KVARTFINALE*** Bodø/Glimt – Fugla

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kroktåa
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2015
    • 2882

    Kamptråd KVARTFINALE*** Bodø/Glimt – Fugla

    Aspmyra, søndag 20. mars kl 20:00

    Forventet lag:

    MHC
    Colin – Oggy – Tom Petty
    Rangern – Mathew – Holst – Dragen
    Pålan – Aktorn – Captain Fantastic

    Årets første virkelige test på om vi tar nye steg dette året. I utgangspunktet kunne vi ikke fått en større utfordring, nordlendingene er midt i en stim av uvirkelige EL-resultater og slår den ene europeiske størrelsen etter den andre både ute og ikke minst hjemme på "Myra". Med litt forsiktig optimisme, om vi har en maksimal dag og alle virkelig møter opp på jobb, anslår jeg våre sjanser for avansmenet til å være i underkant av 20 prosent.

    Mads virker å være på samme nivå som i fjor, men er avhengig av at treern foran og sidebackene oss gjør jobben sin. De har på sin side ikke vært satt på noen alvorlige prøver hittil i år, skal bli spennende å se nykommeren Colin mot de hurtige og tekniske Glimt-angriperne. Når de får kombinasjonsspillet sitt til å sitte, blir man lett svimmel baki der.

    B/G har så mye å spille på, og er så kjappe og samspilte at det kan bli en voldsom utfordring å fange opp alle innløpene og stikkerne fra midtbana deres. I tillegg kommer venstrebacken Brice ofte på løp, han må vi stoppe.

    Det er så mye spørsmålstegn for oss her, at det blir umulig å gå gjennom alle. Drømmen er at MHC og backtreeren spiller årets beste kamp, at Pålan fortsatt er på opptur, at Captain Fantastic finner tilbake til fjorårsformen og at Aktorn og(eller Holmbert plutselig viser seg fram som de goalgetterne de skal være.

    Huttetu!

    Været: Det er meldt 4-5 iskalde plussgrader i regn og rundt 10 sekundmeter vind søndag. Det er det vi søringer kaller storm og rømmer innendørs, mens nordlendingene kaller det frisk bris og trekker på skuldrene.
    Last edited by rEPPA; 12.12.2023, 21:52.
  • Aderyn
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Dec 2020
    • 133

    #2
    Blir en brutal match der vi er store underdogs men skal vi ha en sjanse for å vinne må Ranger og Dragsnes ha virkelig gode dager og være loyale i det defensive. Har klokketro på Ogbu i rene dueller mot Espejord/Boniface men hjelper lite om Solbakken får fri bane på kanten til å skape overtall. Sentrale midtbanen får heller ingen enkel rolle til å dekke treeren Glimt kommer med. Blir spennende å se hva som blir planen for å ta ut Elias Hagen i den dypere midtbanerollen, blir kritisk å få kontroll der når vi er underbemannet i utgangsposisjonen.

    Kommentar

    • Lars Henrik Dahl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2020
      • 2142

      #3
      Opprinnelig skrevet av Aderyn
      Blir en brutal match der vi er store underdogs men skal vi ha en sjanse for å vinne må Ranger og Dragsnes ha virkelig gode dager og være loyale i det defensive. Har klokketro på Ogbu i rene dueller mot Espejord/Boniface men hjelper lite om Solbakken får fri bane på kanten til å skape overtall. Sentrale midtbanen får heller ingen enkel rolle til å dekke treeren Glimt kommer med. Blir spennende å se hva som blir planen for å ta ut Elias Hagen i den dypere midtbanerollen, blir kritisk å få kontroll der når vi er underbemannet i utgangsposisjonen.
      Husker en cupkamp på Røkkeløkka for noen år siden hvor hjemmelaget var like store favoritter...

      Det blir steintøft, men det er mulig å ta dem. Vi må ha 11 mann som har en god dag med akkurat det rette tenningsnivået. (Hørte du, Ranger?) Får vi de første 3-4 målene så har vi en god sjanse Her blir det nok mer bakrom, og Adams bør være mannen på topp. Som Kroktåa sier kommer Brice ofte på løp, men litt som Ranger er det mye tut og kjør og ofte store rom bak ham som kan utnyttes for Helland og Ranger. Satser på en litt konferansesliten gjeng fra Bodø

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3356

        #4
        Usikker på om dette er kampen Helland bør starte. Tror Ibrahimaj eller Mathisen er bedre defensivt, og vi trenger mye defensive fibre fra start. Så får heller Helland komme inn når/hvis vi må jage mål.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • maxpayne
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2006
          • 1212

          #5
          Vi kan håpe på ett litt slitent glimt lag, men selv om deres offensive skulle være litt ute av fokus så er deres defensive kvaliteter så bra om dagen at jeg sliter med å se at vi kan slå de uansett.

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4322

            #6
            Ingen umulig oppgave dette. Vi er definitivt underdog, men ikke noe mirakel om vi skulle vinne. Glimt er klart svekket kontra i fjor. Flyter mye på formen til Solbakken og Vetlesen, samt at de har en veldig god keeper i Haikin. Høibråten som midtstopper skriker ikke mestertakter, Espejord har sett helt håpløs ut og Pellegrino har ekstremkvaliteter, men mangler også ekstremt mye annet.

            Jeg håper vi legger fokus på å true dem på Pellegrinos side. Han gjør ikke en dritt hjemover og Wembangomo har vært shaky. I så måte håper jeg på Ylldren eller Tobias på høyrekanten for oss. Helland kan bli litt statisk. Kan fort bli en perfekt kamp for Ranger dette.

            Og der scora dem enda et pissmål mot AZ ja. Nesten komisk den flyten de har. Trenger jo ikke engang å skape sjanser for å score mål lenger.

            Gi meg ekstraomganger!
            Last edited by Kanarivogel89; 17.03.2022, 19:23.

            Kommentar

            • kunden
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 2301

              #7
              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
              Ingen umulig oppgave dette. Vi er definitivt underdog, men ikke noe mirakel om vi skulle vinne. Glimt er klart svekket kontra i fjor. Flyter mye på formen til Solbakken og Vetlesen, samt at de har en veldig god keeper i Haikin. Høibråten som midtstopper skriker ikke mestertakter, Espejord har sett helt håpløs ut og Pellegrino har ekstremkvaliteter, men mangler også ekstremt mye annet.

              Jeg håper vi legger fokus på å true dem på Pellegrinos side. Han gjør ikke en dritt hjemover og Wembangomo har vært shaky. I så måte håper jeg på Ylldren eller Tobias på høyrekanten for oss. Helland kan bli litt statisk. Kan fort bli en perfekt kamp for Ranger dette.

              Og der scora dem enda et pissmål mot AZ ja. Nesten komisk den flyten de har. Trenger jo ikke engang å skape sjanser for å score mål lenger.

              Gi meg ekstraomganger!
              Formidabel innsats selvsagt men det offensive samspillet er der ikke lenger. "Alle" har sett seg blinde på resultatene (som er eksepsjonelle etter norsk standard) men etter jul har vært defensiv organisering og kontringsfotball både mot Celtic og AZ. Og ikke det gnistrende spillet de har vært kjent for de siste 3 sesongene.
              Flyten kommer av selvtillit (fremstår bedre enn de er. Triller stort bare ball i bakre ledd) og respekten motstanderen har (full panikk som førte Glimt målet)
              Vi skal ligge lavt og la de kjøre seg fast i sekken så er det vi som kontrer de i senk.

              Idag ryker Glimt og på søndag på hue og ræva ut av cupen

              Er helt enig angående Pellegrino. Scorigen idag var det litt klasse over, beholdt kylan. De andre var bare å trille over linja. Han er en kløne med ball i beina. Hvis man hinder han rom og at han får slått ballen foran seg, så er han den middelmådigheten han var mens han var på Åråsen.

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4322

                #8
                Opprinnelig skrevet av kunden

                Formidabel innsats selvsagt men det offensive samspillet er der ikke lenger. "Alle" har sett seg blinde på resultatene (som er eksepsjonelle etter norsk standard) men etter jul har vært defensiv organisering og kontringsfotball både mot Celtic og AZ. Og ikke det gnistrende spillet de har vært kjent for de siste 3 sesongene.
                Flyten kommer av selvtillit (fremstår bedre enn de er. Triller stort bare ball i bakre ledd) og respekten motstanderen har (full panikk som førte Glimt målet)
                Vi skal ligge lavt og la de kjøre seg fast i sekken så er det vi som kontrer de i senk.

                Idag ryker Glimt og på søndag på hue og ræva ut av cupen

                Er helt enig angående Pellegrino. Scorigen idag var det litt klasse over, beholdt kylan. De andre var bare å trille over linja. Han er en kløne med ball i beina. Hvis man hinder han rom og at han får slått ballen foran seg, så er han den middelmådigheten han var mens han var på Åråsen.
                Så ja! Optimismen lenge leve

                Edit: Jada! Ekstraomganger!
                Last edited by Kanarivogel89; 17.03.2022, 20:36.

                Kommentar

                • Lars Henrik Dahl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2020
                  • 2142

                  #9
                  Gentlemen, vi har drømmesituasjonen. Ekstraomganger

                  Kommentar

                  • Kroktåa
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2015
                    • 2882

                    #10
                    Glimt t 90 minutter uten bytter?

                    Hva er best for oss nå? At B/G går videre og møter oss utladet og undervurderende? Eller at de ryker på et gåll i siste angrep og får seg en psykisk knekk som varer langt ut i neste uke (forlenget av å ha blitt ekspederte ut av cupen av underdogen)?

                    Kommentar

                    • Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4322

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                      Glimt t 90 minutter uten bytter?

                      Hva er best for oss nå? At B/G går videre og møter oss utladet og undervurderende? Eller at de ryker på et gåll i siste angrep og får seg en psykisk knekk som varer langt ut i neste uke (forlenget av å ha blitt ekspederte ut av cupen av underdogen)?
                      Jeg håper Glimt vinner i det 119. minutt. Evt på straffer. Vanvittig utladning for dem og viktige rankingpoeng for Norge. Historien tilsier at lag som kommer fra en knusende seier eller stor bragd ofte kommer ned på jorda igjen i påfølgende kamp.

                      Mener å ha lest at Glimt med en seier her og en seier i kvartfinalen vil bringe Norge opp på på den forjettede 15. plassen på UEFA-rankingen fra og med 2023. Dette vil gi Eliteserien to plasser i CL.

                      Kommentar

                      • Kroktåa
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2015
                        • 2882

                        #12
                        Jeg mener å minnes at RBK gjorde det vesentlig dårligere i neste kamp i serien etter "storkampene" i CL der de fikk med seg et bra resultat.

                        Kommentar

                        • Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4322

                          #13
                          Hahaha, dette er for vilt av våre gul-svarte brødre. Mulig hands på Vetlesen OG deflection via hånda til AZ-forsvarer og i mål

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 3958

                            #14
                            Den selvtilliten Glimt har nå blir vanskelig å hamle opp med. Vi får håpe de blir litt vel høye på seg selv. Men kampen skal spilles først!
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • Lars Henrik Dahl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2020
                              • 2142

                              #15
                              Jeg tenker at forutsetningene er de beste vi kunne fått foran søndag. Bedre at de er utladet etter en seier enn at de er revansjesugne. Neste runde med konferanser er mye viktigere enn cupen. Det blir uansett tøft, men nå handler det om å holde kampen levende i Bodø så lenge som mulig. Uavgjort etter 70 (eller t.o.m. ledelse) vil gjøre tunge Bodøbein enda tyngre. I begynnelsen av kampen spiller det ikke så stor rolle at de har spilt 120 min 3 dager tidligere, men jo lenger kampen lever, jo mer vil de kjenne smerten.

                              Kommentar

                              • Dumbo
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2004
                                • 467

                                #16
                                Mange flinke eksperter her som synes Glimt er kjempedårlige

                                Kommentar

                                • kunden
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 2301

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Dumbo
                                  Mange flinke eksperter her som synes Glimt er kjempedårlige
                                  Utfordrer deg til å finne et sitat ovenfor der laget Glimt blir beskrevet som dårlig

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4322

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                                    Jeg tenker at forutsetningene er de beste vi kunne fått foran søndag. Bedre at de er utladet etter en seier enn at de er revansjesugne. Neste runde med konferanser er mye viktigere enn cupen. Det blir uansett tøft, men nå handler det om å holde kampen levende i Bodø så lenge som mulig. Uavgjort etter 70 (eller t.o.m. ledelse) vil gjøre tunge Bodøbein enda tyngre. I begynnelsen av kampen spiller det ikke så stor rolle at de har spilt 120 min 3 dager tidligere, men jo lenger kampen lever, jo mer vil de kjenne smerten.
                                    Jepp, dette er nøkkelen. Holde på ball, prøve å la Glimt-spillerne løpe mellom. Var kramper på det meste der ute mot slutten. Høibråten og Wembangomo måtte gi seg. De har ikke den ekstreme bredden i forsvar akkurat, så hvis vi klarer å slite ut disse så blir det tynt i de bakre rekker etter hvert.

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4322

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Dumbo
                                      Mange flinke eksperter her som synes Glimt er kjempedårlige
                                      Å analysere mulige svakheter hos neste motstander er ikke det samme som å kalle hele laget kjempedårlig. Synes det er digg at vi kan gå inn mot denne kampen som underdog jeg. Tar heller et hederlig 2-0 tap mot et godt Glimt enn en pinlig exit mot Sandnes Ulf.

                                      Man ser titt og ofte storklubber komme hjem fra bragder i Europa til "pinlige" nederlag i hjemlig serie. Real Madrid har flere ganger knust en jevnbyrdig motstander i CL for så å ryke på et hjemmetap mot Levante etc.

                                      Cup er cup!

                                      Kommentar

                                      • bjarmann
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 2869

                                        #20
                                        Nå er det håp. Glimt kan finne på og ikke stille med toppa mannskap nå og med 120 i beina på resten blir det muligheter. Vi er på vei til Ullevål x2 i år
                                        I år så tar vi alt

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎