HamKam - Lillestrøm SK 2. april kl. 16:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4406

    Ikke at Rösler var krise, men det var neppe ideelt at han ble slengt inn til debut under oppvarminga. Blir litt som innbytterpuls opphøyd i andre det. Håper strekken til Pettersson ikke var så ille, men han mister vel fort et par kamper til?

    Kommentar

    • maxpayne
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 1220

      Jeg tror de fleste ble tatt litt på senga av at Pettersson måtte kaste inn håndkle og Rösler inn på så kort varsel var feil. Dragsnes ned fra start tror jeg hadde gjort en stor forskjell. Holst har lang igjen til han kan ta for seg i norsk eliteserie og for han må det være ett brutalt wake up call fra å være en Gattuso i svensk serie til å fremstå som en veik g16 spiller på Hamar. Alle nykommere skuffet bortsett fra Adams som fikk en meget god start. Garnås har litt igjen til fjorårsformen men glimtvis ser vi at han trengs.

      Kommentar

      • Sailor Man
        Moderator
        • Jun 2007
        • 1353

        Negativt:
        • ræva innsats i første omgang, taper slt av dueller. møter ikke opptil kamp
        • sårbare på kontringer imot
        • mange tekniske feil
        • skuffende debuter av Ibrahimaj, Fridjonsson og Holst

        Positivt
        • Helland
        • Viser mental styrke
        • Adams

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3163

          Helland snudde denne kampen på egenhånd. Uten han hadde det blitt 3-0 til Hamkam. Hvorfor måtte Bakke starte like katastrofalt feil i år som i fjor???

          Flere som spilte sin verste kamp for oss noensinne.

          Ja ja, vi tapte i det minste ikke...

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4406

            Opprinnelig skrevet av maxpayne
            Jeg tror de fleste ble tatt litt på senga av at Pettersson måtte kaste inn håndkle og Rösler inn på så kort varsel var feil. Dragsnes ned fra start tror jeg hadde gjort en stor forskjell. Holst har lang igjen til han kan ta for seg i norsk eliteserie og for han må det være ett brutalt wake up call fra å være en Gattuso i svensk serie til å fremstå som en veik g16 spiller på Hamar. Alle nykommere skuffet bortsett fra Adams som fikk en meget god start. Garnås har litt igjen til fjorårsformen men glimtvis ser vi at han trengs.
            Nesten så vi bør legge inn forbud mot å hente spillere fra Allsvenskan. De spiller en helt annen fotball der borte, og trenger alltid tid på å tilvenne seg Norge-ball. Når var sist vi henta en spiller fra Sverige som ble en umiddelbar suksess? Christoffer Andersson?

            Kommentar

            • Sailor Man
              Moderator
              • Jun 2007
              • 1353

              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

              Nesten så vi bør legge inn forbud mot å hente spillere fra Allsvenskan. De spiller en helt annen fotball der borte, og trenger alltid tid på å tilvenne seg Norge-ball. Når var sist vi henta en spiller fra Sverige som ble en umiddelbar suksess? Christoffer Andersson?
              Suksess og suksess, men DG gjorde jo en god jobb for oss i tre sesonger. Enig i at det har vært en del mislykka signeringer fra Sverige, og forsåvidt Danmark, de siste 15 åra.

              Holst har ikke overbevist i starten, ei heller Holmbert eller Ibrahimaj, men det er altfor tidlig å avskrive dem som feilkjøp. Det virker som om Holst, eller «dansken» som noen litt nedlatende kaller ham, allerede har blitt hakkekyllingen til en del supportere. Det er kjipt, synes jeg - og en dårlig egenskap hos enkelte fuglasupportere. Behandlinga Knudtzon og Sundgot i sin tid fikk hjalp dem ikke akkurat på vei til å bli de gode ambassadørene for klubben de ble etter hvert.

              Så må jeg understreke at dette ikke er ment som noe angrep på Kanarivogel eller noen andre konkrete forumbrukere, men mer en generell observasjon av det jeg mener er en negativ side hos deler av fansen.

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4406

                Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                Suksess og suksess, men DG gjorde jo en god jobb for oss i tre sesonger. Enig i at det har vært en del mislykka signeringer fra Sverige, og forsåvidt Danmark, de siste 15 åra.

                Holst har ikke overbevist i starten, ei heller Holmbert eller Ibrahimaj, men det er altfor tidlig å avskrive dem som feilkjøp. Det virker som om Holst, eller «dansken» som noen litt nedlatende kaller ham, allerede har blitt hakkekyllingen til en del supportere. Det er kjipt, synes jeg - og en dårlig egenskap hos enkelte fuglasupportere. Behandlinga Knudtzon og Sundgot i sin tid fikk hjalp dem ikke akkurat på vei til å bli de gode ambassadørene for klubben de ble etter hvert.

                Så må jeg understreke at dette ikke er ment som noe angrep på Kanarivogel eller noen andre konkrete forumbrukere, men mer en generell observasjon av det jeg mener er en negativ side hos deler av fansen.
                Vanskelig å være uenig i dette. Spillerne gjør så godt de kan de. Holst virket overlykkelig over å være på plass, så motivasjonen er det ikke noe feil med. Tror nok de fleste her inne er klar over at vi ikke akkurat har sett makspotensialet til Fridjonsson, Ibrahimaj eller Holst. Med det sagt, så er det liten tvil om at Helland, Knudsen og Adams må starte mot Jerv. Gode prestasjoner i kamp bør belønnes.

                Jeg ser gjerne Edh få sjansen med Dragsnes som stopper og jeg. Talentet må forEdhles.

                Kommentar

                • maxpayne
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 1220

                  Det er alt for tidlig å avskrive noen, men de er tross alt hentet for å styrke laget og de har allerede skviset ut noen unggutter og plassert andre som f.eks TS langt unna laget. Derfor må det forventes langt mere enn det vi så i dag og i treningskampene.

                  Kommentar

                  • Pad
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2022
                    • 676

                    Holst er nok en god spiller, men både han og Holmbert er rollespillere som ikke passet idag. Holst sammen med Kaan eller Knudsen vil nok se bedre ut og Holmbert med litt mer understøtte på hjemmebane mot lag som f.eks Jerv vil nok se betraktelig bedre ut. Colin skal få en sjanse i rett posisjon før man feller noen klar dom.

                    Kommentar

                    • Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4406

                      Opprinnelig skrevet av Pad
                      Holst er nok en god spiller, men både han og Holmbert er rollespillere som ikke passet idag. Holst sammen med Kaan eller Knudsen vil nok se bedre ut og Holmbert med litt mer understøtte på hjemmebane mot lag som f.eks Jerv vil nok se betraktelig bedre ut. Colin skal få en sjanse i rett posisjon før man feller noen klar dom.
                      Enig i dette. Er bare Ibramihaj jeg fortsatt ikke helt forstår hva er. Virker hverken driblesterk eller rask, og innleggene i dag vår bånn i bøtta. Jeg må innrømme at jeg ikke så ham nok i Viking til å vite hva slags spiller han egentlig er. Vet bare at så godt som alle Viking-supportere jeg har snakket med har sagt han er en klassesignering. Noen som vet hva styrkene hans egentlig er? God på å dukke opp i boks?

                      Kommentar

                      • Playboy1
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 2127

                        Opprinnelig skrevet av maxpayne
                        Jeg tror de fleste ble tatt litt på senga av at Pettersson måtte kaste inn håndkle og Rösler inn på så kort varsel var feil. Dragsnes ned fra start tror jeg hadde gjort en stor forskjell. Holst har lang igjen til han kan ta for seg i norsk eliteserie og for han må det være ett brutalt wake up call fra å være en Gattuso i svensk serie til å fremstå som en veik g16 spiller på Hamar. Alle nykommere skuffet bortsett fra Adams som fikk en meget god start. Garnås har litt igjen til fjorårsformen men glimtvis ser vi at han trengs.
                        Nettop , alt hva jeg har fått med meg , så sier hver eneste spiller som kommer fra Sverige at nivået er bedre i TL. Se bort fra Malmø siste årene , så er bredden i TL på ett mye bedre nivå. Undertegnende med flere ser nok oss litt blinde på stemningen og atmosferen i Stockholm oppgjørende?
                        Nivået på TL er faktisk bra forhold til folketall i allefall.

                        Kommentar

                        • Fugggel
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2020
                          • 489

                          Tror alle er litt skuffet over debutene til Holst, Fridjonsson, Røsler og Ibrahimaj. Men viktig å heve blikket litt å se hele bildet. Det er ikke spesielt lett å skulle skinne når det er såpass mange debutanter på engang. Man ser at første omgang er totalt uten rytme og det kan nok ha mye med at det er såpass mange nye på engang.


                          ser at mange er veldig på holst noe jeg synes er urettferdig. Han burde nok ikke startet i dag og starter nok ikke neste. Men han ble også hentet som kontraktsløs spiller i slutten februar, da hadde han vært kontraktsløs 1-1,5 halv måned. Det forteller meg at han fortsatt henger litt etter, gi han tid så blir han bra.
                          Også i tillegg blander inn at man ikke skal hente spillere fra Allsvenskan, det er jo også tåpelig. Ja, de spiller en litt mindre intensiv fotball i Sverige. Men det er lag derfra som spiller en fotball mer lik Norsk. Og de fremste på nettopp dettte i Sverige er laget Holst kommer fra.

                          Tror de nye spillerne på sikt vil bli bra, men kan se ut som at de trenger noen uker til for å spilles inn.

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4406

                            Opprinnelig skrevet av Fugggel
                            Også i tillegg blander inn at man ikke skal hente spillere fra Allsvenskan, det er jo også tåpelig.
                            Det er jo sagt litt med glimt i øyet, selv om det ikke er så lett å få fram i tekstform. Men jeg synes ikke det er fullstendig tåpelig altså. Kan du på stående fot nevne tre spillere som kom fra Allsvenskan og tok Eliteserien med storm? For jeg kan ikke komme på en eneste en unntatt Arnor Smarason. At de etter hvert tar nivået er en annen sak. DG ble nevnt over her. Han var OK han altså. Gjorde seg ikke bort. Men jeg må ærlig innrømme at jeg satt alle de tre årene og ventet på at noe bedre skulle komme inn portene på Åråsen.

                            For øvrig tror jeg ikke folk er skuffet over Rösler. Han er ikke etablert slik de tre andre er, ble kastet inn i det 20 minutter før kampstart og måtte spille ute av posisjon. Definitivt tilgitt, uten at det er spesielt mye å tilgi.
                            Last edited by Kanarivogel89; 02.04.2022, 20:05.

                            Kommentar

                            • Fugggel
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2020
                              • 489

                              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                              Det er jo sagt litt med glimt i øyet, selv om det ikke er så lett å få fram i tekstform. Men jeg synes ikke det er fullstendig tåpelig altså. Kan du på stående fot nevne tre spillere som kom fra Allsvenskan og tok Eliteserien med storm? For jeg kan ikke komme på en eneste en unntatt Arnor Smarason. At de etter hvert tar nivået er en annen sak. DG ble nevnt over her. Han var OK han altså. Gjorde seg ikke bort. Men jeg må ærlig innrømme at jeg satt alle de tre årene og ventet på at noe bedre skulle komme inn portene på Åråsen.

                              For øvrig tror jeg ikke folk er skuffet over Rösler. Han er ikke etablert slik de tre andre er, ble kastet inn i det 20 minutter før kampstart og måtte spille ute av posisjon. Definitivt tilgitt, uten at det er spesielt mye å tilgi.
                              Poenget mitt er at det handler ikke om hvor du henter fra, men hvilken profil du henter. Om det er Allsvenskan, Superligaen eller Eliteserien er det samme. Poenget i mitt innlegg handler mer om at det er en gjengs oppfatning at det er Allsvenskan som er problemet og det er etter min mening for enkelt.

                              Helt enig angående Røsler, den oppladningen til match er så suboptimal som du får det.

                              Kommentar

                              • ynnor
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2008
                                • 857

                                Hvordan kan Bakke få 5 poeng i Rb.etter å ha bommet stygt på laguttak igjen. Vi som har sett alle treningskampene har jo vært veldig enig i hvem som ser best ut. Vi kan ikke kaste bort poeng på å prøve i seriekamper. Skal ha et ekstrapoeng for å bytte tre i pausen men da er han kun oppe på tre på min børs

                                Kommentar

                                • LS89
                                  Kamptrådkongen
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2013
                                  • 3332

                                  Uavgjort borte mot et hardtarbeidende nyopprykket lag er absolutt godkjent. Hvilket som helst lag ville få det tøft her. Det unnskylder dog ikke den begredelige første omgangen vi var vitne til, og det overrasker meg at vi var så defensive i tankegangen.

                                  Også rimelig oppgitt over folk som igjen skal lage hakkekyllinger av spillere som kun har fått spilt ett par kamper. Vær så snill, gi de litt tid. Holst er ikke Dyer. Fridjonsson er ikke Malec. Dette kommer seg, det er jeg sikker på.

                                  Ser flere etterlyser at Knudsen, Edh, Helland og Adams bør starte i neste. Enig i alle utenom Adams. Rett og slett fordi vi møter Jerv hjemme, og jeg forventer et ultradefensivt lag.

                                  Laget har mye å jobbe med, men viser styrke ved å komme tilbake i 2.omgang. Det får bli det.

                                  Kommentar

                                  • knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9390

                                    Opprinnelig skrevet av LS89

                                    Ser flere etterlyser at Knudsen, Edh, Helland og Adams bør starte i neste. Enig i alle utenom Adams. Rett og slett fordi vi møter Jerv hjemme, og jeg forventer et ultradefensivt lag.
                                    1. Adams



                                    2. Helland
                                    3. Pettersson
                                    4. Dragnes, Edh
                                    5. Ranger
                                    6. Selvmål

                                    Sånn er rangeringa over potensielle målskårere i Sportsklubben.

                                    Jævla skeptisk til å se ann motstander ifht om Adams skal spella fra start eller ei.

                                    xxxxxxxxxx. Noen reiser tilbake i tid og skårer på Åråsen for det stopper en framtidig atomkrig
                                    xxxxxxxxxx+1. Åsen

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3163

                                      Ja, folk skal få tid, men har noen sett en slappere debut enn vår nye danske venn?

                                      Og hva har skjedd med Ranger? Dette må være hans verste kamp for LSK med god margin?

                                      Kommentar

                                      • Playboy1
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 2127

                                        Opprinnelig skrevet av LS89
                                        Uavgjort borte mot et hardtarbeidende nyopprykket lag er absolutt godkjent. Hvilket som helst lag ville få det tøft her. Det unnskylder dog ikke den begredelige første omgangen vi var vitne til, og det overrasker meg at vi var så defensive i tankegangen.

                                        Også rimelig oppgitt over folk som igjen skal lage hakkekyllinger av spillere som kun har fått spilt ett par kamper. Vær så snill, gi de litt tid. Holst er ikke Dyer. Fridjonsson er ikke Malec. Dette kommer seg, det er jeg sikker på.

                                        Ser flere etterlyser at Knudsen, Edh, Helland og Adams bør starte i neste. Enig i alle utenom Adams. Rett og slett fordi vi møter Jerv hjemme, og jeg forventer et ultradefensivt lag.

                                        Laget har mye å jobbe med, men viser styrke ved å komme tilbake i 2.omgang. Det får bli det.
                                        Enig en del med deg LS89
                                        Men tror de fleste ikke er ute å finne nye
                                        ‘hakke skyllinger’ ?
                                        Det er lov å være skuffet over ny signeringene.
                                        Hvis du og jeg starter i ny jobb og på nytt arbeid sted, så vil vi vise vårt beste. Hvis dette de har vist foreløpig er deres beste , så har vi bommet ?Men selvfølgelig skal de få mere tid.
                                        Men pr idag , så mener jag at fjorårets lag er bedre enn dagens lag. Men bredden er større , det beviste 2 omgangen.
                                        At Fridjonson skal velges før Adams fra start i neste , er jeg Forøvrig uenig .
                                        Last edited by Playboy1; 03.04.2022, 09:10.

                                        Kommentar

                                        • Lars Henrik Dahl
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2020
                                          • 2188

                                          Opprinnelig skrevet av ynnor
                                          Hvordan kan Bakke få 5 poeng i Rb.etter å ha bommet stygt på laguttak igjen. Vi som har sett alle treningskampene har jo vært veldig enig i hvem som ser best ut. Vi kan ikke kaste bort poeng på å prøve i seriekamper. Skal ha et ekstrapoeng for å bytte tre i pausen men da er han kun oppe på tre på min børs
                                          Det viktigste byttet var Helland. De fleste har vel vært enige om at han har vært relativt svak i de fleste kampene fram til han lyktes med alt mot Nardo. Etter det vil selvfølgelig alle ha ham på.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎