Bør LSK-kvinner innlemmes i Lillestrøm Sportsklubb?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • bema0806
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2011
    • 521

    Bør LSK-kvinner innlemmes i Lillestrøm Sportsklubb?

    Ser at det er nå igjen er oppe for votering om LSK-kvinner skal innlemmes i LSK.

    er styre på tur når de ikke støtter et slikt forslag, eller ligger det mer bak det hele?

    jeg mener at det er på høy tid at kvinne også skal bli en del av lsk
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3957

    #2
    Skal ikke si at jeg kjenner detaljene i saken og hva som er argumentene imot sammenslåing. Men, når det er sagt, virker det underlig at man ikke skal være en klubb.
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • Sailor Man
      Moderator
      • Jun 2007
      • 1340

      #3
      Motargumentene, slik jeg har forstått det, er frykt for at innlemming kan belaste klubben økonomisk og organisasjonsmessig.

      Styret innstiller på å stemme imot innlemming blant annet fordi erfaringen fra en annen klubb de har snakket med som har elitesatsing for både kvinner og menn (Stabæk?) opplevde at det kom mindre penger til herrelaget. I tillegg har ikke klubborganisasjonen ekstra ressurser tilgjengelig til å jobbe med kvinnelaget i tillegg til dagens oppgaver.

      Jeg synes det er vanskelig å bestemme meg selv. Skal man se kynisk på det er det lite å tjene for LSK å innlemme LSKKFK, utover positiv PR som fort vil gi seg. På den andre siden er det naturlig at LSK har en toppfotballsatsning også for damer. Vi er tross alt en klubb med massevis av jenter i aldersbestemte klasser.

      Kommentar

      • KEBABavSVIN
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2007
        • 594

        #4
        Alltid tenkt at det beste for klubben hadde vært om man hadde to sidestilte elitesatsinger som kunne kjempet om de samme ressursene internt.
        Merknad: Debattanten kan i innlegget over ha fremvist en rekke negative personlighetstrekk, inkludert, men ikke begrenset til, manglende intellekt, fintfølelse, dannelse, tankekraft, visdom, empati, solidaritet, rettferdighet, måtehold, og mot.

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9377

          #5
          Urøddig trav fra næringssjefen i Lillestrøm Kommune (som også er i styret i LSK-Kvinner)?

          https://www.rb.no/full-klinsj-for-ls...s/5-43-1759890

          Jeg vet at hun har vært i kontakt med en rekke sponsorer, for å legge press på disse til å tenke seg om to ganger med tanke på sponsing av LSK, om ikke LSK Kvinner innlemmes. Da jeg fikk vite dette, ble jeg rett og slett forbanna! - Morten Kokkim

          Allerede en sponsor som har biti på, siden han tror at detta har med manglende likestilling å gjøre

          Jeg ønsker ikke at LSK-Kvinner innlemmes i Sportsklubben.

          Men hva gjør vel det. Ække medlem av klubben!

          Kommentar

          • knut
            Make knut Great Again
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2006
            • 9377

            #6
            Opprinnelig skrevet av Sailor Man
            Vi er tross alt en klubb med massevis av jenter i aldersbestemte klasser.
            Kåra til beste jenteklubb i 2019 i Akershus Fotballkrets.

            Så folk må skille snørr og barter.

            Likestillingsnarrativet vi har gående er fake news!

            Kommentar

            • BD
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2006
              • 1389

              #7
              En idiotisk idé hvis man setter seg inn i saken. Håper man stemmer imot.

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3356

                #8
                Opprinnelig skrevet av knut
                Urøddig trav fra næringssjefen i Lillestrøm Kommune (som også er i styret i LSK-Kvinner)?

                https://www.rb.no/full-klinsj-for-ls...s/5-43-1759890

                Jeg vet at hun har vært i kontakt med en rekke sponsorer, for å legge press på disse til å tenke seg om to ganger med tanke på sponsing av LSK, om ikke LSK Kvinner innlemmes. Da jeg fikk vite dette, ble jeg rett og slett forbanna! - Morten Kokkim

                Allerede en sponsor som har biti på, siden han tror at detta har med manglende likestilling å gjøre

                Jeg ønsker ikke at LSK-Kvinner innlemmes i Sportsklubben.

                Men hva gjør vel det. Ække medlem av klubben!

                Det virker å være et styremedlem, som i tillegg er næringssjef (usikker på om det er folkevalgt eller en byråkrat-stilling) som har tatt initiativ på egen hånd, ikke en plan hele styret har vedtatt. LSK har også en historie med styremedlemmer som har gjort og sagt ting som ikke er forenlig med klubben.

                Når det gjelder innlemmelsen, så er jeg i utgangspunktet positiv, men mener at de to styrene må finne en struktur begge parter er tjent med. Jeg tror begge parter kan være tjent med tettere samarbeid.

                For øvrig lukter timingen på mye av det RB har skrevet de siste dagen(e). To negative artikler og et negativ leserbrev fra Svesengen kan gjøre mye med folks mening rett før et årsmøte.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎