjorårssesongen. Rekker trolig seriestart. Ser an fortløpende situasjon mtp å hente inn en ekstra, men er ikke prioritert p.t.
          - Kairinen fortsatt i Finland og under opptrening grunnet skaden han sleit med i hele fjor.
          - Prøvespiller Eric Taylor fra Ghana kommer på prøvespill i morgen og er en av spillerne Bakke og Mesfin så seg ut når de var i Nigeria etter sesongslutt i fjor. Planen er at det skal komme flere på prøve etterhvert.
          - De afrikanske spillerne (Ogbu, Mathew, Adams) fått innvilget en ekstra ferieuke, mye grunnet covid. Ogbu har bl.a ikke sett familien på to år.
          - Spillerne har trent godt i romjula frem til nå, og har fulgt eget treningsprogram. Spillerne virker å være i god fysisk form, og Sves påpekte at Helland så skarp ut og har spilt mer fotball i dag enn i hele fjor. Selvsagt med et lite glimt i øyet.
          - Når det gjelder spillere ut er det ingen planer om salg slik status er i dag, men ting kan endre seg, ref. Magnus Knudsen og salget til Rostov.
          - Spillere inn som nevnt i innlegget over. Vurderes fortløpende, og lån kan være vel så aktuelt som kjøp. Dette virket for meg spesielt rettet mot spissplass og erstatter for TLO.
          Last edited by LS89; 17.01.2022, 12:42.

          Kommentar

          • gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3174

            #6
            Kort supplering bare: Treninga var fra 10.30 til 12. Til stede var alle tre keeperne, Lars, Colin, Vetle, Fredrik, Ulrik, Henrik (Skogvold), Dylan (Ryan Murugesapillai), Gjermund, Pål André, Tobias, Uranik - i alt fjorten spillere, hvis jeg ikke gikk glipp av noen eller mista oversikten.

            gilbert
            Last edited by gilbert; 17.01.2022, 17:22.

            Kommentar

            • Kroktåa
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2015
              • 2875

              #7
              Noen som veit om det blir overføring av flere treninger?

              Kommentar

              • Oldtimer
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2011
                • 316

                #8
                Prøvespiller på trening?

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3174

                  #9
                  Han var med i dag, ja.



                  gilbert

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3174

                    #10
                    Trening onsdag 19. januar

                    Samme oppmøte som mandag, minus Lars, men pluss Eric Taylor og Espen Garnås, som er litt forsiktig med, på grunn av operasjonen i handa.

                    Ruben Gabrielsen blant tilskuerne, men neppe aktuell, med den lønna han har hatt fra Toulouse.

                    gilbert
                    Last edited by gilbert; 19.01.2022, 12:34.

                    Kommentar

                    • Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2087

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av gilbert
                      Trening onsdag 19. januar

                      Samme oppmøte som mandag, minus Lars, men pluss Eric Taylor og Espen Garnås, som er litt forsiktig med, på grunn av operasjonen i handa.

                      Ruben Gabrielsen blant tilskuerne, men neppe aktuell, med den lønna han har hatt fra Toulouse.

                      gilbert
                      Noen tidlige inntrykk av vår prøvespiller?

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3174

                        #12
                        Kvikk i beina og hodet, teknisk og ballsikker, selv på veldig uvant kunstgras, ganske målfarlig, men ellers altfor tidlig å si, blant annet om spilleforståelse og samspill med resten av laget.

                        gilbert

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3174

                          #13
                          Trening fredag 21. januar

                          Ingen endring i oppmøtet siden onsdag, bortsett fra at Espen Garnås trente "inne", dvs i treningsrommet på Åråsen. Fortsatt tre keepere og 11 utespillere. I følge Tor Arne Solberg kommer "en hel ellever" til på mandag, og det stemmer vel omtrent, med de tre hjem fra Afrika (Mathew, Ogbu, Akor Adams) og fem-seks-sju andre som kommer fra karantener og sjukdom.

                          Opprinnelig var planen å spille en kort internkamp kommende fredag, men med såpass mange borte denne uka har en nå i stedet lagt opp til en 2x35 minutters treningskamp mot Ull/Kisa. Den går så vidt jeg forstår i LSK-Hallen klokka 12.00 fredag 28. januar, og blir vist på rb.no. Jeg lekte meg med å sette opp 11'ern mot Kisa hvis en bare skulle bruke de som har trent sammen denne uka, litt ut fra hvem som spilte hvor i seks-mot-seks (pluss keepere, og med Frode Kippe) på kort bane i dag, og litt ut fra eget hode:

                          Mads
                          Dylan-Colin-Vetle
                          Tobias/Ulrik-Fredrik-Eric Taylor/Ulrik-Tobias/Uranik
                          Pål André-Henrik-Gjermund

                          men sannsynligvis bruker en nok flere av de som kommer mandag, og gjør en god del bytter underveis, selv om det bare blir 2x35 minutter. Etter det jeg hører har en seksten-sytten spillere (med noen juniorer) trent i mindre grupper i LSK-Hallen siden 27. desember, til dels ganske hardt, og er dermed allerede godt i gang med hardkjøret. Én jeg er veldig spent på er Pål André Helland, som sies å ha trent og spilt mer fotball de siste tre ukene enn på mange måneder. Tåler kroppen hans, som han og Geir Kåsene bygde opp ganske grundig og systematisk i nesten hele fjoråret, dette kjøret fram mot cup- og seriestart kan det bli enda mer moro å se LSK i år, med han og Gjermund på hver sin side, med målgivende pasninger og naturligvis egne skåringer.

                          gilbert


                          Kommentar

                          • gilbert
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 3174

                            #14
                            Trening mandag 24. januar

                            20 frammøtte i LSK-Hallen 10.30 i dag - de 14 fra sist uke pluss Espen, Igoh, Eskil, Lars, Tom Peder og Philip. Mathew og Adams kommer om noen dager når visum er i orden.

                            Mye løpetester og lite ballspill.

                            gilbert

                            Kommentar

                            • BD
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2006
                              • 1385

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av gilbert
                              Mathew og Adams kommer om noen dager når visum er i orden.
                              Er det ikke veldig merkelig at dette ikke er på plass allerede?

                              Kommentar

                              • gilbert
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 3174

                                #16
                                Kommer en god forklaring på dette i RB i morra, såvidt jeg forstår på Svesengen. Definitivt ikke sommel eller feil fra klubbens side, er mitt klare inntrykk.

                                Kommentar

                                • gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3174

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av gilbert
                                  Ruben Gabrielsen blant tilskuerne, men neppe aktuell, med den lønna han har hatt fra Toulouse.
                                  Bare til orientering:
                                  Ruben Gabrielsen er nå fristilt fra Toulouse og er gått til USA.

                                  https://www.nrk.no/sport/gabrielsen-...use-1.15824508
                                  https://www.eurosport.no/fotball/rub...86/story.shtml

                                  gilbert

                                  PS: Helt konkret er han ikke i Austin, Texas enda, men jogga rundt i LSK-Hallen i dag, sammen med Espen og Eskil. DS
                                  Last edited by gilbert; 26.01.2022, 15:34.

                                  Kommentar

                                  • niko
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2008
                                    • 441

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av gilbert
                                    Kommer en god forklaring på dette i RB i morra, såvidt jeg forstår på Svesengen. Definitivt ikke sommel eller feil fra klubbens side, er mitt klare inntrykk.
                                    – Akor sitt visum er innvilget, og han vil få tilsendt det fra den nærmeste ambassaden, i Ghana, i starten av denne uken.

                                    Mathew kan avreisen bli utsatt ytterligere noen dager.

                                    – Hans visum er ikke er innvilget ennå, men vi håper dette kommer i løpet av uka. Mathew har også en søknad inne om permanent opphold i Norge, men det tar det lengre tid å få innvilget enn en søknad om midlertidig opphold som varer i ett år, forklarer sportssjefen.

                                    Kommentar

                                    • gilbert
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3174

                                      #19
                                      Trening tirsdag 1. februar

                                      Treninga var i LSK-Hallen 10.30-12.00 (men fortsatt trener A-laget to eller tre ganger hver dag, tretten økter i uka). Fraværende var Espen Garnås (med operert hånd), Eric Taylor (uvisst av hvilken grunn), mens Akor Adams var med for første gang jeg ser ham, og Eskil Edh var også i hallen og trente løping for seg sjøl. Da savner vi fortsatt Kairinen (i Finland med operert fot) og Mathew (trolig på vei hjem med fornya visum). Ruben Gabrielsen var med på treninga for fullt, men skal som kjent til Austin, Texas.

                                      Ellers er, som nylig sto å lese på nettet, blant annet på rb.no, trolig Ylldrin Ibrahimaj (kant/ving, 26), opprinnelig fra Arendal, via Mjøndalen, Viking og russiske Ural, på vei inn som erstatter for Hans Daniel Gustafsson. Spennende. Spillere med røtter fra det tidligere Jugoslavia med etternavn som betyr "Abrahamsen" på norsk kan jo av og til slå til internasjonalt (selv uten fornavnet Zlatan).

                                      Mye balltrilling og særlig hurtigpasninger i løp og medløp med runding av markører og veggspill blant fire spillere, i konkurranse på tid mellom fire lag, denne delen av treninga meget aktivt leda av Tony Ordinas.

                                      Treninga avslutta med spill åtte mot åtte (pluss keepere) på halv bane, med spissene Wolo Coulibaly og Akor Adams på hvert sitt lag. Første jeg har sett av Adams - han har iallfall høyden (1.90), styrken og ganske brukbar fart, så får vi se mer etter hvert av hvor mye av potensialet han viser fram og kan ta ut i år. En som imponerte og gleda meg i dag (også) var en halvskada trønder vi fikk inn i fjor - Pål André Helland har nå vært med på treningene i en måned, spilt masse fotballtrening og ser ut til å tåle det. I dag viste han flere ganger fram både pasningsfot, overblikk og skuddfot (med en vakker skåring), blant annet i et par lekre kombinasjoner med Lars Ranger på det som kan bli ei spennende høyreside.

                                      gilbert

                                      Kommentar

                                      • gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3174

                                        #20
                                        Trening torsdag 3. februar

                                        På dagens trening i LSK-Hallen 10.30-12.00 manglet Gjermund Åsen. Han har en liten kjenning i låret, og tar ingen sjanser etter 13 ganske harde økter i uka. Henrik Skogvold og Dylan Murugesapillai er begge på Marbella, der G-18-landslaget skal spille mot Portugal 5. februar og Romania 7. februar. Ifeanyi Mathews visum er utstedt av den norske ambassaden-konsulatet i Ghana, men må nå fraktes - det satt en kar og venta på å få det med seg - til Mathew i Nigeria, før han får flybillett til Norge. Trolig kommer han i løpet av helga. Espen Garnås trente "inne" på Åråsen, med vekter, apparater, tredemølle. Eskil Edh var med i pasningsøvelser og spill, etter litt ekstra oppvarming med fysio på sidelinja.

                                        For å kunne trene og spille med full 11'er før treningskampen mot Stabæk i hallen i morra klokka 14.00 (går også på rb.no) var det henta inn tre juniorer: Simon Glover (forsvar, 2003), Hans Kristian Heier jr (midtbane, 2004, fra Drøbak/Frogn) og Even Rogne (midtbane, 2004).

                                        Ut fra dagens trening ser 11'ern mot Stabæk ut til å bli:

                                        Mads
                                        Colin-Igoh-Tom Peder
                                        Lars-Ulrik-Fredrik-Vetle
                                        Pål-Akor-Tobias

                                        Eric Taylor får vel også spilletid sentralt, men har slitt litt (etter store treningsdoser på uvant underlag) og starter neppe. Uranik Seferi har vist mye bra på trening, og fortjener nok en omgang, mens Gjermund nok hviles i denne kampen. Men nå er det få kamper igjen før Nardo, og viktig å drille så nær som mulig det som blir første-11'ern. Vår ivorianske prøvespiss Wolo Coulibaly må naturligvis også få spilletid på topp. Kommer Ylldrin Abrahamsen (Ibrahimaj) som erstatning for DG, og kanskje Mathias Rasmussen (med det meget passende mellomnavnet Knutsen!) for Magnus Knudsen, venter vi bare i spenning på ny spiss som Simon Mesfin må trylle fram. Og kanskje en venstrebeint forsvarsspiller til erstatning for Simen Kind Mikalsen og Josef Baccay (som for tida trener med, prøvespiller for Odd i Skien), selv om ingen av de fikk noe særlig spilletid i 2021.

                                        Ellers kan meldes at treningskampen mot Fredrikstad på Marbella 3. mars vil bli spilt 3x45 minutter, for å gi både start-11'ern mot Nardo ti dager seinere og hele resten av stallen også minst en hel omgang hver.

                                        gilbert

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎